Nem csak a Google létezik: SEO az „alternatív” keresőmotorokra

Bizonyára te is hallottad már azt a kifejezést, hogy valaki „mindent egy lapra tesz fel”. Ilyen az is, ha weboldalad csak a Google keresőjére optimalizálod – hiszen megannyi másik keresőmotor is használatban van! Ezek jelentősége ugyan nem hatalmas, és valóban a Google-től várhatod a legnagyobb forgalmat, de szerencsére az optimalizálás sem ördöngösség rájuk, így egy kis odafigyeléssel teljesítheted is. 

SEO alternatív keresőmotorokra

Szerencsére, ha a google-ra optimalizálod tartalmaidat, azzal többnyire más keresőmotorok elvárásainak is megfelelsz majd, azonban vannak bizonyos technikák és feladatok, amikkel külön-külön is foglalkoznod kell. Az alábbiakban ezekről lesz szó.

 

Persze amikor keresőoptimalizálásról beszélünk, mindig először a Google-t figyeljük. A teljesítményelemzésekben is ennek adatait, kulcsszópozícióit vesszük alapul, de azért nem árt, ha ismered a különbségeket a keresmotorok között. Ha azonban úgy érzed, még a Google legfontosabb algoritmusai is távol állnak tőled, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és tegyük rendbe online marketinged együtt! 

 

Miért éri meg más keresőmotorokra is optimalizálni?

A felhasználók többsége a google Keresőjén keresztül böngészi az internetet, ami annak köszönhető, hogy a böngészőpiac több, mint 60%-át a Chrome teszi ki. Mivel a Chrome alapértelmezett keresőmotorja a Google, így a legtöbben nem is gondolkodnak el rajta, hogy bármi mást használjanak az internetezéshez. A Google összességében több, mint a keresőpiac 90%-át birtokolja.
Jogosan merül fel tehát a kérdés, hogy egyáltalán megéri-e más keresőmotorokra optimalizálni.


A válasz egyszerű: Igen.


A helyzet az, hogy amíg mindenki (köztük céged is) a Google első pozícióiért küzd, rengeteg márka teljesen figyelmen kívül hagyja az olyan egyre népszerűbb keresőmotorokat, mint például a DuckDuckGót. Ez remek lehetőséget kínál arra, hogy megszerezd a legjobb pozíciókat ezeket a kevésbé, de használt találati oldalakon

 

1. Figyelj a kulcsszavakra, az on-page szempontokra és a technikai SEO-ra

A Yahoo, a bing és más keresőmotorok algoritmusa korántsem olyan fejlett, mint a Google-é. Éppen ezért jóval több információt kell nekik szolgáltatnod webhelyedről, ha azt szeretnéd, hogy releváns keresésekre jeleníthessék meg tartalmaidat.

 

Meta kulcsszavak

A meta kulcsszavak továbbra is fontos szerepet játszanak a Bing, a Yahoo, és jó eséllyel más keresőmotorok SEO-jában is. Ezek a meta kulcsszavak a webhely oldalainak html kódjában jelennek csak meg, és segítenek megállapítani a keresőmotoroknak, hogy tartalmaidat mely kulcsszavakra, keresésekre jelenítsék meg a kereső felhasználóknak.


A Google 2009-ben bejelentette, hogy a meta kulcsszavakat már nem veszi figyelembe a rangsoroláshoz, mert túl sokan visszaéltek ezek használatával (kulcsszóhalmozás), ezzel jelentősen rontva a találatok minőségén.


Továbbra is megéri tehát meta kulcsszavakat használni, csak nem pont a Google szemében. Válassz releváns kulcsszavakat tartalmaidhoz, illetve használd ezek elgépelt verzióit és néhány long-tail kifejezést is. Persze más keresőmotorok továbbra is büntethetnek a halmozásért, ezért ezt ugyan úgy érdemes kerülni, mint fő szöveges tartalmaidban.

