Elutasították Google Ads hirdetésed? Így javíthatod!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Elutasított Google Ads hirdetések – Mi okozza őket és hogyan javíthatók

Elutasított Google Ads hirdetések – Mi okozza őket és hogyan javíthatók


2022/01/10
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Talán veled is előfordult már (főleg, ha ezt a cikket olvasod), hogy elutasították az egyik papíron tökéletesnek tűnő Google Ads kampányodat. Ezt egy meglehetősen félreérthetetlen piros szöveg jelzi az Ads felületén, ami rögtön rengeteg kérdést vet fel.

Elutasították Google Ads hirdetésed? Így javíthatod!
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Mit jelent az, hogy egy hirdetést elutasítottak? Mit rontottál el? Mi lesz ennek a következménye?

Először is: nem kell megijedni.
Mai átfogó útmutatónkban mindent megtalálsz, amit az elutasított Google Ads hirdetésekről tudnod kell – hogy melyik elutasítás mit jelent és hogy hogyan javíthatod ki őket.

 

Mik azok az elutasított hirdetések a Google Ads rendszerében?

A Google Ads akkor utasít vissza egy hirdetést, ha az valamilyen okból nem felel meg a Google hirdetési szabályzatának.
A Google Ads algoritmusa minden hirdetést automatikusan átvizsgál, mielőtt engedélyezné azokat, és ha valamelyikük az szerint nem felel meg a szabályoknak, akkor szintén automatikusan el is utasítja azokat.

 

Mit jelentenek az elutasítások indoklásai (és melyiknél mi a teendő)?

A Google Ads több, mint egy tucat okból utasíthatja el hirdetéseidet. Az alábbiakban felsoroljuk a különböző elutasítási indokokat, és hogy hogyan javítsd ki hirdetéseidet, hogy megfeleljenek a Google elvárásainak.
Természetesen mielőtt hirdetést hoznál létre a Google Ads felületén, érdemes alaposan megismerkedned a platform hirdetőkre vonatkozó szabályaival, hiszen így jó eséllyel el is kerülheted az elutasításokat és egyéb kellemetlenségeket.
A Google Ads elutasításait jellegükből adódóan három nagyobb kategóriába lehet besorolni. Az alábbiakban ezek alapján vesszük végig őket!

 

Céllal kapcsolatos elutasítások

Ha hirdetéseid célja (az URL, amire a hirdetések mutatnak) valamiért nem tetszik a Google-nak, akkor könnyen lehet, hogy elutasításokkal találod majd szembe magadat.

 

Céllal kapcsolatos egyezési probléma

Előfordulhat, hogy egyes hirdetéseid céloldalai (landing oldalai) nem egyeznek meg azzal az URL-el, amire a felhasználó végül megérkezik, miután a hirdetésre kattint. Egy másik lehetséges probléma, hogy egy hirdetéscsoporton belül nem minden hirdetés mutat pontosan ugyan arra az URL címre.

 

Mi a megoldás?

Ellenőrizd, hogy a hirdetéscsoport összes hirdetése pontosan ugyan arra az URL-re mutasson, és hogy ez az URL az a közvetlen cím legyen, amire a felhasználók végül megérkeznek.
Természetesen egy kampányon belül több URL-re is irányíthatod a felhasználókat, de ehhez minden URL-hez külön hirdetéscsoportot kell létrehoznod.

 

Nem működő cél

Meglehet, hogy a céloldal egyszerűen nem működik. Amikor egy Google Ads kampányt készítesz, a Google automatikusan feltérképezi a hirdetésekhez megadott URL címet, hogy ellenőrizhesse annak tartalmát. Ha azonban a Google nem tudja elérni ezt a landing oldalt, akkor az már régen rossz.

 

Mi a megoldás?

Ha Google Ads hirdetésedet „nem működő cél” miatt utasították el, akkor két lehetséges megoldásról lehet szó:

  • Először is ellenőrizd, hogy helyes-e az URL, nem-e írtad el, nem-e hiányzik belőle egy karakter stb.
  • Ha az URL megfelelő, és az oldal is működik, akkor ellenőrizd a robots.txt fájl tartalmát, hogy nem-e tiltottad ki a Google-t webhelyedről, vagy az adott URL-ről.

 

Szerkesztési elutasítások

A Google Ads a helytelenül, igénytelenül megfogalmazott vagy kialakított hirdetéseket is elutasíthatja. Ezek az elutasítások általában a hirdetések megjelenésével, külalakjával kapcsolatosak, de tartalmi problémák is okozhatnak elutasítást. Lássuk őket részletesen!

 

Ismétlés

Az ismétlésből adódó elutasítás azt jelenti, hogy landing oldalad és/vagy hirdetésed szövege túl sok ismétlést tartalmaz, ami lényegében kulcsszóhalmozásnak tekinthető.

 

Mi a megoldás?

