Egy stabil YouTube marketing stratégia megalapozása a nézettség fellendítéséért

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Egy stabil YouTube marketing stratégia megalapozása a nézettség fellendítéséért

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Használd ki a YouTube adta óriási lehetőséget: juss el milliókhoz videóidon keresztül! Mutatjuk, egy részletes és érthető útmutatóban, hogyan tudod fellendíteni csatornád nézettségét!
 

Egy stabil YouTube marketing stratégia megalapozása a nézettség fellendítéséért

A YouTube egy állatkertben felvett, kis felbontású, nem túl izgalmas videóval indult, mára pedig a világ legnagyobb videómegosztó közösségi platformjaként működik. Az átmenet persze nem egyik napról a másikra történt, de a ma ismert YouTube már teljesen összehasonlíthatatlan azzal, ami több mint egy évtizeddel ezelőtt volt.

 

Ma a YouTube a világ egyik legjobb marketingplatformja, ami a videó, mint tartalomtípus népszerűségének, és a YouTube működésének egyaránt köszönhető.

 

Érdekes módon ennek ellenére meglehetősen kevés márka foglalkozik a videómarketinggel a YouTube-on (vagy bármilyen más platformon), ami neked nagyon jó hír. Hogy miért? Mert ha rászánsz egy kis időt arra, hogy megismerd a YouTube működését és felépítését, akkor olyan löketet adhatsz márkádnak, amilyenre egyetlen másik platform sem képes!

 

Következő tippjeink ezt az ismerkedést hivatottak megkönnyíteni – lássuk, hogy mi mindenre kell odafigyelned egy stabil YouTube stratégia megalapozásához!

 

Minden videómarketing alapja – Kiváló tartalmak

 

Mielőtt továbbmennénk, le kell szögeznünk valamit: bármilyen jók a hirdetéseid, a termékeid, és bármilyen nemes is a szándékod, ha nincsenek jó videóid, nem fogsz elérni ezekkel semmit!

 

A videómarketingben semmi nem helyettesítheti a minőségi, hasznos, értékes tartalmakat. A YouTube-on ezek általában útmutatók, oktató. bemutató videók formájában jelennek meg, amit könnyebb kihasználni, mint hinnéd.

 

Ha nem a legújabb „próbálj nem nevetni” videók, vagy kedvenc együttesük zenéi után kutatnak, emberek gyakran azért keresnek rá egy videóra a YouTube-on, mert kíváncsiak valamire, és egy audiovizuális magyarázatot szeretnének az adott témáról.

 

Érdemes tehát olyan témákról videókat készítened, amik iránt érdeklődne közönséged, és amik valamilyen értéket kínálnak számukra – legyen az az érték szórakozás, vagy információ.

 

Ha egyáltalán nincs ötleted, hogy milyen videókat készíthetnél, csak fusd át közösségi bejegyzéseid hozzászólásait, és jegyezd fel a gyakran felmerülő kérdéseket és témákat, amikről az emberek többet szeretnének tudni. Egy másik lehetőség konkrétan rákérdezni egy közösségi bejegyzésben, hogy milyen videókat szeretnének látni követőid, vagy akár egy videód végén is felteheted ezt a kérdést.

 

A lényeg tehát, hogy azok a videók teljesítenek jól a YouTube-on, amelyek megoldják követőid valamilyen problémáját, szórakoztatják őket, vagy ötvözik e két célt.

 

A feliratkozók értékesek – Ne szalaszd el őket!

 

Ha értesz valamicskét a marketinghez, akkor biztosan hallottál már róla, hogy a meglévő ügyfelek sokkal többet segíthetnek márkád növekedésében, mint a régiek. Ugyanez vonatkozik a YouTube nézőkre is.

 

Vedd úgy, hogy a YouTube-on a feliratkozók a meglévő ügyfelek, hiszen ők lesznek azok, akik (jó eséllyel) rendszeresen visszatérnek majd, hogy megnézzék új videóidat. Minél több feliratkozód van, annál nagyobb nézettsége lehet videóidnak anélkül, hogy külön terjesztened kellene őket (persze ez mindig fontos marad).

 

Szóval hogy szerezhetsz a legkönnyebben új feliratkozókat? Nos, ide is kapcsolódik előző pontunk – remek tartalmakra van szükséged, hogy meggyőzd az embereket a feliratkozásról. Ezen kívül persze nem árt minden videódban emlékeztetni a nézőket, hogy ha nem szeretnének lemaradni legújabb feltöltéseidről, akkor iratkozzanak fel.

