Hogyan lesz egy fogászatnak több, jól fizető páciense?

EN
77 Elektronika Kft

Így szerezz új pácienseket fogászati praxisod számára

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan lesz egy fogászatnak több, jól fizető páciense? Mi kell ahhoz, hogy összetettebb kezeléseket adjon el egy fogorvos? Mutatjuk!

Hogyan lesz egy fogászatnak több, jól fizető páciense? Mi kell ahhoz, hogy összetettebb kezeléseket adjon el egy fogorvos? Gyakorlati példák, marketing.

Így szerezz új pácienseket fogászati praxisod számára 

 

Ma Magyarországon a fogorvosoknak két kihívással kell szembenézniük: 

  1. Hogyan tudok fizetőképes, nagy árbevételű szolgáltatásokat (fogszabályzás, fogbeültetés stb.) vásárló pácienseket szerezni. 

  2. Hogyan tudok megbízható, jó fogorvosokat alkalmazni rendelőmben, csökkentve a fluktuációt. 

 

 

Ahhoz, hogy egy fogorvos hosszútávon is sikeres lehessen, folyamatosan törekednie kell az új, magas árbevételt generáló páciensek bevonzására. Az utcáról beeső, fogtömést igénylő páciens is jó persze, de ahhoz, hogy a rendelő fejlődjön, kevés. A probléma ott kezdődik, hogy habár minden évben új fogászati praxisok bukkannak fel, az emberek egyre jobban megnézik, mire költik a pénzüket.. 

 

Persze te tudod, hogy mire vágynak a páciensek, és igyekszel is megadni nekik azt az odafigyelést, tiszteletet és színvonalas ellátást, amiért újra és újra visszatérnek majd. Igen ám, de mindez nem sokat ér, ha az emberek nem is tudnak praxisod létezéséről. Itt lép a színre a fogászati marketing

 

Az alábbiakban néhány bevált marketingtippet olvashatsz, amelyekkel sikerre viheted fogászati praxisodat. 

 

Ha szeretnéd, hogy 24 éves marketing ügynökségi működés, valamint egészségügyi marketing tapaszlataink alapján átvizsgáljuk céged marketing kommunikációját, és alkossunk egy páciens szerző stratégiát, vedd fel velünk a kapcsolatot! Kattints IDE! 

 

1. Készíts egy jól optimalizált, reszponzív webhelyet 

Az első benyomás mindig fontos tényező. Webhelyed éppen ezért nem készülhet egy olyan fogászati marketingügynökség sablonja alapján, amit több tucat, vagy több száz másik orvosi webhelye is használ, éppen ezért nem jók a megvásárolható Wordpress sablonok sem.  

 

Egy jó webhely interaktív és cselekvésre ösztönzi a látogatókat, a legtöbb fogorvos mégsem figyel oda erre. Amikor valaki ellátogat webhelyedre, akkor minden a helyén kell legyen az illető konvertálása érdekében. 

 

Mi az a konvertálás? Fogászati webhelyed elsődleges célja tehát az, hogy új pácienseket szerezzen praxisod számára. Lényegében olyan, mint egy 24/7 dolgozó értékesítő. 

 

Egy jó webhely nem olcsó mulatság, és habár házilag is készíthetsz magadnak egyet, vagy megkérve kedvelt offline grafikusodat, hogy dobjon össze Wordpressben gyorsan valamit, ezek általában nem rendelkeznek olyan technikai háttérrel vagy konverziós erővel, mint a profi alternatívák. Szóval mit kínál egy olyan fogászati webhely, amit egy tapasztalt ügynökség készít számodra? Íme csupán néhány pont az előnyök listájáról: 

 

  • Átlátható, mobilbarát design 
  • Egyszerű navigáció 
  • Egy hasznos blog, mely kiszolgálja a SEO célokat is 
  • A fogorvosokról, asszisztensekről és rendelőkről készült képek 
  • Láthatóan feltüntetett elérhetőségek 
  • Vélemények és beszámolók 
  • Fogászati SEO, azaz keresőoptimalizálás 

 

Egy jó fogászati webhely többszörösen visszahozza az árát. Webhelyed a nap 24 órájában, az év 365 napján működik majd, hogy új pácienseket konvertáljon praxisod számára. Persze ehhez folyamatosan kell majd foglalkozni vele – nem elég csak egyszer elkészíteni és úgy hagyni. 

