notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hotel keresőoptimalizálás? Mi az, miért kell neked, és hogyan csináld!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hotel keresőoptimalizálás? Mi az, miért kell neked, és hogyan csináld?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hotel keresőoptimalizálás? Mi az, miért kell neked, és hogyan csináld?


2019/08/09
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Alapvető, gyakorlatias hotel SEO útmutató, melyből mindent megtudsz arról, hogyan lesz szállodád weboldala az első a Google keresőben. Irodalmi adatok, kutatási eredmények és saját tapaszlataink alapján összeállított írás. 

Hotel keresőoptimalizálás? Mi az, miért kell neked, és hogyan csináld!

2019-ben mindenki tisztában van azzal, hogy egy szálloda egyszerűen nem szállhat versenybe a vendégekért, ha nem rendelkezik egy modern, naprakész webhellyel. Ez persze önmagában még messze nem elég, hiszen lényegében minden valamirevaló szálloda igyekszik elérhetővé tenni magát az interneten a leendő utazók számára. Ahhoz, hogy kiemelhesd magad megannyi versenytársad közül, és sikerrel küzdj meg a szállásközvetítő portálokkal (OTA, Booking és társai), aktívan kell tenned azért, hogy az online keresgélő felhasználók könnyedén rátalálhassanak szállodád webhelyére.

 

Kutatásaink és szálloda marketing tapasztalataink szerint nincsen egy olyan eszköz sem, mely ennyire hatékonyan tudna vendégeket és rendezvényeket közvetíteni egy szálloda számára, mint a keresőoptimalizálás. A fizetett Google hirdetések is nagyon hatékonyak, de egyrészt pénzbe kerülnek, másrészt kevesebb embert érhetsz el velük (normál költségkerettel), mint a SEO (a keresőoptimalizálás rövidített elnevezése) segítségével. 

 

A leghatékonyabb hotel marketing eszköz tehát a keresőoptimalizálás – cikkünk célja elmagyarázni, hogy mi is ez, és hogyan viheted sikerre vele szállodádat! Kezdjük is!

 

Mi az a szállodai keresőoptimalizálás?

Amikor az emberek szállodákat (vagy lényegében bármi mást, pl. információkat úticéljukról, egy eseményről stb.) szeretnének találni az interneten, akkor általában a Google-hoz, vagy más, úgynevezett keresőmotorokhoz fordulnak kereséseikkel. Ezek a keresőmotorok már rég óta működnek az interneten, és az emberek megszokták, hogy az első néhány találat között szinte biztos, hogy megtalálják azt, amit keresnek. Éppen ezért a legtöbben nem is nézelődnek tovább a felső 3-4 találatnál lejjebb – és szinte soha senki nem lép át a második találati oldalra.

 

A keresőoptimalizálás (röviden SEO) célja, hogy webhelyed minél magasabban jelenjen meg a keresőmotorok (első sorban a Google, a legnépszerűbb motor) találatai között, ezzel növelve annak az esélyét, hogy minél többen rákattintsanak.

 

Ha azt kérdezed, hogy mennyire fontos a szállodai keresőoptimalizálással foglalkoznod, akkor lényegében azt is kérdezhetnéd, hogy mennyire fontos ügyfeleket szerezned szállodád számára. Ha nem tudod szállodádat előkelő, magas pozícióba (vagy „rangra”) juttatni a találatok között, akkor rengeteg lehetséges ügyféltől eshet el szállodád, akik talán épp a te intézményedet választották volna (csak éppen nem találták meg).

 

A szállodai keresőoptimalizálás sosem garantálja, hogy szállodád a legelső helyre kerül majd, valahányszor a felhasználók valami hozzá kapcsolódó dologra keresnek rá, de minél magasabbra sikerül juttatnod webhelyedet az első oldalon, arányosan annál több forgalomra számíthatsz majd.