 

Tovább megyünk – említsd meg a feliratkozás gomb mellett látható kis csengő ikont, ami a már feliratkozott felhasználóknak jelenik csak meg. Erre az ikonra kattintva a felhasználók értesítéseket kaphatnak, valahányszor feltöltesz egy új videót – ne felejtsd el erre is felhívni a figyelmüket!

 

Tartsd meg nézőidet – Készíts lejátszási listákat!

 

A YouTube statisztikái szerint a legjobban teljesítő márkák kétszer annyi lejátszási listát készítenek és használnak, mint a legrosszabban teljesítő 25%.

 

De mi erre a magyarázat? A YouTube automatikus lejátszás/javasolt videók algoritmusa, illetve egy kis pszichológia. Nehéz elterelni az ember figyelmét a jó videókról, ha azok megállás nélkül jönnek egymás után. Ezért a „veszteségtől való félelem” jelenséget okolhatjuk, ami leegyszerűsítve azt jelenti, hogy az emberek számára kétszer annyira fájdalmas elveszíteni valamit, mint amennyire élvezetes megszerezni valami egyenértékűt.

 

A YouTube-on ez úgy jelenik meg, hogy az emberek szándékosan nem hagyják abba a videónézést, hiszen ezzel elveszítenék az azokból származó élményt.

 

A YouTube továbbá előnyben részesíti azokat a csatornákat, amelyek minél több videó megtekintésére veszik rá a felhasználókat. Ebben segítenek a lejátszási listák, amelyek automatikusan adagolják egymás után egy-egy témához kapcsolódó videóidat a nézőknek, akiknek még csak nem is kell sehová kattintaniuk, hogy ezeket „zsinórban” megnézhessék.

 

Minél több lejátszási listát tudsz készíteni videóidból, annál jobb!

 

Záróképernyők és kártyák - Emeld ki videóidat!

A záróképernyők és a kártyák segítségével további tartalmakat (nem csak videókat) emelhetsz ki nézőidnek videóid közben, vagy végén.

 

A kártyák és záróképernyők bizonyos (fontos) funkciói csak a Partnerprogram tagjainak elérhetők:

 

Ne feledd, hogy csatornádnak részt kell vennie a YouTube Partnerprogramban ahhoz, hogy hozzáférhessen bizonyos funkciókhoz, például a záróképernyőkhöz és a kártyákhoz, melyek kapcsolódó webhelyekre, illetve közösségi finanszírozási vagy értékesítési webhelyekre mutatnak.

 

További információkat a YouTube súgójában ITT találsz erről.

 

Egyéb funkciókhoz fiókod igazolása  is szükséges – a továbbiakban azt feltételezzük, hogy ezen már túl vagy!

 

De térjünk vissza a nézettséghez. A záróképernyők a videó utolsó néhány másodpercében jeleníthetők meg, és különböző CTA-kat (call to action), vagyis műveletekre való felhívásokat tartalmazhatnak. Ezek a CTA-k lehetnek videók, más csatornák, lejátszási listák, vagy akár szavazások is.

 

Záróképernyőt az Alkotói Stúdióban, azon belül pedig Videókezelőben adhatsz hozzá videóidhoz – kattints a videók alatt a Szerkesztés gombra, majd válaszd a Záróképernyők és kommentárok fület – ugyanez a fül rögtön elérhető a Szerkesztés gomb melletti ki lenyitható menüből is.

 

Itt aztán elkészítheted záróképernyődet, amelyet aztán sablonként el is menthetsz, hogy a későbbiekben ne kelljen mindent újra és újra megcsinálnod.

 

A záróképernyők a videón jelennek meg, ami a háttérben tovább megy – érdemes a videó végére egy olyan képet vagy videórészletet helyezni, ami jobban kiemeli ezeket az elhelyezett CTA-kat.

 

A kártyák hasnoló célt szolgálnak, de nem a videó végén, hanem közben jelennek meg, egy kis szürke felirat formájában, a videó jobb felső sarkán (amikorra beállítod őket). A feliratra, vagy az azt jelölő “i” betűre kattintva megjelennek az oldalsávban azok a tartalmak, amiket ajánlasz további megnézésre a nézőknek. A kártyákat természetesen a Kártyák fülön szerkesztheted, közvetlenül a Záróképernyők és kommentárok fül mellett.