 

Webhelyed úgy kell felépüljön, hogy folyamatosan a konverzió irányába terelje a látogatókat – ez a konverzió minden bizonnyal egy időpont lefoglalása lesz. Fontos, hogy minden elérhetőséged jól láthatóan szerepeljen az összes oldalon, és kínálj több opciót is az érdeklődők számára a kapcsolatfelvételhez. 

 

Kérd meg korábbi, elégedett pácienseidet, hogy írjanak egy rövid beszámolót praxisodról, amit aztán webhelyeden is elhelyezhetsz. Még jobb, ha videóban mesélik el tapasztalataikat. Fogászati marketingedben mindenképpen szükséged van valamilyen csatornára, amelyen keresztül összegyűjtheted pácienseid online véleményeit, ezek ugyanis a szájhagyomány digitális megfelelői. 

 

Ha korábban már kaptál ilyen írott véleményeket egy erre alkalmas platformon (pl. Google Cégem), akkor tüntesd fel ezeket webhelyeden. 

 

Webhelyed tervezése során helyezd magadat egy lehetséges páciens helyébe, hiszen minden egyes részletét az ő igényeikhez kell igazítanod. 

 

Amennyiben nem tudod, a te fogászati weboldalad megfelel-e a fenti paramétereknek, kérd auditunkat! Kattints IDE! 

 

 

2. Mutasd meg, hogy miért vagy különleges 

Nagyon nehéz úgy új pácienseket szerezni, ha nem tűnsz ki semmivel a tömegből. A rendelő elhelyezkedésétől függően, könnyen lehet, hogy több másik fogorvos is fellelhető a környéken. 

 

Az egyik fő probléma az, hogy a legtöbb embernek már van fogorvosa, akihez jár. Ismerik az illetőt és a biztosításuk is rendben van. Szóval miért váltanának? 

 

Ha meg szeretnéd különböztetni magadat versenytársaidtól, akkor meg kell találnod egyedi terméktulajdonságodat (azaz az USP-det). Sok praxis „luxus” fogászatként próbálja reklámozni magát, hogy kiemelkedjen a tömegből, azonban akár specialitásaiddal is kampányolhatsz, úgymint: 

 

  • Fogászati kezelések altatással 
  • Invisalign fogszabályozás 
  • Fogászati implantátumok 
  • Műfogsorok 
  • SOS fogászati beavatkozások 

 

Bármit is választasz, emeld azt ki egyértelműen fogászati kampányanyagaidban, beleértve a nyomtatott és az online csatornákat is. 

 

Sokat segíthet az új páciensek megszerzésében (és a meglévők megtartásában, amit szintén fontos), ha modern felszerelésekkel rendezed be rendelődet. Persze ezeket is megéri kiemelni fogászati marketinged során. Az emberek szívesebben mennek egy olyan fogorvoshoz, aki a legújabb technológiákat és technikákat alkalmazza, hiszen ezek mind jobb páciensélményt kínálnak számukra. 

 

Egyes fogorvosok speciális extrákat is kínálnak pácienseik számára, hogy megkülönböztessék magukat a többi alternatívától. Ezek az extra szolgáltatások még azokat a pácienseket is meggyőzhetik, akik még nem döntötték el, hogy visszatérjenek-e hozzád. Ilyen extrák lehetnek a váróban elhelyezett ivóvíz, kényelmes székek, aktuális magazinok és egyéb apróságok. 

 

3. Támogass helyi rendezvényeket 

Ha új pácienseket szeretnél szerezni fogászati praxisod számára, akkor vedd ki a részed a helyi közösségi életből. A helyi rendezvények szponzorálása az egyik legjobb taktika a fogászati marketingben. Például támogathatsz egy jótékonysági eseményt vagy egy közösségi szervezetet. 

 

Ha csak most alapítottad praxisodat, akkor főleg sokat segíthet a hírnevednek, ha az emberek ilyen helyi eseményeken láthatják nevedet és logódat. 

 

Egy másik taktika megkérni az egyik alkalmazottadat, hogy osztogasson szórólapokat egy ilyen eseményen, de akár te magad is felvállalhatod ezt a szerepet, hogy minél többen ismerjenek meg személyesen is. 

 

Akár saját rendezvényeket is tarthatsz a közösség számára, ráadásul ezeknek nem is kell, hogy közük legyen a fogászathoz. 

 

4. Foglalkozz a fogászati SEO-val 

A SEO már rég nem arról szól, hogy az ember kulcsszavakat ír a tartalmaiba. Sőt, az sem elég, ha van néhány jó visszahivatkozásod más webhelyekről. A keresőoptimalizálás manapság egy profi tapasztalatát igényli, főleg az egészségügyben. 