 

A SEO-t számos különféle technika, eljárás, és taktika alkotja – és ezek mind egyetlen célt szolgálnak: hogy webhelyed, illetve annak oldalai minél magasabbra kerüljenek a kereső találatok között.  Cikkünkben egy komplett SEO folyamatot ismertetünk (a sorrend fontos!), amiben minden fontosabb szállodai keresőoptimalizálási technikára kitérünk majd!

 

1. Tanulmányozd hoteled célközönségét

Pihengetünk?

A szállodai keresőoptimalizálás első lépése eldönteni/meghatározni, hogy kikre is szeretnél optimalizálni – vagyis hogy milyen felhasználók keresésire szeretnéd, hogy megjelenjen webhelyed.

 

Például ha egy üdülő jellegű intézmény tulajdonosa (vagy marketingfelelőse) vagy, akkor jó eséllyel családokat, vagy épp baráti társaságokat szeretnél megcélozni. Elképzelhető, hogy szállodádat kifejezetten üzleti meetingekre alakítottad ki, vagy olyan pároknak, akik gyerekmentes kikapcsolódásra vágynak. Bármilyen jellegű szállodád is van, el kell tudnod dönteni, hogy kiket is szeretnél odavonzani.

 

Ez után el kell gondolkodnod azon, hogy ideális ügyféljelöltjeid mikre kereshet rá, amikor szállás után kutat az interneten. Például ha egy családbarát szállodád van, akkor jó ideális ügyfeleid valószínűleg olyan szavakkal keresnek, majd, mint „családi szálloda [településnév]”, vagy „legjobb bababarát szállodák [településnév]” és így tovább.

 

Ezek a beírt szavak az úgynevezett „kulcsszavak”, amiknek rendkívül fontos szerepük lesz a keresőoptimalizálás során. A következő lépés ezekről szól:

 

2. Végezz kulcsszókutatást

Nem elég csak azon tűnődni, hogy milyen kulcsszavakkal kereshetnek ideális ügyfeleid, ha szállodákat szeretnének találni – a kulcsszókutatás lényege, hogy minderről konkrét adatokat gyűjtesz be és elemzel, hogy rátalálj a legideálisabb kulcsszavakra. E kulcsszavak ismeretében tudni fogod, hogy milyen kifejezésekre kell optimalizálnod webhelyed tartalmait, hogy az emberek könnyedén rátaláljanak szállodádra.

 

A kulcsszókutatáshoz számos eszköz lesz segítségedre – léteznek ingyenes, és fizetős opciók is. Ez utóbbiak általában sok hasznos, értékes információt is felsorolnak a kulcsszavakról, például hogy menyire keresettek havi szinten (ami egy nagyon fontos adat).

 

A kulcsszókutatást sok SEO tanácsadónak mondott cég is igyekszik elbagatellizálni, de valójában ez a folyamat a SEO lelke. Nem valószínű kulcsszavak összedobálásáról van szó, hanem egy olyan lista elkészítésről, mely azokat a szavakat tartalmazza, melyből valóban a legtöbb vendéged lesz. De nézzük először az alapokat.

 

 

Ha nem akarsz magad bíbelődni a turizmus és vendéglátás SEO megismerésével, szeretnéd mindezt profikra bízni, kérd ajánlatunkat most! Kattints IDE!

 

 

A legegyszerűbb kulcsszókutató eszköz

Biztosan észrevetted már, hogy amikor elkezdesz begépelni valamit a Google keresősávjába, akkor a rendszer azonnal javasol néhány keresést. Ezek mind kapcsolódnak ahhoz, amit beírtál, ezért érdemes fejlegyezni őket. Ez után indítsd el a keresést, majd ugorj rögtön a találati oldal legaljára – itt kapcsolódó kereséseket jelenít meg a Google, amelyek szintén sokat segíthetnek.

