Egészségügyi marketing trendek 2021 - 2. rész

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ezek lesznek a legfontosabb egészségügyi marketing trendek 2021-ben – 2. rész

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Ez a cikk 2021 legfontosabb egészségügyi marketinges trendjeivel foglalkozik, és egy múlt heti írásunk folytatása. Érdemes azzal kezdeni, ha még nem olvastad el!

Ezek lesznek a legfontosabb egészségügyi marketing trendek 2021-ben – 2. rész
Az előző részt ide kattintva találod, ha még nem olvastad: Egészségügyi marketing trendek 2021-ben 1. rész

 

1. Változni fognak a SEO- és a tartalommarketing-befektetések

Az egészségügyi marketingesek mindig azon tanakodnak, hogy hogyan használhatják fel hatékonyan a rendelkezésükre álló költségkeretet. Habár ez egy mindennapos téma, még több hangsúlyt kapott, amint a márkák a járvány következtében határozatlan időre lefagyasztották marketingjüket.

Persze ez sem tart majd örökké, azonban az egészségügyi cégek jelenleg még mindig azon tűnődnek, hogy miként módosítsák költségvetésüket úgy, hogy a páciensek érdekeit szolgálhassák az új felállásban. De az organikus forgalom nem tűnt el, hiszen az emberek most is éjjel-nappal keresgélnek az interneten, csak épp más dolgok érdeklik őket. Ugyan úgy van igény minőségi tartalmakra, csak más témákban.

 

Mire figyelj oda az egészségügyi marketingesként

2021-es SEO és tartalommarketing kampányaid költségvetésének kialakításakor gondolkodj el azon, hogy mely befektetések lehetnek majd azok, amik segíthetnek átvészelni ezt a nehéz időszakot úgy, miközben erősítik márkád hírnevét és új ügyfeleket is szereznek számodra.

A legtöbb egészségügyi vásárlást komoly döntéshozatal előzi meg, még fogyasztói szinten is. Ne feledd, hogy az emberek továbbra is a Google-on keresnek majd rá praxisodra, hogy összevessék a többi alternatívával.

Persze egy tartalom nem rögtön a publikálása után rangsorol majd jól, és ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki a tartalommarketingedből, az alábbi módszereket érdemes bevetned:

 

Helyi SEO

A helyi SEO szerepe folyamatosan nő, hiszen az emberek (főleg a járvány idején) egyre többet keresgélnek a közelükben. Többen így próbálnak minőségi egészségügyi praxisokat is találni, legyen szó gyermekorvosokról, sürgősségi ellátásokról, fogorvosi kezelésekről, és így tovább. Tartalmaid és adatlapjaid (pl. Google Cégem) optimalizálásával több helyi keresőt is elérhetsz majd praxisoddal.

 

Értékes tartalmak

Gondolkodj el rajta, hogy pácienseidnek milyen tartalmakra lehet szüksége jelenleg, és milyenekre 2021-ben, amiket csak te, mint egészségügyi szakember tudsz megbízható forrásként felkínálni nekik. Ezek lehetnek rövid útmutatók a telemedicina működéséről, vagy épp infografikák a betegségek megelőzéséről gyermekek számára.

 

2. A telemedicina minden eddiginél fontosabb szerepet kap

A szükség nagy úr, és a COVID-19-nek köszönhetően újra terjedni kezdtek a telemedicinás („tele-egészségügy”) opciók. Habár az alapos vizsgálatok és a beavatkozások természetesen továbbra is személyes kontaktust igényelnek, a telemedicina keretei között olyan konzultációk is lebonyolíthatók, amelyekhez a pácienseknek és az orvosoknak nem feltétlenül kell találkozniuk egymással.

Ez csökkenti a „feleslegesen” betérő betegek számát a rendelőbe, ami mind a betegek, mind pedig a rendelő személyzetének is biztonságosabb megoldás.

Mindez nem fogja felváltani a tradicionális orvosi munkát, de biztosak lehetünk benne, hogy, amíg a járvány tart, több ilyen telekommunikációs konzultációra és vizsgálatra is sor kerül majd.

 

Mire figyelj oda az egészségügyi marketingesként

Egészségügyi marketingesként a te feladatod tájékoztatni a praxis pácienseit a tele-egészségügyi opciókról, és arra ösztönözni őket, hogy, ha tehetik, inkább ezeket válasszák a személyes időpontok helyett. Íme néhány tipp, ami segíthet ebben.

 

Építs ki egy rendszert hosszútávra

Az egészségügyi szervezeteknek és magánorvosoknak egyaránt el kell gondolkodniuk azon, hogy hogyan fér el a telemedicina hosszútávú stratégiájukban. Például figyelembe kell venned, hogy a páciensek mennyire nyitottak erre a lehetőségre, hogy mennyire jártasak a technikai megoldásokban, és hogy egyáltalán segíthetnek-e nekik a tele-egészségügyi szolgáltatások. Azonban ne csak 2021-ben gondolkodj, hanem az azt követő években is, amikorra a koronavírus már remélhetőleg csupán egy szörnyű emlék lesz.

