Online marketing siker recept KKV-knek, 2019-re

Ha egy kisvállalkozás tulajdonosa vagy, és azon tűnődsz, milyen trendeknek kell megfelelned 2019-ben az online marketing kommunikációddal, akkor ezt a cikket Neked írtuk! 
 

 Online marketing siker recept KKV-knak, 2019-re

Akik évek óta foglalkoznak az online marketinggel, azok megszokhatták, hogy a trendek jönnek és mennek. Habár ezek a trendek nem feltétlenül követnek semmilyen naptárat, így az év elején bevett szokás elmerengeni azon, hogy vajon mit tartogat az előttünk álló esztendő.

 

Érdekes módon maradandó trenddé vált az is, hogy az előző évek irányzatai egyre csak intenzívebben folytatódnak. Nem lesz ez másképpen idén sem – számos ismerős trend marad az élen, legfeljebb némi változással, de ha eddig sem voltál tisztában ezekkel, akkor cikkünk neked szól!

 

A keresőhelyzet 2019-ben

Amikor rákeresel a „marketing tanácsadó” kifejezésre a google-ban, akkor a következő fogad majd:

 

 

 Online marketing siker recept KKV-knek, 2019-re

 

Nézzük, hogy mit is látunk:

  • 7 fizetett hirdetést (négyet a találati lista elején, hármat az alján találsz) 
  • 2 helyi találatot
  • 10 organikus találatot

 

Ez 19 eredmény, amiből 7 pénzért van jelen. 

 

Mindaddig ez a kép fogad, amíg nem használ valaki hirdetésblokkolókat, vagyis AdBlockert. Ha használ, egészen átrendeződnek az erőviszonyok, eltűnnek a fizetett hirdetések a google találati listájából is. Íme, így néz ki ilyenkor:

 

 Online marketing siker recept KKV-knek, 2019-re


A világ két részre szakad: az egyik egy csomó hirdetést lát meg először, a másikra csak az organikus találatok hatnak, rájuk hiába lövünk fizetett Google hirdetéssel. Szóval boncolgassuk át részletesebben is, hogy mi található egy átlagos Google keresőtalálati oldalon 2019-ben.

 

Ha szeretnéd, hogy segítsünk eligazodni az online marketing világában, kattinst IDE, és olvasd el, mit tehetünk céged sikeréért! 

 

Google hirdetések

A Google keresésekre sokáig három nagyon egyértelmű hirdetés jelent meg a találati oldal tetején, és az emberek nem is sűrűn kattintgattak ezekre. Azonban az idők változnak, és a fenti találati oldalt elnézve látható, hogy a hirdetések sokkal kevésbé tolakodók (és sokkal több is van belőlük).

 

Az organikus seo továbbra is szerves része a digitális marketingnek, de még ha a helyi találatok között elsőként is szerepelsz, a hirdetések akkor is lejjebb nyomják a láthatóságodat – mobilon pedig sokkal rosszabb a helyzet, hiszen az embereknek még többet kell görgetniük, hogy organikus találatokat láthassanak.

 

A Wordstream szerint az emberek 65%-a kattint rá a Google hirdetésekre, amikor egy terméket szeretne vásárolni az interneten. Ez már önmagában elég nyomós indok arra, hogy érdemes foglalkozni a fizetett hirdetésekkel, ha a fent említett láthatósági probléma nem volt elég meggyőző. Ha így nézzük akkor elengedhetetlen, hogy költs fizetett Gogle Ads hirdetésekre

 

Organikus találatok

Ha azt nézzük, hogy van 35%- aki egyből kikerüli a fizetett hirdetéseket a találati listán, akkor nekik már megéri hirdetni. Egyre elterejdtebbek azonban a hirdetésblokkolók, melyeket az ember egyszerűen a böngészője alá telepít, és viszlát google ads. Nos, az adblockert használókat csak a keresőoptimalizálással, azaz az organikus találatokkal érheted el. Ezért érdemes ezt a két eszközt kombináltan használnod. 

 

A helyi csomag és a Google Cégem

A hirdetésekkel ellentétben nem kell fizetned azért, hogy céged megjelenjen a helyi találatok között (habár bizonyos találati oldalakon itt is megjelenik majd néhány hirdetés). Ha szeretnél bejutni a helyi csomagba, akkor helyi keresőoptimalizálásra lesz szükséged, amire minden kisvállalkozásnak érdemes odafigyelnie 2019-ben (ahogy az eddigi években is az volt).

 

Hogyan juss be a helyi találatok közé?

Temérdek tényező van, amelyek közrejátszanak a helyi rangsorolásban a Google rendszerében, amelyek közül az egyik legfontosabb a kereső személy találatokhoz viszonyított tartózkodási helye. Értelemszerűen egy pécsi autómentő nagyobb valószínűséggel jelenik meg valakinek, aki Pécs mellett robbant le, mint egy soproni autómentő.