 

Hacsak nem egy kisebb vidéki településen praktizálsz, erős fogászati SEO nélkül valószínűleg nem rangsorolsz majd jól a keresőtalálatok között. 

 

Ha egy SEO szakembert vagy marketingügynökséget szeretnél megbízni a keresőoptimalizálással, akkor minden esetben fel kell tenned a következő kérdést: „Mi számít realisztikus SEO célnak?” A SEO fő célja általában minél több bevételt szerezni egy stabil keresőjelenlét kialakításával. A több bevételhez pedig több páciensre lesz szükség. 

 

De ez csak a végső cél. Eleinte azt kell elérned, hogy fogászati webhelyed oldalai jobban rangsoroljanak a keresőtalálatok között, hogy minél többen találjanak rá praxisodra. 

 

Egy tapasztalt fogászati SEO szakember a konverziós arány optimalizálásának értékével is tisztában van. Nem elég szimplán új érdeklődőket vonzani praxisod webhelyére – arra is törekedned kell, hogy ezek az érdeklődők páciensekké konvertáljanak. Egy jó SEO szakértő továbbá a webhely elkészítésében is segítséget nyújt majd. 

 

A keresőoptimalizálásnak több ágazata is van – ilyen például a helyi SEO, amit a legtöbb fogorvosnak érdemes alkalmaznia. Hogy miért? Mert az emberek többsége minél közelebb szeretne fogászati ellátást találni magának, és ezeket a pácienseket a helyi keresőoptimalizálással lehet a legjobban megcélozni. 

 

A helyi SEO lehetővé teszi, hogy praxisod a Google speciális helyi találatai között is megjelenjen. A Google itt emeli ki azokat a cégeket, amelyek a legjobban kapcsolódnak a felhasználó kereséséhez és a legjobb értékeléseket kapták a korábbi ügyfelektől (vagy páciensektől). 

 

A Google szerint az okostelefonjukon helyileg kereső felhasználók 50%-a, míg az asztali számítógépeken/tableten keresők 34%-a látogatott el egy üzletbe egy napon belül. 

 

Ehhez helyi kulcsszavakat kell használnod, hogy a környékeden kereső felhasználók is rátalálhassanak praxisodra – például: 

 

  • gyermekfogorvos Gödöllő 
  • x. kerületi fogászat 
  • fogorvosi rendelő Szegeden 

 

Érdemes továbbá szakmai specialitásaidat is feltüntetni a kulcsszavak között (pl. „fájdalommentes fogkő-eltávolítás Veszprém”). 

 

Na persze, a legtöbb fogorvos megpróbál majd jól rangsorolni ezekre a kulcsszókra, ezért az eredményes keresőoptimalizálás érdekében érdemes lesz long-tail kifejezéseket is megcéloznod. A long-tail lényegében háromszavas vagy hosszabb kifejezéseket jelent – ilyen például a fent említett „fájdalommentes fogkő-eltávolítás Veszprém” is. 

 

Ezekre keresésekre kevesebben optimalizálják tartalmaikat, ezért könnyebb előkelő pozíciókban rangsorolni rájuk. 

 

Koncentrálj azokra a kifejezésekre, amelyeket ideális pácienseid használnának, amikor fogorvost keresnek maguknak. 

 

Mindez persze csak a fogászati SEO-jéghegy csúcsa – ha igazán alapos és eredményes optimalizálásra vágysz, ami többszörösen képes megtérülni, akkor egy profi segítségére lesz szükséged hozzá. 

 

5. Szerezz pozitív véleményeket 

Ha azt szeretnéd, hogy a páciensek a te praxisodat válasszák, amikor az interneten nézelődnek (márpedig a legtöbben ott keresnek maguknak fogorvost), akkor a vélemények megszerzésével is foglalkoznod kell. Ha elhanyagolod ezeket, akkor egyszerűen nem lesznek ilyen visszajelzések rólad az interneten. 

 

Te kit választanál? Egy olyan fogorvost, akiről egyetlen véleményt sem találsz az interneten, vagy egy olyat, akinek 52 visszajelzése és 4,7 csillagos értékelése van? 

 

Az online hírnév meghatározó tényező egy fogászati praxis sikereiben. A legtöbb ember első sorban az alapján választ magának egészségügyi szolgáltatókat, hogy miket írnak azokról mások az interneten. Ha tehát már volt néhány páciensed, mióta praktizálni kezdtél, akkor kérd meg őket, hogy fogalmazzák meg véleményüket egy erre alkalmas platformon. 