 

Jelöld meg videóidat – Készíts vízjelet!

 

A vízjelek segítenek még több feliratkozót szerezni. Lényegében olyan kis képekről van szó, ami minden videódban megjeleníthető (vagy mindegyiken, vagy egyiken sem), és elég csak egyszer beállítan. Amikor egy felhasználó ráviszi az egerét erre a vízjelre, akkor azonnal lehetősége van azon keresztül feliratkozni csatornádra.

 

Ha szeretnél vízjelet használni, akkor az Alkotói Stiúdióban kattints a Csatorna fülre, majd azon belül válaszd a Márkaépítés menüt. 

 

A leggyakrabban a márka logóját szokták használni, vagy azt a képet, ami a YouTube csatorna profilképe is. Kövesd a YouTube utasításait és vedd figyelembe a jó vízjellel kapcsolatos tanácsokat is!

 

Tedd terjeszthetővé videóidat – Engedélyezd a beágyazást!

 

Nincs rosszabb annál, mint amikor van egy olyan jó videód, amit mindenki szeretne beágyazni blogjára, de nem tehetik, mert nincs engedélyezve ez a funkció nálad. Ha azt szeretnéd, hogy videóid minél több érdeklődő szempár elé kerüljenek ki, akkor engedélyezned kell a videók beágyazását.

 

A videó beágyazásának engedélyezését feltöltés közben, a Speciális beállítások fülön állíthatod be, illetve később bármikor ki/bekapcsolhatod az Alkotói Súdió Videókezelőjében.

 

Terjeszkedj – Népszerűsítsd videóidat más közösségi hálózatokon is!

 

Minden bizonnyal más közösségi platformokat is használsz a YouTube-on kívül, ahol a felhasználók érdeklődnének videóid iránt. Ne légy rest megosztani új feltöltéseidet a Facebookon, a Twitteren, vagy akár a Pinteresten, hogy minél több érdeklődőhöz eljuthassanak tartalmaid.

 

Persze nem csak a közösségi média létezik – új videóid köré egy-egy rövid bejegyzést is írhatsz blogodon, amibe aztán beillesztheted a kész videót. Mi is így teszünk videóinkkal, az Élménytérkép.hu vlogon. Nézd meg itt!

 

Egy másik lehetőség email marketingben felhasználni videóidat – hírleveledben hívd fel a figyelmet a legutóbbi levél óta feltöltött új videókra!

 

A YouTube önmagában egy nagyon jó alapot ad, de más csatornákkal együtt bevetve használhatod csak ki igazán!

 

Egy fontos mutató – Ismerkedj meg a Nézési idővel

 

A YouTube algoritmusa dönti el, hogy kinek milyen videók jelennek meg a kezdőlapon, a javasolt videók között, a keresőtalálatok között, a Feliratkozás fülön, illetve azon értesítésekben, amiket a nézők kértek bizonyos csatornák új feltöltéseiről.

 

Az algoritmus továbbá a csatornára is kiterjed, így azt is befolyásolhatja, hogy egy-egy csatornától milyen gyakran láthat videókat a fent felsorolt felületeken a felhasználó.

 

Az algoritmus hihetetlenül összetett, és számos tényező játszik közre benne, ezért lehetetlen lenne részletesen elmagyarázni a működését, azonban azt tudjuk, hogy a YouTube szerint minden feltöltött videónál rendkívül fontos rangsorolási szempont a „Nézési idő” mutató.

 

A Nézési idő lényegében azt mutatja meg, hogy mennyi ideig nézték a felhasználók videódat.

 

Ha figyelembe vesszük, hogy a videókra szánt nézési idő javarészt a minőségtől függ, kijelenthetjük, hogy a minőségi videók jobb rangsorolást kapnak. Egyszerű, nem igaz?

 

Minél jobbak a videóid, annál többen nézik majd őket, bizonyítva ezzel a YouTube algoritmusának, hogy csatornád megérdemli az előkelőbb rangsorolást.

 

Ehhez persze szorosan kapcsolódik a videók tartalmi minősége, illetve a nézők megtartása lejátszási listákkal – mindkettőről volt már szó feljebb.

 

A YouTube egy közösségi hálózat – Építs rajta közösséget!

 

Sokan megfeledkeznek róla, hogy a YouTube egy rendkívül aktív közösségi hálózat – a siker érdekében neked is így kell kezelned!

