Amit egy online marketingesnek 2022-ben a SEO-ról tudnia kell

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Amit egy online marketingesnek 2022-ben a SEO-ról tudnia kell

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Akik foglalkoznak már egy pár éve a keresőoptimalizálással, azoknak bizonyára feltűnt, hogy általában az online trendek alakulásától függ, hogy egy adott időszakban mi számít jó SEO taktikának, és mi az, ami már lejárt lemezként „forog” csupán. Nézzük át, mit kell tenned 2019-ben! 
 

Amit egy online marketingesnek 2019-ben a SEO-ról tudnia kell

Az elmúlt évek változásai alapján, különös tekintettel az idei évből eltelt időre, bátran állíthatjuk, hogy a következő útmutató bevált és effektív módszereket és trendeket sorol fel a keresőoptimalizálás világából, amelyek felhasználásával bárki meghódíthatja a Google találati oldalainak legelőkelőbb pozícióit.

 

De elég is a szószaporításból – nézzük, hogy mit kell tenned 2022-ben a SEO sikerek bezsebelése érdekében!

 

1. A felhasználói élmények és a titokzatos RankBrain

2017 óta tudjuk, hogy a RankBrain a harmadik legfontosabb rangsorolási tényező a Google rendszerében. Ebből következik, hogy az idő múlásával egyre csak nő majd a RankBrain jelentősége.

 

De pontosan mi az a RankBrain, és tehetsz-e bármit azért, hogy a kedvében járj?

 

A RankBrainről röviden

Leegyszerűsítve, a RankBrain egy gépi tanulási rendszer, amelyet a Google azért fejlesztett ki, hogy segítsen minél jobb találatokat prezentálni a kereső felhasználóknak. A RankBrain fontos szerepet játszik a rangsorolásban.

 

Habár a RankBrain technikai működése összetett, egy keresőoptimalizálónak csupán annyit kell tudnia róla, hogy a rendszer azt figyeli, hogy a kereső felhasználók mit és hogyan csinálnak a keresőtalálatokkal. Ezen interakciók alapján segít a sorrend felállításában.

 

Egy végtelenül egyszerű példával szemléltethetjük ezt:

 

Tegyük fel, hogy rákeresel valamire az interneten – például egy útmutatóra a motoros fűnyírók karbantartásáról. A Google – jó szokásához híven – temérdek releváns találatot sorol fel keresésedre.

 

Ahogy a legtöbben, valószínűleg először te is a legelső találatra kattintasz rá, mert még a cím is arra utal, hogy itt megtalálod, amit keresel. Azonban rövidesen egyértelművé válik, hogy az első találat tartalma egyáltalán nem olyan, mint amire számítottál, és pillanatokon belül vissza is lépsz róla a találatok közé.

 

A RankBrain ezt figyeli és megjegyzi. A rendszer számára ezzel te, a felhasználó azt a jelzést küldöd, hogy az első találat nem felelt meg elvárásaidnak – nem releváns ahhoz, amire rákerestél. Persze ettől a Google nem fogja egyből két-három pozícióval csökkenteni az első találat rangsorolását, de minél többen lépnek vissza másodperceken belül róla, annál nagyobb a valószínűsége, hogy előbb-utóbb lejjebb csúszik majd. Sok kicsi sokra megy.

 

Ez persze fordított irányban is működik. Ha például az első találatból visszalépve lejjebb nézel szét, és az ötödik találatban találod meg azt, amit kerestél, akkor nagy valószínűséggel jó pár percet eltöltesz majd a tartalom olvasgatásával. A RankBrainnek ezzel azt a jelzést küldöd, hogy az ötödik találat az, amit kerestél – és egy picivel feljebb tolja majd a rangsorolását. Minél többen teszik ezt rajtad kívül, annál nagyobb esélye van az ötödik találatnak, hogy feljebb lépjen a rangsorolásban.

 

A RankBrain két fő szempont alapján próbálja kiszámítani, hogy mennyire fontos egy tartalom, és hogy hogyan rangsorolja azt. Az egyik az átkattintási arány, a másik pedig az oldalon eltöltött idő. Ismerkedjünk meg ezekkel közelebbről is.

