notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

12 zseniális egészségügyi marketingtipp 2020-ra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 12 zseniális egészségügyi marketingtipp 2020-ra

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

12 zseniális egészségügyi marketingtipp 2020-ra


2019/09/05
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Milyen módszerekkel juthat egy egészségügyi intézmény, magánorvos, klinika, új páciensekhet, ügyfelekhez? Egy szuper hatékony marketing rendszer példákkal. 

 12 zseniális egészségügyi marketingtipp 2020-ra

A technológia előrehaladtának és vívmányainak köszönhetően az egészségügyi marketing egy különös, korábban sosem tapasztalt fázisánál járunk jelenleg. Számtalan digitális eszköz áll a marketingesek rendelkezésére, és sosem volt olyan egyszerű online kampányt indítani, mint manapság. Azonban a bőség zavara sokakat elrettent attól, hogy praxisuknak az online marketing erejével szerezzenek új pácienseket.. Ez komoly probléma, hiszen a hagyományos marketingeszközök (újság, TV, rádió, stb.) már messze nem olyan hatékonyak, mint 10-20 évvel ezelőtt.

 

Nem csoda, hogy az online marketing külön hivatássá nőtte ki magát. Rengeteg időt kell erre rááldoznia azoknak, akik lépést szeretnének tartani a valaha volt leghevesebb versenyben. Ennek az időnek egy jó részét általában a kutatgatás teszi ki – az interneten rengeteg információ kering arról, hogy mi működik a legjobban egy egészségügyi szolgáltató számára, azonban sok cikk mond ellent egymásnak és nehéz elkülöníteni a pontos információkat a tévhitektől és digitális legendáktól.

 

Cikkünkben éppen ezért most szeretnénk tisztázni a dolgokat, és 12 pontban összefoglalni, hogy mit is kell tennie egy egészségügyi szolgáltatónak, hogy érvényesülhessen a digitális közegben, és hogy leendő páciensei minél könnyebben rátalálhassanak az interneten!

 

1. Használj mobil-első jellegű webhelyet

Soha nem használtak annyian okostelefonokat helyi orvosok és klinikák felkutatására, mint 2019-ben, és biztos lehetsz benne, hogy ez a szám az elkövetkezendő években egyre csak nő majd. Már ma jóval többen használják internetezésre okoskészülékeiket, mint az asztali számítógépeket vagy laptopokat.

 

Mindezt figyelembe véve fontos, hogy webhelyeden minden felhasználónak kiváló élményt biztosíts, függetlenül attól, hogy milyen eszközről látogatnak el hozzád. A pozitív felhasználói élmény arányosan több pácienshez vezet majd.

 

Egy beteg első benyomása már rég nem akkor történik, amikor belép a rendelő ajtaján. A szolgáltató-ügyfél (esetedben orvos-páciens) kapcsolat az interneten kezdődik, méghozzá – mint említettük – egyre gyakrabban egy okostelefonon. Mindent meg kell tenned annak érdekében, hogy az emberek kényelmesen, egyszerűen, és akadálymentesen használhassák webhelyedet készülékeikről.

 

Biztosítanod kell webhelyed mobil-kompatibilis designját és sebességét, illetve ügyelned kell rá, hogy minden fontos információ könnyedén fellelhető legyen ezeken a készülékeken is. Hogyan teheted ezt meg? Vannak szoftverek, melyek egyszerű módon, de azért ellenőrzik, hogy az alapvető mobilbarát kialakításnak megfelel-e a honlap. A Google is biztosít számodra egy ilyen lehetőséget ITT. Ez azonban csak nagyon felületes áttekintése a lehetséges hibáknak. A teljes eredményt érdemes inkább egy UX tesztre bízni. Ebben is szívesen segítünk neked, ajánlatunkat kérd most, ITT!

 

A webhelysebesség különösen fontos szempont – a felhasználók manapság nem valami türelmesek (ami egy beteg esetében teljesen érthető is), így minden egyes extra, betöltésre pazarolt másodperccel lehetséges pácienseket veszíthetsz webhelyeden. A sebesség továbbá úgynevezett „rangsorolási szempont” is, ami lényegében azt jelenti, hogy a gyorsabb webhelyeket nagyobb eséllyel emeli magasabb pozícióba a Google a keresőtalálatok között.

 

A navigációra is oda kell figyelned – ne feledd, hogy a többség okostelefonról böngészi majd webhelyedet, ezért biztosítanod kell, hogy minden gomb és funkció könnyedén elérhető legyen, illetve hogy a szövegeket is el lehessen olvasni.