 

A Facebook és a Google Cégem a két legfontosabb platform erre. A Google különösen kritikus, hiszen az emberek többsége ott keres magának fogorvosokat, és könnyedén rátalálhatnak többek között a te praxisodra is. Tégy meg tehát mindent annak érdekében, hogy minél több véleményt szerezz pácienseidtől. 

 

Soha ne fizess senkinek az értékelésekért, hiszen ezt minden komolyabb platform szabályzata tiltja. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem emlékeztetheted az embereket erre egy emailben vagy SMS-ben, miután elhagyják rendelődet. 

 

Tudnod kell kezelni a negatív visszajelzéseket is, mert bizony ilyenek is lesznek. Ha figyelmen kívül hagyod őket, akkor ezzel csak tovább fokozod a problémát. Válaszolj az összes véleményre (a pozitívokra és a negatívokra is), és gondosan válogasd meg a szavaidat, amikor a negatív esetekkel foglalkozol. Néha egy egyszerű magyarázattal meggyőzheted az illetőt, hogy a probléma csak egyszeri eset volt. 

 

6. Regisztrálj gyűjtőwebhelyekre 

A gyűjtőwebhelyek vagy online szakmai könyvtárak mind remek lehetőséget adnak az új páciensek megszerzésére. Hogy miért? Mert akik ilyen felületeken keresnek, azoknak vagy nincs fogorvosuk, vagy váltani szeretnének. 

 

Nagyon fontos, hogy az ilyen platformokon feltüntetett adataid (név, cím, telefonszám) mindig azonosak legyenek egymással. A Google többek között az ilyen „említések” alapján ellenőrzi, hogy praxisod hiteles-e. Ha az adatok nem passzolnak azokkal, amiket webhelyeden és Google Cégem adatlapodon tüntettél fel (karakterről-karakterre), akkor ez rossz hatással lehet a rangsorolásodra. 

 

Ha például az egyik gyűjtőwebhelyen saját névvel regisztráltál, egy másikon pedig praxisod nevét használod, akkor írd át valamelyiket, hogy mindenütt ugyan az a név szerepeljen. 

 
 

7. Készíts sajtóközleményeket 

Ha szeretnél új pácienseket szerezni fogászati praxisod számára, akkor a sajtóközlemények is hasznosak lehetnek számodra. Ezek az egyszerű dokumentumok számos fogászati marketingkampány hasznos eszközei. Nem, itt nem azokra a közleményekre kell gondolni, amikben bejelented, hogy „Megnyitottunk, gyertek!” Olyan témákról kell írnod, amik tényleg érdeklik az embereket. 

 

Ha valamilyen fogászati vagy más releváns egészségügyi téma is népszerűbbé válik, akkor közöld ezt a helyi közösséggel is. Íme néhány példa cím: 

 

  • „Egy fogorvos szerint hamarosan nem lesz szükség injekciókra és fúrásra” 
  • „Egyre többen keresnek maguknak kozmetikai fogorvost” 
  • „Miskolci fogorvosé lett az ország első [legújabb modern fogászati berendezés neve]” 

 

8. Alkalmazz PPC hirdetéseket 

A PPC az egyik leggyakoribb fogászati marketing taktika. A legtöbben a Google Ads hirdetési platformját használják ehhez, hogy reklámjaikat a népszerű keresőmotor organikus (nem fizetett) találatai fölött jeleníthessék meg. 

 

Az ilyen hirdetések legnagyobb előnye, hogy – akárcsak a SEO-val – különböző kulcsszavakat lehet megcélozni vele, így kifejezetten azoknak a felhasználóknak jeleníthetők meg, akik jó eséllyel érdeklődnének is irántuk. 

 

A PPC a „pay-per-click” rövidítése, ami azt jelenti, hogy nem a hirdetések megjelenítéséért kell fizetned, hanem csak azokért az alkalmakért, amikor valaki rá is kattint ezekre. A kattintások árát (CPC) számos tényező befolyásolja, de egy jó marketingügynökség segítségével alacsonyabb árakat és kedvezőbb konverziós arányokat érhetsz el. 

 

Az egészségügyi hirdetések kattintásai általában a drágább kategóriába tartoznak. Ha nem szeretnél nagyobb összegeket kifizetni olyan hirdetésekért, amik alig hoznak konverziókat, akkor fontos, hogy a megfelelő kulcsszavakra tégy ajánlatot, és ezekre is optimalizáld hirdetéseidet. 