 

Az oldalon eltöltött idő

Az oldalon eltöltött idő neve alapján nem igényel túl sok magyarázatot. Egész egyszerűen arról van szó, hogy egy felhasználó mennyi időt tölt el egy adott oldalon, mielőtt átnavigálna máshová, bezárná azt, vagy visszafordulna onnan.

 

A RankBrain számára nagyon fontos szempont ez az időtartam.

 

A RankBrain fejlesztőinek vezetője hivatalosan is megerősítette, hogy az oldalon eltöltött idő rangsorolási szempontnak számít. A SearchMetrics adatai szerint a legjobb 10 Google találaton eltöltött idő átlagosan 3 perc és 10 másodperc.

 

Ahogy azt már korábban is kifejtettük, minél több időt tölt egy felhasználó egy oldalon, annál inkább azt jelzi a RankBrainnek, hogy az oldal tartalma jó. Ilyen egyszerű. A Google jó tartalmakat szeretne kínálni felhasználóinak, ezért ez az oldal feljebb kerül majd a rangsorolásban.

 

Az átkattintási arány

A Google egyik mérnöke, Paul Haahr egy konferencián fejvakarásra késztette a jelenlévőket, amikor előadása során egy diájával lényegében a következőt foglalta össze:

 

A RankBrain néha magasabbra rangsorol egy oldalt, mint amilyen magas rangsorolást érdemelne.

 

Ez így elsőre furán hangzik, de a történet itt nem ér véget – ha ez az oldal az átlagnál magasabb átkattintási arányt vonz be, akkor a rendszer egy végleges rangemeléssel jutalmazza.

 

A RankBrain tehát esélyt ad ezeknek az oldalaknak, hogy bizonyítsanak, ha pedig a felhasználók rendszeresen kattintgatnak rá a találatok között, akkor a rendszer látni fogja, hogy ez a tartalom megérdemli a magasabb pozíciót. Persze ha a tartalom senkit nem érdekel, akkor idővel garantáltan elveszíti majd ezt az előkelőbb pozíciót.

 

2. Az átkattintások hatalma

Az átkattintások tehát aranyat érnek a Google rendszerében, azonban nem a RankBrain az egyetlen ok, amiért fontos, hogy minél többet vonzz be belőlük.

 

Az évek során a Google rengeteget fejlődött, és ma már bizonyos tartalmak sokkal előkelőbb kiemelést érdemelhetnek ki a többi találat felett, amelyek láttán a legtöbb felhasználó egyszerűen nem is görget lejjebb.

 

A fizetett hirdetések, a Google által összeállított listák és a válaszdobozok mind ezek közé tartoznak. Ezek a különleges találatok megkönnyítik a felhasználók dolgát – és megnehezítik azokét, akik minél több forgalmat szeretnének bevonzani webhelyükre.

 

Ha tehát szeretnéd, hogy tartalmaid ne vesszenek el a szürkeségben, akkor igyekezz minél több átkattintást szerezni.


3. Milyen a jó tartalom?

Volt idő, amikor elegendő volt egy jó adag kulcsszóval telegyömöszkölni az oldalak szöveges tartalmait, és a Google máris ezüsttálcán kínálta fel az első helyezést. Ha a keresőmotor oldalvizsgáló robotja felfedezte az adott kulcsszót a webhely cím címkéjében, URL-ében, a képek alt címkéiben, a meta leírásokban és a H1 címkében, akkor nyert ügyed volt.

 

Ezek a szempontok valamilyen szinten ma is számítanak még, de a Google azóta sokkal, de sokkal okosabbá vált. Hogy miben mutatkozik ez meg? Ha az oldal tartalmáról beszélünk, akkor a keresőmotor ma már nem szimplán a szöveges tartalmat, hanem a szövegkörnyezetet vizsgálja és bírálja el (vagyis rangsorolja).

 

Jó, de mit jelent ez?

A Google nagyon jól tudja, hogy a legjobb tartalmak nem feltétlenül (és általában valóban nem) azok, amelyek egy adott kulcsszóval vannak telehalmozva. Ehelyett próbál olyan tartalmakat felsorolni a kereső felhasználóknak, amelyek átfogóan beszélnek egy bizonyos témáról, és meglehetősen mélyen bele is fúrják magukat abba.

 

Minél mélyebb, átfogóbb egy tartalom, annál több információt kap meg egy felhasználó egyetlen helyen – ez a Google célja. Ezt díjazza jó rangsorolással.

