notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mennyire hatékony egy-egy alkalmazott marketing eszközöd? Ha nem tudod számokkal alátámasztani, ideje bevezetned a konverziómérést és elemzést! Segítünk...

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A marketing lényege az eladás. Te méred, mi mennyi vásárlót hoz?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A marketing lényege az eladás. Te méred, mi mennyi vásárlót hoz?


2015/05/12
Csonka Nikoletta

Szerinted melyik a legjobb marketing eszköz? A közösségi média marketing? A keresőoptimalizálás? A tartalommarketing? A bannerek vagy a PR cikkek?

Ha nem tudod neked melyik mennyit hoz, valami még hiányzik! Nem más, mint a konverziómérés - amely elengedhetetlen, ha valóban hatékony online marketing stratégiát kívánsz eszközölni...

Konverziómérés a hatékonyság elemzésére

Sokszor keresnek meg úgy ügyfelek, hogy egy bizonyos marketing eszközt, például a közösségi média marketinget vagy a keresőoptimalizálást kiemelve, annak hatékonyságát szeretnék növelni. Megmondani azonban nem tudják, miért pont azt. Gyakran indokolják döntésüket úgy, hogy azt olvasták, a Facebook nagyon hatékony, vagy már mással is tárgyaltak mielőttünk, vagy azt, hogy egy klikkmarketing cég szerint az AdWordsnél nincs jobb marketing eszköz. Ilyenkor mindig megkérdezem, hogy jelenleg mit mutatnak a konverziós számok. Ha erre nem tudnak válaszolni, akkor jóval előrébb kell kezdeni az egészet. Te meg tudod mondani számszerűsítve, melyik marketing kommunikációs eszköz hozza a legtöbb vevőt neked? Ha nem, akkor mi értelme bármivel is foglalkoznod, lehet, csak a levegőbe puffogtatsz. Nézzük meg, mit tehetsz!

 

A siker titka: a konverziómérés

Az online marketing világában legyen bármi is a célja vállalatodnak, az egyik legfontosabb dolog, hogy képes legyél számszerűen mérni marketing eszközeid eredményességét, és a kitűzött célok teljesülését. Ezt a konverzióméréssel tudod megvalósítani, amelynek beállításait, trükkjeit most összefoglaltuk neked!

 

 

Ha te is egy olyan marketing kommunikációt szeretnél, melynek célja a konverziók növelése, keress meg minket! Kattints ide!

 

Mi is az a konverzió?

Feltétlen szükséges a cikkhez hogy megértsd, mi is pontosan az a konverzió.

Az online marketingben azt nevezzünk konverziónak, amikor a weboldaladra irányított személy számodra, a vállalatod vagy a weboldalad számára értékes tevékenységet végez. Ennek legegyszerűbb példája egy webáruház esetében a vásárlás lebonyolítása, hiszen ez a weboldalad „célja”.

De nem csak vásárlás lehet konverzió! Gondolj egy kicsit tovább… Konverzió lehet minden olyan tevékenység, ami akár hosszú távon is jó, amely valamilyen célod teljesíti. Így például egy hírlevél feliratkozás, egy regisztráció vagy egy letöltés is konverziónak minősülhet!

 

Hogyan mérhetem a konverziókat?

A konverziók mérésére két lehetőséged van, amelyet ötvözve érdemes használni. Az első, a Google Analytics rendszerében való mérés, a másik pedig egy speciális eset, a Google AdWords konverzióinak mérése.

Mindkét marketing eszköz esetében egy (vagy több) olyan oldal „megjelenését” tudod számoltatni a rendszerrel, amely a célteljesüléskor ugrik csak fel. Így például egy vásárlás esetében az úgynevezett köszönőablakra szoktuk a konverziót irányítani. Ez akkor jelenik meg a felhasználó jóváhagyta a rendelést, így ekkor már teljesültnek bizonyul a vásárlás, azaz a konverzió. Ugyan így lehet köszönőablak minden más típusú konverziónál is.

 

 

Konverzió mérése a Google Analytics rendszerében

Pihengetünk?