 

Long tail kulcsszavak

A long tail kulcsszavakat nem csak egyszerű elhelyezni a szövegben, de sokat dobhatnak a tartalom konverziós arányán is. Például ha valaki azt írja be a keresőbe, hogy „szállodák”, akkor lehet, hogy csak képeket szeretne nézegetni. Azonban ha valaki azt írja be, hogy „Dunára néző szállodák Pesten”, az már sokkal konkrétabban szándékra utal.

 

Általában minél hosszabb egy kifejezés, annál konkrétabb keresőszándékot jelöl. A Google keresője többek között ilyen long tail kulcszavakat mutat meg.

 

A long tail kulcsszavakról további információkat ebben az útmutatóban, a kulcsszókutatás témájáról pedig itt olvashatsz bővebben.

 

3. Foglalkozz az oldal URL-jével és legfontosabb mezőivel

A weboldal meta címe, meta leírása, és URL-je fontos szerepet játszanak a szállodai keresőoptimalizálásban.

 

Az oldal meta címének optimalizálása

Az oldal meta címe egy HTML címke, ami néhány szóban foglalja össze, hogy miről szól az oldal tartalma. Ez az a cím, ami a felhasználóknak kattintható hivatkozásként megjelenik a Google találatok között.

 

Egy hatékony meta cím röviden, tömören leírja, hogy miről szól a tartalom/oldal, amihez tartozik. Fontos, hogy megjelenjen benne a legfontosabb megcélzott kulcsszavad is – ha teheted, kerüljön ez minél előbbre a címben. Egy jó meta címet mind az emberek, mind a keresőmotorok könnyedén tudnak értelmezni. Igyekezz 50-60 karakter közé korlátozni a hosszát.

 

Az oldal meta leírásának optimalizálása

A meta leírás egy durván 160 karakter hosszú HTML címke, ami egy rövid összefoglalót kínál az oldal tartalmáról. Ez a mező valójában nem befolyásolja az oldal pozícióját a találatok között, mert a Google nem veszi figyelembe a rangsoroláskor. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy nem is kell odafigyelni rá – amikor a felhasználók megpillantják találatodat a Keresőben, ez a szöveg lehet az, ami meggyőzi őket, hogy a te tartalmadat válasszák a többi ezernyi találat helyett.

 

Ennek érdekében ügyelj rá, hogy a meta leírás rövid és lényegre törő legyen (férjen bele abba a durván 160 karakterbe), és tartalmazza megcélzott kulcsszavadat is (akárcsak a címed).

 

Érdemes megjegyezni, hogy ha a Google úgy véli, hogy a tartalom egy része jobban passzol a kereséshez, mint a meta leírás, akkor a felhasználónak inkább azt jeleníti majd meg a leírás helyett.

 

Az oldal URL címének optimalizálása

Habár sok webmester figyelmen kívül hagyja, a weboldalak URL címe szintén szerves részét képezi a szállodai keresőoptimalizálás menetének.

 

Egy jó URL cím egyszerűen olvasható és kivehető, hogy milyen tartalmat takar. Igyekezz úgy formázni URL címeidet, hogy minél kevesebb számot, és speciális karaktert tartalmazzanak. Jelenjen meg bennük az adott oldal fő kulcsszava is (lehetőleg az elején), és ne halmozz bele felesleges többletkulcsszavakat. Emellett ügyelj rá, hogy a szavakat inkább kötőjelekkel válaszd el egymástól, mint alsóvonalakkal. Mellőzd továbbá a kötőszavakat (és, is, stb.).

 

4. Optimalizáld szállodád webhelyének tartalmait

Bizonyára te magad is hallottál már arról, hogy a tartalommarketing korunk egyik legfontosabb és leghatékonyabb online marketing technikája. A tartalmak egyrészt értéket kínálnak a célközönségnek, másrészt pedig biztosítják, hogy legyen mivel megjelenned a leendő utazók kereséseire. A szállodai SEO és a tartalommarketing elválaszthatatlan kapcsolatban állnak egymással.

