Fogászati online marketing tippek 2020-ra
Fogászati online marketing tippek 2020-ra
Egy nemrégiben nyilvánosságra hozott kutatás szerint az emberek 85%-a a Google-on kezd el keresgélni, ha valamilyen helyi céget vagy üzletet szeretne találni. Ez a cég vagy üzlet lehet egy étterem, egy ruhaüzlet, egy fodrászat, vagy akár egy fogászati, vagy fogorvosi rendelő is. Másképpen megfogalmazva, 10 lehetséges páciensedből 8 (valószínűleg a tehetősebb réteg) az interneten próbál megoldást találni dentális problémáira, így hát ha nincs megfelelő online jelenléted, jelentős ügyfélkörről maradsz majd le.
Ahhoz, hogy fogászati szakemberként a modern világban is releváns maradhass, egyrészt rá kell tudnod mutatni azokra tulajdonságokra, amikkel kiemelkedhetsz a konkurencia soraiból (ez marketing nyelven az úgynevezett USP, pl.: csúsctechnológiájú felszereltség, tapasztalt, jól képzett ápolók, stb.) másrészt pedig el kell érned, hogy az emberek értesüljenek ezekről, méghozzá ott, ahol szabadidejük nagy részét töltik manapság – az interneten.
A fogászati online marketing elengedhetetlen azon fogorvosok és fogászati rendelők számára, akik/amik szeretnének versenyképesek maradni 2019-ben. Ehhez szeretnénk a következőkben néhány friss tippet kínálni.
Legyen mobil-első fogászati webhelyed!
Manapság, az internet világában mindenki számára egyértelmű, hogy egy cég, egy vállalkozás, vagy akár egy fogászati magánrendelő csak akkor lehet igazán sikeres, ha saját webhellyel rendelkezik. S mégis, 2019-ben temérdek cég feledkezik meg arról, hogy webhelyét mobileszközökre is optimalizálja. Ez egy gyakori és súlyos hiba a fogászati online marketingben.
A helyzet az, hogy egyre több ember böngészi az internetet okostelefonjáról, és az internetezéssel töltött időnk 40%-a már okostelefonokon történik. A modern páciensek egyenesen elvárják, hogy a fogorvosok és fogászati rendelők webhelyei tökéletesen működjenek mobileszközökön is, különben másoknál keresik majd a megoldásokat problémáikra.
Ha szeretnél több pácienst szerezni fogászati rendelődbe, akkor egyszerűvé kell tenned számukra, hogy bárhol bármikor kapcsolatba léphessenek veled, és időpontot foglalhassanak okostelefonjukon keresztül. Ehhez egy mobil-első webhelyre lesz szükséged, ami minden eszközről könnyedén kezelhető, átlátható, gyors, egyszerűen navigálható, és természetesen olyan professzionális képet tükröz praxisodról, amilyenre a páciensek is számíthatnak rendelődben.
Ha többet szeretnél tudni a mobil-első webhelyekről, akkor ezt az útmutatónkat ajánljuk figyelmedbe.
Foglalkozz a (helyi) keresőoptimalizálással – a fogorvos SEO
Ha megfelelően kivitelezik, a fogászati keresőoptimalizálás (SEO) segíthet, hogy fogászati rendelőd webhelye a legelső találatok között jelenjen meg, valahányszor valaki a közeledben keres magának fogorvost, és ezzel, hogy minél több pácienst vonzz be.
A fogászati keresőoptimalizálás úgynevezett kulcsszavakon alapszik. Kulcsszavaknak nevezzük azokat a szavakat vagy kifejezéseket, amiket az emberek beírnak a keresőkbe. Ha webhelyed (vagy annak egy oldala) sok, a beírt kulcsszavakhoz kapcsolódó információt tartalmaz, akkor nő az esélyed, hogy magasabb pozíciókban jelenj meg vele a találatok között. Ez a SEO lényege.
