notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

2019 Start! Tippek a sikeres online marketing stratégiához!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 2019 Start! Tippek a sikeres online marketing stratégiához!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2019 Start! Tippek a sikeres online marketing stratégiához!


2017/01/02
Tóth Beáta

Mi az online marketing stratégia?

 

A globális marketing stratégia meghatározza a vállalkozás helyét, szerepét és célját az üzleti életben.  Az online marketing stratégia leszűkíti ugyanezt a digitális térre. Hagyjuk a tankönyvi definíciókat, és használjunk gyakorlati kérdéseket!

 

Mire figyelj online marketing stratégiád kialakítása során?

 

  • Nincs olyan sablon, mely minden vállalkozás esetében használható! Ahogy nincs két egyforma ember, nincs két egyforma cég se!
  •  
  • Nincsenek jó vagy rossz megoldások! Ami működik az egyik szervezet esetében, a másiknál kudarcot vallhat!
  •  
2019 Start! Tippek a sikeres online marketing stratégiához!

1# Online marketing stratégia tipp: Határozd meg a céljaidat!

 

 

Ülj le, és gondold végig:

 

  • Mi a marketing a célod az újévben? Pl. szeretnék két új terméket bevezetni a piacra.
  •  
  • Hogyan tudja a weboldalad támogatni a marketing célodat? Pl. informálja a meglévő ügyfeleket az újdonságokról.
  •  
  • Mi a Te személyes célod? Pl. a meglévő termékpaletta segítségével 10 millió forintos árbevételt produkálni, amit termékfejlesztésre fordíthatok stb.
  •  

 

Pihengetünk?

2#  Online marketing stratégia tipp: Tarts önvizsgálatot!

 

Az önvizsgálathoz használd a SWOT analízist!

 

  • Mik az erősségeid? Belső tényezők vizsgálata, melyek jól működnek.
  •  
  • Mi a gyengeségeid? Belső tényezők, melyek nem jól működnek, de befolyásolhatóak pozitív irányban.
  •  
  • Milyen lehetőségeid vannak? Külső tényezők, befolyásolni nem tudod őket, de rájuk építve kihasználhatod erősségeidet.
  •  
  • Milyen veszélyekkel kell számolnod? Olyan negatív külső tényezők, melyeket befolyásolni nem tudsz, és a siker esélyeit csökkentik. Nagy kockázatot hordoznak magukban.
  •  

A SWOT analízis segítségével kiértékelhetjük tervünket, és felismerhetjük azokat a tényezőket, melyek kapcsolatban állnak a stratégiával: milyen következményei vannak a vállalkozásra nézve, és ezáltal milyen területeket kell még feltárni.

 

Ismerd fel mik a lehetőségeid, és mik a határaid- majd őszintén kommunikáld ki. Hidd el, meglepő eredményeket fogsz elérni.

 

 

3#  Online marketing stratégia tipp: Határozd meg kik lesznek a vásárlóid!

 

Az elmúlt évben az ügyfeleidről rengeteg információt gyűjtöttél. Ideje ezeket felhasználni, és a statisztikai adatok alapján megalkotni tipikus vásárlóid modelljét.

 

  • Kik ők?
  • Mi a problémájuk?
  • Hogyan szeretnek vásárolni?
  • Hogyan érted el őket? (hirdetés vagy ajánlás útján)
  •  

A létrehozott modell alapján, a jövőre vonatkozóan tudsz előrejelzést alkotni vásárlóid viselkedéséről.

 

 

4# Online marketing stratégia tipp: Elemezd a konkurenciát!

 

A konkurencia figyelést, és elemzést be kell építened a mindennapi rutinodba, legyen ez az egyik újévi fogadalmad! Vezess excel táblát, melyben feljegyzel minden fontos információt a termékeikről, áraikról, és online jelenlétükről. Gondolkodj el azon, miben jobbak mint te, és hogyan tudnál különbözni tőlük?

 

Elemezd őket SEO szempontok alapján is: PageRank ellenőrző segítségével nézd meg milyen minőségű linkek mutatnak rájuk, ezáltal fel tudod mérni mennyire nehéz ellenfelek keresőoptimalizálási szempontból.

 

 

5# Online marketing stratégia tipp: Pozícionáld jól magad!

 

A pozícionálás a marketing stratégia egyik legfontosabb része, mivel hosszútávon a legnagyobb hatással lehet a vállalkozásra. Célja, hogy konkurenciával szemben úgy különböztesd meg magad, hogy helyet kapjál vevődi „fejében”.

 

-Mi a vevőid problémája?

 

-Hogyan, és milyen termékekkel tudsz erre megoldást nyújtani?

 

-Milyen haszonnal jár terméked használata a fogyasztók számára?

 

-Miben különbözöl versenytársaidtól?

 

Ha megvannak a válaszok, alkosd meg a saját kategóriád, vagy kösd magad egy ismert fogalomhoz, találj ki egy remek szlogent, amivel elhelyezheted cégedet a vevők fejében. Ha megvan az identitásod, törekedj arra, hogy ezt az üzenetet az egész vállalkozásra kiterjeszd! A filozófiádat tükröznie kell mindennek, ami veled kapcsolatos az alkalmazottak ruházatától kezdve, a fogalmazási stílusig!

 

 

6# Online marketing stratégia tipp: Figyelj a 4 P-re!

 

A marketing mix klasszikus elemei kihagyhatatlan részei a jó stratégiának.