 

Nézzük meg, hogy hogyan segíthetik a tartalmak a keresőoptimalizálást webhelyed kezdőlapján. Navigálj az oldal szerkesztőfelületére, és helyezd el a megcélzott kulcsszót H1 címkében, majd az oldal első bekezdésének első 100 szava közé is írd be, persze úgy, hogy természetesen illeszkedjen a szövegkörnyezetébe. Mindez abban segít majd, hogy a keresőmotorok könnyebben értelmezni tudják, hogy miről is szól webhelyed.

 

Nem árt továbbá egy 800-1000 karakteres leírást elhelyezni a kezdőlapon, ami szintén tartalmazza a kulcsszót, vagy többet is, ha találtál. Sok webhely azért nem rangsorol elég jól, mert egyszerűen nincs elég tartalom rajta. Ha elegendő leíró, informatív szöveget helyezel el webhelyeden, akkor sokkal valószínűbb, hogy a keresőmotorok (kedvezően) rangsorolnak majd.

 

Vonatkozik ez persze a webhely minden részére, különös tekintettel a blogra, ahová ajánlott rendszeresen publikálni olyan részletes, hasznos, értékes tartalmakat, amik ideális ügyfeleidet (vendégeidet) érdekelhetnék. Írhatsz útmutatókat, megoszthatsz híreket, vagy bemutathatod annak a településnek a hagyományait is, ahol szállodád található – ez csupán néhány példa a sok közül.

 

Természetesen ezek a szöveges (gyakran képekkel, videóval kiegészített) tartalmak arra is ideálisak, hogy megcélzott kulcsszavaidat teljesen természetes módon elhelyezd bennük. Tegyük fel, hogy egy debreceni szálloda marketingjéért felelsz, és szeretnéd láthatóvá tenni intézményedet a városba látogató turisták számára. Írhatnál például egy útmutatót 10 kevésbé ismert debreceni látványosságról, amiben elszórod kulcsszavaidat, és amikor egy felhasználó ilyen látványosságokra keres rá, a te tartalmad jelenik majd meg neki, és máris megismerkedhet szállodáddal is.

 

Nagyon nagy vonalakban ez a SEO-val kombinált tartalommarketing lényege, és ezt alkalmazva tehetsz szert rengeteg érdeklődő, ingyenesen bevonzott látogatókra!

 

5. Ne feledkezz meg az alt címkékről

Habár a keresőmotorok rengeteget fejlődtek az elmúlt évtizedek során, még a Google korszerű mesterséges intelligenciája sem képes értelmezni a különböző képek tartalmait. Szóval mégis hogy lehet az, hogy amikor rákeres valamire az ember, a képes találtok között is pontosan az jelenik meg, amire kíváncsi?

 

A webhelyekre feltöltött képeknek van egy úgynevezett „alt” szöveg attribútumuk, ami valójában a HTML kód része, és lehetővé teszi, hogy egy rövid leírást adhass meg nekik. Ezt a szöveges mezőt már tudják értelmezni a keresőmotorok, és így képesek olyan képeket megjeleníteni a felhasználóknak, amik kapcsolódnak a keresésükhöz.

 

Az alt címkék kitöltésével tehát tovább optimalizálhatod tartalmaidat, és mivel a képek fontos szerepet játszanak a szállodai keresőoptimalizálásban, így ezt a lépést semmiképpen nem érdemes kihagyni. Érdemes egy rövid, lényegre törő leírást adni a képről, ami tartalmazza a fontosabb kulcsszavakat is, legfeljebb 125 karakterrel. Ez a szöveg jelenik meg akkor is, ha a böngésző valamiért nem tudja megjeleníteni magát a képfájlt.

 

Az alt szöveget a kép HTML címkéjén belül kell elhelyezni, a kép forrása után „alt = szöveg” formátumban. A szállodádban használt rendszer részleteivel a webprogramozód tud majd segíteni neked.