 

A közösségi hálózatok meghódításának egyik kulcsa az aktív részvétel a közösségi életben. Nem elég, ha csak feltöltesz egy videót, és utána mindenhol megosztod azt. A hozzászólások általában első sorban neked szólnak (leszámítva persze a kialakuló eszmecseréket és vitákat), ezért figyelned és válaszolnod kell rájuk.

 

A hozzászólások nézegetése egyébként is fontos, hiszen így értesülhetsz a legegyértelműbben arról, hogy miért tetszik vagy nem tetszik az embereknek az adott tartalom. Azzal, hogy válaszolgatsz a kérdésekre, és megköszönöd a kedves szavakat megerősíted nézőid hűségét, hiszen bebizonyítod, hogy igenis odafigyelsz véleményükre és gondolataikra.

 

Nem árt feltenni néha egy-egy kérdést videóidban, hogy hozzászólásokra ösztönözd a felhasználókat (a sok hozzászólás az algoritmus szemében is jó pont) – persze ilyenkor illik reagálni a válaszokra is!

 

A YouTube-on más formákban is megjelenik a közösségi jelleg – például összeállhatsz más csatornákkal, és készíthettek olyan közös videókat, amelyeknek egyik része az egyik csatornán, a másik pedig a másikon tekinthető meg.

 

Általánosságban, ha kedvesen bánsz más feltöltőkkel (feliratkozol rájuk, hozzászólsz videóikhoz, stb.), akkor ezzel új, közösen előnyös partnerkapcsolatokat építhetsz ki másokkal.

 

Ne számíts tehát arra, hogy nézőid aktívak legyenek videóidnál, ha te sem vagy hajlandó erre!

 

Tedd kereshetőbbé tartalmaidat – Optimalizáld videóid címeit!

 

A YouTube egy érdekes találmány – nem csak közösségi hálózat, de keresőmotor is egyben (ilyen téren csak a Facebook és a Google előzi meg), ha pedig valami keresőmotorként működik, akkor arra lehet optimalizálni is.

 

A YouTube-on persze ez másképpen megy, mint a webhelyek optimalizálásakor a Google-ra, de tartalmaidnak meglepően sok paramétere állítgatható úgy, hogy kereshetőbbé váljanak – ilyenek a cím, a fájlnév, a leírás, és a címkék mező is.

 

Minden mező fontos ilyen szempontból, tehát töltsd ki őket úgy, hogy releváns, lényegretörő információkat tartalmazzanak, és persze olyan kulcsszavakat, amiket meg szeretnél célozni.

 

Az összes mező közül a cím a legfontosabb, hiszen először ezt látja majd meg a felhasználó a keresési találatok között, és minden más nézetben is.

 

Fontos észben tartani, hogy a YouTube nem nézi jó szemmel, ha irreleváns kulcsszavakkal tuszkolod tele ezeket a mezőket – igyekezz csak a legfontosabb kulcsszavakat használni, amik kapcsolódnak is tartalmadhoz.

 

Végezetül, ne feledkezz meg arról, hogy a nézőkre is optimalizálnod kell. Ehhez a már említett informatív leírásokra lesz szükséged, és nem árt frappáns címeket használni, hogy felkeltsd velük az emberek érdeklődését.

 

Tedd mutatósabbá csatornádat – Optimalizáld!

 

A csatorna optimalizálása segít hitelesebbé tenni márkád jelenlétét a YouTube-on, hogy a nézők azonnal láthassák, egy igényes tartalomkészítővel, vagy márkával van dolguk. Szerencsére a YouTube többféleképpen is lehetővé teszi profilod testreszabását.

 

Használd márkád stílusát

Fontos, hogy YouTube csatornád is szinkronban legyen márkád általános arculatával. Ha vidám, ragyogó színeket használsz webhelyeden, akkor YouTube csatornád megjelenése is legyen ilyen – ha letisztultabb, finomabb motívumok jellemzők márkádra, akkor ezt tükrözze az adatlapod.

 

Ne feledkezz meg logódról sem, ami megjelenhet a 800x800 pixeles profilképben, és/vagy a 2560x1440 pixeles csatorna-borítóképen. Ügyelj rá, hogy a profilkép kicsiben is felismerhető legyen, mert sokan telefonon fogják nézegetni!

