notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

DuckDuckGo kontra Google - A DuckDuckGo és a Google részletes összehasonlítása

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > DuckDuckGo kontra Google, avagy kicsi a kacsa, de privát

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

DuckDuckGo kontra Google, avagy kicsi a kacsa, de privát


2019/06/06
Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

A „rákeresek az interneten” és a „ráguglizok” kifejezések mára már szinonimákká váltak – a Google uralja a keresőpiac tehetősnek mondható hányadát (legalább is az országok többségében), méghozzá jogosan, elvégre egy végtelenül hasznos, kényelmes eszköz, ami milliók életét könnyíti meg napi rendszerességgel.
 

DuckDuckGo és Google összehasonlítása

Persze a többi keresőmotor sem rest a Google babérjaira törni, és van néhány olyan is közöttük, amely kifejezetten egyedi ígéretekkel próbálja megkülönböztetni magát az átlagtól. Ilyen például a DuckDuckGo is, amely büszkén hallatja magáról, hogy milyen biztonságos és privát keresőt kínál, ami nem tartja számon a felhasználók személyes adatait (ezzel az állítással keményen odacsípve az olyan óriásoknak, mint például a Google).

 

Ha kezded kétségbe vonni a Google biztonságát (elvégre a keresőóriás tényleg mindent tud rólad), vagy egyszerűen csak ki szeretnél próbálni valami újat, a DuckDuckGo kiváló jelöltnek ígérkezik, de vajon mit kínál a keresőmotorok királyával szemben? Cikkünkben ezt a két motort hasonlítjuk most össze, és megpróbálunk választ adni a kérdésre: „melyiket válasszam?”

 

Mi is az a DuckDuckGo?

A DuckDuckGót Gabriel Weinberg alapította 2008-ban. A keresőmotor legjellegzetesebb sajátossága, hogy elmondása szerint semmilyen személyes adatot nem gyűjt be és tárol felhasználóiról. Ha ellátogatsz a felületre, akkor a következő szöveg jelenik meg a keresősáv alatt: „A kereső ami nem követ.” – lejjebb görgetve pedig „Nem tároljuk a személyes adataidat. Soha.”

 

A DuckDuckGo nem követi mindenhová a felhasználóit célzott hirdetésekkel, elvégre nincs semmilyen adatuk, ami alapján célozhatnának. Ebből következik, hogy a keresőmotor nem árulja az emberek adatait a hirdetőknek, mint például a Google. Ez nem jelenti azt, hogy a DuckDuckGón nincsenek hirdetések, de ezek nem többek egyszerű keresőhirdetéseknél, amik a keresőtalálati oldalakon jelennek meg. A keresőmotor még akkor sem tárolja a felhasználó adatait, ha az nem használ privát böngészési módot.

 

Ha valaki számára fontos a magánélet és az online biztonság, akkor annak nagyon csábító lehet ez az alternatíva, elvégre még a keresőmotor Twitter profilja is tele van ezzel a témával kapcsolatos tartalmakkal.

 

A DuckDuckGo keresőfunkciói

Nos, ez eddig jól hangzik, de mit kínál ezen kívül a DuckDuckGo, ami miatt érdemes lenne kipróbálni, vagy akár átváltani rá? Nos, a „kacsás keresőmotor” hasonló felépítéssel rendelkezik, mint a Google. Alapértelmezettként 10 organikus találat jelenik meg a találati oldalakon, és néhány hirdetés legfelül, esetleg legalul (ez a különböző kulcsszavak és témák keresettségétől és a rájuk jellemző versenytől függ.

 

A DuckDuckGo-nak is van saját robotja, amivel feltérképezi a netet (ez a DuckDuckBot), illetve további 400 másik forrást is felhasznál a keresőtalálatok összeállításához, beleértve más keresőmotorokat (pl. Bing, Yahoo, Yandex) és az olyan közösségileg szerkesztett forrásokat, mint a Wikipédia.

