notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

30 B2B keresőoptimalizálási tipp, melyek 2019-ben is működnek!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 30 B2B keresőoptimalizálási tipp, melyek 2019-ben is működnek!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

30 B2B keresőoptimalizálási tipp, melyek 2019-ben is működnek!


2019/07/31
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A B2B marketing nem egyszerű de kétségtelenül a leghatásosabb eszköze a keresőoptimalizálás. Mutatjuk 2019-es kutatásaink eredményét 30 gyakorlatias tippbben.

30 B2B keresőoptimalizálási tipp, melyek 2019-ben is működnek!

Az online marketing egyik legrégebbi és legfontosabb ágazataként a keresőoptimalizálás is hajlamos rohamosan változni. Azok a taktikák, amelyek egy-két évvel ezelőtt még a találati oldalak csúcsára repítették a tartalmakat ma már akár black hat trükkökként is szerepelhetnek a Google és más keresőmotorok szemeiben. Ez a B2B cégeket éppen annyira veszélyezteti, mint a B2C körökben ügyködő vállalatokat.

 

A megannyi új eszköz, a semmiből felbukkanó, átmeneti trendek, az algoritmusváltozások, és a keresők hozzáállása kész akadálypályát állítanak az online marketingesek és SEO szakértők elé, ami ráadásul már addigra teljesen máshogy néz ki, mire az ember a feléig eljut.

 

Szóval melyek azok a SEO taktikák, amelyekkel jelen pillanatban (és jó eséllyel még sokáig) látványos sikereket érhetsz el a rangsorolási versenyben? Cikkünkben ezekből gyűjtöttünk össze egy komolyabb adagot. Lássuk is, hogy miről van szó!

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 1. Kínálj személyre szabott tartalmakat a felhasználóknak

Amikor keresőoptimalizálásod elején a kulcsszókutatással foglalkozol, akkor fontos, hogy már az első pillanattól kezdve szem előtt tartsd a vásárlók szükségleteit. Ez lesz a helyes gondolkodásmód később, a tartalmak elkészítésekor is. SEO csapatodnak olyan tartalmakkal kell előállnia, amelyek közvetlenül a célközönség fájdalmi pontjaira tapintanak rá.

 

Ehhez persze olyan adatokra lesz szükséged célközönségedről, amelyek alapján egy tisztább képet állíthatsz fel szükségleteikről és igényeikről. Miután sikerült azonosítanod fájdalmi pontjaikat, kidolgozhatsz egy nagyon precízen célzott tartalommarketing-stratégiát, ami kifejezetten ezekre összpontosít (blogbejegyzések, videók, hírcikkek, és más tartalmak formájában).

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 2. Készíts minőségi landing oldalakat

Pihengetünk?

Elméletileg minél több landing oldalt készítesz, annál több lehetséges belépési pontot biztosítasz webhelyedre. A landing oldalak elsődleges feladata azonban konverziókat ösztönözni és leadeket generálni.

 

A kérdés csak az, hogy honnan tudhatod, hogy landing oldalaid jó minőségűek-e. Ezt többféle mutató is segít megállapítani (például a konverziós arány, vagy az oldalon töltött idő), azonban érdemes annak is utánanézni, hogy hány visszahivatkozás mutat rájuk. Ezt bizonyos keretek között megeheted a Google Search Console Linkek jelentésében, de ha egy igazán részletes képet szeretnél arról, hogy hogyan teljesítenek oldalaid, akkor egy fejlettebb eszközre lesz szükséged (például a BuzzSumóra).

 

Nézd meg, hogy mely oldalaid a legnépszerűbbek linkek értelmében, és próbálj meg rájönni, hogy milyen tulajdonságaikat másolhatnád át más oldalaidra is.

 

A BuzzSumo segítségével egyébként ezt az auditot bármelyik versenytársad webhelyével is elvégezheted, és megnézheted, hogy hányan hivatkoznak legjobb tartalmaikra, mely közösségi oldalakon hányszor osztották meg azokat, és így tovább. Ezekből a tartalmakból is rengeteg ötletet meríthetsz saját stratégiádhoz.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 3. Összpontosíts témákra kulcsszókutatásod során

Az elmúlt évek technikai előrelépéseinek köszönhetően a Google ma már sokkal tisztábban képes értelmezni a keresések mögötti szándékot, mint valaha, aminek köszönhetően a kulcsszókutatás is másképpen zajlik.

