A Meta tag-ek szerepe a SEO-ban

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A meta tagek szerepe (és hatékony alkalmazása) a SEO-ban

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A meta tagek a SEO legalapvetőbb elemei közé tartoznak, és kulcsfontosságú szerepet játszanak egy stabil webhelyszerkezet felépítésében. A meta tagek azok a weboldalak HTML fejlécében elhelyezkedő címkék, amelyek hasznos információkat szolgáltatnak a Google-nak és más keresőmotoroknak az oldalról.

meta tag

Sajnos SEO tekintetében sokan figyelmen kívül hagyják a meta tagek helyes használatát, és helyettük más keresőoptimalizálási gyakorlatokra koncentrálnak. A hivatkozások és a tartalom például sokkal több figyelmet kapnak, és habár ezek vitathatatlanul fontosak, a meta tagek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a Google értelmezni tudja a weboldalakat.


De pontosan mik is ezek a meta tagek és miért olyan fontosak a SEO szemszögéből? Íme minden, amit tudnod kell róluj…

 

Mik azok a meta tagek?

A meta tagek olyan címkék, amelyek egy weboldalról biztosítanak információkat az adott oldal HTML forráskódjában. A keresőmotorok többek között a meta tagek alapján állapítják meg, hogy miről szól az oldal, és hogy mennyire kapcsolódik a keresett kifejezéshez.


A meta tagek többsége nem látható rögtön a felhasználók számára, mert a weboldalak <head> szakaszában találhatók, ami első sorban a böngészőszoftvereknek és keresőmotoroknak szóló információkat tartalmaz az oldalról.


Az egyik legfontosabb meta tag a „title”, azaz az oldal címe, ami kattintható linkként is megjelenik a keresőtalálati oldalakon. Szintén fontos címke a „description”, ami az oldal rövid leírásaként jelenhet meg a keresőtalálatban.

 

A meta tagek alapjai

Mindenekelőtt tudnod kell, hogy egyáltalán miért van szükség meta tagekre:
•    Meglehet például, hogy szeretnél elhelyezni bizonyos szavakat és kifejezéseket egy terméked vagy szolgáltatásod leírásában, például az ártartományt, a funkciókat, a méretet stb., amihez például a „keywords” meta taget használhatod.
•    Talán azt próbálod megjelölni az embereknek, hogy melyik városban vagy országban található webhelyed (és egyben céged) székhelye.
•    Ha egy blogbejegyzést készítesz, akkor a „category” meta taggel fellelhetőbbé teheted tartalmadat azok számára, akik ez iránt a téma iránt érdeklődnek.

 

Ez csupán néhány példa a különböző meta tagekre, és habár számos ilyen címke létezik, a mai cikkben csak a leggyakoribbakról lesz szó.

 

Miért olyan fontosak a meta tagek a SEO-hoz?

Habár annyira talán nem fontosak, mint a tartalmak vagy a visszahivatkozások, a meta tagek jelentős szerepet játszanak a webhelyek keresőoptimalizálásában. Gyakran egy jó cím (meta title tag) jelentheti a különbséget a siker és a kudarc között.


Ha üresen hagysz bizonyos meta tageket, akkor a Google saját maga döntheti el, hogy a tartalom mely részével pótolja ezeket oldaladról. Ez időnként nemkívánatos eredményekhez vezet, ezért jobb elkerülni és megfelelően kitölteni legalább az oldal címét és leírását, amelyeket minden felhasználó láthat a keresőtalálatok között.

 

Meta title tag

A title tag („cím címke”) a weboldalak elsődleges és egyik legfontosabb meta címkéje. A title tag tartalmazza azt a címet, amely a Google és más keresőmotorok találatai között is megjelenik a felhasználók számára, és amire rákattinthatnak, ha szeretnének eljutni webhelyedre.
Ezért olyan fontos, hogy az oldal címe pontosan tükrözze annak tartalmát. Ha egy blogbejegyzést írsz, akkor a címnek passzolnia kell a szöveghez. A felhasználóknak tudniuk kell, hogy pontosan hol vannak éppen és hogy milyen tartalom van előttük.