 

Az oldal fő tartalmában használt kulcsszavak

A Google többek között úgynevezett LSI kulcsszavakat is használ a weboldalak rangsorolásához. Leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy nem muszáj pontosan azokat a kulcsszavakat használnod tartalmadban, amelyekre rangsorolni szeretnél. A Google ismeri szavak, kifejezések közötti kapcsolatokat.


A bing még nem tart itt, így ha szeretnél erre a keresőmotorra is optimalizálni, akkor szó szerint kell használnod ugyan azokat a kulcsszavakat tartalmaidban, amelyekre rangsorolni szeretnél. Igyekezz egy-egy tartalomban csak legfeljebb egy-két kulcsszót megcélozni, hogy jobban teljesíts a találatok között.

 

Persze jogosan merül fel a kérdés, hogy hogyan célozd meg helyesen ezeket a kulcsszavakat. Lássunk néhány tippet ehhez:
•    Használd fő kulcsszavadat az oldal címében (H1-es címke), és az alcímekben is (H2). A Bing nagyon fontosnak tartja a címsorokban elhelyezett kulcsszavakat, tehát ügyelj rá, hogy ezek kapcsolódjanak a témához, és tartsd szem előtt a felhasználók érdekeit is.
•    Írj egy meggyőző meta descriptiont (leírás), amelyben használd fő kulcsszavadat is.
•    Használd fő kulcsszavad long-tail változatait is, hogy még több forgalmat vonzhass be a Bingen keresztül. A long-tail kulcsszavak a Google seo-ban is sokat segíthetnek.

 

Persze a tartalmak minősége a Bing részéről is fontos szempont. Hiába töltögeted ki tehát a meta mezőket különféle kulcsszavakkal – ha tartalmilag nem kínálsz elég értéket és színvonalat, akkor mindez semmit sem ér majd. Mik tehát a minőségi tartalom ismérvei a Bing szerint?
•    Tekintély: Megbízható a tartalom?
•    Hasznosság: Mennyire hasznos és részletes a tartalom?
•    Prezentáció: Könnyedén fellelhető és érthető a tartalom?
 

 

A közösségi jelek

Egy aktív közösségi jelenléttel nem csak extra publicitásra és forgalomra tehetsz szert a különböző közösségi platformokról, hanem tovább is erősítheted vele pozícióidat a Google-on kívüli keresőmotorok találati oldalain. A Bing (és az azon alapuló Yahoo) például rangsorolási szempontként kezeli a közösségi jeleket.


A keresőmotor erről hivatalosan is nyilatkozott:
„Ha közösségileg befolyásos vagy, akkor követőit széles körökben megosztják tartalmaidat, a Bing pedig ezeket pozitív jelekként értelmezi majd. Ezek a pozitív jelek hosszútávon pozitív hatással lehetnek organikus rangsorolásaidra.”
 

2. Erősítsd meg DuckDuckGo rangsorolásaidat Wikipédiás és más visszahivatkozásokkal

Ahogy az emberek egyre kevésbé bíznak a szupercégekben (mint például a mindent és mindenkit követő Google-ban), több olyan szolgáltatás is kezd népszerűbbé válni, amelyek nem gyűjtenek személyes adatokat felhasználóikról – ilyen például a DuckDuckGo keresőmotor  is.


A DuckDuckGo egy nyílt forráskódú keresőplatform, ami fokozott testre szabhatóságot kínál felhasználói számára. Kétségtelen, hogy ez is hozzájárul meglehetősen alacsony visszafordulási arányához.

