notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Nem vagy biztos abban, hogy tökéletes a marketing kommunikációd? Új stratégiát szeretnél? A Megoldás: Marketing audit

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Nem vagy biztos abban, hogy tökéletes a marketing kommunikációd? Új stratégiát szeretnél? A Megoldás: Marketing audit

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Nem vagy biztos abban, hogy tökéletes a marketing kommunikációd? Új stratégiát szeretnél? A Megoldás: Marketing audit


2018/03/12
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mindegy, hogy munkatársaid, egy külső ügynökség, vagy magad foglalkozol a marketinggel cégeteknél, néha nem árt egy összefoglaló felülvizsgálat, mely ellenőrzi a marketing kommunikáció hatékonyságát. Ez a marketing audit. Mi ez és hogyan csináld? Mutatjuk!

Mindegy, hogy munkatársaid, egy külső ügynökség, vagy magad foglalkozol a marketingel cégeteknél, néha nem árt egy összefoglaló felülvizsgálat, mely ellenőrzi a marketing kommunikáció hatékonyságát. Ez a marketing audit. Mi ez és hogyan csináld? Mutatjuk!

Az internet marketing jövőjét már évek óta vitatják a szakértők. Azonban látva, hogy a közösségi média és egyéb online marketinges eszközök rohamos fejlődést mutattak az utóbbi évek során, a kérdés nem igazán az, hogy van-e jövője az online marketingnek, hanem hogy lépést tudsz-e tartani a konkurenciával, akik már most igyekeznek teljes mértékben kihasználni az online eszközök által nyújtott lehetőségeket.

 

A kisebb vállalkozások tulajdonosainak 75%-a szerint rendkívül hatékony és költséghatékony is az internet marketing az új ügyfelek bevonzására. Amennyiben te is e 75% része vagy, akkor bizonyára valamilyen szinten sikeresnek mondható eddigi online marketing stratégiád. De talán így sem vagy teljesen biztos abban, mi az amit jól csinálsz, mi az amin lehetne még fejleszteni.  Azonban ha azon 25%-ot erősíted, akiknek nem jött be az internet marketing, akkor fogadni mernénk, hogy sokat tűnődtél azon, hogy miért nem!

 

Akármelyik tábor tagja is vagy, egy internet marketing audit vagy online marketing audit rengeteget segíthet abban, hogy a lehető legtöbbet hozd ki meglévő hatékony stratégiádból. Ha viszont a helyzet nem túl fényes, egy teljesen új stratégia kidolgozásához minden esetben szükséged lesz egy ilyen auditra.

 

Az auditokkal kapcsolatban számos kérdés merülhet fel. Mi most ezekre próbálunk alapos és kimerítő választ adni!

 

Egyáltalán miért van szükség online marketing auditra?

Minden audit során többet tudhatsz meg, nem csak saját cégedről, hanem a versenytársak tevékenységeiről is. Egy audit segít felmérni versenytársaid rangsorolását bizonyos kulcsszavakra, és többet tudhatsz meg a közösségi médiában betöltött szerepükről is. Talán figyeled áraikat, néha még a honlapjukat is megnézed, de egy komplex online marketing audit elhelyezi cégedet az online térben vizsgálva a konkurenciákhoz képest is. 

 

Az online marketing auditot végezheted te magad is, amennyiben a marketing elemzés komplex rendszere rendelkezésedre áll, de egy külső szem sokszor olyan dolgokat lát meg, amelyeket te esetleg közelről már észre sem veszel. 

 

Esetenként egy auditot teljesen új stratégia összeállítása követ, ami tökéletes alkalom arra, hogy kihasználd a legújabb marketing trendeket iparágadon belül. Minél gyakrabban végzel auditot, annál több friss trendet alkalmazhatsz stratégiádban (még ha egy meglévő stratégia frissítéséről is van szó teljesen új összeállítása helyett).

 

Mit adhat neked egy internet marketing audit?