 

Manapság már nem egyszerű kulcsszavakat, hanem konkrét témákat kell megcéloznod, és ezek köré felépíteni tartalmaidat.

 

Ehhez persze meg kell ismerkedned közönségeddel, illetve néhány releváns kereséssel fel kell mérned, hogy a Google mennyire érti a megcélozni kívánt témát. E kutatások eredményei szerint kell aztán elkészítened tartalmaidat, amik ezekkel a témákkal foglalkoznak.

 

Segítségre van szükséged a B2B marketing kommunikációs stratégiádhoz? Auditáljuk jelenlegi tevékenységedet és 20 év tapasztalat alapján, a legfrisebb kutatási eredményeinket felhasználva stratégiát alkotunk Neked! Kattints IDE most!

 

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 4. Készítsd el tartalmaidat a keresőszándék szerint

A kulcsszókutatás egy fájóan időigényes feladat, tele kihívásokkal - például amikor kulcsszólistádat különféle tartalommarketing-taktikáidhoz kell igazítanod. Ehhez meg először is kell állapítanod, hogy milyen jellegű tartalmak jelennek meg a keresőtalálatok között legfontosabb kulcsszavaidra.

 

E találatok vizsgálata során több dologra is oda kell figyelned – hogy milyen típusú tartalomelemek teljesítenek a legjobban az organikus találatok között; hogy milyen felhasználói élményeket biztosítanak ezek; illetve hogy milyen versenytársaid rangsorolnak magas pozíciókban a keresőtalálatok között.


B2B keresőoptimalizálási tipp No. 5. Légy naprakész a Google frissítésekkel kapcsolatban

Akik keresőoptimalizálásra adják a fejüket, azok az első pillanattól el kell fogadják, hogy bármilyen keményen is dolgoznak a Google akkor is azt csinál, amit akar. Megeshet, hogy a Google másképpen jeleníti majd meg találatodat, mint tervezted, felcseréli a termék és a cég nevét, vagy egyszerűen elavult információkat mutat a keresőtalálatok között.

 

Ez ellen nincs mit tenni, de ha rendszeresen követed a Google frissítéseit és bejelentéseit, akkor időben értesülhetsz a legtöbb téged is érintő változtatásról, és hogy minél előbb reagálhass rájuk.

 

Mi is gyakran írunk SEO témában ezen a blogon, de feliratkozhatsz a Marketing Professzorok hírlevelére is ITT, de jó szívvel ajánlom Magyarország egyik legjobb SEO újságát melyet itt érsz el! 

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 6. Fogalmazz természetesen

Ahogy egyre inkább haladunk a gépi tanulás és a hangos technológiák uralta keresés irányába, úgy egyre fontosabbá válik, hogy tartalmaidban természetes nyelvezetet használj. Erre az online marketingeseknek mind nem csupán a tartalmak elkészítésekor, hanem az oldalak címkéinek megfogalmazásakor is ügyelniük kell.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 7. Használd ki a Schema nyújtotta lehetőségeket

A Google célja a legrelevánsabb információkat megjeleníteni a felhasználók számára. Többek között ezért is fejlesztette ki néhány partnerrel közösen a Schema jelölőnyelvet, amelynek megfelelő használatáért – ha úgy teszik – némi „bónusz” jár a rangsorolásban.

 

A Schema jelölésekkel tartalmaid speciális pozíciókban jelenhetnek meg, például a Válaszdobozban, vagy bővített találatokként.

 

Ha mindez nem lenne elég, a plusz információkat felmutató találatok egyszerűen hívogatóbbak a felhasználók szemeiben!

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 8. Ne állj meg a reszponzív designnál

A reszponzív design manapság már alapfeltételnek számít, de ahhoz, hogy webhelyed tartalmai a keresőközönséget és a Google-t is kielégítsék, ennél jóval többre lesz szükséged. Egy jó megoldás mobil-első hozzáállással elkészíteni tartalmaidat és webhelyed különböző elemeit (navigáció, design, stb.), hogy a látogatóknak eszköztől függetlenül kiváló élményt nyújthass.

 

A mobil-első design annyira fontos koncepció manapság, hogy még egy külön cikkünk is készült róla (ITT eléred)!

