Így hasznosítsd a PPC hirdetéseket plasztikai sebészeti marketingedben
Így hasznosítsd a PPC hirdetéseket plasztikai sebészeti marketingedben
A plasztikai sebészet egy kifejezetten versenyszerű terület, amelyben minden előnyre szükséged van, ha szeretnél a konkurencia előtt maradni. Ehhez persze számos digitális marketingeszközt használhatsz fel, azonban ha van egy, amiről meglepően ritkán hallani a plasztikai sebészek körében, az PPC.
A PPC hirdetések azért olyan hasznosak a plasztikai sebészeti marketingben, mert jelentősen fellendíthetik a webhelyedre érkező releváns, érdeklődő forgalmat, javítva ezzel a konverziós arányokat és a bevételt is. A PPC egy célzott hirdetési módszer, ami lehetővé teszi, hogy marketingüzeneteidet kifejezetten azokhoz a felhasználókhoz juttathasd el, akik érdeklődnének is kínálatod iránt, illetve rögtön konverzióra is ösztönözheted vele őket.
Íme néhány hasznos tudnivaló a PPC hirdetésekről plasztikai sebészeknek!
Goolgle Ads PPC hirdetések plasztikai sebészeknek
A legnépszerűbb PPC hirdetési platform a Google Ads. A keresőóriás számos kampánytípust kínál hirdetési rendszerében, úgymint keresési hirdetéseket, videós reklámokat, Shopping hirdetéseket és a Display hirdetéseket.
A keresési hirdetések a Google Kereső találatai felett illetve alatt jelennek meg, míg a videóhirdetések a YouTUbe-on, a Shopping hirdetések pedig a Google Shopping találatai között láthatók. A Display hirdetések szintén egy külön kategória – ide tartoznak a képes hirdetések, amelyek különféle webhelyeken, a Gmailben illetve a YouTube-on jelennek meg.
Egy plasztikai praxis számára a videós és a Display hirdetések térülhetnek meg legkedvezőbben, hiszen ezek kifejezetten vizuális jellegű reklámok. A keresési hirdetések szintén népszerűek, ugyanis nagyon sokan látják őket a keresésekkor. Bármilyen típust is választasz plasztikai PPC hirdetéseidhez, megtérülésük a megfelelő hirdetéskezeléstől, tehát az ajánlattételek módosításától, a célzástól, illetve a költségkeret beállításától függ majd.
Közösségi PPC hirdetések plasztikai sebészeknek
Nem a Google az egyetlen platform, ami PPC hirdetéseket kínál plasztikai sebészeknek. Számos közösségi hálózaton, úgymint a Facebookon, az Instagramon vagy éppen a Twitteren is igénybe veheted ezt a hirdetéstípust, csak éppen más környezetben, mint a Google rendszerében. Számos platform még meglévő bejegyzéseidet is engedi hirdetésként kiemelni, hogy még többek láthassák őket.
A Google-lal ellentétben a legtöbb közösségi platform csak saját webhelyén/alkalmazásában képes hirdetéseket elhelyezni, habár a Facebooknak több tulajdona is van (Instagram, Messenger, WhatsApp), ami mind hirdetési hatáskörébe tartozik.
A közösségi médiás PPC hirdetések temérdek célzási opciót kívánnak, ami a felhasználóktól összegyűjtött adatokon alapszanak. Ez lehetővé teszi egy plasztikai sebész számára, hogy pontosan olyan érdeklődésű, korú, nemű, jövedelmű, stb. felhasználókat célozzon meg, akik ideális ügyfelek lehetnek e paraméterek alapján.
Ez a fajta precíz célzás segít, hogy marketingüzeneteid csak azokhoz juthassanak el, akik jó eséllyel érdeklődnének is plasztikai szolgáltatásaid iránt. Ez sokkal jobb megtérülést ígér, mint az általános hirdetések, hiszen több olyan személy kattint a hirdetésekre, aki talán konvertál is majd ez után.
PPC landing oldalak plasztikai sebészeknek
A PPC hirdetések célja, hogy minél több felhasználó jusson el webhelyed egy bizonyos oldalára. Minden PPC hirdetés egy úgynevezett landing, vagy céloldalra vezeti a felhasználókat. Ez az oldal lehet persze webhelyed főoldala, de sokkal jobb eredményeket érsz majd el, ha minden hirdetéshez egy releváns landing oldalt készítesz webhelyedre.
Egy igazán jó landing oldal szorosan kapcsolódik ahhoz a hirdetéshez, amin keresztül a felhasználók az oldalra érkeznek. Ha például egy hirdetés a ráncfelvarrásról szól, akkor egy külön landing oldalt kell készítened hozzá, ami szintén ezzel a témával foglalkozik, és bővebben is kifejti azt, amit a hirdetés ígért. Ezen az oldalon kell szerepelnie egy felhívásnak is, illetve elérhetőségeknek, hogy a látogató minél könnyebben felvehesse a kapcsolatot praxisoddal. Érdemes elhelyezni továbbá a korábbi ügyfelek elégedett véleményeit is, ezzel is megerősítve a látogató bizalmát márkádban.
A landing oldal fő célja elvezetni a felhasználót a konverziós műveletig. Szinte lehetetlen elsőre jól konvertáló landing oldalt készíteni, ezért érdemes A/B tesztek alá vetni őket, hogy kiderítsd, milyen elemek, hol, és milyen formában a leghatékonyabbak (betűméret, képek elhelyezése, színösszeállítások, stb.)
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.