A Google Analytics képes alapvető konverziókat mérni, ezt ebben a rendszerben „Cél”-nak hívják. Ha szeretnél konverziómérést beállítani ebben az eszközben, menj a felső menüsor Adminisztrálás pontjára, ott válaszd ki a Megtekintés oszlop alatt a Célok menüpontot, majd kattints a +ÚJ CÉL gombra. Itt értelemszerűen megadhatsz a célnak egy nevet, amely alapján később azonosítani tudod (pl. „vásárlás a webáruházban”, vagy „hírlevél feliratkozás”), majd beállíthatod a cél típusát.

 

Az Analytics célok típusai:

  • Cél: a cél típus a fentebb már leírt módon méri a konverziókat, így egy adott oldal megjelenését számolja.
  • Időtartam: az Analytics képes célként mérni egy-egy oldalon eltöltött időtartamot. Ha például neked fontos, hogy a látogatóid 10 percnél több időt töltsenek az oldaladon, itt ezt beállíthatod célként.
  • Oldalak/képernyők munkamenetenként: h az a fontos számodra, hogy hányan néznek meg X oldalt az ott töltött idő alatt, itt mérheted.
  • Esemény: Egy videó lejátszása, egy demo letöltése vagy bármilyen esemény mérésére szolgál.

 

A leggyakrabban a Cél típusú konverziót használjuk. A megfelelő típus kiválasztása után kattints a Következő lépés gombra, és folytasd a beállításokat.

 

A cél részletei alatt beállíthatod a kiválasztott URL címet, amelynek megjelenését számolni fogod. Itt nem a teljes URL címet kell megadni, csak az első /-jel utáni egységet, amelyet a program egyébként jelez is.

Itt további beállításként megadhatsz egy értéket, amennyit szerinted ér egy konverzió (ez nem kötelező), valamint csatornákat is állíthatsz be, amelyen keresztül történhetnek a konverziók. Ezt sem szükséges beállítani ha csak nincs vele további célod.

 

Kattints a cél létrehozására, és várd a konverziókat!

 

Célok teljesülésének elemzése az Analytics-ben

Egy kis idő elteltével már láthatóvá is válnak a konverzióid az Analytics rendszerében. Megtekintésükhöz a bal oldalsó menüben a Konverziók/Célok/Áttekintés menüre kattints.

Itt egy globális áttekintést kapsz az összes beállított célodról, amelyekről információkat külön-külön is lekérhetsz a Célteljesülési hely alatt található URL-re kattintva.

 

Konverziók forrásainak ellenőrzése

És már el is érkeztünk ahhoz a ponthoz, ahol a felhasznált marketing eszközök hatékonysága számszerű formában látható. A Célok menüpont alatt találsz egy Forrás/médium linket, ez lesz az a hely, ahol ellenőrizheted hatékonyságod, kattints rá!

A megnyílt ablakban láthatod, hogy honnan érkeztek weboldaladra azok az emberek, akik konverziót hajtottak végre.

A leggyakoribb ilyen helyek:

  • google/organic: a Google-ben végzett organikus keresési eredményekből érkező konverziók száma, ezzel a keresőoptimalizálás eredményességét mérheted
  • google/cpc: a Google AdWords-ben fizetett, CPC hirdetésekből érkezett konverziók
  • direkt: direkt a weboldalra érkezett látogatók konverziói (akik az URL cím alapján érkeztek hozzád)
  • facebook.com: Facebook-ról érkezett felhasználók konverziói
  • referral: olyan oldalakról érkezett konverziók, amelyek hivatkoztak rád, tehát rád mutató linket helyeztek el

 

 

 

Konverziómérés az AdWords rendszerében

A konverziók mérésére az AdWords rendszerében is lehetőséged van, ez azonban egy picit máshogy működik, mint az Analytics.

A konverzió szó jelentése itt is ugyan az, azzal a különbséggel, hogy az AdWords csak azokat a konverziókat méri, amelyek a rendszerben feladott fizetett hirdetéseidre érkeztek, de változatlanul bármi lehet konverzió, ami számodra értékes cselekedet! Az AdWords rendszerében a konverziófigyelés során olyan fontos információkhoz juthatsz hozzá, mint például hogy mely kulcsszavaidra érkeztek konverziók, és ez alapján fejlesztheted hirdetéseid.