 

Ne válaszd rögtön azokat a kifejezéseket, amelyekre a legtöbben pályáznak, hiszen ezek hamar felemésztik majd költségkeretedet. Ügyelj továbbá arra is, hogy a hét mely napjain jelenhetnek meg fogászati PPC hirdetéseid. Egyes napokon alacsonyabb az ilyen reklámok átkattintási aránya, míg más napokon magasabb. 

 

Ne felejtsd el továbbá helyileg célozni hirdetéseidet, hiszen debreceni fogorvosként felesleges az ország másik végén kereső felhasználóknak is megjeleníteni őket (az ő kattintásaikért is fizetned kell). 

 

Egyes online marketingügynökségek egyszerre használják a SEO-t és a PPC-t is a legjobb eredmények (és megtérülések) érdekében. 

 
 

9. Kínálj ajánlási programot 

Amikor egy meglévő vagy korábbi páciensed ajánlja praxisodat egy ismerősének, akkor szinte biztos, hogy új ügyfélként könyvelheted el. Ha valaki (például egy elégedett páciensed) szakmai és emberi kiválóságodról tanúskodik, akkor sokkal gyorsabban és könnyebben meggyőz majd másokat, mint amire te képes lennél. 

 

A páciensektől érkező ajánlások tehát rendkívül fontosak praxisod számára, ha bővíteni szeretnéd ügyfélkörödet. 

 

Egy ilyen ajánlási programot többféleképpen is kivitelezhetsz. Ösztönözd pácienseidet különböző bónuszokkal, pl. egy ingyenes tisztítással vagy valamilyen kedvezménnyel, valahányszor egy új páciens érkezik rendelődbe „rajtuk keresztül”. Ehhez csupán egy egyszerű kártyát kell átnyújtanod, mielőtt az illető távozna a rendelőből, amin megtalálható minden fontos információ a megállapodásról. 

 

Eleinte persze nem igazán lesznek pácienseid, és ilyenkor alkalmazottjaidat is megkérheted, hogy segítsenek fellendíteni a praxis forgalmát. 

 

Összességében kínálj kiváló minőségű ellátást pácienseidnek, és előszeretettel ajánlanak majd másoknak is. 

 

10. Vesd be a közösségi média marketinget 

Ha több pácienst szeretnél, akkor muszáj leszel foglalkozni a fogászati közösségi média marketinggel is. Egy, a Facebookon, az Instagramon, a Twitteren, a LinkedInen vagy más platformokon kialakított jelenlét emberibbé teheti fogászati márkádat ideális pácienseid szemében. 

 

A közösségi média az online marketing egyik leghatékonyabb eszköze. A probléma az, hogy a legtöbb cég rossz irányból közelíti meg. 

 

A közösségi média ne arról szóljon fogászatod számára, hogy előre időzített bejegyzéseket publikálsz, de nem ösztönzöd interakciókra célközönségedet. Minél több bejegyzést „posztolsz” naponta, annál kevesebb aktivitást érsz majd el velük. 

 

Ne feledd: nem azért vagy a közösségi médián, hogy fogászatodat reklámozd, hanem azért, hogy pozitív kapcsolatot ápolj célközönségeddel. 

 

Ezeket a közösségi platformokat más marketingtaktikáid népszerűsítésére is használhatod. Ha például egy helyi eseményt támogatsz, akkor értesítsd erről követőidet is, illetve használd az eseményhez kapcsolódó hashtageket releváns bejegyzéseidben. 

 

Fontos, hogy folyamatosan felügyeld közösségi fiókjaidat, és odafigyelj fogászatod nyilvános említéseire a platformokon. Erre persze egy munkatársadat is megkérheted, de jó, ha időnként saját magad ellenőrzöd, hogy miket mondanak praxisodról az emberek ezeken a felületeken. 

 

Érdemes továbbá közvetlenül felkeresni a közeli lehetséges pácienseket, akik korábban megemlítették már, hogy új fogorvosra van szükségük. 

 

A közösségi média az ügyfélszolgálat egyik hatékony eszköze is. Ha elégedetlen pácienseid vannak, akkor meglehet, hogy a Facebookon vagy a Twitteren teszik ezt szóvá. 

 

Ragadd ezeket a lehetőségeket, hogy nyilvánosan reagálj ezekre, ezzel is pozitív fényben feltüntetve praxisodat. Természetesen ne vitass meg semmilyen személyes vagy egészségügyi információt a pácienssel nyilvános felületeken (ezt intézd el privátban), de mutasd meg, hogy odafigyelsz. 