 

6. Oszd fel szöveges tartalmaidat címsorokkal

A címsorok segítenek, hogy a felhasználók és a keresőmotorok értelmezni tudják szöveges tartalmaid logikus felépítését. Segítségükkel kiemelheted a tartalom legfontosabb részeit, és szemléltetheted a különböző bekezdések, vagy szakaszok közötti kapcsolatokat. Mindemellett olvashatóbbá teszik a szöveget, elkerülve ezzel az ömlesztést, ami sokat rontana a felhasználói élményen (és ezzel szállodád webhelyének keresőoptimalizáltságán is).

 

A címsorokat úgynevezett „h” címkék jelzik, egy hozzájuk tartozó számmal: a H1 címke a legmagasabb szint, ezt követi a H2, alatta a H3, és így tovább egészen H6-ig. Ritka eset, hogy egy szöveges tartalom 2-3 címsor-szintnél többet követeljen meg.

 

Érdemes úgy optimalizálni ezeket a címsorokat, hogy a magasabb (H1-H2) szinteken elhelyezed bennük az adott tartalom legfontosabb kulcsszavait. Tartsd észben, hogy első sorban emberi olvasóknak, felhasználóknak készíted tartalmaidat, tehát törekedj a címsorok és a kulcsszavak logikus, indokolt alkalmazására. Ha valami jó egy felhasználónak, az jó lesz a Google-nak is.

 

7. Javítsd webhelyed sebességét

A mai azonnali világban nehéz elhinni, hogy volt idő, amikor teljesen normális volt 5-6, vagy ennél több másodpercet várni arra, hogy egy webhely megjelenjen. Manapság mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok (legalábbis a Google) szemében ez megbocsáthatatlan bűn, ugyanis egy átlagos felhasználó türelme jó esetben 3 másodpercig terjed csupán.

 

A webhelyek rendkívül összetett alkotások, tele különféle kódokkal, képekkel és egyéb elemekkel, amelyek betöltése, lefuttatása egy modern számítógépen tényleg csupán másodperceket kéne, hogy igénybe vegyen, de ehhez először magát a webhelyet kell sebességre optimalizálni.

 

Ha szeretnéd látni, hogy mit gondol szállodád webhelyének gyorsaságáról a Google, akkor használd a PageSpeed Insights (kattints ide érte) eszközt. A PageSpeed Insights ellenőrzi és kiértékeli webhelyed sebességét (asztali és mobileszközökön is), majd mutat egy pontszámot a teljesítményedről. Emellett felhívja a figyelmed a legsúlyosabb problémákra, és még javaslatokat is tesz arra, hogy hogyan javíthatnád ki őket (természetesen ezt már jobb arra bízni, aki webhelyed technikai oldalával foglalkozik).

 

Érdemes ezt az eszközt rendszeresen használni, ugyanis a webhelyek sebessége már jó ideje rangsorolási szempont a Google szemében, méghozzá mind asztali számítógépeken, mind okostelefonokon.

 

Ha többet szeretnél tudni arról, hogyan javíthatsz szállodád webhelyének sebességén, akkor ezt az útmutatót lényegében neked írtuk.

 

8. Törekedj mobil-első kialakításra

Egy 2018-ban végzett kutatás szerint a Google keresések 58%-a mobiltelefonokon történik. Ez azt jelenti, hogy ha webhelyed nem működik rendesen okostelefonokon, akkor lehetséges ügyfeleid több mint felét veszítheted el.

 

Ahhoz, hogy ellenőrizhesd, mennyire használható szállodád webhelye egy okostelefonról egyrészt szétnézhetsz rajta te magad, mint egyszerű felhasználó, másrészt pedig megkérheted a Google-t is (ide kell kattintanod ezért), hogy vessen egy technikai pillantást online tulajdonodra.

 

Hasonlóképpen az előbb emlegetett PageSpeed eszközhöz, a mobilbarát-teszt is kiértékeli webhelyedet, és felsorolja azokat a hibákat, amiket jobb lenne, ha kijavítanál (javítva ezzel a felhasználói élményt, és webhelyed rangsorolását is).

