8 dolog, amivel sikeresebbé teheted Google Cégem adatlapodat
8 dolog, amivel sikeresebbé teheted Google Cégem adatlapodat
2019-ben egy Google Cégem adatlap nem pusztán előnyt kínál a versenymezőnyben, hanem lényegében a „nevezés” egyik alapfeltétele is. Google Cégem adatlapod valójában olyan, mint digitális kirakatod, és gyakran ez az első benyomás, amit ügyfeleid megtapasztalnak cégeddel kapcsolatban. Amennyiben cégednek külön üzlethelyisége is van (lehet ez egy iroda, egy üzlet vagy egy étterem/szálloda is), ahol ügyfeleket, vásárlókat fogadsz, akkor neked meg kell ismerkedned a Google Cégemmel!
Szóval mi az a Google Cégem?
Az emberek manapság nem feltétlenül azért keresnek rá egy cégre a Google-on, hogy megtalálják annak webhelyét. Sokszor minél gyorsabban szeretnének hozzájutni azokhoz információkhoz, amikre kíváncsiak. A legtöbben megszokták, hogy ha egy helyi jellegű cég nevét begépelik kedvenc keresőjükbe, akkor arról egy tömör összefoglalást láthatnak, a legfontosabb alapvető adatokkal (úgymint cím, telefonszám, nyitva tartás, képek, stb.). Ezek az úgynevezett Google Cégem adatlapok.
A Google Cégem rendszere lehetővé teszi az üzlettulajdonosok számára, hogy befolyásolhassák, miként is jelenik meg üzletük a Google találatai között, ráadásul a regisztráció és a funkciók használata teljesen ingyenes.
Miért érdemes Google Cégem adatlapot regisztrálni?
Egy megfelelően optimalizált Google Cégem adatlap három elsődleges módon segítheti cégedet:
- Javítja helyi SEO teljesítményedet
- Forgalmat irányíthat webhelyedre és/vagy közösségi profiljaidra
- Egyszerűbbé teszi a felhasználók számára, hogy rátaláljanak üzletedre és/vagy felvegyék azzal a kapcsolatot
Természetesen üzleted regisztrációja csupán az első lépés – ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki Google Cégem adatlapodból, optimalizálnod is kell azt. Cikkünkben ebben szeretnénk segíteni a következő tippekkel:
Hogyan optimalizáld Google Cégem adatlapodat?
Az optimalizálási folyamat meglehetősen egyszerű, és nem igényel túl sok befektetett időt, de garantáltan látható eredményeket produkál. Egy nem optimalizált adatlappal nem hozhatod ki a legtöbbet a szolgáltatásból.
1. Igényeld meg és hitelesítsd Google Cégem adatlapodat
A Google automatikusan létrehoz egy-egy általános adatlapot az olyan cégek számára, amelyeket azonosítani tud az interneted, de az ilyen automatikus adatlapokon szereplő információk nem feltétlenül pontosak, vagy frissek. Ha rátalálsz cégedre a Google Cégem rendszerében (keress rá a nevére a Google-ban, és nézd meg, hogy megjelenik-e egy adatlap), akkor megigényelheted annak tulajdonosi jogát.
Amennyiben még nincs Google Cégem adatlapod, itt regisztrálhatsz egyet vállalatodnak.
2. Töltsd ki adatlapod összes mezőjét
Cégedről temérdek alapvető és fontos információt feltölthetsz adatlapodra. Ez valójában az egész rendszer lényege – hogy a felhasználók minél könnyebben rátalálhassanak ezekre az információkra. Add meg céged leírását, címét, telefonszámát, nyitvatartási óráit, webhelyét, közösségi hivatkozásait, és minden egyéb fontos információt, ami releváns lehet az ügyfelek számára (szolgáltatások, elfogadott fizetési módok, stb.).
Amennyiben üresen hagyod valamelyik mezőt, azzal nem csak az érdeklődőket fosztod meg ezektől az információktól – a hiányos információk pótlására a felhasználók (bárki, akár versenytársaid is) javaslatot tehetnek, amiket a Google úgy fogad el, hogy arról téged meg sem kérdez. Ezért fontos, hogy kitölts minden szükséges mezőt adatlapodon, és hogy rendszeresen ellenőrizd is az adatokat, ugyanis még a meglévő információkat is módosíthatja bárki (szintén úgy, hogy erről a Google nem szól neked).