 

11. Kínálj kedvezményeket új pácienseid számára 

Az emberek többsége azért nem tervez fogorvoshoz menni az előrelátható jövőben, mert sokallja a szolgáltatások árát. Ha tehát új pácienseket szeretnél szerezni praxisod számára, akkor különleges ajánlatokat kell felkínálnod nekik. Ha egy kedvezményes áron kínálod az első kezelést az érdeklődőknek, akkor sokkal valószínűbb, hogy ellátogatnak majd rendelődbe. 

 

Ha sikerül egy ilyen ajánlattal új pácienst szerezned, és első osztályú ellátásban részesíted, akkor szinte biztos lehetsz benne, hogy hosszú évekig jár majd vissza hozzád. 

Íme néhány ösztönző ajánlat: 

 

  • Ingyenes fogfehérítés 
  • Kedvezményes Invisalign fogszabályozás 
  • Kedvezményes csomagajánlatok (pl. egy általános vizsgálat + fogászati röntgen + tisztítás) 

 

Bármit is kínálsz, jobb kell legyen az ajánlat, mint amivel a versenytársaid próbálják megnyerni a pácienseket. Ne próbálkozz ugyan azzal, mint amit 2-3 másik praxis is kínál a környéken. 

 

12. Használj remarketinget 

A SEO és a PPC két rendkívül hatékony fogászati marketingtaktika, de a remarketing hirdetések is rengeteget segíthetnek, ha új páciensekkel szeretnéd bővíteni praxisodat. A remarketing hirdetések olyan reklámok, amelyekkel kifejezetten azokat a felhasználókat célozhatod újra, akik korábban már érdeklődtek praxisod iránt. 

 

Tegyük fel például, hogy valaki ellátogat a webhelyedre, de nem foglal magának időpontot, nem iratkozik fel hírleveledre, és nem végez más konverziókat sem. A praxisodról szóló remarketing hirdetések csak ezeknek a felhasználóknak jelennek majd meg, miközben más webhelyeken böngészik az internetet. 

 

Mind a Google, mind pedig a Facebook (pontosabban a Meta) kínál ilyen remarketing lehetőségeket. A Facebookon az oldalsávban, illetve a Hírfolyamban jelennek meg az újracélzott reklámok, míg a Google a Display Hálózathoz tartozó webhelyeken és platformokon jeleníti meg őket a felhasználóknak. Természetesen megszabhatod, hogy pontosan milyen webhelyeken szeretnéd megjeleníteni remarketing hirdetéseidet. 

 

Akárcsak a „hagyományos” PPC hirdetések, ezek az újracélzott reklámok is azért olyan hatékonyak, mert relevánsak a felhasználók számára. Ez a módszer akkor kínálja a legjobb eredményeket, ha megfelelően szegmentálod célközönségedet. Például külön célozhatod azokat, akik bizonyos oldalakon jártak webhelyeden, hogy az adott oldalak témájáról jeleníthess meg nekik hirdetéseket (pl. fogtisztítás, fogtömések stb.) 

 

13. Működj együtt más márkákkal 

Szintén számos új páciensre tehetsz szert, ha pozitív kapcsolatot ápolsz más környékbéli márkákkal, cégekkel és szervezetekkel. Ezek az együttműködések minden résztvevő fél számára előnyösek lehetnek (és általában ez is a céljuk). 

 

A legtöbb új páciensre akkor számíthatsz, ha a szakterületedhez kapcsolódó (de nem versenytárs) szolgáltatókkal dolgozol együtt – szájsebészekkel, fogtechnikusokkal stb. Még olyan vállalatokkal is együttműködhetsz, amiknek semmi közük a fogászathoz, hiszen már az is sokat segíthet, ha elhelyezitek egymás szórólapjait a várakozó ügyfelek és páciensek számára. 

 

Ha rendelőd egy irodakomplexumban található, és több cég is működik a közelben, akkor kínáld fel nekik szolgáltatásaidat. A kényelem nagyon fontos szempont azok számára, akik általános munkaidőben dolgoznak. Plusz pont, ha a megszokott munkaórák után is fogadsz pácienseket. 

 

Az ilyen együttműködések lényege az adok-kapok: ha sikerül más vállalatokon keresztül pácienseket szerezned, akkor neked is viszonoznod kell ezt valamilyen módon. 

 

14. Kínálj tagsági programokat 

Ha szeretnéd rávenni az érdeklődőket, hogy páciensekké konvertáljanak és másoknak is javasolják praxisodat, akkor a tagsági programok mindkét célt segítenek elérni. Habár a fogászati tagsági kezdeményezések nem túl elterjedtek, nagyszerű választások lehetnek olyan páciensek számára, akik nincsenek megelégedve fogászati biztosításukkal, vagy egyáltalán nincs ilyen biztosításuk. 