 

Mitől lesz Google barát a tartalom?

A kérdés a fentiek elolvasása után jogos – hogyan érheted el, hogy a Google kellően mélynek vélje tartalmaidat?

 

Terjedelem

Érdemes legalább 2000 szavas tartalmakat készíteni, hiszen a legtöbb témakör kényelmesen és részletesen összegezhető ilyen terjedelemben, és minden olyan információt tartalmaz, amire egy kereső felhasználónak szüksége lehet.

Általánosságban jellemző, hogy a hosszabb tartalmak jobb rangsorolást kapnak a hasonló témájú, rövidebb cikkekkel szemben.

LSI kulcsszavak

Az LSI kulcsszavak terjedelmes írásaid tökéletes kiegészítői. Az LSI az angol latent semantic indexing, vagyis rejtett szemantikai indexelés szavak rövidítése, ami így elsőre nagyon technikainak és bonyolultnak hangzik, de valójában nem az.

 

Az LSI kulcsszavak egyszerűen olyan szavak és kifejezések, amelyek szorosan kapcsolódnak tartalmad témájához, és az elsődlegesen megcélzott kulcsszóhoz.

 

Ha például a házi sörfőzésről írsz egy átfogó útmutatót, akkor bizonyára szerepelnek majd benne a recept, a komló, az alkoholtartalom és hasonló szavak is – ők az LSI kulcsszavaid.

 

Amikor a Google robotjai átvizsgálják útmutatódat, akkor ezen kapcsolódó szavak és kifejezések alapján látják majd, hogy a tartalom sok releváns dologra kitér, és ebből kikövetkeztetik majd, hogy egy minőségi cikkről van szó. Az eredmény? Előkelőbb rangsorolás.

 

LSI kulcsszavakat többféle módon is szerezhetsz tartalmaidhoz. Rengeteg ingyenes online alkalmazás (Ezekről ITT írtunk) segíthet ebben – érdemes megnézni, hogy miket javasolnak!

 

4. Vigyázz, kész, mobil-első index!

Ha egészen eddig nem az óceán mélyén éltél, akkor biztosan hallottál már a Google mobil-első (mobile-first) indexéről. A keresőóriás már 2017-ben bejelentette, hogy hamarosan átvált erre az új adatbázisra. A kérdés csak az, hogy pontosan mit is jelent ez?

 

A Google tisztában van vele, hogy az emberek nagy része egyre szívesebben éri el az internetet mobileszközéről. 2018-ra már több mint a felhasználók fele nem asztali számítógépet vagy laptopot használ a böngészésre – az okostelefonok és a táblagépek korát éljük.

 

A Google a mobileszközökről böngészők egyre népesedő táborának szeretne „kedveskedni”, ezért hozta létre a mobil-első indexet. Az új index – a korábbival ellentétben – nem a webhelyek asztali, (hagyományos) verzióját vizsgálja meg, hanem azok mobilos változatát. A keresőtalálati oldalak összeállítása (rangsorolás) ezek alapján történik majd, függetlenül attól, hogy a keresés asztali számítógépről, vagy okostelefonról indult.

 

Ha egy webhely nem rendelkezik külön mobilos verzióval, vagy nem reszponzív kialakítással működik, akkor idővel sokat veszít majd korábbi rangsorolásából.

 

A mobil-első indexet 2018-ban kezdték bevezetni, persze nem egyszerre, hanem fokozatosan. A Google is tisztában van vele, hogy ez egy hosszadalmas procedúra lesz, de minden esély megvan rá, hogy ha webhelyedet eddig még nem érte el az új indexelési algoritmus, akkor ez akár holnap is megtörténhet. Ideje felkészülni.

 

1. Egységesítsd tartalmaidat webhelyed asztali és mobilverzióján is

A takarékosság jegyében az idők során szokássá vált a webmestereknél, hogy tartalmaik egy bizonyos részét elrejtsék webhelyük mobilos verzióján.

 

A Google robotjai azonban ezeket a rejtett tartalmakat képtelenek „elolvasni”, így lehetnek bármilyen jók, az új mobil-első algoritmus nem veszi majd figyelembe őket. Hasonló a helyzet azokon a mobilos webhelyeken is, amelyek szándékosan kevesebb tartalmat hordoznak, mint asztali verziójuk.

