9 tipp a sikeres SEO analízishez 2020-ra
9 tipp a sikeres SEO analízishez 2020-ra
Szombat éjjel, egy óra körül a LinkedIn-en „rámírt” egy IT cég értékesítési igazgatója, az „Elkezdődött: gazdasági világválság 2019. Hogyan készülj fel rá marketingesként?” cikkem kapcsán. Üzleti kapcsolatokhoz nem illő nyelven fogalmazta meg nemtetszését, mely szerint ez a cikk ismételten csak az alapokat mondja el, nem mond semmi újat. Ezt egyébként szombat éjjeli egykor tette, ami azért sok mindent feltételez. Régen volt a Gmailben egy olyan beépített intelligens szűrő, mely kivédte, ha az ember alkoholos befolyásoltság alatt akart emailt írni, amit aztán később megbánna. Lehet, a LinkedInre is kellene ilyen.
Ebben a cikkben (is) leírom, hogy fontos a tartalommarketing, és a SEO. Igen, ezt sokszor elmondom, de ahogy a példa mutatja, nem is véletlenül. Az illető cégének weboldal a Google Pages Speed testen 2, azaz 2 százalékot ért el a 100-ból (elméletileg PHP programozással is foglalkoznak pedig), a W3C validator 66 hibát és figyelmeztetést adott az oldal forrására, az utolsó blog bejegyzésüket pedig majdnem két éve készítették.
Így nem volt nehéz dolgom, a válasszal, csak elküldtem nekik a tesztek eredményét, és arra kértem, ha azokon az alapokon túl vannak, amit leírtam, akkor kérjen újdonságot. Mert bizony amíg ezek nincsenek meg, soha nem lesz látogatott és keresőbarát a weboldala.
Nem mondom tehát, hogy az alábbi cikkben nem lesznek olyan feladatok, amiről már sokszor beszéltem ezen a blogon, de a fent említett okokból kifolyólag ismét el kell mondanom.
A keresőoptimalizálás elengedhetetlen ahhoz, hogy kemény munkával előállított tartalmaidat fellelhetőbbé tedd célközönséged számára, akár egy webhelyről van szó, akár egy blogról. Tény persze, hogy manapság már mindenki indíthat magának blogot, és ez egyre sűrűbb versenyt teremt az úgynevezett blogszférában, de sokan még minőségi tartalmaikkal is küszködnek, amiért gyakran a megfelelő SEO hiányát okolhatjuk.
Egy alapos SEO analízis, vagy audit segít rátalálni azokra a problémákra blogodon (vagy webhelyeden), amelyek visszafogják tatalmaid teljesítményét, továbbá biztosítja, hogy oldalaid mind megfelelnek a Google legfrissebb elvárásainak is (na persze azoknak, amikről tudunk). Ha egy ilyet szeretnél, szívesen segítünk, mutatjuk hogyan! Kattints IDE most!
A következőkben felsorolt tippekkel erre szeretnénk felkészíteni!
1. Írj optimalizált tartalmakat
Ez a tipp szerintünk meglehetősen egyértelmű. Szöveges tartalmaid elkészítése során ügyelned kell rá, hogy megfelelően optimalizáltak legyenek, mire eljutsz odáig, hogy publikáld őket webhelyedre vagy blogodra.
Jogosan merül fel itt a kérdés persze, hogy mitől lesz keresőoptimalizált egy blog bejegyzés. Ez egy nagyobb témakör, ezt mi saját 200, csak tesztelésre használt SEO kísérleti oldalunkkal hosszasan vizsgáljuk, de néhány dolgot azért megosztanánk, amire érdemes odafigyelned.
Például a tartalom terjedelmére. Habár nem lehetetlen rövidebb cikkekkel jól rangsorolni, több szöveggel több lehetőséged is lesz a kulcsszavak természetes elhelyezésére, és arra, hogy hasznos információkat ossz meg olvasóiddal. Ez alapján egy 1600-1800 szavas hosszabb útmutató jó teljesítményt hozhat majd.
Nem árt továbbá releváns képekkel, illetve videókkal is illusztrálni mondanivalódat, és odafigyelni rá, hogy ezen elemek keresőmotorok által is olvasható mezői (pl. a képek alt címkéi) is megfelelően ki legyenek töltve. Azért, hogy ebben a cikkben meg ne hazudtoljam ezt az állításomat, álljon itt a Google Analyticsből egy screenshot, mely mutatja, milyen eredményességgel jár ez a stratégia.
Mindehhez persze fontos, hogy egy előzetes alapos kulccszókutatást is tarts.
2. Frissítsd blogtartalmaidat
Általánosságban elfogadott vélemény, hogy a Google a blogok korát is ellenőrzi a rangsoroláskor. Azonban a webhelyek rangsorolásával ellentétben, ahol a régebbiek jobbnak számítanak, a friss blogtartalmak előnyben részesülnek a Google részéről. Ez logikus, hiszen minél frissebb egy tartalom, annál valószínűbb, hogy naprakész, releváns információkat kínál egy felhasználó számára.
Fontos tehát, hogy időnként végigpörgesd régebbi cikkeidet, és új információkkal frissítsd őket, hogy továbbra is relevánsak maradjanak. Persze ehhez nem elég havonta végigmenni rajtuk, és átírni a publikációs, vagy frissített dátumot!
3. Az oldalak tekintélye
A Google szeret olyan webhelyeket és oldalakat a találati listák magasabb pozícióiba emelni, amelyek bizonyítottan hitelesek és köztekintélynek örvendenek. Az interneten ez javarészt visszahivatkozásokkal történik. Minél több tekintélyes webhely mutat saját tartalmaidra egy-egy linkkel, annál több tekintélyt ruháznak át azokra a sajátjukból.