Ha szeretnéd kitalálni, hogy milyen kulcsszavakat használnak azok az emberek, akik fogászatot keresnek maguknak, akkor csak képzeld magad a helyükbe, és gondolj bele, hogy te mit írnál be a keresőbe. Ha többet szeretnél megtudni a kulcsszókutatásról, akkor ahhoz is van egy részletes útmutatónk ITT.
A fogászati keresőoptimalizálásnak valójában több eleme is van, amelyek messze túlmutatnak az egyszerű kulcsszóhasználaton, ugyanis hozzátartozik a webhelyed nyújtotta felhasználói élmény, illetve hogy hányan hivatkoznak tartalmaidra.
A helyi keresőoptimalizálás óriási témakör, de nem kell tőle megijedni, ITT ugyanis mindent megtalálsz, amire szükséged lesz hozzá!
Optimalizálj hangalapú keresésre
A hangalapú keresés az elmúlt évek egyik leggyorsabban fejlődő és terjedő technológiája. Habár nem is olyan rég még egy futurisztikus, és inkább szórakoztató lehetőségnek tartották, a hangos segédek mostanra már sokak mindennapjainak részévé vált, és még nagyon messze vagyunk attól, hogy ez a trend lelassuljon.
A kérdés persze az, hogy hogy jön a hangalapú keresés a fogászati online marketinghez. Egyre többen használják napi szinten a hangalapú keresést, és, ha megfigyelted már, az emberek általában teljesen máshogyan beszélnek mint ahogy írnak. Ebből következik, hogy azoknak, akik hangalapú keresésekre is szeretnének optimalizálni, más kifejezéseket kell figyelembe venniük, mint azoknak, akik csak begépelt lekérdezésekre.
A hangalapú keresésre többféleképpen lehet optimalizálni (itt írtam erről), de a fogászati online marketingben az egyik legjobb módszer helyi kifejezéseket hozzáadni a megcélzott kulcsszavakhoz. Ez azért fontos, mert a Google szerint egyre többen keresnek hanggal helyi cégekre, és az emberek általában a hozzájuk legközelebb eső opciókat szeretnék megtalálni. A helyi jellegű kifejezések segíthetnek a felhasználóknak, hogy rátaláljanak fogászati rendelődre, ha a közelben járnak.
Szerezz online véleményeket
Manapság egyetlen gyors kereséssel szinte bármilyen termékről vagy szolgáltatásról olvashatsz véleményeket az interneten, és az emberek túlnyomó többsége előszeretettel él is ezzel a lehetőséggel. A helyzet az, hogy a legtöbben már gond nélkül átlátnak a marketingszövegeken, és valódi, független emberek tapasztalataira, véleményeire kíváncsiak, mielőtt meghoznák döntésüket, legyen az egy új fűnyíró megvásárlása, vagy egy közeli fogászati rendelő kiválasztása.
A pozitív online vélemények rengeteget segíthetnek praxisod hírnevének megerősítésében. Abban persze, hogy jó véleményeket és értékeléseket kapj pácienseidtől nem segíthetünk, hiszen ehhez kiváló szolgáltatást kell nyújtanod, azt viszont mindenképpen javasolnánk, hogy kérd meg őket, hogy értékeljék ellátásukat az erre megfelelő platformokon.
Ilyen platform például a Google (ehhez szükséged lesz egy Google Cégem fiókra, erről itt írtam), vagy a Facebook – ezek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy véleményeket, ajánlásokat írjanak egy-egy cégről.
Alkalmazd a tartalommarketinget, ez a fogászati online marketing alapja!
Az emberek mára hozzászoktak ahhoz, hogy az interneten szinte bármiről temérdek információt találhatnak maguknak. Erre a jelenségre alapoz az úgynevezett tartalommarketing is, aminek a lényege, hogy hasznos, értékes, jó minőségű tartalmakat kínálsz webhelyeden célközönségednek, hogy amikor fogászati témákkal kapcsolatban keresnek az interneten, akkor rábukkanhassanak praxisodra.