 

  • Termék politika (Product): A termékeidet és szolgátatásaidat, mindig a piaci igényekhez kell igazítanod. Mit vár a piac? Milyen új termékeket, vagy szolgáltatásokat fejlessz, és minek a gyártását szüntesd be? Azonban ne felejtsd el, hogy a termék az egyik legfontosabb alapja stratégiádnak, ha nem jó a terméked hiába költesz nagy összegeket reklámra, vagy promócióra – bele fogsz bukni.
  •  
  • Árpolitika (Price): Hogyan árazd be termékedet? Költség alapon, versenytárs alapon vagy esetleg kereslet alapon? Igen, az árképzés a legnehezebb feladat, mivel egyszerre kell figyelned az árak stratégiai és taktikai hatásaira is, miközben költségeid egy része folyamatosan változik.
  •  
  • Értékesítési csatornák (Place): Hogyan jut el terméked a vevőidhez. Lehet, hogy idén becsukod a boltod, és csak raktárt tartasz fent webáruházadnak? Vagy éppen ellenkezőleg, vásárlóid igénylik, hogy legyen már személyesen meglátogatható boltod is? Esetleg közvetítőkön keresztül értékesítesz? Mind, mind olyan kérdés mely kulcs fontosságú szereppel bírnak céged marketing taktikájában.
  •  
  • Reklám politika (Promotion): Hogyan tájékoztatod vevőidet termékeidről, szolgáltatásaidról úgy, hogy közben kedvező képet alakítasz ki magadról, ezzel ösztönözve az eladásokat. Röviden: egy jó reklámüzenettel, megfelelő pozícionálás mellett befolyásoló tényező leszel!
  •  

 

7# Online marketing stratégia tipp: Harmonizáld a marketingkommunikációs eszközöket!

 

Ha nem elég jó, és hatékony a kommunikációd, akkor a promóciód nem fogja elérni célpiacodat. Ha jó a terméked, megvan az üzented, és tudod, kiknek szeretnél eladni, már csak a csatornákat kell hozzárendelned. Azokat melyeken eléred őket.

 

Milyen online kommunikációs eszközök közül választhatsz?

 

  • Közösségi média csatornák (Facebook, Twitter, Instagram stb.)
  • Hírlevél
  • Cikkek, blog (tartalom marketing)
  • Online újságok (hirdetés, PR cikk, banner, layer megjelenés stb.)
  • Google AdWords hirdetések

 

A lehetőségek tárháza végtelen az online világban. Fontos azonban, hogy kiegyensúlyozottan használd ezeket az eszközöket, és ennek megfelelően szerepeljenek stratégiádban. Helytelen Pl. csak Facebook hirdetésekre helyezni a hangsúlyt, és arra költeni az összes pénzt. Igaz, hogy a Facebook a legnagyobb Social Media platform, de más, esetleg költséghatékonyabb módon is elérheted vevőidet.

Készíts külön kommunikációs tervet, és az alapján végezd a megvalósítást!

 

 

8 # Online marketing stratégia tipp: Legyen reszponzív és keresőbarát a weboldalad!

 

A weboldalad a marketing stratégiád nagyon fontos része. Ezen keresztül kommunikálsz a legtöbbet ügyfeleiddel, és ez az első, amit látnak, amikor termékeidre keresnek. Mivel a trendek szerint egyre többen interneteznek okostelefonról - elengedhetetlen hogy site-od mobil harmonizált legyen.

 

Másrészről minél előkelőbb helyen szerepelsz a Google találati listáján a számodra releváns kulcsszavakra, annál többen fognak oldaladra kattintani. Ellenőrizd weboldalad forráskódját, a meta leírást, és a kulcsszavakat –és ahol nem elég egyedi, vagy releváns javítsd! Vizsgáld meg az oldalaid kulcsszósűrűségét! Az optimális az 1-4 %, és azon belül is az első 50-100 szóban előnyös használni a keresőszavakat.

 

 

9# Online marketing stratégia tipp: Használd a linkmarketinget!

 

Ha sokan hivatkoznak a weboldaladra a keresőmotorok relevánsnak fogják értékelni. Ennek érdekében regisztrálj olyan katalógusokba, melyek PageRank-je magas, cserélj linket partnereiddel, vagy helyezd ki linkedet tematikus oldalon. Vigyázz! Ha nem megfelelően végzed, akár feketelistára is kerülhetsz, és kezdheted a munkát elölről. A linkmarketingről itt olvashatsz bővebben.

 

 

10# Online marketing stratégia tipp: Kérj segítséget!

 

Sikeres és hatékony online marketing stratégiát nem könnyű létrehozni. Ha úgy érzed, szeretnél a témában jobban elmélyülni, akkor gyere el következő tanfolyamunkra, ahol gyakorlati példákon keresztül mutatjuk meg neked hogyan is kell csinálni! Ha ennél többre vágysz, és a teljes stratégiád és annak megvalósítását ránk bíznád, akkor itt jelentkezz!

 

Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
511 892
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Online marketing

        Az online marketing definíciója Az online...

TLD

 A ccTLD -k ország kódok. A TLD megmutatja, egy szájt mely országban lett létrehozva, és...

Ösztönzők

Az internetes marketing világában az ösztönzők egy ajánlathoz...

Guru

A guru szó egy régi indiai nyelvből, a szanszkritból származik. A hindu...

Hashtag

A hashtagek definíciója A hashtag egy olyan kulcsszó, vagy kifejezés,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.