Egy rövid, gyakorlatias útmutató Google Cégem adatlapod optimalizálásához
Egy rövid, gyakorlatias útmutató Google Cégem adatlapod optimalizálásához
Alapvető Google Cégem kezelési útmutató, a veszélyek és a lehetőségek, melyek benne rejlenek. Példákkal illusztrált gyakorlatias útmutató az optimalizáláshoz.
Van egy rossz hírem és egy jó, minden cégtulajdonosnak. A jó hír az, hogy vége a TripAdvisor és a Facebook egyeduralmának a cégekről írt ügyfélvélemények terén, a Google valószínűleg hosszútávon felülkerekedik ezeken. A rossz hír az, hogy még egy platformmal kell foglalkoznia minden marketingesnek, és ez pedig a vállalkozás Google Cégem (Google My Business) oldala.
A Google Cégem az elmúlt évek alatt a világ talán legfontosabb véleményező/értékelő platformjává nőtte ki magát helyi jellegű cégek és intézmények számára. Habár nem a Google volt az első, ami lehetővé tette az ügyfelek számára, hogy megosszák tapasztalataikat egy céggel kapcsolatban az interneten (elvégre a TripAdvisor, a Foursquare, és a Yelp is erre építették fel birodalmukat) meg hát itt van ugye a Facebook is, kétségtelen, hogy a keresőóriás élvezi a legnagyobb előnyt a „véleménypiacon”.
Ez első sorban annak köszönhető, hogy a Google Cégem adatlapok mind a Google Kereső találatai mellett, mind a Google Térképen megjelenhetnek, ráadásul a Google erősen ösztönzi felhasználóit, hogy írjanak véleményt azokról a helyekről, ahol megfordultak.
Nem kérdés tehát, hogy ha szeretnéd sikerre vinni szállodádat, éttermedet, vagy más jellegű helyi vállalatodat, akkor egy jó Google Cégem adatlapra, és sok pozitív véleményre lesz szükséged. Habár az utóbbi csak rajtad múlik (kínálj pozitív élményeket ügyfeleidnek), adatlapod optimalizálásában ezekkel a tippekkel szeretnénk segíteni!
1. Igényeld meg Google Cégem adatlapodat
Google Cégem adatlapod az, ahol minden információt feltüntethetsz cégedről, és ahol ügyfeleid véleményeket írhatnak azzal szerzett tapasztalataikról. Ha még nincs meg ez az adatlapod, akkor meg kell igényelned azt a Google rendszerén keresztül (ITT). Az adatlap megszerzése és használata szerencsére teljesen ingyenes!
2. Ügyelj a naprakész adatokra
Rendkívül fontos, hogy a Google Cégem adatlapodon szereplő információk mindig frissek és pontosak legyenek. Sok ember webhelyedig sem fog elmenni, mert magától értetődőnek veszi, hogy a GC-n olvasható információk fedik a valóságot. Mindenképpen add meg a címet, a telefonszámot, a nyitva tartási órákat, és a fizetési lehetőségeket – a legtöbben ezek iránt érdeklődnek. Ezen kívül persze még sok egyéb információt is felvihetsz ide, de gondoskodj róla, hogy rendszeresen visszatérj frissíteni mindent, ha esetleg változnának az adatok.
Emellett ne felejts el képeket feltölteni az adatlapra! Ezt a felhasználók is megtehetik, ami általában hasznos, de a profi, mutatós képek, amik céged legjobb arcát mutatják garantáltan jó első benyomást tehetnek az érdeklődőkben.
Szeretnél egy valóban hatékony online marketing stratégiát? 20 év tapasztalattal, folyamatos kutatásaink alapján ügyfélmágnes startégiát alkotunk neked! Részletekért kattints IDE!
3. Használd ki a szállodák számára fejlesztett funkciókat
Amennyiben egy szálloda, üdülő, vagy egyéb szállást biztosító intézmény online jelenlétéért felelsz, érdemes utánanézni a kifejezetten ilyen vállalatok számára elérhető funkcióknak (például szobaárak, közvetlen foglalási lehetőség, stb.) Egy megfelelően beállított szállodai (vagy egyéb) Google Cégem adatlap kiváló első benyomást tehet azoknak a felhasnzálóknak, akik most kerestek rá először intézményedre a Google-ban.
4. Ellenőrizd rendszeresen adatlapodat
A Google Cégem egyik furcsa sajátossága, hogy annak ellenére, hogy te igényelted meg adatlapodat, gyakorlatilag bárki módosíthatja azokat saját kedve szerint (egész pontosabban módosításokat javasolhat, és ezek idővel véglegessé is válnak). Igen, bárki, aki csak rákeres szállodádra, és megjelenik neki az adatlap. Ami még aggasztóbb, hogy erről a Google neked, mint tulajdonosnak általában semmilyen értesítést nem küld. Ez remek lehetőséget nyújt versenytársaidnak, hogy beleköpjenek a levesedbe.
Mindenképpen ellenőrizd rendszeresen adatlapodat, hogy minden adat és információ pontosan és naprakészen fedi-e a valóságot.
5. Válaszold meg a feltett kérdéseket
Ez az egyik legfontosabb pont az olyan vállalatok számára, amelyek az utazással és/vagy vendégláttással foglalkoznak. Az embereknek gyakran vannak kérdéseik egy szállodáról, vagy egy célpontról, ahová utazni szeretnének, és ezekre minél előbb és minél pontosabb választ szeretnének kapni.
Sokan még azután is a telefonjaikhoz fordulnak, miután megérkeztek a szállásukra ahelyett, hogy személyesen kérdeznék meg a személyzetet valamiről.
Készíts tehát egy GY.I.K. részleget adatlapodon, ahol minden gyakran ismételt kérdésre válaszolsz. Érdemes megkérdezni a recepciósokat, illetve mindenkit, akik az ügyfelekkel kommunikálnak (telefonon és/vagy emailen keresztül), hogy milyen kérdésekkel fordulnak hozzájuk sűrűn. Nem árt továbbá szétnézni a közösségi bejegyzések hozzászólásai között is.
A felhasználók továbbá konkrét kérdéseket is feltehetnek cégednek a Google Cégem adatlapon keresztül, amikre szintén gyors választ várnak. Ne feledd, ezekre más felhasználók is válaszolhatnak, méghozzá nem feltétlenül a te érdekedben!
6. Aki szépen kér, az kap is
A szállodák (és éttermek, illetve hasonló jellegű intézmények) gyakran kérik arra vendégeiket, hogy értékeljék őket a TripAdvisoron. Azonban a Google Cégemen mutatott image manapság már sokkal fontosabb, mint egy szálloda jelenléte a TripAdvisoron. Így hát a megfelelő taktika az, hogy ügyfeleidtől egy Google Cégem értékelést kérj inkább.
A Google Cégem értékeléseket a rendszer a felhasználók Google fiókjához köti (tehát megjelenik mellettük rendes nevük és profilképük), ami sokkal hitelesebbé teszi a véleményeket, mint egy véletlenszerű felhasználónév a TripAdvisor rendszerében.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.