Indíthatsz például egy blogot, ahol fogápolási tippeket, fogászati híreket, vagy más, fogászattal kapcsolatos tartalmakat osztasz meg, így akik ezek iránt érdeklődnek, rátalálhatnak majd a cikkekre, és megismerhetik rendelődet. Ezzel egyszerre szaktekintélyedet is növeled, hiszen az emberek látni fogják, hogy ténylegesen értesz ahhoz, amit csinálsz. Természetesen ehhez professzionális, mégis a hétköznapi emberek számára érthető tartalmakat kell készítened.
A tartalmakra persze csak akkor találnak majd rá a keresgélő emberek, ha megfelelően keresőoptimalizálod őket – a tartalommarketing és a már emlegetett SEO elválaszthatatlanok egymástól!
Hogy milyen tartalmakat írhatsz? Ezek lehetnek útmutatók, válaszok gyakran ismételt fogászati kérdésekre, esettanulmányok, vagy elégedett páciensek sikertörténetei is.
Cikkünket fogorvosi online tapasztalataink és külföldi irodalmak alapján írtuk. Ha szeretnél rendelődnek több, jól fizető ügyfelet, keresss meg minket iTT!
Használd a közösségi médiát fogorvosi rendelőd bemutatására!
A közösségi média a fogászati online marketing egyik leghatékonyabb eszköze lehet, ha megfelelően alkalmazod. Mint tudod, az emberek többsége fent van valamilyen közösségi platformon, és bizonyára azt is tapasztaltad, hogy milyen sok cég képviselteti magát ezeken.
Egy erős Facebook, vagy Instagram jelenlét rengeteget dobhat márkád ismertségén és hírnevén, na persze csak akkor, ha a felhasználóknak meg is éri követni praxisodat ezeken a platformokon (itt jönnek a képbe az előbb tárgyalt hasznos tartalmak, amiket a legtöbb közösségi hálózaton megoszthatsz).
Az emberek rengeteg időt töltenek a közösségi médián, ezért ha szeretnél még egy csatornát, ahol elérheted őket, akkor ez lesz az!
A fogászati közösségi média marketing számos formát ölthet. Mint már említettük, többféle platformon is megoszthatod blogodon elkészített tartalmaidat, vagy, ha esetleg videómarketingbe kezdesz, akkor azok a felvételek is közönségre találhatnak a közösségi médián. Emellett persze natív tartalmakat is publikálhatsz – feltehetsz kérdéseket követőidnek, indíthatsz szavazásokat, és bizonyos platformokra (a legfontosabb ezek közül a LinkedIn) még egész cikkeket is írhatsz anélkül, hogy kívülről kellene megosztanod őket.
Mielőtt azonban belekezdenél, fontos, hogy ne oszd szét idődet túl sok platform között, különben túl felületes lesz rajtuk jelenléted. Derítsd ki, hogy hol érheted el közönséged legnagyobb részét (Instagram, Facebook, stb.) és rendezkedj be ezekre a platformokra, hogy minden lehetséges közösségi figyelmedet rájuk fordíthasd.
Ha érdekelnek a fogászati marketinggel kapcsolatos híreink, iratkozz fel hírlevelünkre ITT!
Kínálj és/vagy keress szponzorált tartalmakat
Egy másik taktika szponzorált tartalmakat alkalmazni fogászati online marketingedben. Ezek kétféleképpen működhetnek részedről (és nem zárják ki egymást): vagy te fizetsz valakinek, hogy említse meg fogászati rendelődet, vagy neked fizetnek, hogy megemlíts valamit vagy valakit saját tartalmaidban.
Például felkereshetsz egy online egészségügyi magazint, hogy jelentessenek meg rólad egy cikket, vagy legalább említsenek megy egyben, mindezt persze egy előre megbeszélt összegért cserébe. Ezzel rengeteg új érdeklődő felhasználó előtt jelenhet meg rendelőd neve.
Dolgozhatsz együtt Influencerekkel is, akik akár barter üzlet keretében szívesen eljönnek hozzád egy-egy kezelésre, és ezért posztolnak fogorvosi rendelődről közösségi média felületeikre.
