A marketing lényege az eladás. Te méred, mi mennyi vásárlót hoz, vagy csak vaktában lövöldözöl?
A marketing lényege az eladás. Te méred, mi mennyi vásárlót hoz, vagy csak vaktában lövöldözöl?
Szerinted melyik a legjobb marketing eszköz? A közösségi média marketing? A keresőoptimalizálás? A tartalommarketing? A bannerek vagy a PR cikkek? Megmutatjuk!
A siker titka: a konverziómérés
Ha te is egy olyan marketing kommunikációt szeretnél, melynek célja a konverziók növelése, keress meg minket! Kattints ide!
Mi is az a konverzió?
Végeztesd el céged marketing auditját velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt!
Hogyan mérhetem a konverziókat?
Konverzió mérése a Google Analytics rendszerében
Az Analytics célok típusai:
- Cél: a cél típus a fentebb már leírt módon méri a konverziókat, így egy adott oldal megjelenését számolja.
- Időtartam: az Analytics képes célként mérni egy-egy oldalon eltöltött időtartamot. Ha például neked fontos, hogy a látogatóid 10 percnél több időt töltsenek az oldaladon, itt ezt beállíthatod célként.
- Oldalak/képernyők munkamenetenként: ha az a fontos számodra, hogy hányan néznek meg X oldalt az ott töltött idő alatt, itt mérheted.
- Esemény: Egy videó lejátszása, egy demo letöltése vagy bármilyen esemény mérésére szolgál.
Célok teljesülésének elemzése az Analytics-ben
Konverziók forrásainak ellenőrzése
- google/organic: a Google-ben végzett organikus keresési eredményekből érkező konverziók száma, ezzel a keresőoptimalizálás eredményességét mérheted
- google/cpc: a Google AdWords-ben fizetett, CPC hirdetésekből érkezett konverziók
- direkt: direkt a weboldalra érkezett látogatók konverziói (akik az URL cím alapján érkeztek hozzád)
- facebook.com: Facebook-ról érkezett felhasználók konverziói
- referral: olyan oldalakról érkezett konverziók, amelyek hivatkoztak rád, tehát rád mutató linket helyeztek el
Konverziómérés az AdWords rendszerében
Hozz létre konverziókövetést az AdWords rendszerében!
Az Analytics és az AdWords konverziómérése közti különbségek
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.