Olvasd át alaposan hirdetésed és landing oldalad szövegét, és mellőzd a gyakran előforduló szavakat és kifejezéseket. Figyelj oda persze, hogy landing oldalad ugyan azokat a kulcsszavakat célozza meg, mint amelyeket a hozzá tartozó hirdetések is, de kerüld ezek túl gyakori használatát.
Egyszerűen nincs szükség rá, hogy egy kulcsszó kétszer is szerepeljen hirdetésed rövid címében, vagy hogy minden második mondatban megjelenjen landing oldalad szövegében.

 

Kis- és nagybetűk

Ez az egyik leggyakoribb ok az elutasításokra. Számos cég próbálja feltűnőbbé tenni hirdetéseit azzal, hogy csupa nagybetűt használ a címekben. A Google ezt nem szereti, és ha túl sok nagybetűs kifejezést lát hirdetésedben, akkor elutasítja azt.

 

Mi a megoldás?

Nézd át hirdetésedet, és javítsd ki a csupa nagybetűs szavakat. Lehetőleg csak a szavak első betűi legyenek nagybetűsök.
Speciális esetekben (ha például a márka vagy egy termék neve csupa nagybetűs) fellebbezhetsz, ha meg tudod indokolni, hogy miért tartalmaznak hirdetéseid csupa nagybetűs szavakat. A fellebbezés menetéről cikkünk végén olvashatsz.

 

Írásjelek és szimbólumok

A Google Ads még ilyen, látszólagos apróságok miatt is elutasíthatja hirdetésedet. A Google azt szeretné, hogy a hirdetések egyszerűek és könnyedén olvashatók legyenek, az írásjelek pedig hajlamosak megnehezíteni ezt.

 

Mi a megoldás?

Mellőzd az írásjelek és szimbólumok túlzott használatát, és csak oda helyezd el őket, ahol nyelvtanilag indokoltak.

 

Védjegyek a hirdetésszövegben

Nem meglepő módon a Google nem szereti, ha hirdetésedben (engedély nélkül) más vállalkozások nevét használod. Ilyen esetben a Google nem tünteti el ugyan hirdetésedet az internetről, de korlátozza annak láthatóságát a felhasználók számára.

 

Mi a megoldás?

A legegyszerűbb és leggyorsabb megoldás szimplán eltávolítani más márkák nevét hirdetéseidből.
Egy másik lehetőség meggyőződni róla, hogy hirdetésed megfeleljen a Google „Viszonteladókra és információs webhelyekre vonatkozó irányelveinek”. Amennyiben igazolt viszonteladója vagy egy márkának, és engedéllyel használhatod annak védjegyét, akkor meglehet, hogy a Google valami mást kifogásol ezzel kapcsolatban landing oldaladon.
Ha pedig nem használtál védjegyet hirdetésedben, de a Google mégis ezzel az indokkal utasította vissza azt, akkor fellebbezhetsz.

 

Szerzői jog által védett tartalom

Előfordulhat, hogy a Google valamilyen szerőzi jog által védett tartalmat talál hirdetéseddel kapcsolatban, amit (az algoritmus szerint) engedély nélkül használsz.

 

Mi a megoldás?

Ha nincs engedélyed a védett tartalom használatára, akkor természetesen el kell távolítanod azt hirdetésedből.
Ha van engedélyed a tartalom használatára, akkor ezt az engedélyt a Google-nak is be kell mutatni az erre alkalmas űrlapon keresztül.

 

Képminőség

Amennyiben display, (tehát vizuális jellegű) hirdetéseket futtatsz, meg kell győződnöd róla, hogy a képi anyagok is megfeleljenek a Google Ads irányelveinek. Ha képeid nem megfelelő felbontásúak, rossz minőségűek, vagy rosszul forgattad el őket, akkor az algoritmus elutasítja hirdetéseidet.

 

Mi a megoldás?

Nincs más dolgod, mint kicserélni a képet egy jobb minőségűre. Ehhez itt találod Google Ads képekkel kapcsolatos előírásait.

 

Nem helyénvaló tartalmak

Ezek a legszigorúbb elutasítások, amik miatt akár bajba is kerülhetsz. Ezek akkor merülnek fel, amikor egy hirdetés megpróbálja becsapni, kihasználni vagy valamilyen más módon károsítani a felhasználókat.
Mindenképpen javítsd őket amint lehetséges, és ez után vedd fel a kapcsolatot a Google Ads ügyfélszolgálatával, hogy mik a további teendők!

 

Tisztességtelen magatartás támogatása

Amennyiben a hirdetésedhez tartozó landing oldal arra buzdítja az embereket, hogy megvezessenek, becsapjanak másokat, akkor a Google ezt garantáltan nem nézi majd jó szemmel.
Ilyen esetben nem csak szimplán elutasítja majd hirdetésedet, hanem hét napon belül felfüggeszti fiókodat, ha nem javítod ki minél előbb a problémát.

 

Mi a megoldás?

Általában a hirdetés és a hozzá tartozó céloldal teljes átalakítására van szükség. Ez után minél előbb vedd fel a kapcsolatot a Google-al, hogy értesítsd őket a módosításokról és megérdeklődd a további teendőket.