 

A Google szemében 2018-ban a mobilos az elsődleges verzió. Ha valami hiányzik róla, akkor azt az asztali verzió rangsorolása is megérzi majd (még ha azon minden is szerepel).

 

Éppen ezért biztosítanod kell, hogy minden asztali tartalmad elérhető és azonnal látható legyen webhelyed mobilos verzióján.

 

2. Válts reszponzív designra

Habár a Google figyelembe veszi az oldalak mobilos verzióját (pl. „m.webhely.hu”), még a keresőóriás is azt javasolja, hogy válts reszponzív designra.

 

3. Legyen mobilbarát webhelyed

A „mobilbarát” fogalma nem foglalható össze két szóban, de egy biztos – nem minden webhely számít automatikusan mobilbarátnak csak attól, hogy böngészhető egy mobileszközön is.

 

Hogy miért fontos a mobilbarát jelleg? A navigálhatóság, a webhely válaszideje és betöltési sebessége mind ide tartoznak, és szoros kapcsolatban állnak a felhasználói élménnyel. Ha egy felhasználó nem érzi jól magát webhelyeden, vagy pár másodpercen belül elhagyja azt, mert nem tölt be elég gyorsan, akkor az visszafordulásnak számít. Emlékszel még, hogy a RankBrain mivel „jutalmazza” az ilyen oldalakat?

 

Ha szeretnéd mobilbaráttá varázsolni webhelyedet, akkor először is ellenőrizned kell, hogy jelenleg milyen állapotban van a Google szemszögéből. Ezt a Google saját eszközével teheted meg - https://search.google.com/test/mobile-friendly.

 

Miután az eszköz végzett webhelyed átvizsgálásával, egy értékelést kapsz arról, hogy mennyire mobilbarát, és hogy mik azok a hiányosságok, amiket érdemes lenne pótolni rajta.

 

5. A videók kora

Ha rendszeresen használod az internetet, különösen a közösségi médiát, akkor biztosan feltűnt már, hogy mennyire elszaporodtak az utóbbi években az ezekre a platformokra optimalizált videók. Ez nem trend, hanem átalakulás – a becslések szerint mindössze három év múlva az összes online forgalom 80%-át a videók teszik majd ki. Talán még ennél is többet.

 

Az emberek nagyon rákaptak a videókra, és egyre nagyobb az igény erre a népszerű tartalomtípusra. „Content is the king” – mondják az angolajkúak. Ez annyit jelent: a tartalom a király. Nos, ha ez így van, akkor a videó a királyok királya.

 

YouTube: Az új kedvenc közösségi hálózatod

A YouTube sok minden. Videóplatform, közösségi hálózat, és a világ második legnagyobb keresőmotorja is. Ahogy a videók egyre népszerűbbé és elkészíthetőbbé válnak (manapság már bárki kedvére kamerázhat mobiltelefonjával), úgy a YouTube népszerűsége és forgalma is nőttön nő.

 

Sokan közvetlenül itt kezdik a keresésüket, ha videókat szeretnének látni, kihagyva ezzel a Google keresőjét. Ez azt jelenti, hogy ha szeretnéd elérni a videófogyasztók egyre népesedő táborát, akkor meg kell ismerkedj a YouTube rendszerével, és el kell kezdened tartalmakat gyártani oda.

 

Szerencsére némi szorgalommal (és tájékozódással) nem túl nehéz meghódítani a YouTube keresőtalálati listáját, hiszen a legtöbb marketingesnek nincs ideje, kedve, vagy szaktudása videókkal foglalkozni.

 

A YouTube videók szintén keresőoptimalizálhatók, csak úgy, mint egy online megírt cikk. Ha hatékonyan SEO-zod videóidat, akkor a Google találati listáján is nagyobb eséllyel jelensz meg majd ezekkel.

 

A Google találatai között gyakran találkozhatunk videókkal, amelyek nagy része – nem meglepő módon – a YouTube-ról származik. Itt érdemes megjegyezni, hogy a YouTube már rég óta a Google tulajdona, így ez nem is olyan meglepő – az viszont valószínű, hogy ahogy a videófogyasztás egyre nő, úgy a Google is több videótalálatot sorol majd fel az összesített találati listákon anélkül, hogy külön videós találatokra kellene szűrniük a keresőknek.

