Hatékony Google Ads hirdetések - Mi az a szemantikus keresés és hogyan függ össze a Google Ads hirdetésekkel?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Mi az a szemantikus keresés és miért kell ismerned a hatékony Google Ads hirdetésekhez?

Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

A „szemantikus keresés” kifejezéssel találkozhattál már a különböző egyezési típusok boncolgatása, vagy a Google Ads-el foglalkozó cikkek olvasgatása közben, de talán még mindig nem sikerült rájönnöd, hogy mit is jelent valójában. Ahhoz, hogy a jövőben sikeres kampányokat futtathass a Google hirdetési hálózatán, elengedhetetlen, hogy tisztában légy a szemantikus keresés fogalmával és szerepével – ebben a cikkben pontosan erről lesz szó!
 

Szemantikus keresés és Google Ads összefüggések

Mi az a szemantikus keresés?

Röviden: a szemantikus keresési algoritmusok a felhasználó által indított keresések jelentésére és szándékára összpontosítanak. Nyelvi alapon vizsgálják a lekérdezéseket, és más algoritmusokkal ellentétben a lekérdezések szándékát, kontextusát, és fogalmait is figyelembe veszik.

 

A Google Ads rendszerében az általános egyezésű kulcsszavak célozzák meg a szemantikus kereséseket, és figyelembe veszik a szinonimákat, az elgépeléseket, a szótöveket, a szavak egyes- és többes számú alakjait, illetve a közeli változatokat is. Ezek közül a szinonimák a legfontosabbak, amelyeket csak az általános egyezésű célzás használ. Az általános egyezési beállítás minél több keresést igyekszik megcélozni, és akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha azok passzolnak a felhasználó szándékához.

 

A pontos egyezés szintén használ szemantikus elemzést, de csak olyan lekérdezéseket céloz meg, amelyek szándéka pontosan egyezik az általad (vagyis a hirdető által) megadott kulcsszavakkal. Tehát – az általánossal ellentétben – pontos egyezésű célzás esetén a hirdetés nem jelenik majd meg, ha a felhasználó szinonimákra keres rá, de megjelenik, ha elgépeli a lekérdezését, közeli változatokat használ, egyes- vagy többes számot, és így tovább.


Általános és pontos egyezés: kéz a kézben

A „kerékpár javítás” kulcsszóval célzott hirdetése a következő keresésekre jelenik majd meg:

Általános egyezés: kerékpár javítás

  • kerékpár javítás
  • bicikli javítás
  • kerékpár szaküzlet

Pontos egyezés: kerékpár javítás

  • kerékpár javítás
  • kerékpárok javítása
  • kerékpárjavítás

 

Egy kampány akkor lesz a leghatékonyabb, ha mind általános, mind pedig pontos egyezést is használ a célzásban, lehetőleg különálló hirdetéscsoportokban. Az általános egyezés lefedi majd a long tail lekérdezéseket, a pontos egyezés pedig a célzottabb, népszerűbb, rövidebb kulcsszavakra összpontosít majd, amelyekre nagyobb verseny is jellemző.

 

Miért olyan fontos tudnia mindezt egy Google Ads hirdetőnek?

A szemantikus keresés haszna talán még mindig nem tiszta, de íme egy fontos szempont. A Google állítása szerint a napi keresések 15%-ával soha nem „találkozott” még. Ez minden nap több millió olyan lekérdezést (általában long tail keresések 3-4 vagy több szóval) jelent, amire soha senki nem keresett még rá a Google-ban.

 

A keresőmarketingben a long tail kulcsszavak még az átlagnál is hosszabbak lehetnek. Egyetlen kulcszó több ezer keresés alapja lehet, amelyekre képtelenség mind rátalálni a kulcsszókutatás során. Ezt a keresőjelentésedben is megnézheted, különösen ha úgy állítod be az oszlopokat, hogy a kereséshez használt kifejezések azon kulcsszavak mellé kerüljenek, amelyek miatt a hirdetés megjelent. Ha nem célzod meg ezeket a nagyon specifikus kereséseket (amelyek általában vásárlási szándékúak), akkor rengeteg lehetőségről maradsz majd le.

 

A különbség a short tail és a long tail lekérdezések között

  • női cipők: ez egy általános, rövid (short tail) keresőkifejezés, amire általában rengeteg találat jelenik meg, és nehéz rangsorolni rá.
  • női cipők ingyenes házhozszállítással: ez egy sokkal konkrétabb kifejezés, ami egyértelműen arra utal, hogy a felhasználó vásárlási szándékkal keres.

 

Hogyan alkalmazható a szemantikai keresés a Google Adsben?

A Google Ads rendszerében általános, és némi pontos egyezéssel lehet szemantikus célzást végezni. A legtöbb PPC specialista általában más egyezésű típusokat alkalmaz majd (például kifejezésegyezést vagy módosított célzá), amit azzal indokolnak, hogy az általános egyezésű kulcsszavak miatt túl sok irreleváns keresésre jelenhetnek meg a hirdetések, ami gyorsan felemészti majd a költségvetést.

 

Nos, ez valóban így van, de csak akkor, ha az ember nem állít be megfelelő kizáró kulcsszavakat célzáskor, amelyek megakadályozzák, hogy a hirdetés olyan keresésekre is megjelenjen, amelyek mögött egyáltalán nem áll vásárlási szándék.

 

Szemantikus és szintaktikus keresés

A szintaktikus keresés nem a szavak jelentésére és kontextusára összpontosít, hanem a kereséskor használt sorrendjükre. Például a „hajópadló csere” szavakra csak akkor jelenik meg a hirdetés, ha mindkét szó így szerepel abban a kifejezésben, amire ajánlatot tettél.

 

Két egyezési típus céloz meg szintaktikai kereséseket: a kifejezésegyezés és az általánosegyezés-módosító.

 

Összefoglalva

Bár a Google Ads nagyon hatékony eszköze az online marketingben, azért emellett sokkal költséghatékonyabb megoldások is léteznek, ráadásul nem is érdemes azt önmagában kezelni. A hirdetési felület Minőségi mutatója például azt mutatja meg, hogy a céloldal, amelyre a hirdetést irányítottad, milyen mértékben felel meg a hirdetésekben szereplő kulcsszavaknak. Google Ads tehát nincs SEO nélkül, minden mindennel összrfügg. Egy komplex, az összefüggéseket megfelelően kezelő online marketing stratégia nélkül az egész mit sem ér. 

 

Úgy érzed, vaktában lövöldözöl, és csak egyhelyben toporogsz? Segítünk! Megvizsgáljuk az alkalmazott eszközeid eredményességét, és kialakítjuk cégre szabott online marketing stratégiádat, amit igény esetén veled együtt valósítunk meg. Részletekért és kapcsolatfelvételért kattints IDE!

 

Fontos továbbá észben tartani, hogy a kifejezésegyezés, a pontos egyezés, és az általánosegyezés-módosító típusok szinte minden kulcsszó-változatot megcéloznak, beleértve az egyes- és többes számú változatokat, a közeli változatokat, a szótöveket, és az elgépeléseket is – az egyedüli kivétel a szinonimák. A szinonimákat csak általános egyezéssel lehet megcélozni, amelyek a long tail keresésekre is fókuszálnak, illetve a keresések jelentését is megpróbálják megfejteni.

 

Nem szabad tehát túlbonyolítani a célzásokat különféle kifejezésegyezések, pontos egyezések, vagy általánosegyezés-módosítók felhalmozásával. Ezek az egyezési típusok automatikusan megcéloznak többféle variációt is, leszámítva a szinonimákat.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!