3. Tölts fel kiváló minőségű képeket és videókat cégedről
Mivel a felhasználók szeretik őket, a Google is nagyra értékeli a képeket és videókat. Google Cégem adatlapodra ilyen vizuális anyagokat is feltölthetsz, és érdemes is kihasználni ezt a lehetőséget, hogy bemutasd, mire is számíthatnak az ügyfelek nálad/tőled.
Az, hogy milyen jellegű képeket töltesz fel persze attól is függ, hogy milyen jellegű cégről van szó. Egy ékszerüzlet például inkább kínálatára összpontosít majd, egy szálloda a kinézetére, míg egy étterem általában mindkettőre.
Minden üzlethelységnek érdemes legalább egy tiszta, jól látható képet feltölteni az utcafronti részről, hogy a felhasználók tudják, pontosan melyik üzletet is keressék.
Videók terén szintén a cég jellege határozza meg, hogy milyen anyagokat érdemes feltölteni.
Tartsd észben továbbá, hogy a felhasználók is feltölthetnek képeket és videókat az ezeknek fenntartott felhasználói albumokba. Ez neked általában csak segít, de érdemes néha szétnézni közöttük, és eltávolítani az esetleges kéretlen, oda nem illő tartalmakat.
4. Kérd meg ügyfeleidet, hogy véleményezzék cégedet
A Google Cégem adatlapokon a felhasználók értékeléseket (1-5 csillag) és szöveges véleményeket írhatnak arról, hogy milyen tapasztalataik voltak a céggel (legyen szó a termékekről, a szolgáltatásokról, vagy bármi másról).
Sok olyan felhasználó, aki még csak most talált rá először cégedre gyakran a vélemények (és az átlagos értékelés) alapján dönti majd el, hogy egyáltalán tovább érdeklődjön-e céged iránt. Érdemes tehát arra kérni ügyfeleidet, hogy ha elégedettek cégeddel, akkor ezt egy vélemény formájában fejezzék is ki Google Cégem adatlapodon. Ezt megemlítheted amikor személyesen találkozol velük (pl. a recepciósok egy szállodában távozásnál), vagy egy utólag kiküldött emailben is, ahol még egy hivatkozást is biztosíthatsz adatlapodhoz.
5. Válaszolj ügyfeleid véleményeire
Igyekezz minél több véleményre válaszolni, a negatív hangvitelűekre pedig mindig kivétel nélkül reagálj illedelmesen és kimérten. Ezzel biztosíthatod, hogy az új, lehetséges ügyfelek lássák, hogy igyekszel tenni a problémák érdekében, és odafigyelsz ügyfeleidre.
Néha még az is előfordulhat, hogy ha sikerül tisztáznod egy félreértést, vagy megoldanod egy elégedetlen ügyfél problémáit, akkor az utólag változtat véleményén és magasabb értékelést is mellékel ehhez!
6. Válaszold meg ügyfeleid kérdéseit
A Google Cégem adatlapokon a felhasználóknak lehetősége nyílik nyilvános kérdéseket feltenni cégednek, amelyekre minél előbb választ is várnak. Igyekezz kivétel nélkül megválaszolni ezeket! Ezzel nem csak a kérdezőknek kedveskedhetsz, de válaszaidban olyan információk szerepelhetnek, amikre egy későbbi érdeklődő is kíváncsi lehet.
7. Publikálj cikkeket és híreket adatlapodra
Google Cégem adatlapod funkcionalitása bizonyos értelemben már-már a közösségi médiára hajaz. Lehetőséged van cikkeket és egyéb híreket is megosztani itt például egy vállalati bejelentésről, egy új termékről, vagy akár egy közelgő eseményről. Mindez segít felhívni a felhasználók figyelmét néhány fontosabb dologra anélkül, hogy webhelyedre vagy blogodra kellene navigálniuk ezekért (sokakat csak az adatlap érdekel).
Egészítsd ki ezeket a bejegyzéseket képekkel, hogy felhívd rájuk a felhasználók figyelmét.
Érdemes ezzel a „hírfolyammal” rendszeresen foglalkozni és mindig megosztani itt az újdonságokat és híreket, még ha csak hetente egyszer is írsz valamit rá.
8. Ne felejtsd el frissíteni nyitvatartásodat az ünnepekkor
Az érdeklődő felhasználók biztosan tudni szeretnék, hogy üzleted nyitva tart-e egy közelgő ünnepnapon. A Google figyelmezteti ugyan a felhasználókat, ha a következő hét egyik napja ünnepnapra esik, de hogy nyitva tartasz-e (vagy hogy mettől meddig), azt neked kell megadnod! Ne felejtsd el frissíteni ezt az információt adatlapodon, és persze utána visszaállítani az eredeti időpontokat!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.