 

Habár egyes webhelyek remekül rangsorolnak (azaz magas pozíciókban jelennek meg a keresőtalálatok között), másokat látszólag nem igazán érdekli a title tag tartalma. De miért? Ez általában a webhely jellegétől függ. Egyes webhelyek például első sorban videókra koncentrálnak míg mások a szöveges tartalmakra. Vannak webhelyek, amik egy konkrét témakört dolgoznak fel, és vannak olyanok is, amelyek több témakörrel foglalkoznak.


Több oka is lehet tehát annak, amiért egy webhely nem foglalkozik a címek optimalizálásával. Azonban egy jó meta title sokat segíthet a Google-nak oldalad értelmezésében.


Ha egy teljesen új webhelyet építesz fel, akkor eleinte nem kell túlzottan odafigyelni a title tagek SEO-jára. Azonban ahogy egyre több forgalom érkezik webhelyedre, érdemes lesz elkezdeni nyomon követni oldalaid visszafordulásait és konverzit.
Ezen mutatók megfigyelésével láthatod majd, hogy title címkéid milyen hatással vannak a teljesítményre, és hogy további optimalizálást igényelnek-e.

 

Mit javasol a Google a title tag kitöltésével kapcsolatban?

A Google hivatalos dokumentációja a következő tippeket sorolja fel a meta title taggel kapcsolatban:
•    Győződj meg róla, hogy webhelyed minden egyes oldalának saját, egyedi title címkéje legyen.
•    Használj beszédes, de tömör címeket. A Google nem szereti az olyan általános oldalcímeket, mint a „Főoldal” a főoldalon. Szintén nem jó, ha minden felhasználói profiloldal címe szimplán „Profil”. Persze kerülni kell a tejrengést is, mert a Google elrejti a túl hosszú címek végét.
•    Mellőzd a sablonos, redundáns szövegeket az oldalak címében. Az egymáshoz sokban hasonlító oldalcímek a felhasználókat és a keresőmotorokat is összezavarhatják. A Google azt javasolja, hogy minden oldalnak egyedi címe legyen. Ne használj olyan hosszú címeket több oldalon is, amelyek csak egy-két szóban térnek el egymástól. A cél, hogy a cím mindig hasznos és informatív legyen az olvasók számára.
•    Kerüld a kulcsszóhalmozást is. Ügyelned kell rá, hogy ne ismételgesd túl sokszor ugyan azt a szót vagy kifejezést az oldal címében, különben mind a Google, mind a kereső felhasználók spamnek tekinthetik tartalmadat.
•    A Google-t nem zavarja, ha a title tag brandinget is tartalmaz, tehát márkád nevét elhelyezheted a cím elején és végén is. Ügyelj azonban rá, hogy láthatóan elválaszd az oldalak címétől, például egy függőleges vonallal vagy egy kötőjellel. Ez segít elkerülni, hogy a Google ismétlésekként kezelje az összes címben megjelenő brandinget.
•    Tedd egyértelművé, hogy a szöveg melyik része képezi az oldal fő címét. A Google javaslataiból kiderül, hogy az algoritmus a kattintható title tagek létrehozásához több forrást is megvizsgál. Ilyen források például a fő vizuális cím, a főszöveg kiemelt részletei, illetve a címsorok.
•    A Google továbbá azt javasolja, hogy az oldal címe passzoljon az oldal tartalmához. A keresőmotor szerint, ha az algoritmus úgy véli, hogy a cím nem passzol az oldal fő tartalmához, akkor más szövegből választhat a title tag kitöltéséhez. Jobb tehát olyan H1 címsort választani, ami jól összefoglalja az oldal tartalmát.
 