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 9. Célozz meg kérdéseket is tartalmaiddal

A tartalommarketinggel elegyített keresőoptimalizálás célja magas pozíciókat elérni a keresőtalálatok között, és ezzel organikus, érdeklődő látogatókat vonzani egy webhelyre. Ezt többféleképpen is megteheted, például olyan tartalmakkal, amelyek választ biztosítanak célközönséged égető kérdéseire.

 

Habár a Google Kulcsszótervezője a kulcsszókutatás egyik legnépszerűbb eszköze, nem igazán számíthatsz rá, ha ezekre a kérdésekre vagy kíváncsi. Ha a tölcsér felső szakaszában járó felhasználókat szeretnéd megcélozni tartalmaiddal (akik szeretnek kérdezősködni), akkor olyan long-tail keresőkifejezéseket is figyelembe kell venned, amikre túl ritkán keresnek rá ahhoz, hogy a Kulcsszótervező javasolni tudja őket.

 

Ebben számos ingyenes eszköz (erről itt írtam) lehet segítségedre. De érdemes odafigyelni a különböző fórumokon, közösségi bejegyzések alatt, és egyéb helyeke gyakran felmerülő kérdésekre is.

 

Ha tudod, hogy mire kíváncsi közönséged, akkor ezt az információt többféle formában (GY.I.K. oldalak, útmutatók, cikkek, prezentációk, stb.) is megadhatod nekik.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No.  10. Tedd könnyedén fellelhetővé tartalmaidat

Egy dolog kiharcolni, hogy a felhasználók rákattintsanak tartalmaidra a találatok között, de ez még csupán fél sikert jelent számodra. Rendkívül fontos ugyanis, hogy webhelyed átlátható és könnyedén navigálható legyen, hogy a látogatók minél gyorsabban és kényelmesebben eljuthassanak ahhoz a tartalomhoz, amire kíváncsiak.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 11. Ügyelj webhelyed biztonságára

Az utóbbi években felkapottá vált a digitális adatbiztonság kérdése, és ebből a trendből természetesen a keresőmotorok is kivették a részüket. A Google például magasabbra rangsorolja az olyan webhelyeket, amelyek biztonságosabb böngészést kínálnak felhasználóik számára.

 

Ha még nem tetted meg, minél előbb szerezz be egy SLL tanúsítványt (erről ITT írtam) és válts HTTPS protokollra!

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 12. Egészíts ki SEO stratégiádat chatbotokkal

A chatbotok több ízben is hasznosak lehetnek céged számára. Amellett, hogy jobb felhasználói élményt biztosítanak, és aktivitásra buzdítják a látogatókat, fontos adatokat is kínálhatnak SEO céljaidhoz.

 

Az online világban aktivitás alatt főként kattintásokat, megosztásokat értünk, a chatbotok azonban egy lépéssel tovább viszik ezt a fogalmat, ugyanis interaktív beszélgetésekbe elegyednek a felhasználókkal. Ezekből a beszélgetésekből sok hasznos információt kiszűrhetsz közönségedről, amivel nem csak chatbotodat tökéletesítheted, hanem személyre szabottabb tartalmakat is kínálhatsz látogatóidnak.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 13. Szerezz hivatkozásokat több domaintől is

Kevesen tudják, de hivatkozó domainek száma sokkal fontosabb, mint hogy egy domainről hány hivatkozást sikerül szereznie egy webhelynek vagy tartalomnak. A Backlinko egy kutatása során több mint 1 millió keresőtalálatot vizsgált meg, és kiderítette, hogy a hivatkozó domainek száma sokkal fontosabb a rangsoroláshoz, mint bármelyik más szempont.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 14. Ne feledkezz meg a közösségi média befolyásáról

Habár a közösségi médiás teljesítmény nem befolyásolja közvetlenül (erről itt olvashatsz egy érdekes cikket) a rangsorolást, ha egyáltalán nem vagy aktív a fontosabb közösségi platformokon, akkor ezzel csak megfosztod magadat a lehetőségtől, hogy közvetlen kapcsolatot teremts márkád és célközönséged között.