 

Győződj meg róla, hogy az összes menü (kezelési opciók, stb.) megfelelően működik-e, és fordíts különös figyelmet a leadfogó űrlapra is, amin keresztül a páciensek bejelentkezhetnek hozzád egy vizsgálatra vagy kezelésre. Ezeknek az űrlapoknak letisztultaknak, egyértelműeknek, és könnyedén használhatóaknak kell lenniük, hogy minél több látogató képes legyen kitölteni őket.

 

Mindez csupán a jéghegy csúcsa. Ha több segítségedre van szükséged a témában, akkor olvasd el útmutatónkat a mobil-első webhelyek kialakításáról ITT!

 

Ehhez a témához tartozik még a keresőoptimalizálás, a SEO is, aminek a célja, hogy webhelyedre minél több felhasználó rátalálhasson a Google-ban, és más keresőkben. A keresőoptimalizálás (rövidítve „SEO”) valójában számos taktika és módszer összessége, amelyek segíthetnek a keresőtalálati listák élére juttatni webhelyedet (ilyen pl. a sebesség javítása is, amiről az előbb szót ejtettünk). Nincs jelenleg ennél hatékonyabb eszköz új páciensek szerzésére. Ha eddig nem foglalkoztál a SEO-val, most mindenképpen helyezd fókuszba. Lehet weboldalad szép, gyors, lehetett anno akár olcsó vagy drága, de ha nem találják meg a Google-ben, sok értelme nincsen. De ha megtalálják, nem megdöbbentő mennyiségű új páciensre számíthatsz majd! 

 

A keresőoptimalizáláshoz hozzátartozik a kulcsszókutatás, a linkbuilding, a technikai SEO (erről ITT olvashatsz), és számos egyéb területe is van, amiket jobb inkább egy szakképzett, tapasztalt profira bízni, hiszen nem áll minden nap 48 órából, hogy idő jusson ezekre egy praxis vezetése mellett! 20 éves SEO tapasztalatunkkal. referenciáink és saját eredményeink alapján (írd be pl. hogy marketing a Google-be…),szívesen segítünk mi is neked! Kattints IDE most az ajánlatkéréshez! 

 

2. Közösségi média marketing egészségügyi szolgáltatóknak

Pihengetünk?

A közösségi média a digitális marketing egy külön ágazata, ami számos modern cég marketingstratégiájának egyik alappillérét alkotja. Nem meglepő tehát, hogy az egészségügyi marketingben is fontos szerepet játszik. Mi a Marketing Professzorokkal napi szinten kezelünk 2,5 millió Facebook rajongót és mintegy 200.000 Instagram követőt. Ezek alapján állítjuk a közösségi média marketing mind a mai napig organikusan is rengeteg eredményt hoz egy egészségügyi vaállalkozásnak!. Ha van pénzed mindezt még hirdetési büdzsével is megtoldani, akkor egy nagyon hatékony páciens szerző eszközt kaphatsz. 

 

A közösségi platformok lehetővé teszik, hogy lehetséges páciensek tömkelegét érd el, és hogy új ügyfelekre is szert tégy, méghozzá organikus, természetes módon.

 

A különböző közösségi hálózatok mind más és más eszközöket kínálnak arra, hogy kiterjeszthesd elérésedet. Fontos persze észben tartani, hogy nem javasolt egyszerre az összes platformon aktívnak lenni. Ez egyrészt rengeteg időt és erőforrást igényel, másrészt pedig felesleges is, hiszen ügyfélköröd sem biztos, hogy aktív az adott hálózatokon (ha első sorban az idősebb korosztályt kezeled, akkor felesleges az Instagramon posztoglatnod, stb.)

 

Mindenképpen figyelmedbe ajánlanánk ezt a kis útmutatót, amiben a legnépszerűbb közösségi platformokat mutatjuk be (erről itt írtam) nagyvonalakban, de erősen ajánljuk, hogy te magad is nézz utána, hogy pácienseid általában hol a legaktívabbak, hogy ott vehesd fel velük a kapcsolatot.

 

Akárcsak a webhelydesign, vagy a SEO, az egészségügyi közösségi média marketing is egy óriási témakör, amit lehetetlen lenne egyetlen cikkbe belesuvasztani – szerencsére blogunkon rengeteg hasznos írást (például itt) találsz ebben a témában!