Persze nem szabad csak erre (vagy bármilyen más egyetlen marketingtechnikára) hagyatkozni, de a szponzorált tartalmak jó kiegészítői lehetnek átfogó fogászati online marketingstratégiádnak.
Készíttess saját fényképeket
Az igényes, jó minőségű fotók rengeteget dobhatnak egy fogászati rendelő webhelyén, hiszen profi, megbízható megjelenést biztosítnak neki. Ezeket a képeket persze nem csak webhelyeden, hanem marketinganyagaidban (pl. hirdetéseidben) is használhatod.
Azonban túl sok fogászati és más egészségügyi webhely alkalmaz unalmas, sablonos stock (internetről megvásárolható) fényképeket ezekre a célokra. Ennél sokkal ésszerűbb és hatékonyabb megoldás olyan képeket használni, amelyek ténylegesen a te rendelődet és az ott dolgozó szakembereket ábrázolják.
Érdemes felkérni erre egy jó fényképészt, aki előnyös képeket tud készíteni a rendelőről, és az orvosokról, illetve az ápolókról is, lehetőleg munka közben. Ez utóbbihoz persze kérd a jelenlévő páciens engedélyét is, vagy egyezz meg vele, hogy az arca nem látszódik majd a képen.
A lényeg, hogy ne spórolj a jó fotóson. Felejtsd el okostelefonod kameráját, mert egy fényképész sokkal több kreativitást és minőséget kínál majd.
Keress egy jó online foglalási szolgáltatót
Manapság egyre több helyen lehet online rendelni dolgokat, akár egy okostelefonnal is. Éppen ilyen könnyedén zajlanak az online foglalások is, legyen szó egy szállodai szobáról, egy éttermi asztalról, vagy egy fogászati vizsgálatról – már ha az ember tartja a lépést a modern technológiával.
Ha szeretnéd a versenyben tartani fogászatodat, akkor lehetővé kell tenned számukra, hogy könnyedén időpontot foglalhassanak rendelődbe. Az emberek zöme előnyben részesíti az ilyen kényelmes megoldásokat, és ha nem muszáj szóban (telefonon) beszélniük egy recepcióssal, akkor sokan inkább el is kerülik ezt.
Használj PPC hirdetéseket
A PPC hirdetések olyan online hirdetések, amikért csak akkor kell fizetned, ha rájuk is kattint valaki. Ezek legtöbb keresőmotoron és közösségi platformon alkalmazhatók, és némi ügyes célzással és kreativitással kombinálva rendkívül hatékonyak is lehetnek. A PPC hirdetések egyszerűen működnek: kiválasztod, hogy hol szeretnéd megjeleníteni reklámodat, illetve hogy milyen közönségnek, majd amikor valaki rákattint ezekre, akkor fizetsz az adott platformnak a segítségért.
A PPC hirdetések több mindenre is használhatók attól függően, hogy mely platformokon használod őket. Szerezhetsz velük több követőt Facebook oldaladhoz, de közvetlenül webhelyedre is irányíthatod velük az érdeklődő felhasználókat.
Alkalmazz remarketinget
A retargeting, vagy remarketing segítségével olyan felhasználókat célozhatsz meg hirdetéseiddel, akik korábban már érdeklődtek fogászatod iránt (például felkeresték webhelyedet), de nem foglaltak időpontot nálad (legalább is nem az online felületen).
A retargeting hirdetések előnye, hogy ezek a hirdetések kizárólag csak azoknak a felhasználóknak jelennek meg, akik garantáltan érdeklődnek fogászati szolgáltatások iránt, így őket sokkal könnyebb megnyerni a reklámokkal, mint egy átlagos felhasználót.
A remarketing hirdetések működéséhez egy rövid programkód-részletet kell elhelyezned webhelyeden, ami képes követni a felhasználókat, és később más felületeken is megjeleníteni nekik hirdetéseidet. Ennél mélyebben most nem is megyünk bele a dolgok technikai részébe – érdemes ennek implementálását azokra bízni, aki webhelyedet kezeli, és aki marketingedet intézi.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.