 

A közösségi média sokat segíthet a márkatudatosság fellendítésében, nagyszerű ügyfélszolgálati platformokat kínál, és – mi SEO szempontjából talán a legfontosabb – lehetővé teszi, hogy tartalmaid széles érdeklődő közönség elé jussanak el, ezzel több esélyt kínálva arra, hogy értékes visszahivatkozásokat szerezhess rájuk.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 15. Légy rugalmas

SEO szakértőnek lenni nem kis feladat – számos készséget kell elsajátítanod, hogy sikeresen végezhesd munkádat. Az egyik legfontosabb (és gyakran legelhanyagoltabb) készség a rugalmasság. Mint a cikk elején említettük, a keresőoptimalizálás jellegéből adódóan folyamatosan változó szakirány, ráadásul a különböző ügyfelek egyedi igényei is komoly flexibilitást követelnek majd meg tőled.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 16. Barátkozz össze a teljesítményjelentésekkel

A SEO taktikák elemzésével kapcsolatban számos tévhit kering az online marketing közösségben, amiket jó figyelembe venni a teljesítmény kiértékelésekor (hogy intelligensebb döntéseket hozhass ezek alapján). A SEO adatok értelmezése nélkül nem igazán lehet életképes stratégiákat alkotni.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 17. Készíts hosszú tartalmakat

Ahogy a marketingesek egyre több időt és erőforrást fordítanak a tartalomkészítésre, úgy évről évre egyre hevesebb versennyel kell szembenézned ilyen téren. Manapság a tartalommarketing fellendítése egy jó SEO stratégia elsődleges céljai közé tartozik.

 

Mindenképpen jó taktika például hosszabb tartalmakat készíteni, amelyek temérdek információt kínálnak célközönséged számára. Míg egy átlagos blogbejegyzés durván 500 szó körül mozog, egy igazán mélyreható, részletes tartalomdarab ennek a többszöröse is lehet (legyen szó kutatásjelentésekről, e-könyvekről, részletes útmutatóktól, vagy egyebekről). Ezeket természetesen a látogatók adataiért cserébe is terjesztheted.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 18. Használj videókat

Ha az elmúlt 1-2 évben elolvastál bármilyen online marketinggel kapcsolatos cikket, akkor biztosan találkoztál már a videók híres trendjével. Nem is éri meg sokat ragozni ezt, hiszen senkinek nem újdonság – a videós tartalmakkal igen látványos marketingeredményeket lehet elérni.

 

A YouTube videók külön előnyt élveznek a Google találatai között, és a YouTube videók megfelelő optimalizálásával te is megkaparinthatod ezeket az organikusan kiemelt pozíciókat. Ezekről írtam a következő cikkekben:

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 19. Készíts infografikákat

Annak ellenére, hogy rengetegen javasolják őket, meglepően kevés cég alkalmaz inforgrafikákat marketingstratégiájában. Pedig egy jó minőségű inforgrafika sokkal elérhetőbbé képes tenni a legunalmasabb adatokat is a célközönség számára, ami a B2B marketingben talán még fontosabb, mint a B2C környezetben.

 

Az inforgrafikákhoz általában egy hivatkozást is szoktak mellékelni a szerkesztők, amikor elhelyezik azokat tartalmaikban, ami mindenképpen előnyös, de még ha erről meg is feledkeznek, az infografikáknak van egy mentőüvük az ilyen eshetőségekre. Az inforgrafikák képesek vírusok módjára terjedni az interneten, és ha céged elérhetőségeit is tartalmazzák (márpedig miért ne tartalmaznák), akkor neved számos érdeklődő szempár elé eljuthat, így valamilyen formában garantáltan több forgalomra számíthatsz majd.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 20. Alkalmazd az AMP technológiát

Ugyan a Google hivatalos álláspontja szerint az AMP-ot (ITT írtam róla) használó oldalak nem javítják a rangsorolást, többen is arra gyanakszanak, hogy a Google előbb-utóbb ezzel próbálja majd arra ösztönözni a webmestereket, hogy ezzel a megoldással gyorsítsák weboldalaikat (legalább is mobilos keresések esetén).