 

Ezen kívül fontos szerepet játszik még a cég webhelyének tartalma, a webhely tekintélye, illetve a cég említései az interneten. Ezek közül nem sokat befolyásolhatsz, de szerencsére van egy másik szempont, amit igen – ez a Google Cégem profilod.

 

A Google Cégem profil optimalizálása 2019-ben

A Google Cégem profil nem csak azért fontos, mert megfelelő optimalizálással segíthet bejutni a helyi találatok közé, hanem azért is, mert könnyedén megcélozhatók vele azok a felhasználók, akik közvetlenül márkád nevére keresnek rá a Google-ban.

 

Sokan nem feltétlenül szeretnének ellátogatni webhelyedre, talán csak céged elérhetőségeit, vagy címét akarják tudni, hogy személyesen vehessék fel veled a kapcsolatot. Egy jól kitöltött GC profil minden ilyen fontos információt (és még sok mást is) tartalmaz.

 

A Google Cégem adatlap optimalizálása  egy nagyon tartalmas téma – meg kell adnod az alapadatokat (telefonszám, cím, nyitva tartási órák), fel kell töltened néhány képet, meg kell adnod egy leírást, illetve lehetőség szerint kínálatodat is feltüntetheted a keresők számára, na és persze akkor még nem is beszéltünk a bejegyzésekről, és a véleményekre való válaszadásról. Részletesen itt írtam erről: https://www.matebalazs.hu/google-cegem-optimalizalas.html

 

Ha mindez nem lenne elég, még arra is ügyelned kell, hogy az interneten mindenhol ugyan úgy szerepeljenek alapadataid (név, cím, telefonszám), ahogy Google Cégem adatlapodon, ráadásul rendszeresen vissza kell pillantanod rá, ugyanis gyakorlatilag bárki kedve szerint átírhatja céged adatait profilodon anélkül, hogy téged erről értesítene a rendszer.

 

Keresőoptimalizálás – mit is kell akkor tennem?

Az előbb megállapítottuk, hogy az egyik legfontosabb, hogy az organikus Google találatok között is jó helyen jöjjön weboldalad. 2019-ben a legnagyobb változás a SEO világában az iparág és a felhasználói szándék alapján specializált keresőtalálati oldalak lesznek. Úgy tűnik, hogy a Google egyre több figyelmet fektet bizonyos keresésekre és úgy tűnik, hogy egy-két kulcsszó megváltoztatásával teljesen más találatokat dobhat fel a rendszer.

 

Ha szeretnél sikereket elérni az organikus keresésekben 2019-ben, akkor fontos, hogy tudd, pontosan milyen jellegű keresésekre is szeretnél rangsorolni. A különböző keresések más és más megközelítést igényelnek meg. Fontos lesz a versenytársak elemzése is, hogy kiderítsd, a konkurencia mely tagjai mely keresésekre rangsorolnak jól.

Tartalommarketing

Kezdjük azzal, hogy mi az a tartalom? Tartalomnak számít minden, amit céged által létrehozott dolog, amit közönséged értékesnek találhat (természetesen ebbe nem tartoznak bele a termékeid), és nem aminek célja nem az, hogy közvetlenül reklámozd márkádat, vagy kínálatodat.

 

Egy márkádat népszerűsítő szórólap nem éppen számít tartalomnak, azonban egy szakmai tippeket felsoroló blogbejegyzés már annál inkább.

 

Jó, de hol vannak azok a beígért trendek? Máris mutatjuk…

 

Az internet tele van tartalommal

Akárcsak a keresési találatokra, a tartalmakra is rettenetes telítettség jellemző manapság, még a kisebb cégek köreiben is, amelyek első sorban helyi közönséget igyekeznek megcélozni. Ez nem feltétlenül trend, mindinkább jelenség, ami a trendek alakulását diktálja.

 

Ahhoz, hogy sikereket érhess el ebben a zsúfolt tartalompiacon, a következőkre kell odafigyelned…

 

Készíts jobb tartalmakat

Ahhoz, hogy igazán kitűnj a végeláthatatlan tömegből, jobb tartalmakat kell gyártanod, mint bárki más. Ezt persze könnyű mondani, szóval itt van néhány tipp, ami segíthet ebben:

  • Dolgozz fel egy olyan témát, amivel senki más, vagy csak nagyon kevesen foglalkoznak.
  • Dolgozz fel egy népszerű témát, de egy teljesen új megközelítésből.
  • Dolgozz fel egy nehezen érthető témát, és tedd érthetőbbé azt egy nagyobb közönség számára.

 

Fontos az is, hogy milyen formátumban prezentálod mindezt – az infografikák például nagyon népszerűek, különösen a harmadik említett taktikára, hiszen kiválóan alkalmasak nehezen érthető, vagy éppen unalmas témák emészthetőbb adagolására.

 

Egy másik lehetőség esettanulmányt készíteni valódi, hiteles példákkal, amik nem csak hasznosak lehetnek közönségednek, de azt is bizonyíthatod velük, hogy mennyire hatékonyan is végzi céged a munkáját.