A Google további kijelentései a title tagről

A Google nem csak dokumentációjában beszél a title tagekről. A keresőóriás az évek során többször is megemlítette ezt a fontos meta címkét különböző kijelentéseiben és válaszaiban:


„Használjuk a rangsoroláshoz, de nem ez az oldal legkritikusabb része. Szóval nem éri meg teleírni kulcsszavakkal és azt remélni, hogy ez így működik. Általában megpróbáljuk felismerni, hogy kulcsszavakkal halmozott-e a title tag, mert ez a felhasználók számára is rossz felhasználói élményt nyújt a keresőtalálatok között. Ha megpróbálják értelmezni, hogy mikről szólnak ezek az oldalak és csak összevissza kulcsszavakat látnak, akkor az nem igazán segít nekik.” – John Mueller, Google (2016)

 

„Én csak természetes címeket írnék, ahogy szeretnéd, hogy megjelenjenek a keresésben, és ahogy be szeretnéd mutatni őket a felhasználóknak. A perjelek (elválasztók) rendben vannak és mindenütt jól teljesíthetnek.” – John Mueller, Google (2020)

 

„Az összes módszer közül, amikkel a címeket előállítjuk, a HTML title tageket messze a leggyakrabban használjuk, több, mint az esetek 80%-ában.” – Google Search Central Blog (2021)

 

„Ha a dokumentumod megjelenik egy keresőtalálati oldalon, akkor a title tag tartalma a találatok első sorában jelenhet meg” – Google (2020)

 

„Bevezettünk egy új rendszert a weboldalak címeinek előállítására. Ez előtt az oldalak a lekérdezés alapján változhattak. Ez általánosságban nem történik majd meg többször az új rendszerünkkel. Ez azért van, mert szerintünk az új rendszer olyan címeket produkál, amelyek összességében jobban leírják, hogy miről szólnak a dokumentumok, a konkrét lekérdezéstől függetlenül.” – Google Search Central Blog (2021)

 

Meta description tag

A meta description tag („leírás címke”) szintén a fontosabb SEO tagek közé tartozik. Ez az a szövegrészlet, ami az oldal címe alatt jelenik meg a keresőtalálati oldalakon. A meta leírás lényegében az oldal tartalmának rövid összefoglalója.


Fontos észben tartani, hogy ha a Google úgy véli, hogy az általad megadott meta leírás nem foglalja össze elég pontosan az oldal tartalmát a felhasználó lekérdezése alapján, akkor a tartalomból kiemelt szövegrészlettel helyettesítheti azt. Ha egy pontosabb meta leírást fogalmazol meg a tartalomról, mint egy, a tartalomból kiemelhető szövegrészlet, akkor a Google az általad írt meta descriptiont jeleníti majd meg a keresőtalálatban.
A Google nem használja a meta description tag tartalmát a rangsoroláshoz, mégis nagyon fontos szerepet játszik a SEO-ban. A meta leírás segíthet ugyanis meggyőzni a kereső felhasználókat, hogy a te találatodra kattintsanak az alternatívák helyett.


Habár a Google szerint a meta leírás terjedelme nem korlátozott, a túl hosszú leírások végét elrejti majd a keresőtalálati oldalakról. A maximális terjedelem általában a kereséshez használt eszköz szélességétől függ.

 

Meta description tag

Habár a rangsorolásra nincsenek hatással, a meta leírásokkal igenis megéri foglalkozni a SEO érdekében, hiszen jelentősen befolyásolják a találatok átkattintási arányát (CTR).
A Google dokumentációja a meta description kapcsán is megoszt néhány hasznos tanácsot.

 

Ha azt szeretnéd, hogy a Google figyelembe vegye a meta description tartalmát a rangsorolásban, akkor az oldal fő szöveges tartalmában is helyezd el azt, ne csak a meta tagen belül.
 

 

Ügyelj rá, hogy webhelyed összes meta leírása egyedi legyen

A Google szerint a több oldalon is megjelenő azonos, vagy egymásra nagyon hasonlító meta leírások nem hasznosak a felhasználók számára, amikor megjelennek a keresőtalálatok között.


A keresőóriás javaslata az, hogy minden oldalhoz egyedi meta leírást fogalmazz meg, amely pontosan összefoglalja az adott oldal tartalmát.
A webhely főoldalán (vagy a gyűjtőoldalakon webhelyszintű leírást érdemes megadni, többi oldal leírása pedig mindig az aktuális oldalról szóljon.

