Az építőipari marketing legfontosabb elemei
Az építőipari marketing legfontosabb elemei
Az építőipari marketingnek mindig is megvoltak a maga kihívásai. Ahogy az eszközalapú technológiák a kommunikáció és projektek előterjesztésének menetét is bekebelezik, az építőipari vállalatok tulajdonosai kénytelenek igazodni ezekhez az új módszerekhez.
Szóval mit kell tenned, ha vállalkozóként, fejlesztőként vagy egy építőipari cég tulajdonosaként szeretnéd megerősíteni márkádat az építőipari marketing segítségével? Íme néhány hasznos taktika márkád felépítéséhez, a minősített érdeklődők bevonzásához és hosszútávú céljaid eléréséhez.
Válságban az építőipar. Mit tegyél? Kattints IDE, mutatjuk!
Jól bevált építőipari marketingtaktikák
1. Legyen egy remek webhelyed
Potenciális ügyfeleid az interneten fognak utánanézni márkádnak, így webhelyedre akár digitális névjegykártyádként is tekinthetsz. Egy jó névjegykártya pedig bizalomgerjesztő. Webhelyed segít majd hiteles színben feltüntetni márkádat. Ha ideális ügyfeleid nem találnak rád az interneten, akkor máshoz mennek majd projektjeikkel.
Építőipari webhelyeden (többek között) az alábbiak kell szerepeljenek:
• Rólunk oldal: Ez az oldal mutat be téged vagy cégedet az érdeklődőknek. Itt olvashatnak a látogatók szakmai tapasztalatodról, küldetésedről és márkád történetéről.
• Szolgáltatások oldal: Fel kell sorolnod, hogy milyen szolgáltatásokat nyújtasz ügyeleidnek.
• Vélemények oldal: Ide gyűjtheted össze korábbi ügyfeleid visszajelzéseit, amelyek segíthetnek elnyerni az érdeklődők bizalmát.
• Galéria: Mutasd meg az embereknek, hogy mire vagy képes.
• Blog: A keresőoptimalizáláshoz időről-időre új tartalmakat kell feltöltened építőipari webhelyedre, amiben egy rendszeresen vezetett blog sokat segíthet.
• Kapcsolat: Minden elérhetőséged, amin keresztül az érdeklődők felvehetik veled a kapcsolatot.
Webhelyed sikereihez SEO-ra is szükséged lesz, ami segít fellelhetőbbé tenni tartalmaidat a releváns érdeklődésű kereső felhasználók (azaz ideális ügyfeleid) számára.
2. Foglalkozz a közösségi médiával
A közösségi média nem csak a Facebookon megosztott macskás fényképekről szól, hanem az építőipari vállalkozás marketing fontos részét képezi.
Az otthonok felépítésével és átalakításával foglalkozó építészek és cégek számára a Facebook, a Twitter és az Instagram mind rendkívül hasznos eszközök lehetnek. Ezek a felületek segítenek egy hűséges közösséget felépíteni márkád köré, akik segítenek másokhoz is eljuttatni nevedet és a szájhagyomány útján népszerűsíteni márkádat. A közösségi média segít szorosabb, személyesebb kapcsolatot kiépíteni ügyfeleiddel.
Amennyiben céged legalább részben B2B jellegű, a LinkedInen is jelen kell lennie. A LinkedIn segít kapcsolatba lépni olyan döntéshozókkal, akik nagyobb projektekhez keresnek maguknak megbízható kivitelezőket. Ehhez egy figyelemfelkeltő, összeszedett és professzionális megjelenésű LinkedIn profilra és oldalra lesz szükséged. Ne felejts el rendszeresen cikkeket is publikálni a platformon, hogy ezekkel is bizonyítsd a saját területeden szerzett szaktudásodat.
3. Állíts össze egy hírlevelet
A hírlevelek az építőipari email marketing leghasznosabb eszközei, ráadásul elég havonta csak egyszer foglalkozni velük. Foglald össze ezekben azokat a projekteket, amiken éppen dolgozol, vagy nemrég fejeztél be. Emeld ki bennük a legfontosabb ügyfeleidet és közösségedet is érintő híreket és fejleményeket.