 

Tehát hogyan lehet optimalizálni a DuckDuckGo keresőmotorra? Kezdésképpen egy felhasználóbarát, biztonságos webhelyet kell kínálnod látogatóid számára.
A DuckDuckGo számára továbbá a linkprofil is fontos szempont, amelyet a Yahoo technológiája segítségével ellenőriz. A keresőmotor egyik javaslata, hogy olyan jó minőségű forrásokból szerezz visszahivatkozásokat webhelyed számára, mint például a Wikipédia. Fontos továbbá észben tartani, hogy a DuckDuckGo algoritmus a nofollow hivatkozásokat is figyelembe veszi, mert a készítők bíznak a közösségileg összegyűjtött információkban.


A platform még azonnali válaszokat (Instant Answers) is segít létrehozni. Mivel a közösségre támaszkodnak az ilyen válaszok létrehozásában, egészen ritka „réskeresésekre” is megjelenhetsz tartalmaiddal.


Ha azt szeretnéd, hogy a DuckDuckGo „hivatalos webhely” címkével jelölje meg találataidat, akkor olyan minőségi források kell, hogy megemlítsenek, mint például a Wikipédia.

 

Mivel a DuckDuckGo ilyen nagy mértékben támaszkodik a közösségi hozzájárulásokra, a platform semmilyen eszközt nem kínál, amelyeken keresztül a webmesterek hivatkozásokat küldhetnek be neki. E helyett a keresőmotor azt javasolja, hogy tekintsd meg a találat forrását, és ott végezd el a szükséges változtatásokat, hogy maga a találat is frissülhessen ezt követően a helyes információkkal.
 

A DuckDuckGo a keresőszándékot is érti

Sokan egy alsóbbrendű keresőmotornak tartják a DuckDuckGót, ami csak pontos kulcszóegyezés esetén képes megtalálni a helyes találatokat egy-egy keresésre. Keress csak rá a „Samsung telefon árak” illetve az „Samsung telefon megéri” lekérdezésekre, és rögtön látni fogod, hogy a DDG pontosan tudja, milyen szándékkal kerestél.
 

Helyi találatok a DuckDuckGo felületén

Mivel a DuckDuckGo nem követi a felhasználók tartózkodási helyét, így helyi célzású találatokat sem képes megjeleníteni nekik. Ez azt jelenti, hogy a helyi üzletek tulajdonosai kénytelenek rendkívül konkrét helyi kulcsszavakra optimalizálni, ha szeretnének megjelenni ezekre a keresésekre.


Használd tehát olyan, üzletedhez közeli utak, terek és városrészek neveit long-tail kulcsszavaidban, amelyekre a felhasználók rákeresnének, ha a közelükben szeretnének boltokat és szolgáltatásokat találni.
 

3. Szerezz helyi forgalmat a Bing Placesről

Akárcsak a Google, a Bing is rendelkezik egy saját üzlet-adatbázissal, amelyet Bing Places néven találhatsz meg. Egy Bing Places adatlap elkészítésével üzleted a Bing helyi találatai között is megjelenhet.
Hasonlóképpen a Google Cégem adatlapokhoz, a Bing Places adatlapok is alapvető információkat (név, cím, stb.) és képeket kínálnak a felhasználóknak cégedről.

 

4. Használj Schema jelölőnyelvet

A Schema segítségével plusz információkat („mikroadatokat”) kínálhatsz a keresőmotoroknak (Google, Yahoo, Bing) tartalmaidról, így azok könnyebben értelmezik majd őket.


A Schemával megjelölt információk alapján a keresőmotorok még relevánsabb keresésekre jeleníthetik meg majd tartalmaidat, időnként bővített találatok formájában is. Ezek a bővített találatok jobban kitűnnek a többi közül (még ha nem is a legelső pozícióban helyezkednek el), és ezzel több kattintást is eredményezhetnek.


Az efféle adatjelöléseket azért szeretik a keresőmotorok, mert még hasznosabb találatokat kínálhatnak velük felhasználóiknak. Minden keresőmotornak ez a fő célja: hogy minél alaposabban kiszolgálja felhasználóit, és azok így rendszeresen visszatérjenek az adott motorhoz, még több minőségi találatért.
 

Kiemelt területeink