 

Tedd elérhetőbbé videóidat az olvasók számára

Nem kell tétlenül ülnöd, miután videóidat feltöltötted a YouTube-ra. Ha a későbbiekben releváns blogbejegyzéseket vagy cikkeket írsz, és korábban már töltöttél fel az adott témához kapcsoló videót, akkor természetesen érdemes azt beágyazni a szöveges cikk tartalmába, többek elé eljuttatva ezzel videóidat.

 

Újonnan írt cikkeidhez is rögzíthetsz persze kiegészítő videókat, amelyek segítenek jobban elmagyarázni az adott témát.

 

Végezetül ne feledd: kész videóidat a YouTube-ról bármikor átoszthatod a Facebookra, a Facebookra, és más közösségi hálózatokra is!

 

6. Füleket hegyezni – Itt a hangalapú keresés

A hangalapú keresés a feltörő marketingstratégiák generációjának képviselője, azonban a számok egyértelműen arra utalnak, hogy ez a jelenség jóval több szimpla átmeneti trendnél, amiről egy-két év múlva senki nem beszél majd.

 

A Google, a Microsoft, az Apple és az Amazon – négy óriási világmárka – is saját hangos segédet fejlesztenek – ez épp elég meggyőző jel kellene legyen sokak számára, hogy valóban nem csak egy múló szenvedélyről van szó.

 

De milyen meggyőző számokról beszélünk? Egyelőre legyen elég annyi, hogy a mobilról indított keresések 20%-a hangalapú. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a mobilos keresések száma az nemrégiben meghaladta az asztali számítógépekről indítottakét… nos, kell még ragozni?

 

Optimalizálás hangalapú keresésre

Habár még gyerekcipőben jár, a hangalapú keresésre már most megéri elkezdeni felkészülni. Amiket eddig tudunk a technológiáról, azok alapján az alábbiakra érdemes odafigyelned.

 

Ha szeretnél megjelenni a hangalapú találatok között, akkor tartalmadnak az első találati oldalon kell szerepelnie az adott keresésre. Amennyiben tartalmad egy Google által kiemelt részletben is megjelenik, akkor szinte biztos, hogy ez lesz az elsődleges találat, ami megjelenítésre/felolvasásra kerül.

 

Nem árt továbbá egy kérdést, majd rögtön egy választ is elhelyezni tartalmadban. Ennek magyarázata végtelenül egyszerű: a legtöbb hangalapú keresést az emberek kérdésként fogalmazzák meg – szó szerint feltesznek egy kérdést a hangos segédnek, amire választ várnak.

 

A Google ilyenkor olyan tartalmakat igyekszik megvizsgálni, amelyek tartalmazzák a feltett kérdést (vagy egy hasonló megfogalmazását) és annak válaszát is. A választ érdemes röviden megfogalmazni, hiszen a hangos segéd nem fog három A4-es oldalt felolvasni. Persze egy következő bekezdésben sokkal mélyebben is megmagyarázható a téma.

 

7. A tartalom és a hivatkozások még mindig a SEO velejét képezik

Bármilyen ügyesen is trükközöl a white hat technikákkal, ha tartalmaid nem elég jók, hogy mások linkeljenek rájuk, akkor nem lesznek visszahivatkozásaid – ilyen egyszerű. Ha pedig egy kicsit is értesz a keresőoptimalizáláshoz, akkor nagyon jól tudod, hogy a webhelyedre mutató külső hivatkozások a SEO legstabilabb alappillérei közé tartoznak.

 

Ha nem kerülsz az első találati oldalra, akkor hiába ölsz órákat a CTR javításába és a hangalapú keresésre való optimalizálásra.

 

A Google egyik hivatalos bejelentése óta tudjuk, hogy a hivatkozások, a tartalom és a már korábban emlegetett RankBrain a három legfontosabb rangsorolási szempont a Google szemében.

 

Nincs tehát több helye a találgatásnak – a tartalom és a hivatkozások továbbra is a legfontosabb szempontok (amikbe még beleszólásod van – a RankBrain nem ilyen).

 

A megoldás tehát: készíts nagyszerű tartalmakat, hogy teret adj a hivatkozásoknak, a látogatóknak, és a RankBrain elismerésének!