A hirdetések fejlesztése során nagyon fontos felmérned, hogy mely kulcsszavak, hirdetések vagy hirdetéscsoportok azok, amelyek megérik számodra a befektetést, azaz pozitív ROI-t (befektetésarányos megtérülés) hozhatsz létre. Így elkerülhető, hogy többet fizess a hirdetésre, mint amennyi bevételt generál számodra.

 

Hozz létre konverziókövetést az AdWords rendszerében!

Ehhez az adott fiókba belépve kattints a felső sorban található Eszközök menüpontra, és válaszd ki a Konverziók pontot, majd kattints a +Konverzió gombra. Add meg a konverzió nevét, és válaszd k ki a számodra megfelelő forrást.

Az itt elvégezhető beállítások mellett, ha a kérdőjelre viszed az egered, egyértelműen leírja, melyik mit jelent, így értelemszerűen válaszd ki a neked megfelelőt. 

Kattints a Mentés és folytatás gombra.

 

Tudnod kell, hogy az Analytics-sal ellentétben az AdWords nem automatikusan, URL alapján végzi a konverziókövetést, hanem ehhez egy HTML kódot kell elhelyezned a konverziós oldalon (például a köszönöm oldalon). Az itt felugró menüben kiválaszthatod, hogy Te szeretnéd elhelyezni ezt a kódot, vagy egy másik személyre bíznád (pl. a programozódra).

Válaszd ki a neked megfelelőt, és itt megkapod a kódot, amelyet el kell helyezni a weboldalon. Ha elhelyezted, a program már automatikusan végzi a méréseket.

 

AdWords és Analytics konverziómérés egyben, csatolva

Ha nem szeretnéd külön mérni a konverzióidat, a két fiókot akár össze is csatolhatod. Ez más tevékenységek végzéséhez is hasznos lehet. Ha összekapcsolod a két fiókot, az AdWords az Analytics adatai alapján méri a konverziókat, így nincs szükség külön HTML kód elhelyezésére.

 

Az Analytics és az AdWords konverziómérése közti különbségek

Ha külön-külön használod a két felületet, tudnod kell, hogy előfordulhatnak eltérések a konverziók számait illetően. Ha ilyet tapasztalsz, nem kell megijedned, ez egy teljesen természetes jelenség, és a két szoftver működésének különbségei okozzák: az Analytics máshogy számítja ki a teljesült célokat, mint az AdWords. Nézzük, mik ezek a különbségek.

 

Az AdWords a követési kód segítségével a hirdetésre kattintók számítógépén egy olyan cookie-t helyez el, amely adott időn át benn marad a felhasználó böngészőjében, és jelzi, hogy a konverzió a fizetett hirdetés eredményeként született akkor is, ha nem közvetlenül a kattintás után született meg a vásárlás, feliratkozás, regisztráció stb.. Így például, ha a felhasználó rákattint a fizetett hirdetésedre, majd azt elolvasva kilép az oldalról, és pár napon vagy héten belül visszatér és vásárlást hajt végre, azt az AdWords önmagához számolja.

Ezzel ellentétben az Analytics ilyenfajta nyomon követést nem hajt végre. Az ő szemében, ha a felhasználó elhagyja az oldalt, és később tér csak vissza végrehajtani a konverziót, az nem fizetett hirdetésre érkezett konverziónak minősül, hanem organikus keresési találatnak (ha a Google-ban keres rá), vagy direkt megkeresésnek (ha URL cím alapján keres rád újra). Ebből fakadhat tehát, hogy az AdWords több konverziót jelez a CPC hirdetésekre, mint az Analytics.

Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Címke

Olyan szavak vagy kifejezések, amelyeket a weboldalak tartalmaihoz (blogbejegyzések, videók,...

Kétszintes program (Two-tier Program)

A kétszintes programok keretein belül a partnerek a saját...

Fizetett keresés

Más néven: Pay Per Click (PPC), keresőmarketing (SEM) vagy fizetett elhelyezés – a...

Kanonikus címke

Mit mutatnak a kanonikus címkék?   A kanonikus címkék azt...

Dropshipping

Mi az a dropshipping? A dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer, amely során az...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.