 

A mobil-első design nagyobb témakör ezért is írtunk róla egy részletesebb cikket (ide kattintva találod meg), amiből mindent megtudhatsz a mobil-első webhelydesign alapjairól.

 

9. Készíts webhelytérképet a Google számára

A webhelytérkép lényegében egy URL lista webhelyed összes oldaláról, ami lényegében egy tényleges térképként szolgál a keresőmotorok számára. Egy ilyen térkép feltöltésével szemléltetheted a webhely felépítését a keresőmotoroknak, illetve egyszerűbbé teheted számukra az újonnan hozzáadott, vagy nehezebben fellelhető oldalak indexelését is – ez rengeteget segíthet szállodai keresőoptimalizálásodban.

 

A modern CMS-ek (tartalomkezelő rendszerek) egyik alapvető funkciója az XML oldaltérkép elkészítése, azonban ezt a fájlt valahogy el is kell juttatni a kiszemelt keresőmotornak. A Google-nél ezt a Search Console felületén teheted meg a legegyszerűbben, vagy hozzáadhatod a robots.txt fájlhoz is. Ha mindez túl bonyolultnak hangzik, akkor nyugodtan bízd rá a webprogramozóra vagy arra a marketingügynökségre, amelyik webhelyeddel foglalkozik. Egy a lényeg: ne hagyd ki!

 

10. Használj strukturált adatokat

A Schema egy olyan különleges kód, amellyel webhelyeden elhelyezve rengeteg információt biztosíthatsz a keresőmotoroknak. Ezek az úgynevezett „strukturált adatok”  nem csak abban segítenek a Google-nak, hogy alaposabban értelmezhesse tartalmaidat, de sokkal több releváns keresésre is meg tudja így jeleníteni azokat a felhasználóknak.

 

A Schema kódokkal megjelölheted szállodád nevét, címét, telefonszámát, értékelését és rengeteg egyéb jellemzőjét is. Egy szállodához több tucat jelölés (ide kattintva megnézheted őket) használható. Ismét azt javasolnánk, hogy bízd ezt arra a webprogramozóra, aki szállodád webhelyéért felel, mert az ilyen kódok alkalmazása már összetettebb feladat.


11. Foglalkozz a linképítéssel

A linképítés célja, hogy értékes visszahivatkozásokat szerezz szállodád számára – ezek olyan linkek, amelyek más domainekről mutatnak a saját webhelyedre. A Google komoly hangsúlyt fektet ezekre a visszahivatkozásokra: a keresőmotor szemében egy-egy ilyen link lényegében egy szavazat, amit egy webhely ad le egy másikra. Minél több ilyen linket szerez egy webhely más tekintélyes domainekről, annál nagyobb rangsorolásban részesülhet a Google-tól. Ez a szállodai keresőoptimalizálás egyik alapköve.

 

Mindemellett fontosak még a belső hivatkozások is, amelyek segítenek logikus kapcsolatot építeni egy webhely tartalmai között. Ezek kevesebbet érnek szállodai SEO szempontjából, de mind a keresőmotorok, mind pedig a felhasználók számára hasznosak lehetnek.

 

De mi kell ahhoz, hogy jó minőségű, tekintélyes hivatkozásokat szerezz webhelyed számára, ezzel javítva saját linkprofilodat (több információt róla ITT találsz)? Nos, ez olyasmi, ami nem történik meg egyik napról a másikra. Mindenképpen érdemes jó kapcsolatokat kialakítani tekintélyes, hiteles kiadókkal és releváns (utazással, szállással kapcsolatos) blogokkal, illetve olyan tartalmakat készíteni (pl. infografikákat), amiket az emberek szívesen osztanak meg egy hivatkozás kíséretében.

 

Fontos kiemelni, hogy a linkvásárlás nem csak etikátlan módszer, de a Google is súlyosan büntet érte – minden esetben kerüld, sosem megoldás!