 

Hasonlóképpen a Google-hoz, a DuckDuckGo is kínál egy saját tudáspanelt, amely a találati oldal jobb oldalán jelenik meg, és rövid, fontos információkat közöl a keresett dolgokról (például egy cég elérhetőségei, elhelyezkedése a térképen, stb.) Ezekhez is a fent említett forrásokból merít, többek között – szintén akárcsak a Google – a Wikipédiából is.

 

A DuckDuckGo a különböző véleményező webhelyeket is felhasználja (pl. Yelp), hogy megjelenítse az éttermek és egyéb létesítmények elérhetőségeit (telefonszám, cím, stb.) A cégek adatai a Bing Mapsból származnak, de ezt akár a Google Térképre is át lehet állítani.

 

A keresőmotor számos apró, de hasznos funkciót is kínál, amelyek általánosságban kellemesebbé, egyszerűbbé teszik a böngészést a felhasználók számára, és sokat ezek közül a Google-tól vett át (bár nem rendelkezik a keresőóriás összes funkciójával). Például amikor egy felhasználó elér a találati oldal aljára, akkor lehetősége van a következő találatokat az előzőek alatt megjeleníteni ahelyett, hogy egy másik oldalra kellene átlapoznia ezekhez.

 

Egy másik hasznos funkció a kategóriaoldalak, amelyek lényegében egy külön oldalra kigyűjtött rövid, azonnali válaszokból állnak, és egy konkrét témát ölelnek fel. A DuckDuckGo konkrétan a Simspons karaktereket hozza fel példának (IDE kattintva megnézheted) ezekre az oldalakra. Minden bizonnyal ahogy a funkció fejlődik és a platform tudástára bővül, úgy egyre több (vélhetően magyar nyelvű) téma is kap saját listaoldalt.

 

Az azonnali válaszok egyébként a sima keresőtalálati oldalak tetején is megjelenhetnek, mint ahogy a Google-on is, habár ezek szintén nem „ismernek” még annyi mindent, mint a Nagy Testvér. Lehet persze keresni a webes találatokon kívül csak képekre, videókra, hírekre, és a térképen is.

 

Egy másik hasznos funkció, hogy bizonyos keresésekre külön dinamikus keresőkategóriákat jelenít meg a motor – ha például rákeresünk a „recipes” szóra (ami angolul „recepteket” jelent), akkor a fenti opciók (képek, hírek, stb.) mellett megjelenik egy „Receptek” kategória is (érdekes módon ez már magyarul van kiírva, bár a találatok továbbra is külföldiek). Persze meg kell jegyezni, hogy a DuckDuckGo a súgójában azt olvashatjuk, hogy bizonyos nyelvekre még mindig nincs teljesen lefordítva a keresőmotor, de bizonyára idővel ezzel is elkészülnek majd.

 

A keresőmotor persze lehetőséget nyújt arra is, hogy egy webhelyen belül keress vele – ezt a fejlesztők !bang szintaxisnak nevezik.

 

Ez persze csupán egy rövid összefoglaló a DuckDuckGo néhány leghasznosabb funkciójáról, ha teljesen részletes bemutatót szeretnénk írni, akkor itt ülhetnénk reggelig. Szóval mennyire népszerű a kacsás keresőmotor? Nos az éves forgalom alakulását (és néhány egyéb adatot) a platform saját statisztikai landing oldalán (ITT) láthatod. A felfelé ívelő grafikon arra enged következtetni, hogy a DuckDuckGot egyre többen használják, és sikeres jövő áll előtte (bár ezt persze lehetetlen konkrétan megjósolni).

 

Miért érdemes a DuckDuckGót használni?

Pihengetünk?

Biztonság

A DuckDuckGo arra építette fel sikerét, hogy nem tárol személyes adatokat a felhasználóról, és hogy a legbiztonságosabb opcióként működik a mai keresőpiacon.

 

Egyszerű használhatóság

Letisztult területének és hasznos, felhasználóbarát funkciónak köszönhetően a DuckDuckGo egy pozitívan egyedi keresőélményt kínál. Nagyon érezni rajta, hogy a használhatóságra lett kiélezve, azonban mindezt anélkül sikerült elérniük a fejlesztőknek, hogy feláldozták volna az egyszerű, de mutatós designt.