 

A tagsági programok általában úgy működnek, hogy a páciensek egy évre előre befizetik a tagsági díjat, amiért cserébe különböző szolgáltatásokat biztosítasz számukra, például: 

  • Két fogászati vizsgálatot 
  • Két tisztítást 
  • Két fogászati röntgent 
  • 15%-os kedvezményt minden egyéb szolgáltatásra 

 

Persze ezek a tagságok csak akkor érik meg, ha az éves díjuk kedvezőbb, mintha ezeket külön kellene kifizetniük a pácienseknek. Persze kínálhatsz akár féléves vagy havidíjakat is, mert nem minden páciens lesz hajlandó egy évre elkötelezni magát. 

 

15. Indíts blogot 

A blogolás az egyik leghatékonyabb módszer az új páciensek megszerzésére. Azok a fogorvosok és fogászati klinikák, amelyek egy blogot is vezetnek webhelyükön akár 67%-kal több érdeklődőt is bevonzhatnak, mint azok, amelyek nem foglalkoznak a blogírással. 

 

A blogolás egy rendkívül hatékony módszer. A Google és más keresőmotorok az olyan webhelyeket részesítik előnyben, amelyek rendszeresen frissülnek új tartalmakkal. Valahányszor egy új cikket publikálsz blogodon, egy új oldallal jelenhetsz meg a Google találatai között. 

 

Ezeket a tartalmakat fogászati SEO technikákkal is optimalizálhatod, hogy még többen rájuk találjanak a keresőmotorok segítségével. 

 

Egy blog tartalmai nem csak a keresőoptimalizálásban segítenek, hanem bemutathatod velük praxisodat, munkatársaidat, kezeléseidet és egyéb szolgáltatásaidat is az érdeklődőknek. Mindez segít biztosítani az olvasókat, hogy fogaik jó kezekben lesznek. 

 

Nem kell minden nap a blogolással foglalkoznod, hogy jó eredményeket érj el vele. Már az is sokat segíthet, ha hetente, vagy kéthetente írsz egy-egy új cikket, persze ügyelve rá, hogy ezek a tartalmak mindig hasznosak és értékesek legyenek pácienseid számára. 

 

Válaszold meg kérdéseiket, adj tanácsokat és közölj olyan híreket, illetve bejelentéseket, amik őket is érintik. 

 

16. Kínálj 24/7 online időpontfoglalást 

A fogorvosi webhelyek egyik legnagyobb hiányossága az, ha az érdeklődők nem foglalhatnak maguknak időpontot rajtuk. Még ha a rendelő épp zárva is van és senki sem figyeli a telefont, az online foglalás lehetősége vitathatatlanul javítja a páciensélményt. 

 

Szerencsére számos fogászati pácienskezelő rendszer létezik, amelyek segítségével ilyen funkciókat kínálhatsz webhelyed látogatói számára. Az érdeklődőknek csupán néhány kattintásra lesz szükségük, ha szeretnének lefoglalni egy időpontot, amit aztán a személyzet ellenőrizhet és véglegesíthet a rendszerben. 

 

Sokkal valószínűbb, hogy pozitív véleményeket kapsz majd pácienseidtől, ha ilyen kényelmi lehetőségeket is biztosítasz nekik. Ne feledd: a páciensélmény abban a pillanatban kezdődik, amikor valaki először felfedezi fogászati praxisodat – nem akkor, amikor beül a székedbe. 

 
 

17. Nyomtass szórólapokat 

A nyomtatott marketinganyagok manapság elavultnak tűnhetnek a mai digitális világban. Azonban minél több lehetőséget adsz az embereknek, hogy felfedezhessék fogászati praxisodat, annál több új páciensre is számíthatsz. A szórólapok igenis hasznos marketingeszközök lehetnek a márkaismertség terjesztésére. 

 

Egy jól megtervezett szórólap sokat elárulhat praxisodról. Ezeket közvetlenül is elpostázhatod azoknak a pácienseidnek, akiket már egy jó ideje nem láttál. Átadhatsz továbbá néhányat más cégeknek is, hogy helyezzék el őket saját irodáikban is (persze ezt illik hasonlóképpen viszonozni). 

 

A szórólapokkal bejelenthetsz új szolgáltatásokat, kedvezményeket és egyéb közérdekű tudnivalókat is. Ez egy meglepően olcsó fogászati marketingmódszer, amit érdemes alkalmazni. 