 

3. Listabejegyzések a SEO fellendítésére

Az üzleti listák fontos szerepet játszanak a helyi jellegű vállalatok keresőoptimalizálásban, így természetesen az orvosi praxisok számára is különösen hasznosak. Minél több ilyen listára jegyzed be praxisodat, annál több felületen találhatnak rád a felhasználók (lehetséges pácienseid) az interneten.

Mindemellett, az ilyen listabejegyzések a Google szemében is megerősítik, hogy igen, praxisod valóban hiteles és széles körökben elismert. Ehhez azonban biztosítanod kell, hogy alapadataid (a praxis neve, címe, és telefonszáma) mindenütt ugyan úgy jelenjenek meg. Már egyetlen karakternyi eltérés (egy rossz helyre írt szóköz, vagy pont) is összezavarhatja a Google-t, amivel sokat veszíthetsz hitelességedből.

 

Minél több listabejegyzés igazolja praxisodat, annál valószínűbb, hogy a Google az első helyi találatok között jeleníti majd meg annak adatlapját. Ahhoz, hogy praxisodnak legyen ilyen adatlapja, egy Google Cégem fiókra lesz szükséged, aminek megigényléséről és optimalizálásáról egy tömör, lényegre törő útmutatót is biztosítunk (ide kattintva olvashatod)! 

 

 

4. Alakíts ki egy tartalommarketing-stratégiát

Az egészségügyi marketing (és az egészségügyi keresőoptimalizálás) első sorban egy stabil tartalommarketing-stratégiára épít. A megfelelően végzett tartalommarketing növeli organikus eléréseid számát, releváns forgalmat vonz webhelyedre, erősíti a márkaismertséget, és fontos szerepet játszik az új ügyfelek (esetedben páciensek) konvertálásában is.

 

A tartalommarketingnek számos arca van (erről ITT tudhatsz meg többet), de a legtöbben egy bloggal asszociálják ezt a technikát, méghozzá jó okból. Egy hosszú, hasznos információkkal teli, részletes, blogbejegyzés rendkívül hatékony tartalom lehet – ez szólhat például bizonyos gyógyszerek alkalmazásáról, egy beavatkozás részleteiről, vagy akár gyakori, ház körüli sebek és sérülések gyors kezeléséről. A lényeg, hogy olyan dolgokról írj, amik iránt pácienseid érdeklődhetnek, és amikre jó eséllyel rákeresnének az interneten.

 

Természetesen egy tartalomstratégia sokkal több elemből áll, mint egy blogból, és érdemes minél változatosabb tartalmakat kínálni, pácienseid igényei szerint.

 

Egy tapasztalt marketingügynökség képes cégre szabott tartalomstratégiát kialakítani egy orvosi praxis számára, és még a keresőoptimalizált tartalmak elkészítését is magára vállalja – a SEO és a tartalmak ugyanis elválaszthatatlanok egymástól.

 

5. Email marketing – még ma is releváns

Habár az okostelefonok és az instant üzenetek korában már az email is elavult kommunikációs eszköznek tűnhet, valójában a mai napig az egyik leghatékonyabb marketingmódszer, amit lényegében bárki alkalmazhat stratégiája részeként.

 

Az emailek lehetővé teszik páciensekkel való a személyre szabott kommunikációt, illetve az olyan felhasználók újracélzását (retargeting), akik korábban már érdeklődtek praxisod iránt, de nem tették meg a kívánt konverziós lépést webhelyeden.

 

Használd az email marketinget arra, hogy minél több érintkezési pontot alakíts ki közted és webhelyed látogatói között – küldj nekik híreket, promóciókat, különleges ajánlatokat, vagy éppen az elmúlt időszak legsikeresebb blogbejegyzéseit.

 

Ahhoz persze, hogy megszerezd e felhasználók email címét, valamilyen hasznos ellenértéket kell felkínálnod nekik, amiért cserébe feliratkoznak majd hírleveledre. Ez lehet például egy hasznos, letölthető útmutató, vagy akár egy esettanulmány is.

 

6. Szerezz véleményeket

Amikor manapság valaki egy új fűnyírót, éttermet, vagy éppen orvost keres az interneten, lehetősége nyílik elolvasni azokat a véleményeket, amiket a korábbi ügyfelek, vagy vásárlók írtak az adott termékről, vagy szolgáltatásról. Ezek a vélemények és értékelések jelenthetik a különbséget egy virágzó, és egy küszködő praxis között.