Pihengetünk?

Röviden: egy marketing audit rávilágít azokra a dolgokra, amik működnek, és azokra, amik nem. Stratégiád tényezői közül melyek rezonálnak igazán a közönséggel, és melyek képtelenek aktiválni őket? Miben sántikálnak a versenytársak, és hogyan csinálhatod jobban, amit ők csinálnak (vagy hogyan nyerheted meg a közönséged valami olyasmivel, ami eddig még nem jutott mások eszébe)?

 

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!

 

 

A lényeg tehát: a marketing audit választ ad kérdéseidre. Hogy mivel kapcsolatban feltett kérdésekről van itt szó? Lássuk:

 

Elég jó a webhelyed?

Kezdjük mindjárt az internet marketing legfontosabb tényezőjével. Az internet marketing lényege, hogy minél több embert irányíts saját webhelyedre, hogy ott aztán konvertáló ügyfelek váljanak belőlük. Hiába jók a hirdetéseid, hiába vezeted profin céged közösségi fiókjait – ha az oldalra érkező látogatók nem részesülnek kiváló felhasználói élményben, akkor búcsút is inthetsz nekik.

 

A webhely tehát megfelelően kell működjön, méghozzá minden szempontból. Egy jól működő webhely könnyedén navigálható, minden üzleti információ egyszerűen megtalálható rajta, számos konverziós lehetőséget kínál, jól olvasható és minőségi tartalommal és képekkel rendelkezik, továbbá minden hivatkozás tökéletesen működik rajta. Ha jó a honlapod rengeteg látogatód érkezik a Google-ből, sőt, vásárlóid nagy része onnan származik. Estleg azt sem tudod, honnan jönnek a vásárlók? Nem tudod, hogy a Facebookra vagy a hirdetésekre költött pénz milyen mértékben térül meg? Talán még a konverziómérésről sem halottál? Akkor itt az ideje, hogy átvizsgáld marketing stratégiádat és honlapodat. A konverziómérésről itt írtunk részletesebben:  A marketing lényege az eladás. Te méred, mi mennyi vásárlót hoz, vagy csak vaktában lövöldözöl?

 

Honlapod esetleg egy régi Wordpress sablonra épül, és talán a vírusok támadásának is ki van téve? Olvasd el cikkünket a témáról itt: 10 ok, amiért NEM érdemes Wordpress-t használni  

 

Ellenőrizted már a sebességét? Elég gyorsan betöltődik? Nézd meg itt a Google ingyenes eszközével!

 

Ha ezek közül bármelyik tényezőt olvasva meglepődtél (vagy a homlokodra csaptál), akkor esélyes, hogy valamit elhanyagoltál webhelyed kialakítása során.

 

Azonban még, ha minden felsorolt szempont rendben is van, akkor sem esett szó a SEO-ról, az alternatív címkékről, a meta mezőkről, a kulcsszavakról, a reszponzív designról, a blogról és a rendszeres frissítésekről.

 

Máris sokkal mélyebben járunk – olyan területen, amelyről sok webhelytulajdonos hajlamos megfeledkezni. Egy audit elvégzése során minden hiányosság és hiba láthatóvá válik.

 

Az elmaradhatatlan és kötelező SEO, azaz keresőoptimalizálás

Ahhoz, hogy az ügyfelek vásárolni tudjanak tőled, esetleg megrendelhessenek valamilyen szolgáltatást, vagy egyáltalán kapcsolatba léphessenek veled először rá kell találniuk webhelyedre. Manapság azonban ehhez az ismerősök közötti ajánlgatás édeskevés. A felhasználók többsége már évek óta végez valamilyen online kutatást, mielőtt megvásárolna egy terméket. Ezen kutakodó személyek száma egyre csak nő – rájuk kell koncentrálnod.