 

Készíts egy információs központot a telemedicináról webhelyeden

Ennek az oldalnak részletesen és érthetően le kell írnia, hogy mit jelent a telemedicina, miben segítheti a pácienseket, és hogy hogyan használhatják azt, hogy kapcsolatba lépjenek szakorvosukkal. Ha lehet, egy videóval is demonstráld a technológia működését. Ne feledkezz el továbbá a praxis Google Cégem, Facebook, Instagram és egyéb fiókjairól sem, amelyeken mindenképpen érdemes feltüntetned, hogy távolsági szolgáltatásokat is kínálsz az interneten keresztül.

 

Értesítsd meglévő pácienseidet

Használd email és SMS listádat, célzott hirdetéseidet és organikus tartalmaidat, hogy értesíthesd meglévő pácienseidet telemedicinás szolgáltatásaidról.

 

Hirdess a megfelelő célcsoportoknak is

A Facebook hirdetések segítségével például precízen megszabhatod, hogy kiket szeretnél megcélozni marketingüzeneteiddel vagy a telemedicináról szóló tartalmaiddal. Ugyan ezt megteheted a Google Ads PPC hirdetésein keresztül is.

 

3. Az egészségügyi marketingesek innovatív szolgáltatásokhoz fordulnak majd

Az orvostudomány fejlesztése mindig is a technológiai innovációk egyik fő célja volt. Azonban 2021-ben még nagyobb nyomás nehezedik az egészségügyi praxisokra, hogy új, innovatív módszerekkel kezeljék pácienseiket, és kínáljanak nekik még pozitívabb élményeket.

Jelenleg is számos olyan előretörés bontakozik ki az egészségügyben (ilyenek például a segítő 3D-s modellek, vagy a mesterséges intelligencia), amelyekkel nehéz lépést tartani. A páciensélmények oldalán ott van például a már emlegetett telemedicina, az egészségügyi alkalmazások tömkelege, és a gépi tanulással működő chatbotok is.

 

Mire figyelj oda az egészségügyi marketingesként

Habár ezek a technológiák valóban ígéretesek és sokat tehetnek mind az orvosokért, mind pedig a páciensekért, a rájuk való átállás nem csettintésre történik majd. Sok beteg nem szívesen foglalkozik ezekkel a technológiákkal, mert vagy nem értenek hozzájuk (és nem hajlandók megtanulni őket), vagy egyáltalán nem is tudnak a lehetőségekről.

Éppen ezért egészségügyi marketingesként neked kell népszerűsítened ezeket a szolgáltatásokat a páciensek körében, és törekedned arra, hogy egy zökkenőmentes élményben lehessen részük, ha ezeket választják.

Volt már rá példa, hogy egészségügyi szolgáltatók a Facebookon közvetítették élőben egy páciens agyműtétét, vagy éppen kiterjesztett valósággal szemléltették a különböző egészségügyi problémákat és azok megoldásait.

 

4. A felhasználói élmény döntő szempont lesz az egészségügyben

Egyetlen online marketinges számára sem újdonság, hogy a felhasználói élmény kritikus fontosságú szempont nem csak az ügyfelek megtartására, hanem a bevonzásukra is – ahogy erre a Google egyértelmű kijelentései is utaltak az elmúlt évek során. A keresőóriás 2020 májusában jelentette be hivatalos blogján, hogy 2021-től az új, alapvető webes-vitals mutatók is részt vesznek majd a rangsorolásban, amelyek kifejezetten egy webhely felhasználói élményeit veszik figyelembe.

Mindez azt jelenti, hogy minden online érkező páciens számára kifogástalan élményt kell nyújtanod webhelyeden, függetlenül attól, hogy mennyire értenek a digitális eszközökhöz. Alapvetően egy gyors, könnyedén navigálható és használható, akadálymentesített webhelyre lesz szükséged, ami minden eszközön hibátlanul működik.

 

Mire figyelj oda az egészségügyi marketingesként

Amellett, hogy megpróbálsz a páciensek eszével gondolkodni, ne felejtsd el ellenőrizni a Google Search Console Alapvető webes-vitals mutatók jelentését, ahol ellenőrizheted, hogy a keresőmotor hogyan vélekedik webhelyedről felhasználói élmények terén.

E mellett látogass el webhelyedre több böngészőprogrammal, több ablakméretben is, és böngészgesd át oldalaidat Android és iOS készülékeken. Figyeld meg, hogy vannak-e olyan elemek, amelyek nem megfelelően töltődnek be, túl kicsik, túl nagyok, vagy éppen zavarják a böngészést (felugró ablakok, stb.) számít persze a sebesség is, különösen mobilinterneten keresztül.

 

Minden problémát jegyezz fel, és orvosolj minél előbb! Győződj meg továbbá arról, hogy egészségügyi webhelyed megfelelő felhasználói élményeket kínál-e a következők szerint:

  • Könnyedén megtalálható és egyértelmű tájékoztatást biztosít a COVID-19-cel kapcsolatban pácienseid számára
  • Egyszerűen lehet-e személyes vagy tele-egészségügyi időpontot foglalni rajta
  • Egyszerű-e egy-egy adott egészségügyi terület tartalmait megtalálni rajta
  • Egyszerű-e a regisztrációs folyamat és/vagy a belépés a páciensek számára
  • Könnyedén rá lehet-e találni az egészségügyi szolgáltató elérhetőségeire 
     

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!