 

Függetlenül ettől, az AMP technológiát mindenképpen érdemes alkalmazni legfontosabb tartalmaidnál, hiszen drasztikusan javíthatják azok betöltési sebességét, és ezzel a felhasználói élményt (és az ebből származó elégedettséget is.) Mivel a Google célja olyan tartalmakat kínálni a kereső felhasználóknak, amelyek kiváló élményt nyújtanak, a fenti feltételezés talán nem is áll olyan távol a valóságtól.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 21. Biztosítsd, hogy webhelyed a lehető leggyorsabban működjön

A webhely sebessége az elmúlt évek során egyre fontosabb tényezővé vált a Google szemében, elvégre közvetlenül befolyásolják a felhasználói élményt. A lassabb oldalak jó eséllyel alacsonyabb rangsorolást kapnak majd, mint azok, amelyek 2-3 másodpercen belül betöltődnek. Ez már a SEO technikai oldala – mindent meg kell tenned azért, hogy webhelyed a lehető leggyorsabb formáját hozza (erről itt tudhatsz meg mindent)!

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 22. Gondolkodj el a Bingen

Ahogy a hangalapú keresés egyre szélesebb körökben terjed el, úgy egyre több „alternatív” keresőmotor is egy átfogó SEO stratégia részévé válhat – ilyen például a Bing is. Habár csupán a keresőpiac 2,51%-ából részesedik, még ezzel is a második pozíciót sikerült elérnie a Google mögött.

 

A kérdés persze az, hogy optimalizálhatsz-e úgy a Bingre, hogy ezzel ne veszélyeztesd esélyeidet a Google-nál. Nos, a válasz egy határozott igen, íme néhány gyorstipp ehhez:

  • Helyezd el márkádat a Bing helyi adatbázisában (hasonlóképpen a Google Cégemhez)
  • Vizsgáld át azokat az oldalakat, amelyek a legtöbb forgalmat vonzzák a Bingről, és próbáld kideríteni, hogy miben térnek el a többi oldaladtól.
  • Új tartalmaid kulcsszókutatása során ne csak a Google-on, hanem a Bingen is ellenőrizd a szavak keresettségét.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 23. Maradj naprakész a SEO újdonságokkal kapcsolatban

A keresőoptimalizálás – ahogy az online marketing többi ágazata is – egy folyamatosan változó terület, éppen ezért nem érdemes csupán egyetlen, tippekkel teli cikkre alapozni éves stratégiádat. Ha szeretnél naprakész maradni a legújabb SEO változásokkal kapcsolatban, akkor a következőket javasoljuk:

  • Járj konferenciákra, workshopokra, és más, az iparággal kapcsolatos rendezvényekre
  • Rendszeresen tarts továbbképzést marketingcsapatod számára
  • Iratkozz fel hírlevelekre
  • Nézz vissza sűrűn hozzánk is, mert igyekszünk minél gyakrabban új tartalmakkal bővíteni egyébként is hosszú cikklistánkat (https://www.matebalazs.hu/seo-cikkek.html)!

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 24. Tűzz ki céged elé ambiciózus, de elérhető célokat

Egy jó online marketing céljai közé tartozik mind a keresőoptimalizálás, mind pedig a tartalommarketing növekedése, bővítése. A növekedési elvárásokat többféleképpen is kitűzheted céged elé – íme egy leegyszerűsített útmutató ehhez:

 

  • Elemezd céged versenyteljesítményét, hogy egy teljesebb képet kapj jelenleg alkalmazott taktikáidról, és jelölj ki egy viszonyítási alapot
  • Gyűjts össze egy kulcsszólistát, és nézd meg, hogy versenytársaid hogyan rangsorolnak ezekre
  • Használd a Google Search Console eszközt megjelenéseid, kattintásaid, pozícióid, és linkprofilod elemzésére (és vesd össze ezeket is versenytársaidéval)
  • Ellenőrizd a Google Kulcsszótervezője segítségével, hogy mekkora forgalom várható havi szinten megcélzott kulcsszavaidra, és hasonlítsd össze ezeket tényleges teljesítményeddel

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. Optimalizáld helyi adatlapjaidat

Az üzleti profilok és helyi céges oldalak segítségével egyszerűen javíthatod láthatóságodat a keresőmotorok találatai között. A legfontosabb dolog ezekkel kapcsolatban, hogy mindet megfelelően és azonos adatokkal tölts ki. Ha kell, vezess egy listát arról, hogy hol milyen adatokat adtál meg, így ha bármelyik megváltozna, tudni fogod, hogy hol kell frissítened őket.

 

A Google egyre nagyobb hangsúlyt fektet a helyi találatokra (https://www.matebalazs.hu/helyi-seo-hogyan.html), és ezekre többek között úgy optimalizálhatsz, hogy mind a keresőmotorok, mind pedig a felhasználók számára friss, naprakész információkat biztosítasz. Ennek egyértelműen a Google Cégem a legfontosabb része!