 

A linképítés a szállodai keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része, ezért érdemes mélyen belevetned magad – ehhez is részletes útmutatót kínálunk ITT!

 

12. Ne hagyd figyelmen kívül a helyi SEO-t

A helyi keresőoptimalizálás minden szálloda számára létfontosságú feladat, és az átfogó SEO stratégia szerves része.

 

A helyi szállodai SEO-ban sokat segíthet, ha a megcélzott kulcsszavadat a település nevével kombinálod, és elhinted ezt a kombinációt az oldal URL címében, az oldal főcímében, a meta mezőkben, és persze a szövegben is.

 

Persze ha igazi versenyesélyt szeretnél szerezni szállodádnak, akkor mindenképpen szükséged lesz egy Google Cégem adatlapra. Az ingyenes Google Cégem szolgáltatás segítségével elhelyezheted szállodádat a Google Térképen, és egy speciális adatlap formájában is megjelenhetsz vele a találatok között, illetve a helyi találatokban.

 

A Google Cégemről már sokszor szó esett ezen a blogon, és az alábbi cikkekből mindent megtudhatsz arról, hogy hogyan regisztráld és optimalizáld tökéletesen szállodád Google Cégem adatlapját:

 


13. Bízd szállodád weboldalát professzionális SEO tanácsadó cégre

Ha mindez sok lenne, és úgy érzed, a napi szintű Google algoritmus változások követése nem fér bele marketinges feladataid közé, keress egy céget, aki mindezt főállásként űzi. Hogyan találhatod meg hoteled számára a tökéletes SEO tanácsadó céget? 

 

A jó hotel SEO tanácsadó legfontosabb ismérve

A hotel keresőoptimalizálás teljesen más szaktudást igényel, mint mondjuk egy webáruház SEO. A technikai paraméterek természetesen ugyanazok, azonban a kulcsszókutatás és a potenciális célcsoport viselkedésének ismerete elengedhetetlen. Legyen tehát az egyik fő szempontod a választás során, hogy az adott SEO tanácsadó már több szálloda weboldalát sikeresen az elsők közé juttata a Google keresőben.

 

A jó hotel SEO tanácsadó maga is jól jön a Google találati listáján

Sokszor érvelnek a hozzá nem értő SEO tanácsadó cégek azzal, hogy saját weboldaluk keresőoptimalizálásával ők nem foglalkoznak, az ügyfelekre koncentrálnak, ezért nincsenek a Google találati listájának az elején. Ez azonban badarság. Mindenki tud olyan példákat hozni, amire elsőre jön egy weboldal a Google-ben. A „kisújszállási felnőttbarát wellnes és konferencia hotel” kifejezésre nem nehéz elsőnek lenni. Írj be tehát néhány kifjezést, melyet relevánsnak tartasz.  Szálloda SEO tanácsadó, hotel marketing tanácsadó, hotel SEO tanácsadó. Ezekkel a long tail kifejezésekkel speciális hotel szakembereket találhatsz. Érdemes esetleg egy pár short tail kifejezést is beírnod, mint pl. a marketing, vagy csak magában marketing tanácsadó, esetleg dikrektben azt, hogy SEO. Ha találsz olyan céget, mely ezekre is az első tízben van, meg a speciális hotel long tail keresésre is, nos az a cég lesz az, aki biztosan ért majd a szállodai keresőoptimalizáláshoz!

Google Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing linkmarketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
524 039
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Ego kulcsszó

Olyan kulcsszó, amire egy magánszemély vagy szervezet bármi áron jó rangsorolást szeretne...

Metakereső

Mi az a metakereső? A metakereső, vagy meta keresőmotor egy olyan keresőmotor, amely...

CTR

A CTR definíciója A CTR az angol „click-through rate” kifejezés...

E-kereskedelem

Az e-kereskedelem definíciója Az e-kereskedelem (vagyis elektronikus kereskedelem,...

AMP

Az AMP definíciója Az AMP az angol „Accelerated Mobile Pages”...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.