 

Egyre népszerűbb

Minél többen használják a keresőmotort, annál több profitot termel majd az egyszerű hirdetésekből, ami több fejlesztés előtt nyit teret a DuckDuckGo csapata számára.

A DuckDuckGo hátrányai

Még mindig nem olyan jó, mint a Google

Valljuk be, semmi sem közelíti meg azt a funkcionalitást és kényelmet, amit a Google kínál. Ez nem meglepő, elvégre valószínűleg az összes többi keresőmotor egyesített erőforrásai sincsenek akkorák, mint amivel a Google rendelkezik. Azonban érdemes megjegyezni, hogy a DuckDuckGo-ba 10 millió dollárt fektetett bele az Omers 2018 végén, ezért kétségtelen, hogy van jövője a platformnak.

 

Minimális keresőpiaci részesedése van

2017-ben a DuckDuckGo csupán a keresőpiac 0,22%-ával rendelkezett, ami még a kevésbé népszerűbb keresőmotorokénál (Ask, Baidu, Yandex) is alacsonyabb.

 

Valószínűleg mindig a Google nyomában lesz

Habár a DuckDuckGo kínál néhány ötletes funkciót, ezek legtöbbje közvetlenül a Google-ból lett átemelve, és valószínűleg a jövőben is csak mindig azon lesz, hogy beérje majd azt, amit a keresőóriás innovál. Persze nem lenne fair ezt kizárólag a DuckDuckGóval kapcsolatban megemlíteni – minden keresőmotor a Google-t próbálja követni.

 

Most pedig nézzük, mit kell tudni Google-ről

A Google-t keveseknek kell bemutatni – a világ legnagyobb adatbázisával rendelkező, legsokoldalúbb keresőmotorja már évtizedek óta. Nem csak egy rendkívül gazdag keresőt, hanem temérdek más eszközt is kínál a felhasználók mindennapi életének megkönnyítésére.

 

Ilyen eszköz például a sokak által kedvelt – és napi szinten gyakran használt – Google Térkép is, amely számtalan cégről kínál fontos információkat (elérhetőségek, szolgáltatások, képek, útvonaltervek, stb.) A Google-nak még egy saját közösségi hálózata is működött néhány évig Google+ (Google Plus) néven, és habár ez a próbálkozás végül kudarcba fulladt (erről ITT írtunk), a szolgáltatás ékes bizonyítéka volt annak, hogy a szupervállalat tényleg próbál mindenhol ott lenni.

 

A Google keresőfunkciói

Természetesen a Google is több keresőkategóriát kínál – többet is, mint a DuckDuckGo (képek, videók, hírek, könyvek, utazási keresések, stb.) A különböző keresések különféle szűrő szerint is szűkíthetők, például a találat kora alapján.

 

A Google keresőindexe ráadásul elképzelhetetlenül nagy – több száz milliárd oldal szerepel az adatbázisukban, amely több mint száz millió gigabájtnyi adatot jelent. Persze a hatalmas adatbázis nem sokat ér, ha nem tartozik hozzá egy jó algoritmus, ami képes ezt kezelni – a Google algoritmusa pedig nem csak a legravaszabb az összes közül, hanem folyamatosan fejlődik is, ráadásul mesterséges intelligenciát is használ a találati listák tökéletesítéséhez.

 

Röviden: a Google a bajnok, és nincs igazi versenytársa.

 

Arról sem feledkezhetünk meg, hogy a Google nem egy rendkívül értékes és népszerű eszközt/entitást birtokol és fejleszt folyamatosan – a Google-hoz tartozik többek között a Gmail, a YouTube, az Adsense, és nem mellesleg a népszerű okostelefon operációs rendszer, az Android is. Emellett egy egész csomagnyi ingyenes eszközt kínál – naptár, Google Drive, Hangouts, és még sorolhatnánk.