 

Ügyelj erőforrásaid kezelésére

Sok kezdő kisvállalkozás gondolja azt tévesen, hogy muszáj minden egyes héten blogolnia. Ez azonban a legtöbbek számára – minimális erőforrások mellett – szinte lehetetlen feladat, és sajnos gyakran a mennyiség nyer a minőséggel szemben.

 

Egy sokkal jobb taktika lenne felhasználni az ezekre a bejegyzésekre szánt időt, és készíteni néhány igazán ütős, mély, értékes posztot, vagy bármilyen más jellegű tartalmat, amelyek nem csak egy pár kattintást és megosztást érnek majd el.

 

Közösségi média marketing

A facebook 2018-ban is a felkapott téma volt, habár nem feltétlenül a legpozitívabb okokból (adatbiztonsági botrányok, facebook Zero, és így tovább). Habár ezek kétségtelenül rossz fényt vetnek a platformra, még nem kell attól tartani, hogy a Facebook 2019-ben összeomlik majd, annyi azonban biztos, hogy a 2018-ban bevezetett algoritmusváltoztatások sorozata idén is folytatódik majd.

 

Lejtőn a hírfolyam

Bizonyára senkinek nem kell bemutatni a durván egy évvel ezelőtt bejelentett Facebook frissítést, amelyben a platform tovább korlátozta a céges oldalak egyébként is csekély eléréseit az ismerősökkel és családtagokkal történő érdemleges kommunikáció javára.

 

Ez sok céget kivégző csapásként ért, és nem egy vállalat Facebook pályafutása ért véget az algoritmus újdonsült szigorának köszönhetően. A drasztikus váltást azok vészelték át valamelyest, akik korábban is az aktivitásra és a közönséggel való kommunikációra összpontosítottak. Ez idén sem változott. 

 

Lendületben a történetek

A történetek formátumot először a Snapchat mutatta be a világnak 2014-ben, azóta pedig több platform (Facebook, Instagram, WhatsApp, linkedin, stb.) is átvették azt. A formátum új lehetőségek előtt nyitotta meg a kapukat az online hirdetők számára, amit az a 400 millió felhasználói is aláír, akik napi szinten megtekintenek legalább egy történetet az Instagramon.

 

Szintén érdemes megjegyezni, hogy a platform szerint 3-ból 1 felhasználónak nőtt az érdeklődése egy márka vagy termék iránt, miután megpillantotta azt az instagram történetek között.

Egyre többen az Instagramon

Az instagram felhasználóbázisa már évek óta stabil ütemben növekszik – a számláló 2018-ban lépte át az áhított egymilliárdot. A közönség első sorban a 18-34 év közötti fiatalokból áll, ezért ha célközönséged ebbe a korcsoportba tartozik, akkor az Instagram a tökéletes platform számodra.

 

Hitelesség a marketingben 2019-ben

Az átlátszóságra és hitelességre való igény nem újdonság, és nem is feltétlenül állíthatjuk be trendként. Ennek ellenére sok cég a mai napig nem hajlandó elfogadni az átlátszó marketing előnyeit.

 

A Label Insight egy 2000 fős tanulmányából kiderült, hogy az emberek 94%-kal valószínűbb, hogy hűségesek maradnak egy márkához, ha az 100%-os átlátszósággal működik, míg a megkérdezettek 56%-a állította, hogy élete végéig hűséges maradna egy márkához a teljes átlátszóságért cserébe.

 

Ez különösen fontos jelenség az olyan cégek számára, amelyek termékeket gyártanak. Az emberek jobban bíznak egy márkában, ha tudják, honnan szerzik be az alapanyagokat, mennyit fizetnek az alkalmazottaiknak, és így tovább. Persze mindez a szolgáltatásokban utazó cégeknél is kezd elterjedni.

 

Vélemények

Ahogy a hitelesség és áttetszőség egyre inkább fókuszba kerül, úgy az online vélemények értéke is növekedni látszik. Az emberek „megbízható marketingként” tekintenek a véleményekre, hiszen valódi ügyfelektől származnak, és a márkáknak nincs beleszólásuk.

 

2018-ban a fogyasztók 86%-a állította, hogy szokott véleményeket olvasni a helyi cégekről, továbbá kiderült, hogy az emberek általában 10 online véleményt olvasnak el, mielőtt bízni kezdenének egy helyi cégben.

 

A vélemények kapcsán egyre fontosabb a frissesség és a relevancia is – egy 3 évvel ezelőtt íródott vélemény nem feltétlenül friss, és egy semmitmondó, ámbár magas értékelés nem feltétlenül releváns.

 

A cél tehát kiváló szolgáltatásokat és termékeket kínálni, hogy az ügyfeleknek legyen okuk jó értékelésű véleményeket írniuk cégedhez.
 

Kiemelt területeink