 

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás segít, hogy láthatóvá válj ezen felhasználók számára, első sorban a keresőmotorok (pl. Google) találati oldalain. Minél erősebb SEO-ja van webhelyednek, annál magasabb pozícióban jelenhetsz meg a találatok között, ha valaki olyasmire keres rá a neten, ami kapcsolódik hozzád (termékeidhez, szolgáltatásaidhoz, cégedhez, stb.)

 

Hogy számszerűsítsük: a Google első találati oldalán összesen tíz találat jelenik meg, és a felhasználók 90%-a e tíz találat közül válogat csupán. A felhasználók 90%-a számára „nem létezik” a második, harmadik, stb. találati oldal. Ha tehát szeretnél azok között megjelenni, akiknek esélyük van a forgalom bevonzására, akkor egy audit segíthet, hogy rendbe tedd kulcsszavaidat (amelyek a SEO fő alkotóelemei közé tartoznak).

 

A PPC és a marketing 

Jó eséllyel már foglalkozol Google AdWords kampányokkal, ami azt jelenti, hogy tudod, hogyan kövesd figyelemmel ezen kampányok részletes statisztikáit. A történet azonban sokkal többről szól ennél.

 

Az igazság az, hogy ahogy a való életben, úgy az interneten is rengeteg olyan dolog van, ami folyamatosan változik. Szokások, trendek, divat – mindez kihat arra, hogy az emberek mire és hogyan keresnek rá.

 

Ha minden héten, vagy legalább hónapban rápillantasz egy friss jelentésre, akkor persze fontos és hasznos információkhoz juthatsz, de a teljes kép még mindig nem áll össze – ehhez negyed, fél, vagy egy éves auditokra van szükség.

 

A marketing és a közösségi média

A mai napig rengeteg olyan cég van, akik nem ismerik fel a közösségi média szerepét egy marketing stratégián belül. Sokan csak néha publikálnak egy-egy bejegyzést, és remélik, hogy történni fog valami.

 

Ezek a cégek nem is gondolnák, hogy a közösségi média marketing annyira időigényes lehet, hogy léteznek szakképzett közösségi média managerek is, akik főállásban foglalkoznak cégek közösségi profiljainak kezelésével. Ahogy a szó maga is mondja, közösségről van szó. Léteznek a Facebookon már jól felépített közösségek, hatalmas, több százezres rajongótáborral rendelkező oldalak. Ezeket is használhatod marketing kommunikációdban, saját oldalad népszerűsítésére. Ilyenekkel rendelkezik többek között a Marketing Professzorok média partnere az Abfox Média is. 

 

Mit akarunk mondani ezzel? Azt, hogy egy átfogó internet marketing audit a közösségi stratégiára is kiterjed. A közösségi média marketingben figyelembe kell venni a rendelkezésre álló platformokat, a hirdetési lehetőségeket, a célközönség összetételét és igényeit, stb.

 

Ezek az információk mind hozzájárulnak egy hatékony és eredményes közösségi média marketing stratégia kidolgozásához és megvalósításához is, amely a legtöbb internetes marketing audit része.

 

Eléred a céljaidat?

Sikerül rávezetned az ügyfeleidet arra, amit szeretnél, hogy csináljanak? Megteszik azokat a lépéseket, amelyekből neked előnyöd származhat? Oda kattintanak, ahová kell? Ki tudják tölteni rendesen a rendelési űrlapokat? Kérdések, kérdések, kérdések…

 

Az internet marketing audit lényeges része az úgynevezett konverziós arány optimalizálás (CRO). A CRO célja elérni, hogy a lehető legtöbb ügyfél viselkedjen úgy, hogy neked abból előnyöd származzon. Rendeljenek, foglaljanak asztalt, iratkozzanak fel, stb. Egy audit segíthet rátalálni konverziós folyamatod buktatóira és ez alapján létrehozni egy új vagy módosított stratégiát.

 

A konverziós aránnyal kapcsolatban temérdek kérdés merülhet fel – egy audit választ adhat mindezekre.