 

Fogalmazz meg egy jó leírást

A csatorna leírása legfeljebb 1000 karakteres lehet, ami nem kifejezetten sok, ezért igyekezz tömör és lényegretörő lenni. A leírásban érződjön az a stílus, amit nézőid csatornádtól, és esetleg márkádtól várhatnak, legyen az humoros, hétköznapi, vagy komolyabb.

 

Amennyiben termékeket szeretnél népszerűsíteni csatornádon, érdemes kihasználni ezt a leírást arra, hogy röviden bemutasd, mivel foglalkozik márkád, hogy milyen problémákra kínálnak megoldást termékeid és szolgáltatásaid, illetve, hogy miért érdemes megnézniük az embereknek a videóidat (szórakoztató, érdekes, informatív tartalmak, stb.)

 

A legfontosabb kulcsszavakat is elszórhatod a leírásban, de óvakodj a halmozástól és a túloptimalizálástól – legyen ez a szöveg természetes, és könnyedén olvasható!


Add hozzá profilodhoz csatornádhoz a többi közösségi profilodat is

Profilodhoz hozzáadhatod egyéb elérhetőségeidet is, linkek formájában. Érdemes elhelyezni ezek között webhelyedet, blogodat, illetve közösségi fiókjaidat is, hogy a nézők máshol is felvehessék veled a kapcsolatot, és követhessenek is.

 

Add meg csatornád kulcsszavait

Nyisd meg az Alkotói Stúdiót, majd a Csatorna fül alatt válaszd a Speciális opciót. Itt megadhatod csatornád kulcsszavait.

 

Készíts bemutatkozó videót csatornádra

A YouTube bemutatkozó videó egy rövid videó arról, hogy mi csatornád célja, és mire számíthatnak az emberek videóidtól. A bemutatkozó videó célja ugyan az, mint a csatorna leírásának – bemutatkozni, és meggyőzni a nézőket, hogy miért érdemes a te videóidat nézniük. A bemutatkozó videó nagy előnye a leírással szemben, hogy bevághatsz néhány érdekes részletet más videóidból, hogy felkeltsd a nézők érdeklődését.

 

Engedélyezd a kapcsolódó csatornákat

A kapcsolódó csatornák engedélyezésével lehetővé teszed, hogy csatornád megjelenjen a YouTube ajánlott csatornái között.

 

Tedd csalogatóbbá videóidat – Használj egyéni indexképeket

Az indexkép az a kis kép, ami videód címe mellett jelenik meg a találatok között, javasolt videók között, és más felsorolásokban. Ez a kis kép fontos szerepet játszik abban, hogy minél nagyobb nézettséget szerezz videóidnak.

 

A YouTube automatikusan is képes ilyeneket készíteni videódhoz (ilyenkor választhatsz egyet néhány véletlenszerűen kiragadott képkocka közül), de ezzel nem mész sokra. A legjobb, ha saját indexképeket készítesz videóidhoz, és azokat használod (ehhez is szükség van a már emlegetett fiókigazolásra!)

 

A videók indexképe rengeteget elárulhat a tartalomról. Az indexképen már a videó rögzítésekor érdemes gondolkodni – nem árt felvenni egy olyan rövid videórészletet, amit kifejezetten indexképként szeretnél majd használni, biztosítva ezzel, hogy az indexkép passzoljon a videóhoz.

 

Persze készíthetsz egy fényképet, vagy grafikát is, a lényeg az, hogy beszédes, hívogató, és releváns képet válassz, hiszen ez a „másik első” elem, amit az emberek meglátnak majd videóddal kapcsolatban a cím mellett.

 

Igyekezz alkotni egy saját indexkép-stílust, amivel kiemelkedhetsz a többi találat közül, és amiről az emberek azonnal ráismernek majd, hogy ez a videó tőled származik. Használhatod csatornád vizuális stílusát, vagy külön tartalmakhoz más és más indexkép-stílusokat is készíthetsz, ügyelve arra, hogy azért hasonlítsanak egymásra (például eltérő színekkel).

 

A YouTube szerint 16:9-es képarányú indexképeket ajánlott megadni, 1280x720 pixeles felbontásban. Tartsd magad ehhez, de tartsd észben, hogy a képek sosem lesznek láthatók 1280x720-as felbontásban, szóval készítsd el őket úgy, hogy kisebb méretben is láthatók, olvashatók maradjanak.

 

A képfájlok továbbá legfeljebb 2MB méretűek lehetnek, és csak JPG, GF, BMP vagy PNG formátumúak.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!