Ezt a tekintélyt az úgynevezett PageRank határozza meg, azonban a Google ezt már évek óta nem hozza nyilvánosságra, mint azt sokáig tette. Ehelyett többen is igyekeztek egy hasonló értékelési rendszert kidolgozni, amely némileg helyettesítheti a PageRanket. Ilyen például a Moz Domain Authority illetve Page Authority pontszámai, amelyek – habár nem hivatalos Google értékek – általában egy egész jó képet mutatnak arról, hogy mennyire rangsorolhat jól egy tartalom, vagy webhely.
Auditod során mindenképpen érdemes tehát ellenőrizni legalább a Domain Authority pontszámot.
4. Használj SEO analízis eszközöket
Rengeteg online eszköz áll rendelkezésedre, amelyek mind sokat segíthetnek webhelyed SEO auditálásában. Habár ingyenes és fizetős alternatívák közül is választhatsz, az utóbbi kategóriába tartozó eszközök értelemszerűen több funkciót kínálnak majd az ingyenesekkel szemben.
Ingyenes eszközök például:
Néhány népszerűbb fizetős eszköz (ingyenes próbaverzióval):
5. Használd a közösségi médiát webhelyed forgalmának fellendítésére
Habár a közösségi média közvetlenül nem segít a keresőoptimalizálásban (legalább is a Google szemszögéből), a különböző platformok valójában rengeteget tehetnek azért, hogy webhelyed magasabb rangsorolást érjen el. Na de hogyan?
Először is azzal, hogy tartalmaidat a különböző közösségi platformokon is népszerűsíted (Facebook, Twitter, stb.), forgalmat vonzol webhelyedre. Ezek a felhasználók megismerkedhetnek márkáddal, és ha tetszik nekik, amit a webhely, vagy blog kínál, akkor jó eséllyel újra és újra visszatérnek majd oda. A forgalom mennyiségére és a látogatások hosszára mind odafigyel a Google.
Mindemellett tartalmaidnak lehetősége van, hogy megosztásokon és privát üzeneteken keresztül minél több felhasználót érjenek el. Ezek között jó eséllyel lehet néhány másik blogger is, akik megemlíthetik cikkeidet saját írásaikban, valószínűleg egy link elhelyezésével. Ezzel értékes visszahivatkozásokat szerezhetsz tartalmaidnak, ami növeli a tekintélyedet a Google szemében.
6. Használj email marketinget, de csak okosan
Blogod és webhelyed látogatói számára remélhetőleg feliratkozási lehetőséget is biztosítasz, lehetővé téve ezzel, hogy kihasználd az email marketing nyújtotta lehetőségeket. Amikor egy felhasználó feliratkozik hírleveledre, azzal engedélyt ad, hogy egy-egy email formájában felhívd a figyelmét új tartalmakra, akciókra, hírekre, és egyéb számára releváns tudnivalókra.
Ez az engedély azonban nem jelenti azt, hogy napi rendszerességgel spamelheted őket marketingüzenetekkel, vagy bármi mással. Ha már sikerült a bizalmukba férkőznöd (hiszen önként iratkoztak fel), akkor ne élj vissza ezzel! Auditod során ellenőrizd jelenlegi email stratégiádat is, és nézd meg, hogy mennyire sikeresek email erőfeszítéseid. Elég jó az üzenetek tárgya? Kellően testreszabottak a szövegek? Milyen sűrűn mennek ki az emailek?
7. Ügyelj a helyi SEO-ra
Mindenképpen érdemes regisztrálnod egy Google Cégem adatlapot vállalatod számára. Habár ez minden cég számára hasznos lehet, amennyiben vállalatod helyi ügyfélkört szolgál ki (legyen szó egy fizikai üzletről, egy edzőteremről, egy étteremről, stb.), a Google Cégem adatlap elengedhetetlen az előkelő keresőpozíciók megszerzéséhez.
Egy ilyen adatlap lehetővé teszi, hogy céged profilja a Google Térképén megjelenjen a felhasználók számára, illetve hogy az úgynevezett (és kiemelt) helyi csomagban is feltűnjön, ha azok valamilyen releváns dologra keresnek rá a közeledben. Ebben a cikkben megtalálsz minden fontosat, amit a helyi SEO e részéről tudnod kell!
8. Óvakodj a black hattől
A „black hat” a keresőoptimalizálásban azokra a „szabálytalan” technikákra utal, amelyek unfair előnyt biztosíthatnak egy webhely, vagy cég számára a rangsorolási versenyben. Lényegében mondhatnánk azt is, hogy amire a Google rossz szemmel néz, az mind black hatnek számít – ezek lehetnek akár olyan elavult módszerek, mint a kulcsszóhalmozás, vagy olyan drasztikus lépések is, mint egy webhely rossz minőségű visszahivatkozásokkal történő bombázása, illetve akár a hackelés.
Feltételezzük, hogy nem mennél ilyen végletekig, de sok olyan SEO lehetőség is van, amelyekről az ember nem is gondolná, hogy black hatnek számít (mint például az előbb említett kulcsszóhalmozás), ezért jobb odafigyelni ezekre.
9. Bízd profikra!
Ha mindez túl soknak hangzik – és valljuk be, a teljes körű SEO kiépítése, illetve folyamatos ellenőrzése és frissítése az is –, akkor a legjobb, ha a véletlen helyett profikra bízod az ilyesmit. arról, hogy hogyan zajlik nálunk egy audit, IDE kattintva olvashatsz!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.