Sokan már lemondtak a SEO-ról, pedig nem az eszköz halt meg, csak a régi szemlélet. A keresőoptimalizálás ma is működik, de új alapokra kell helyezni. Nem elég technikailag rendben lenni, érteni kell a felhasználói szándékot, és azt, hogyan fedeznek fel a...
Hogyan jelennek meg a hangalapú keresések a keresőadatok között és hogyan optimalizálj rájuk?
A hangalapú keresés egyre nagyobb teret hódít, így itt az ideje, hogy felkészülj SEO stratégiádban ezekre. Mutatjuk, mit jelent a hangalapú keresőoptimalizálás!
 
													
				Az angolszász országokban a hangalapú keresés lassan bevett szokássá válik, köszönhetően többek között a telefonokba épített okos asszisztensek, illetve az okos házi segédek elterjedésének. Szinte napról napra nő az olyan keresések és parancsok száma, amelyeket ezek az eszközök képesek értelmezni és végrehajtani, ebből pedig egyenesen kikövetkeztethető, hogy egyre többen használják mobileszközeiket a különböző keresésekre. Sajnos magyarul viszonylag kevés ilyen asszisztens beszél, a magyar pedig olyan nép, aki szeret a saját nyelvén kommunikálni. Érthetően. Az a vállalat (ki lesz az vajon, a Samsung, az Apple vagy más?) aki megtanítja magyarul is asszisztensét nagyot nyer majd ezen a piacon, ezért azt gondolom, ennek már nem kell sok idő.
Az új trendre persze a marketingesek is serényen készülnek és igyekeznek optimalizálni, azonban van egy fontos rész, ami még mindig hiányzik sokak stratégiájából, ha a hangalapú keresésről van szó, mégpedig a statisztikai adatok nyomonkövetése. A megfelelő adatok nélkül lehetetlen hatékony kampányokat futtatni, és ez a hangalapú keresésekre is vonatkozik. Itt egyelőre csak külföldi adatokra támaszkodhatunk, ezért utána néztünk a nemzetközi irodalomban, mi is vár ránk Magyarországon!
A probléma az, hogy a google nem tesz különbséget a begépelt és hanggal indított keresések között, függetlenül attól, hogy azok egy számítógépről, egy okostelefonról, egy otthoni asszisztenstől (pl. google Home) vagy bármi más eszközről érkeznek-e.
A következőkben eláruljuk, hogy hogyan szűkítheted némileg keresőadataidat úgy, hogy egy tisztább képet kapj a hangalapú lekérdezésekről, illetve elárulunk néhány tippet arról is, hogy mikre kell odafigyelni a hangalapú keresőoptimalizálás során.
Hogyan szűrd ki a hangalapú kereséseket keresőadataid között?
Ha csak egy kicsit is ismerkedtél már a hangalapú kereséssel, akkor tudod, hogy ezek a lekérdezések általában hosszabbak egy begépelt keresésnél. Ha például egy felhasználó egy jó fűnyírót szeretne találni, akkor talán azt írja be, hogy „legjobb fűnyírók”, míg a hangos keresés úgy nézhet ki, hogy „legjobb akciós elektromos fűnyírók”, vagy valami más, hosszabb, több szóból álló keresés.
Egy másik gyakori jellegzetesség a hangalapú keresésben, hogy az emberek sokkal inkább „beszélgetés-szerűen” kommunikálnak készülékeikkel, mintha egy valódi asszisztenshez szólnának. Ez azt jelenti, hogy kereséseiket gyakran kérdésekként fogalmazzák meg. Például ha egy kereső arra kíváncsi, hogy milyen messze van bolygónktól a Nap, akkor talán csak annyit gépelne be, hogy „Nap távolsága”, míg a telefonhoz így szólna: „milyen messze van a Nap?”
Ezt a két szempontot szokás figyelembe venni hangalapú keresésekre való keresőoptimalizáláskor, és ilyen jellegű lekérdezéseket is érdemes keresni a keresőadatok között.
A hangalapú keresés trendjét te magad is ellenőrizheted – hasonlítsd össze 2017 néhány hónapjának, illetve 2018 ugyanazon hónapjainak keresőadatait, és figyeld meg, hogy az utóbbi évben több hosszabb, kérdésként megfogalmazott kereséseken keresztül jutottak-e el hozzád a felhasználók.
Készülj fel a keresőszándékokra
A keresőadatok elemzése elengedhetetlen egy hatékony marketingstratégia kialakításához, hiszen valahányszor egy felhasználó rákeres valamire, a keresés megfogalmazásából következtetni lehet arra, hogy pontosan mire is kíváncsi, vagy hogy mit szeretne találni.
Fontos odafigyelni arra is, ha egy kérdőszó is jelen van a lekérdezésben. A „milyen” jellegű kérdések például információszerzési szándékra utalnak, míg a „hol” kezdetű kérdések esetén a felhasználó valószínűleg egy térképtalálatra számít.
Ha használsz ppc hirdetéseket, akkor fontos, hogy hogyan fogalmazod meg ezek szövegét, és hogy egy ehhez passzoló landing oldalra irányítod-e át velük a keresőket. A leendő ügyféllel való valamennyi kapcsolati pontodnak tükröznie kell azt a szándékot, amit ő a keresésekor jelzett neked.
Teszteld optimalizálásodat hangalapú kereséssel
A marketingben mindig jó ötlet a célközönség szemszögéből ellenőrizni, hogy erőfeszítéseid hatékonyak voltak-e vagy sem. Próbálj ki néhány hangalapú keresést okostelefonoddal, és nézd meg, hogy milyen eredményeket dob ki a Google keresője.
 
 
			 
				 
				 
				 
					 
					