Ugye foglalkozol email marketinggel?

Csak azért kérdezzük, mert az e-mail marketing az egyik leghatékonyabban konvertáló marketing típus az összes közül. Itt ne a spam jellegű, reklámmal teletömött, vagy csak abból álló direkt levelekre gondolj. Valódi hírleveleket érdemes küldeni. 


Az e-mail marketinghez egy úgynevezett e-mail listára, vagy feliratkozó listára lesz szükséged, amelyen azon felhasználók nevei és e-mail címei szerepelnek, akik már érdeklődést mutatnak termékeid vagy szolgáltatásaid iránt. És ez nagyon fontos. Nem vásárolt, nem spam címekre van szükséged, hanem valódi érdeklődőkre. Tudod, hogyan kell ilyeneket szerezned?

 

Az e-mail marketing során nagyon fontos, hogy stílusában és üzenetében illeszkedjen tartalommarketing és közösségi média marketing stratégiádhoz. Kezd egy kissé összetetté válni a téma, ugye?

 

Egy audit során megtudod, hogy eddigi e-mail marketinged mennyire felelt meg céljaidnak, illetve ha eddig még nem csináltad, hogyan érdemes belekezdeni. Az emailek statisztikájának vizsgálatával rengeteget tudhatsz meg arról, hogy mi kelti fel igazán az ügyfelek érdeklődését.

 

„Jó, jó… de én egyáltalán nem foglalkoztam még internet marketinggel.”

Akkor egy ilyen audit tökéletes lehetőség arra hogy megtudd, miből maradsz ki! Kíváncsi vagy rá, hogy havonta hány embert érhetnél el bizonyos márkádhoz kapcsolódó kulcsszavakkal? Szeretnéd tudni, hogy miért sikeresek annyira a közösségi médiában versenytársaid?

 

Ha még nincs saját stratégiád, akkor egy audit az első lépés egy ilyen megalkotásához. Egy audit segít rávilágítani szervezeted valódi lehetőségeire, és megmutatja, hogy hogyan használhatod ki ezeket.

 

Akár meglévő stratégiádat szeretnéd tehát fellendíteni, akár egy teljesen újra lenne szükséged, egy internet marketing audit az, amire mindenek előtt szükséged lesz!

 

Milyen gyakran van szükség auditra?

Véleményünk szerint évente legalább egy auditot érdemes elvégezni a cégen belül. A cég vagy vállalkozás jellege és működése alapján ennél sokkal gyakrabban is eredményes lehet egy-egy ilyen jelentés összeállítása, negyedéves vagy sűrűbb rendszerességgel is. Évente egy azonban minden cégnél beiktatandó.

 

Az internet marketing auditokat nem szabad összekeverni az olyan metrikákkal, mint a közösségi média analitika, webhely analitika, AdWords kampányok statisztikái, stb. – ezeket legalább hetente, vagy naponta érdemes megvizsgálni. Az éves audit lényege az összes kampány együttes teljesítményének vizsgálata.

 

A heti rendszerességű jelentések segítenek, hogy a kampányok apróbb részleteit is megvizsgálhasd, és ezek alapján kisebb változtatásokat eszközölhess. Egy éves (vagy féléves, negyedéves) audit megmutatja, hogy ezek a kis változtatások milyen eredményekhez vezettek az általános stratégiát illetően.
 

Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
520 162
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Baidu

Mi az a Baidu? A Baidu a legnépszerűbb keresőmotor Kínában, és...

Konverziós arány

Mit mutat a konverziós arány? Ez az érték azt mutatja, hogy egy...

Long tail kulcsszó

Mi az a long tail kulcsszó? A long tail (vagy long-tail) azaz „hosszú...

Vásárlói jelzés

Mi is az a vásárlói jelzés? A vásárlói...

Adatvédelmi nyilatkozat

Mi az az adatvédelmi nyilatkozat? Az informatikában az adatvédelmi...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.