Habár hírleveleidben a legújabb kedvezményes ajánlataidat is feltüntetheted, ne csak erről szóljanak az emailek, hanem kínálj bennük valamilyen hasznos, értékes tartalmat a címzettek számára, hogy pozitív kapcsolatot ápolhass velük.
4. Készíts látványos videókat
Akár webhelyed főoldalán szeretnéd bemutatni velük cégedet az új látogatóknak, akár a közösségi médián használnád őket toborzási célokra, a videók a kommunikáció gyors és hatékony eszközei. Egy általános videót felhasználhatsz webhelyeden, közösségi profiljaidon és email marketingedben is (pl. egy YouTube link vagy beágyazott elem formájában).
5. Szerezz partnereket
Egyetlen épület sem készül csupán egyfajta építőanyagból. A partnerkapcsolatok létfontosságúak az építőiparban, és számos új érdeklődőt szerezhetnek márkád számára. Ahogy egyre több megbízható szolgáltatóval működsz együtt, úgy egyre több partnered is lesz. A LinkedIn szintén egy remek platform a professzionális kapcsolatok kiépítésére.
Érdemes továbbá egy külön űrlapot kihelyezni webhelyedre, ahol más cégek és vállalkozók üzenhetnek neked partnerkapcsolati ügyben.
6. Tarts webináriumot
Tarts webináriumot (online videós előadást) egy, a szakmádhoz kapcsolódó témában. Ezzel lehetséges szolgáltatók, ügyfelek és alkalmazottak figyelmét is felhívhatod vállalatodra, ha kifejezetten olyan dolgokról beszélsz, amelyek ezeket a csoportokat érdekelhetik.
7. Alkalmazz PPC-t a minősített érdeklődők bevonzására
A PPC, azaz pay-per-click hirdetések segítenek a megfelelő közönséget elérni marketingüzeneteiddel, hogy minősített, azaz ideális érdeklődőket szerezhess márkád számára.
Ehhez olyasvalakire lesz szükséged, aki jól ismeri a PPC világát, ezek a hirdetések ugyanis rendszeres „állítgatást” igényelnek majd, hogy a lehető legjobban teljesítsenek. A nem megfelelően megtervezett és kivitelezett PPC kampányok rengeteg pénzt felemésztenek a nélkül, hogy érdemben megtérülnének. Nem érdemes tehát a sötétben tapogatózni, főleg, ha marketinges költségkereted felhasználásáról van szó.
8. Helyi SEO
A helyi SEO (Search Engine Optimization) különösen fontos az építőiparban, hiszen a legtöbb ügyfél a közvetlen környezetéből érkezik. Optimalizáld webhelyedet helyi kulcsszavakra, és regisztrálj a Google Cégem szolgáltatásban, hogy megjelenj a helyi keresési találatokban. Gyűjts pozitív értékeléseket, és jelenj meg a helyi listákon, hogy növeld láthatóságodat a környékeden.
Bízd profikra
A sikeres építőipari vállalkozás marketinghez egy olyan tapasztalt marketingcsapatra lesz szükséged, amely ismeri ezt a szakterületet. Számos építőipari vállalat itt igyekszik spórolni, és inkább saját erőforrásokból oldja meg a marketingjét, de ez gyakran több pénzbe és időbe kerül, mint a marketingfeladatok kiszervezése.
Egy jó marketingügynökség egyetlen entitásként vállalja magára a teljes marketingmixet, ami gördülékeny, átlátható és hatékony munkavégzést eredményez. Ha ezt szeretnéd, kattints IDE és kérd ajánlatunkat!
Gyakori kérdések
Miért fontos a jó webhely egy építőipari vállalat számára?
Potenciális ügyfeleid az interneten fognak utánanézni márkádnak, így webhelyedre akár digitális névjegykártyádként is tekinthetsz. Egy jó névjegykártya pedig bizalomgerjesztő. Webhelyed segít majd hiteles színben feltüntetni márkádat. Ha ideális ügyfeleid nem találnak rád az interneten, akkor máshoz mennek majd projektjeikkel.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.