8. Tippek a hatékonyabb keresőoptimalizáláshoz

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni a SEO-ból, akkor fusd át ezeket a rövid tippeket is!

 

Fókuszálj a vizuális tartalmakra

Nem csak a videó, minden más vizuális tartalom is egyre népszerűbbé válik. Ennek köszönhetően a vizuális marketinggel is egyre többen foglalkoznak – és egyre többen igénylik azt.

 

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az Instagram, a Pinterest, és hasonló vizuális platformok egyre népesedő felhasználóbázisa.

 

De hogyan használhatod ki ezt a trendet? Igyekezz olyan képeket készíteni és megosztani, amelyeket az emberek szívesen helyeznek el saját tartalmaikban.

 

Ha tudod, mik azok az infografikák, akkor most biztosan arra gondolsz, hogy te olyanokat úgysem tudsz csinálni, mert nem vagy vizuális illusztrátor. A jó hír az, hogy mi most egyáltalán nem az infografikákról beszélünk!

 

Ha egy kép hasznos, érdekes, vagy bármilyen értéket képvisel, akkor azt mások szívesen osztják majd tovább, vagy helyezik el saját tartalmaikban, kiegészítő elemként. A tisztességesebb tartalomkészítők természetesen meg is jelölnek majd forrásként, és gyakran még egy visszahivatkozást is kapsz tőlük. Ha ez mégsem történik meg, akkor keresd fel a webhely üzemeltetőjét, és kérd meg, hogy illesszen be a kép alá egy általad küldött hivatkozást – neki csak egy percébe kerül, de ezzel sokat segíthet neked.

 

Publikálj hasznos, egyedi adatokat

Azok az online tartalomkészítők, akik első sorban cikkekre és egyéb írott tartalmakra fókuszálnak (tehát bloggerek, újságírók, stb.) rajonganak az egyedi adatokért. Ez így leírva furcsán hangzik, pedig nagyon is ez a helyzet.

 

Ezek az emberek előszeretettel helyeznek el statisztikákat, kimutatásokat, felmérési és tanulmányi eredményeket, és minden hasonló adatot cikkeikben, hiszen ezekkel alátámaszthatják álláspontjaikat, és meglátásaikat.

 

Ösztönözd hozzászólásra olvasóidat

Ha van valami, ami a kutatásoknál is szilárdabban bizonyít egy feltételezést, az egy hivatalos bejelentés. A Google még 2016-ban közölte a nyilvánossággal, hogy a blogbejegyzésekhez írt kommentárok nagyon is sokat segíthetnek az adott tartalom rangsorolásában.

 

A Google elmondása szerint a hozzászólások jó on-site aktivitás jelzések – más szóval a Google szívesen látja, ha egy blognak aktív kommentközössége van. Ez azt jelenti, hogy az emberek szívesen térnek vissza rendszeresen a blogra, így bizonyára jó tartalmak találhatók rajta.

 

Összpontosíts a helyi keresésekre

A Google igyekszik a legjobb felhasználói élményt nyújtani a keresői számára. Az embere kényelmes böngészést várnak el a keresőóriástól, az pedig minden tőle telhetőt hajlandó megtenni, hogy ezt biztosítsa is nekik.

 

Az emberek nagy része (közel 100%-uk) használja a mobilos keresést helyi dolgok feltérképezésére. Itt lehet szó éttermekről, szervizekről, szórakozóhelyekről, ATM-ekről, vagy bármi másról. A Google tehát egyre nagyobb hangsúlyt fektet a helyi keresésekre és azok találataira – ez azt is mutatja, hogy az ilyen találatok a többi hivatkozás felett helyezkednek el, sokuk pedig még a Google Térképen is megjelölésre kerül az egyszerűbb fellelhetőség és tájékozódás érdekében.

 

 

Gyakori kérdések

Melyik a legfontosabb helyi SEO tipp

Próbálj meg minél több helyi vonatkozású kulcsszót használni tartalmaid optimalizálása közben (persze csak ha célod a helyi célközönség elérése), és nem árt, ha a Google Cégem ingyenes szolgáltatásába is regisztrálod vállalatod (vagy magadat vállalkozóként), hogy a térképen jelölt találatok között is megjelenhess.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!