 

Gondoskodj róla, hogy a leírás passzoljon a tartalomhoz

Fontos, hogy a leírásban mindig az aktuális oldal tartalmához kapcsolódó információk szerepeljenek.


A Google szerint a hírek és blogbejegyzések leírásaiban feltüntetheted a szerzőt, a publikáció dátumát, és olyan cikkinformációkat, amik máshol nem jelennének meg.


Ezen kívül, ha termékoldalaidon szétszórtan szerepelnek olyan adatok, amelyek hasznosak lehetnek a felhasználók számára, akkor szintén érdemes feltüntetni őket a leírásban.


A Google továbbá megemlíti, hogy egy jó meta leírás minden olyan információt tartalmaz, ami segíthet meggyőzni a felhasználót, hogy meglátogassa az oldalt.

 

Használhatsz automatikusan létrehozott leírásokat, de figyelj oda

A Google nem csak elfogadja, hanem konkrétan javasolja a webmesterek számára, hogy használjanak bátran automatikusan létrehozott meta leírásokat. Ennek különösen a nagyobb webhelyeken van értelme, amelyeknek több ezer oldaluk van. A Google senkitől sem várja el, hogy több ezer egyedi meta leírást fogalmazzon meg webhelye összes oldala számára.


Azonban fontos odafigyelni rá, hogy az automatikusan létrehozott descriptionök is olvashatók és változatosak legyenek a felhasználók számára. Ne feledd, hogy habár a rangsorolásban nem számítanak, a felhasználók gyakran ezek alapján döntik el, hogy rákattintanak-e egy-egy találatra.
Mellőzd továbbá a kulcsszóhalmozást is, mert ettől spamnek tűnhetnek leírásaid.

 

Ellenőrizd meta desciptionjeid minőségét

Ezen nincs igazán mit magyarázni. Az igényesen megfogalmazott, informatív és hasznos meta leírások segítenek a legtöbbet az érdeklődő látogatók bevonzásában.

 

A Google további kijelentései a description tagről

A Google több hasznos információt is megosztott a meta leírásokkal kapcsolatban, amelyek nem feltétlenül találhatók meg a hivatalos dokumentációkban:

 

„Mérlegelned kell, hogy tényleg megéri-e végigmenned százezer oldalon és új leírást megadnod nekik, vagy elég lenne csak észben tartanod ezt, amikor új oldalakat hozol létre, és nem aggódni a százhatvan karakteres vagy mekkora volt korlátozásról, mert szerintem különösen, amikor ilyen változtatásokat végzünk, akkor hajlamosak oda-vissza mozogni egy keveset, amíg rá nem találunk a legjobb egyensúlyra.” – John Mueller, Google (2017)

 

„Nem az a helyzet, hogy a leírások megváltoztatása vagy meghosszabbítása vagy lerövidítése vagy állítgatása vagy kulcsszavak hozzáadása befolyásolja a webhelyed rangsorolását.” – John Mueller, Google (2017)

 

„Mivel a meta leírások általában csak a keresőmotorok és más szoftverek számára láthatók, a webmesterek néha megfeledkeznek róluk és teljesen üresen hagyják őket. Szintén gyakori, ugyan ebből az okból, hogy ugyan azt a meta leírást használják több (és néha számos) oldalon is. Ugyanakkor szintén viszonylag gyakori, hogy a leírás teljesen más témához kapcsolódik, rossz minőségű, vagy egyenesen spam jellegű. Ezek a problémák rontják a felhasználóink keresőélményét, szóval az ilyen meta leírásokat inkább figyelmen kívül hagyjuk.” – Google 2017

 

„Tartsd észben, hogy módosíthatjuk a leírást a felhasználó lekérdezése alapján. Szóval ha egy webhelylekérdezést végzel, és ezt látod a webhelyed keresőtalálatai között, akkor ez nem feltétlenül az, amit egy normál felhasználó látna, amikor egy keresést lát.” – John Mueller, Google (2017)

 

Speciális meta tagek használata az oldalakon

A meta robots tag

A meta robots tag segítségével valamivel aprólékosabban szabályozhatod oldalaid feltérképezését és indexelését.
Fontos észben tartani, hogy ezt a címkét (mint az összes többit) csak akkor képes olvasni és figyelembe venni a Google, ha maga az oldal is elérhető és feltérképezhető számára. Ha például kizárod az oldalt és noindexre állítod, akkor nem sok haszna lesz.