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 26. Kínálj praktikus adatokat

A SEO szakemberek hajlamosak belemerülni az elemzésekbe és teljesen elveszni azokban, és habár a keresőoptimalizálás nagy része valóban a teljesítmény elemzésében merül ki, az egyik legfontosabb feladatod praktikus adatokat felmutatni ügyfeleidnek.

 

Persze az is fontos, hogy ezeket az ügyfeleket rendszeresen értesítsd arról, hogy miért javasolsz XY lépést, vagy miért változtattál a megbeszélt stratégián, de mindenképpen törekedned kell az egyensúlyra. Ha valamire szükséged van a kitűzött célok eléréséhez, akkor légy határozott és konkrét ezzel kapcsolatban.

 

Akár egy havi teljesítményjelentést raksz össze, akár egy keresőtalálati analízist prezentálsz, biztosítsd, hogy átadott információid praktikusak legyenek (tehát hogy tudják, hogy mi a következő lépés ezek alapján).

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 27. Tedd pontosabbá Google Analytics adataidat

A Concversion Logic egyik tanulmánya  szerint minden második marketingesnek problémája van jelentései pontosságával. Ez már önmagában elég ok arra, hogy fokozottan odafigyelj a Google Analytics jelentéseid pontosítására.

 

Ezt többféleképpen is megteheted:

  • Biztosítsd a címkék megfelelő alkalmazását
  • Zárd ki a robotforgalmat és a nem megfelelő hivatkozási forgalmakat
  • Használj UTM kódokat a kampányok nyomon követésére
  • Kapcsold hozzá Google Analytics fiókodhoz többi adatforrásodat is
  • Tűzz ki konkrét célokat
  • Engedélyezd az események nyomon követését

 

Ebből a Google Analytics útmutatóból  például kiderül, hogy hogyan szűrd ki a spamforgalmat illetve robotforgalmat jelentéseidből.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No. 28. Alkalmazd a hreflang címkét

Amennyiben nemzetközi közönségeket is igyekszel megcélozni SEO stratégiád keretein belül, akkor a hreflang lesz az egyik leghasznosabb címke webhelyeden. A hreflang címkével jelezheted a Google számára, hogy webhelyed milyen nyelvet használ az adott oldalon, hogy a keresőmotor azt jeleníthesse meg az adott nyelven kereső felhasználók számára.

Ha ezt beállítottad, webhelyeden, utána a Search Console felületén érdemes ellenőrizni, hogy fellépnek-e esetleg hibák, amik sürgős megoldást követelnek meg.

B2B keresőoptimalizálási tipp No.  29. Törj nemzetközi hatalomra

A kínai online piac minden évben jelentős növekedést mutat, ráadásul Kínában található a legtöbb internethasználó az egész világon. Ha ezen a területen (vagy más egyedi korlátozású helyeken) is szeretnéd képviseltetni márkádat, akkor alkalmazkodnod kell a helyi platformokhoz és keresőmotorokhoz.

 

Kínában például a Baidu a legnagyobb keresőmotor, aminek – a Google-hoz hasonlóan – számos SEO eszköze van az optiamalizáláshoz. Na persze ezekhez szükséged lesz valakire, aki profin űzi a kínai marketing szaknyelvet.

 

B2B keresőoptimalizálási tipp No.  30. Használd ki a blogokat és fórumokat

Érdemes nyitott szemmel járni az interneten, különösen a releváns blogokon és fórumokon, és feljegyezni azokat a kérdéseket, amelyek gyakran felmerülnek egy témával kapcsolatban. Érdemes ezekre a kérdésekre kimerítő választ adni egy blogbejegyzés vagy útmutató formájában, hiszen ezeknek a tartalmaknak garantáltan lesz közönségük.

Google SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

JavaScript

Mi az a JavaScript? A JavaScript (röviden JS) egy programozási nyelv, amelyet...

Mobilmarketing

Mi az a mobilmarketing? A mobilmarketing egy többcsatornás digitális...

Vírus e-könyv

A „vírusszerű” e-könyvek lényege, hogy széles körben...

Termékbejelentés

Egy új termék létrehozását követően...

Kattintásonkénti kereset

Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.