 

18. Kínálj rugalmas fizetési lehetőségeket 

Mint fentebb elhangzott, a fogászati kezelések ára egy sokak számára aggasztó szempont. Habár egyes cégek kínálnak fogászati biztosítást, a legtöbbnél nincsenek ilyen előnyök. Nem mindenki engedheti meg magának, hogy komolyabb összegeket költsön fogaira, és sokan sajnos pont ezért kerülik a fogorvosi rendelőket. 

 

Az ilyen páciensek dolgát könnyítheted meg azzal, ha hajlamos vagy rugalmasan kezelni a számlák rendezését. Erre többféle opciód is van: 

 

  • Fogadj el hitelkártyás fizetéseket. 
  • Kínálj részletfizetést egy bizonyos előleg befizetésével. 
  • Kínálj kedvezményt azoknak a pácienseknek, akik előre kifizetik a teljes kezelést. 

 

Fontos észben tartani, hogy egyes rugalmas fizetési módok több adminisztrációt követelnek majd meg munkatársaidtól, tehát győződj meg róla, hogy van kapacitásod ezek kezelésére. Abban azonban biztos lehetsz, hogy több páciens lesz hajlandó rászánni magát egy-egy nagyobb tételre, ha hajlandó vagy egy számukra is kedvező megállapodást kötni velük. 

 

19. Hirdess a rádióban 

Ha a fogászati marketingről van szó, kevesen fontolgatják a rádióhirdetések nyújtotta lehetőségeket. Pedig a rádióban leadott reklámok jóval megfizethetőbbek, mint a TV-s hirdetések, és a hallott szövegre egyesek jobban felfigyelhetnek, mint egy szöveges hirdetésre. 

 

A felnőttek nagy része hallgat rádiót akár munkába menet, akár a munkahelyén vagy otthonában, ezért a megfelelő csatornákon meglepően sok új pácienst érhetsz el. Ehhez az is hozzájárul, hogy sok csatorna ma már az interneten is hallgatható. 

 

Ha belefér a költségkeretedbe, talán érdemes lesz ezeket az opciókat is felfedezned marketingstratégiád részeként. 

 

20. Kínálj telefogászatot 

A COVID-19 járvány óta egyre több páciens él a telemedicina, vagyis a távolságilag intézett egészségügyek lehetőségével – már ha van erre lehetősége. Habár a járványhelyzet jelentősen csökkent, a páciensek továbbra is igényt tartanak arra a kényelemre, amit az online egészségügy nyújt számukra. 

 

Egészségügyi szolgáltatóként ez a technológia lehetőséget nyújt számodra, hogy több pácienssel foglalkozz egy nap alatt, ha nincs szükség mindenkinek személyes vizsgálatokra vagy egyéb beavatkozásokra. 

 

21. Bővítsd a szolgáltatásaidat 

Számos fogorvos szakosodik bizonyos területekre, ami ugyan előnyös lehet, de ügyelned kell arra is, hogy ne korlátozd túlzottan a lehetőségeidet. 

 

Ha például nem kínálsz kozmetikai szolgáltatásokat ügyfeleidnek, akkor talán érdemes lenne fogfehérítést és más kezeléseket is felvenni a szolgáltatásaid közé. Egy másik lehetőség családi fogorvosként praktizálni vagy úgy alakítani rendelődet, hogy jobban megfeleljen a gyermekek igényeinek. 

 

Egyes fogorvosok a legújabb technológiák és eljárások bevezetésével bővítik kínálatukat és szereznek új pácienseket. A lézeres eszközök például nem csak hatékonyak, hanem remek marketingpontok is lehetnek, hiszen a környék legmodernebb fogorvosaként pozícionálhatod magadat velük. 

 

Nem muszáj minden létező szolgáltatást felkínálnod, de gondolkodj el rajta, hogy mi mindennel bővíthetnéd praxisodat, amire több embernek lenne szüksége és magas színvonalon tudod biztosítani azt számukra. 

Gyakori kérdések

Hogyan lesz több páciense egy fogászatnak?

A fenti cikkben részletesen, 21 pontba szedve írjuk le 24 éves marketing tanácsadói tapasztalatunk alapján, hogyan lesz egy fogászatnak több páciense.

Melyek a fogászati marketing alappilérei?

a fogászati marketing alappillére az igényes és keresőoptimalizált weboldal, a folyamatos SEO és közösségi média marketing jelenlét.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!