 

Tényleg felesleges tovább ecsetelni, hogy miért a Google a keresőipar óriása, és hogy miért válik rögtön internetes törvénnyé az, amit a keresőóriás mond. Azonban a temérdek hasznos funkció és eszköz mellett nem lehet elsiklani a tény mellett, hogy a Google szó szerint ipari szinten gyűjti a felhasználók adatait (erről ITT írtam), és habár ezekkel elmondása szerint igyekszik a keresőélményt javítani, mindenki jól tudja, hogy dollármilliárdokat keres évente azzal, hogy az ilyen adatokat szó szerint licitre bocsájtja a hirdetőknek.

 

Természetesen ez teljesen nyilvánosan történik, és a Google nem is titkolja ezt (nem is igazán tudná), a felhasználók többsége mégsincs tisztában vele, hogy mivel is „fizet” azért a rengeteg ingyenes szolgáltatásért, amit a Google kínál. Nos, egy szóval: az adataival.

 

Miért érdemes a Google-t használni?

Mert a Google egyszerűen a legjobb

Ragozzuk még? Érdemes? A cikkben számtalanszor elhangzott már, hogy a Google már jó ideje a keresőmotorok királya, és kétségtelen, hogy ez mindig így is marad majd. A Google szó szerint új technológiákat fejleszt (a keresőmotorok világán kívül is), míg más keresőmotorok örülnek, ha sikerül alapvető költségeiket fedezniük abból a minimális forgalomból, amit a Google hagy nekik.

 

Mik a Google hátrányai?

Ints búcsút a magánéletednek

Nem hiába lett a Google a világ egyik leggazdagabb cége – a hirdetők elképesztő pénzeket hajlandók fizetni a felhasználók adataiért, és a Google ezeket az adatokat készséggel licitre is bocsátja. A testre szabott keresőtalálatok és ajánlott tartalmak (pl. a YouTube-on) kényelmesek ugyan, de mindez az adatgyűjtés eredménye.

 

Néha kicsit túlgondolják a dolgokat

A Google folyamatosan kísérletezik új ötletekkel, koncepciókkal, technológiákkal, és szabványokkal, legyen szó apró változtatásokról, vagy több ezer webhelyet érintő, földrengésszerű algoritmuscsavarásokról. Mindez persze a felhasználói élmény, a keresőmotor precizitása, és természetesen a profit bővítése érdekében történik, de néha a Google is mellényúl, ami egy ekkora felhasználóbázis esetén szó szerint millióknak okoz fejfájást.

 

A Google sem tökéletes

Habár a Google tényleg szinte mindenben az élen jár, a kiemelt részletek például néha egyértelműen rossz, vagy félrevezető információkat közölnek a felhasználóval. A keresőmotor igyekszik javulni, de nem mindig teljesen megbízható.

 

A nagy kérdés: Google, vagy DuckDuckGo?

A fenti összehasonlítás alapján remélhetőleg te is belátod, hogy nincs egyértelmű válasz erre a kérdésre. Azok, akik a Google ökoszisztémájában élnek és dolgoznak évek óta, valószínűleg képtelenek lesznek nélkülözni mindazt a kényelmet és funkcionalitást, amit a keresőóriás kínál. Azonban akik számára fontos személyes adataik biztonsága, és nem támaszkodnak az olyan szolgáltatásokra, mint a Gmail, azok számára a DuckDuckGo lehet az egyik legígéretesebb alternatíva. Érdemes megjegyezni, hogy a YouTube is a Google kezében, van, na meg persze az Android is, szóval nehéz teljesen elszakadni a Nagy Testvértől.
 

 

 

  

Google Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Baidu

Mi az a Baidu? A Baidu a legnépszerűbb keresőmotor Kínában, és...

Oldal újracélzás

A leggyakoribb újracélzási módszer, amely a felhasználók számára a hirdetéseidet...

Sajtó optimalizálás

A sajtóközlemények keresőmotorokra történő...

Adoptációs folyamat

Mit is jelent az adoptációs folyamat?   Az adoptációs...

Megnyitási arány

Mi is az a megnyitási arány? A megnyitási arány azon emailek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.