 

Pozitív véleményeket szerezni természetesen csak jó minőségű szolgáltatásokkal lehet, de azért mindenképpen tehetsz, hogy pácienseid ne feledkezzenek meg értékelésedről. Erre emlékeztetheted őket a rendelőben, vagy akár egy külön emailt is küldhetsz nekik a kezelést követően, amiben hivatkozásokat kínálsz a legfontosabb véleményező felületekre (A Google Cégem adatlap és a Facebook oldalad szerepeljen ezek között).

 

Az ügyfelek véleményei a helyi egészségügyi keresőoptimalizálás legfontosabb rangsorolási szempontjai közé is tartoznak. A Google szívesebben jelenít meg olyan helyi találatokat a keresőben, amik sok pozitív értékelést kaptak.

 

7. Videómarketing orvosoknak

A videómarketing segíthet az orvosoknak és praxisoknak, hogy minél több lehetséges pácienst érjenek el. Például megoszthatsz egészségügyi tippeket (akárcsak egy blogbejegyzésben), vagy elismerő videókat is publikálhatsz pácienseidről, ha ők is beleegyeznek ebbe (ami sokat dobhat hitelességeden).

 

A videók sokkal nagyobb figyelmet kapnak a közösségi médián is, mint bármely más tartalomtípus (szöveges, vagy képes bejegyzések). A marketing e formája, habár időigényes, és sok munkával jár, rengeteg előnyt is kínál, ezért megéri befektetni belé.

 

Egy hatékony videóstratégiával beszámolhatsz különféle egészségügyi hírekről, beszélhetsz kezeléseidről, sajátos módszereidről, és általánosságban egy bizalmas, szoros kapcsolatot építhetsz ki meglévő és lehetséges pácienseiddel. A hasznos tartalmakkal úgy népszerűsítheted praxisodat, hogy nem is tűnnek reklámnak.

 

8. Publikálj előtte/utána képeket

Amennyiben esztétikai beavatkozásokkal is foglalkozol, érdemes gyakran megosztani jó minőségű előtte/utána jelleg képeket arról, hogy milyen eredményeket érsz el munkád során.

 

Készíts egy nagy galériát webhelyeden és különböző közösségi profiljaidon is ilyen képekből, hogy megmutasd, mire is számíthatnak nálad azok az ügyfelek (páciensek), akik még nem döntötték el, hogy melyik orvost válasszák.

 

Természetesen kérj engedélyt ügyfeleidtől, mielőtt elkészítenéd és publikálnád ezeket a képeket!

 

Ha nem esztétikai jellegű beavatkozásokat végzel, akkor is hasznosíthatod az előtte/utána koncepciót, csak éppen más formában. Érdeklődd meg pácienseidnél, hogy hajlandók lennének-e dokumentálni és megosztani kezelésük történetét, egyfajta esettanulmány formájában. Az ilyen sikertörténetek sok olyan bizonytalan páciensnek segíthetnek, akik nem képesek dönteni, hogy melyik praxist válasszák.

 

9. Leadgenerálás a Facebookon és PPC hirdetésekkel

Habár sokan a fizetett hirdetések gondolatától is ódzkodnak, ezek a megoldások is a modern digitális marketing esszenciális részét képezik. Ha nem hirdetsz a megfelelő platformokon, akkor biztos lehetsz benne, hogy versenytársaid lecsapnak majd ezekre a kiemelt pozíciókra.

 

Szóval mik ezek a bizonyos „legjobb platformok”? Nos, először is meg kell jegyeznünk, hogy az online hirdetések zöme két kategóriára oszlik szét: PPC és közösségi médiás hirdetésekre. Mint korábban már említettük, csak az olyan közösségi platformokon érdemes jelen lenni, ahol leendő pácienseid is aktívak, így elég csak ezekre koncentrálni a közösségi hirdetések terén is (legyen szó a Twitterről, a Facebookról, vagy bármi másról).

 

A közösségi médiás hirdetések (platformtól függően persze) általában lehetővé teszik, hogy a felhasználók különböző jellemzői, szerint célozd meg őket. Ezek lehetnek demográfiai adatok (kor, nem, lakhely, stb.) vagy akár érdeklődési körök is. A Facebookon például rendkívül precíz célcsoportokat hozhatsz létre a temérdek célzási szempont segítségével.

 

A másik nagy kategória a Google PPC hirdetései, amelyek a Google Ads rendszeren keresztül valósulnak meg. E hirdetésekkel különféle kulcsszavakat célozhatsz meg, hogy reklámjaid azoknak a felhasználóknak jelenjenek meg, akik rákeresnek ezekre.