 

Kényes események

A Google Ads akkor is elutasíthatja hirdetésedet, ha abban valamilyen kényes eseményről esik szó. Ilyenkor általában az merül fel, hogy a hirdetés kihasznál egy súlyos következményű társadalmi eseményt, például egy természeti katasztrófát vagy valamilyen konfliktust.

 

Mi a megoldás?

Mindenképpen módosítanod kell hirdetésedet, hogy semleges hangvitelű legyen. Maradj pártatlan, különben közönségedet is elidegenítheted márkádtól.

 

Rosszindulatú szoftver

Ha a Google valamilyen káros, rosszindulatú tevékenységet észlel webhelyeden, akkor elutasíthatja az arra mutató hirdetéseket.

 

Mi a megoldás?

Ez az elutasítás gyakran webhelyproblémák miatt történik. Ilyenkor ellenőrizni kell a forráskódot, illetve érdemes felvenni a kapcsolatot a Google-lal, és megkérni őket, hogy mutassanak rá konkrétan a problémára, ha lehetséges.

 

Nem helyénvaló tartalom

A szókimondó, erőszakos vagy más okokból helytelen tartalmakra szintén rossz szemmel néz a Google.

 

Mi a megoldás?

Fontos, hogy hirdetéseidet úgy fogalmazd meg, hogy ne tartalmazzanak korhatáros vagy egyébként kéretlen szavakat és kifejezéseket. Ne feledd, hogy a Google-hoz bárki hozzáfér, ezért családbarát hirdetéseket kell készítened.

 

Megtévesztés

A Google megtévesztésnek tekintheti, ha landing oldalad nem tartja be a hirdetésben ígérteket.

 

Mi a megoldás?

Ügyelned kell rá, hogy hirdetésed szövege, illetve landing oldalad párhuzamban álljanak egymással. Ha például férfi pólókat ígérsz a hirdetésedben, akkor landing oldaladon ne női cipők jelenjenek meg. A legbiztosabb, ha minden hirdetésedhez egyedi landing oldalt készítesz, aminek tartalma nem változik.
Kerüld továbbá a klikkcsali címeket!

 

Veszélyes termékek vagy szolgáltatások

A Google akkor utasíthatja el hirdetéseidet ezzel az indoklással, ha valamilyen veszélyes terméket (dohány, fegyverek stb.) próbálsz meg reklámozni.
A Google nem engedélyezi az ilyen árucikkek reklámozását, csak a hozzájuk tartozó biztonsági felszerelésekért. Például fegyvertartó széfeket már lehet hirdetni.

 

Mi a megoldás?

Egyszerűen nem reklámozhatsz veszélyes, tiltott termékeket. Ha webhelyeden ezekhez kapcsolódó biztonsági felszereléseket is forgalmazol, akkor ezeket már reklámozhatod. Természetesen fontos, hogy a hirdetésekhez tartozó landing oldalakon is csak ilyen termékek jelenjenek meg – ne próbáld meg átverni a Googlet.
Amennyiben nem módosítod minél hamarabb elutasított hirdetéseidet, a Google felfüggesztheti fiókodat.

 

Az elutasított hirdetések fellebbezése

Mint fentebb olvashattad, egyes Google Ads hirdetéseknél fellebbezheted az elutasítást, ha meg tudod indokolni fellebbezésedet. A Google tisztában van vele, hogy nem tökéletes a rendszere, és hogy az algoritmus megfelelő kontextus nélkül félreérthet olyan dolgokat, amik egy emberi felhasználó számára egyértelműek.
A fellebbezés menete a következő:

  1. Győződj meg róla, hogy hirdetéseid nem sértik a szabályokat: Csak akkor fellebbezhetsz meg egy elutasítást, ha biztos vagy benne, hogy a Google hibázott, és nem te. Ellenőrizd a hirdetés szövegét, vizuális tartalmát (ha van), a bővítményeket (ha használsz), illetve landing oldaladat is.
  2. Küldd el fellebbezésedet: Ha a fellebbezés címke megjelenik fiókodban, akkor csak rá kell kattintanod, és követned a képernyőn megjelenő utasításokat.
  3. Vedd fel a kapcsolatot a Google-al: Próbálj meg eljutni egy ügyintézőhöz, hogy személyesen is értesíthesd a platformot a fellebbezésről. Magyarázd el türelmesen, hogy szerinted miért nem sérti a hirdetés az irányelveket, hogy tisztázd az esetleges félreértéseket. Azonban fontos, hogy a fellebbezési űrlapot ennek ellenére is mindenképpen használd a hivatalos beküldéshez.
     
Google

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2022.01.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

AdSense arbitrázs

Az arbitrázs általánosságban ugyanazon árucikk két...

Facebook

A Facebook definíciója A Facebook a világ legnagyobb...

Dropshipping

A dropshipping definíciója A dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer,...

Backlink

A backlink definíciója A backlink (azaz visszahivatkozás) egy olyan...

Directory

A directory definíciója A directory egy olyan keresőszolgáltatás,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.