Habár előfordulhat, hogy a Google figyelmen kívül hagyja a robots.txt fájlt, meg kell győződnöd róla, hogy a legtöbb esetben engedélyezed az oldal feltérképezését és indexelését, hogy a Google képes legyen rátalálni erre a szabályra, és figyelembe venni azt.


A robots meta taget az alábbi módon adhatod hozzá weboldalaidhoz:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta name="robots" content="noindex">
További head elemek
</head>

 

A meta viewport tag

A meta viewport tag egy fontos meta címke, mert nélkülözhetetlen a reszponzív design kialakításához. Ez a címke szabja meg a böngésző számára, hogy hogyan jelenítse meg oldaladat a mobileszközökön, illetve azt jelzi a Google-nak, hogy az oldal mobilbarát jellegű.
Az általános szabály szerint a meta viewport tagnek minden olyan oldalon szerepelnie kell, amelyet mobileszközökre szeretnél optimalizálni. A címkében megadott paraméterek szabályozzák az oldal méreteit és méretezési jellemzőit:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
 <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
További head elemek
</head>


A mobileszközök böngészői először egy asztali képernyő szélességében jelenítik meg az oldalt (ez legalább 980 képpont széles, de ez változhat a különböző eszközök között).


Ez után megpróbálják kényelmesebben elrendezni a tartalmat a kijelző tényleges mérete alapján, és átállítják a szövegek betűméretét is. Ebből következik, hogy a szövegek eltérő méretekkel jelenhetnek meg más és más felhasználók számára. Az egyik lehetséges megoldás egy rendszer-betűtípust használni.

 

A meta charset tag

A charset meta tag segítségével beállíthatod egy oldal karakterkódolását. Ez a címke azért fontos, mert a böngészőprogramok ez alapján jelenítik meg az oldalon szereplő karaktereket.


A címke hiányában a böngésző magától kell kitalálja, hogy mit hogyan jelenítse meg a HTML-ben szereplő karaktereket, ami bizonyos esetekben teljesen érthetetlen szövegeket eredményezhet.


Habár SEO tekintetében nem olyan fontos, a charset tag segít biztosítani, hogy weboldalad több böngészőben és több eszközök is helyesen jelenjen meg.


Manapság nem akkora baj, ha elfelejted elhelyezni az oldalon, mert a HTML5 specifikáció alapértelmezettként tartalmazza az UTF-8 karakterkódolást.


Ha azonban valamilyen okból kifolyólag egy másik kódolást szeretnél használni oldaladon, akkor mindenképpen használd a charset taget.

 

Egyes meta címkékkel befolyásolhatod, hogy a Google hogyan jelenítse meg az adott oldalt a keresőtalálatok között.
Ilyen címke például a „no sitelinks search box":
<meta name="google" content="nositelinkssearchbox">
Ha nem szeretnéd, hogy a Google egy webhely-keresősávot jelenítsen meg a webhelyedről kiválasztott keresőtalálatokban, akkor ezt a címkét kell elhelyezned a <head> szakaszban.

 

Google Discover meta tag

Az alábbi meta tag <head> szakaszban való elhelyezésével a felhasználók nagyobb előnézeti képet láthatnak a Google Discover felületén, valahányszor az oldal megjelenik a felsorolt tartalmak között:
"<meta name='robots' content='max-image-preview:large' />”
 

Gyakori kérdések

Mik azok a meta tag-ek?

A meta tagek olyan címkék, amelyek egy weboldalról biztosítanak információkat az adott oldal HTML forráskódjában. A keresőmotorok többek között a meta tagek alapján állapítják meg, hogy miről szól az oldal, és hogy mennyire kapcsolódik a keresett kifejezéshez.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!