 

A legtöbb platform (pl. Google, Facebook) széleskörű testreszabást is kínál a hirdetések terén, hogy minden tekintetben a lehető leginkább célközönséged ízléséhez igazíthatsd reklámjaidat.  A digitális hirdetések egyik hatalmas előnye, hogy bármikor módosíthatók teljesítmény, igények, és trendek szerint, míg egy hagyományos hirdetés esetén ez költséges és időigényes procedúra lehet.

 

Fontos szempont még az is, hogy a digitális hirdetések teljesítményét a legtöbb platformon szinte valós időben nyomon követheted, így rögtön láthatod, hogy mely reklámok működnek, és melyekre nem érdemes több pénzt pazarolni.

 

10. Működj együtt más orvosokkal

Az orvosi ajánlások jelenthetik a siker kulcsát egy egészségügyi praxis számára, így hát megéri időt fordítani egy orvosi kapcsolatmarketing-program kialakítására.

 

Egy sikeres egészségügyi marketingstratégia célja az egészségügyi hálózatot kibővítése, illetve a páciensek bevonzása. Az orvosi együttműködésre épülő marketinghez szükséged lesz egy kapcsolattartóra, akinek az a feladata, hogy végigjárja a helyi orvosokat illetve más egészségügyi szolgáltatókat, és ajánlásokat kérjen tőlük. Másképpen megfogalmazva a cél az, hogy amennyiben ezekhez az általános szakemberekhez olyan páciensek érkeznek, akiknek különleges igényeik vannak, azokat hozzád irányítsák, tehát a te praxisodat ajánlják nekik.

 

Ezek a kapcsolattartók jelentik a hidat a közted és a többi egészségügyi szakember között.

 

11. Kövesd nyomon teljesítményedet

Ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki egészségügyi marketingtörekvéseidből, folyamatosan nyomon kell követned stratégiád teljesítményét, és elemezned kell az ehhez kapcsolódó jelentéseket is. Ezek a jelentések segítenek megmutatni, hogy marketinged a kitűzött cél irányába halad-e, illetve hogy a tervezett ütemben teszi-e azt, vagy sem.

 

Teljesítményed rendszeres ellenőrzésével időben felfigyelhetsz a hiányosságokra és hibákra, mielőtt még súlyos pénzeket öntenél a kukába, például egy nem elég hatékony hirdetés miatt.

 

Egy igazán hatékony egészségügyi marketingstratégia folyamatosan fejlődik és igazodik az aktualitásokhoz, ez pedig egy remek átvezető az utolsó pontunkra…

 

12. Folyamatosan felügyeld online marketingedet, gondolkodj stratégiában! 

Tervezz, alkoss, mérj és változtass. Ez a PDCA (Plan, Do, Chek, Act) elv lényege. Stratégiában érdemes gondolkodnod, mérhető, pontos célokat meghatározni, és azok teljesülését ellenőrizni kell. Ha nem jönnek a kívánt számok, módosítani kell a módszereken. A különböző analitikai eszközök felhívhatják a figyelmed arra, ha egy eddig bevált módszer hirtelen veszíteni kezd hatékonyságából, azonban a dolgok miértjét csak úgy értheted meg, ha folyamatosan képben vagy a legfrissebb trendeket és történéseket illetően.

 

A Google (és felhasználói) folyamatosan új információk után kutat, és a „megcsinálom, és majd megy magától” hozzáállás nem sokáig életképes az online környezetben. Aki online marketingbe kezd, az hosszútávra tervez, és tisztában van vele, hogy folyamatos munkát vállal. Persze ezt időben nem engedheti meg mindenki magának, hiszen egy jó egészségügyi marketingstratégia kialakítása (és kivitelezése) rengeteg szakmai tapasztalatot és időt igényel. Amennyiben nem rendelkezel ezek valamelyikével, egy szakképzett online marketingügynökség munkája aranyat érhet számodra! Kattints Ide, mutatjuk referenciáinkat, és azt, mit tehetünk cégedért! 
 

egészségügyi marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
524 039
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Vírus e-könyv

A „vírusszerű” e-könyvek lényege, hogy széles körben...

keresztmarketing

A keresztmarketing fogalma A keresztmarketing egy win-win együttműködési forma,...

Google

A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja, amelyen naponta több milliárd keresést...

AdSense arbitrázs

Az arbitrázs általánosságban ugyanazon árucikk két különböző piacon való árának...

Leadfogó oldal

A leadfogó oldal (gyakran squeeze page, vagyis “beszorított oldal”) egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.