Alexa Rank - Mi az az Alexa Rank, és hogyan javíts rajta?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Mi az az Alexa Rank, és hogyan javíthatod a sajátodat?

Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

A veterán webmesterek és SEO szakemberek még emlékeznek azokra az időkre, amikor a Google mindenki számára elérhetővé tette a PageRank pontszámot, vagyis azt az értéket, amelyet a Google algoritmusa egy-egy webhelyhez társított, ezzel jelezve annak minőségét a keresőmotor szemében.
 

Mi az az Alexa Rank?

A PageRank azonban már jó ideje nem publikus, és több másik ehhez hasonló jellegű rangsorolási vagy pontozási rendszer jött létre, (ilyen például a Moz Domain és Page Authorityje), amelyek, ezt az űrt igyekeznek kitölteni. Ilyesmi kontextusban találkozhatunk az Alexa Rankkel (vagyis ranggal), amiről mai cikkünk szól. Nézzük meg, hogy mi is az az Alexa Rank, és hogy hogyan javíthatod sajátodat (vagyis webhelyedét)!

 

Mi az az Alexa Rank?

Az Amazon tulajdonát képező Alexa egy forgalmi adatokat kezelő internetes cég, amelyet legtöbben az Alexa Rankről ismernek. A globális Alexa Rank megmutatja, hogy mennyire népszerű egy webhely világszinten, míg a helyi Alexa Rank azt, hogy milyen népszerű abban az országban, amelyben a domaint regisztrálták.

 

Hol láthatom az Alexa Ranket?

Az Alexa Rank mindenki számára elérhető az Alexa hivatalos webhelyén (IDE kattintva eléred). Elég csak beírni egy webhely URL-címét, és máris megjelennek az adatok. Vagy feltelepítheted az Alexa hivatalos Chrome-bővítményét (ITT), ami a rang mellett más hasznos SEO adatokat is kínál az éppen meglátogatott webhelyről.

 

Érdemes foglalkozni az Alexa Rankkel?

Az Alexa Rank azért fontos szempont a marketingesek számára, mert megmutatja egy webhely hirdetési potenciálját. Minél alacsonyabb a szám, annál magasabb a rang – a magasabb rang pedig azt jelenti, hogy egy webhely több forgalmat is kap, tehát több ember láthatja a rajta elhelyezett hirdetéseket. Ez fordítva is működik, hiszen ilyen szempontból azok számára is releváns, akik saját webhelyükön szeretnének hirdetni – egy magas rangú domainre bizonyára több érdeklődő is lesz.

 

Egy erős Alexa Rank javíthatja a CPC-t a hirdetési rendszerben, amit használsz, és akár natív hirdetőket is szerezhetsz vele webhelyedre, akik nem zavaró reklámokkal igyekeznek felhívni magukra a figyelmet, hanem értékes tartalmakat is kínálnak. Mindez azt jelenti, hogy aki bármilyen nemű hirdetéssel foglalkozik webhelyén (vagy más webhelyén), annak érdemes tudnia a szóban forgó domainek Alexa Rankjét, és tenni azért, hogy javítsa azt.

 

Mitől függ az Alexa Rank?

Az Alexa blog a következőt közölte a rang javításáról:
 
 
„Az Alexa minden nap kiszámítja az átlag napi látogatókat és oldalmegtekintéseket minden webhelyen az elmúlt 3 hónapban. Az a webhely kapja a #1 rangsorolást, amelyik az elmúlt 3 hónapban összesítve a legtöbb látogatót és oldalmegtekintést szerezte.”

 

Az Alexa ennél többet hivatalosan nem közölt, habár egyesek szerint jóval több szempont is közrejátszik a rangsorolásban, úgymint látogatónként webhelyen töltött időtartam, a visszafordulási arány és a CTR, az oldalmegtekintések minősége és változatossága, a webhelyre mutató visszahivatkozások száma, a közösségi média jelek, és a webhely betöltési sebessége. Mindemellett elképzelhető, hogy az Alexa a rangsoroláskor számításba veszi azt is, hogy hány olyan felhasználó látogat el a webhelyre, akinek telepítve van az Alexa Toolbar – ha ez igaz, akkor ez egy nagyon rossz és pontatlan rangsorolási szempont.

 

Mi köze az Alexa Ranknek a SEO-hoz?

Közvetlenül semmi. Az Alexa Rank nem befolyásolja, hogy egy webhely, vagy annak oldalai hogyan teljesítenek a keresőmotorok találatai között. Azonban egy magas Alexa Rank arra enged következtetni, hogy az adott webhely sok forgalmat kap, aminek jó része esélyes, hogy a Google-ból érkezett a jó SEO-nak köszönhetően.

 

Ha egy webhelyre sok jó minőségű visszahivatkozás mutat, akkor az a webhely erősebb PageRank pontszámmal rendelkezik majd (habár ez nem nyilvános), tehát több forgalomra számíthat a Google-ból, és a több forgalom magasabb Alexa Ranket is jelent majd.

 

Hány látogató kell ahhoz, hogy magasabb Alexa Ranket szerezzek webhelyemnek?
Ezek a számok nem feltétlenül pontosak, és egyáltalán nem hivatalosak, de nagyjából ennyi látogatóra lehet szükség a különböző rang-tartományok eléréséhez:

  • Top 100 ezer: napi 1000 látogató
  • Top 50 ezer: napi 5 000 látogató
  • Top 20 ezer: napi 10 000 látogató
  • Top 10 ezer: napi 25 000 látogató
  • Top 5 ezer: napi 50 000 látogató

 

Hogyan lehet javítani az Alexa Ranket?

Az Alexa Rank tehát elsődlegesen a látogatók számának növelésével javítható (és a fent említett szempontokon sem árt dolgozni). Hasonlóképpen a Google-hoz, ha megfelelsz a felhasználóknak, az Alexa is nagyra értékeli majd webhelyedet.

 

Első körben mindenképpen gondolkodj el azon, hogy milyen remek tartalmakat készíthetnél célközönségednek, amiket aztán természetesen keresőoptimalizálnod is kell. Ha webmesterek figyelmét szeretnéd felhívni domainedre (akiknek jó eséllyel telepítve van a már említett Alexa Toolbar), akkor olyan témájú tartalmakat érdemes készítened, amik őket érdekelhetik: SEO, online marketing, stb. De ha blogod a kertészetről szól, akkor ne kezdj el csak ezért teljesen másról írni! A minőségi tartalmak mind újabb lehetőségek arra, hogy Alexa és Google rangodat is fejavítsd.

 

Fontos az is, hogy ezeket a tartalmakat minél több csatornán és felületen megoszd. Közösségi média, emailek, YouTube videóid leírás mezője – ami csak eszedbe jut és indokolt is.

 

Igyekezz jó minőségű visszahivatkozásokat szerezni tekintélyes, releváns témájú webhelyekről. Ez jó eséllyel Alexa rangsorolási szempont (a Google-nak mindneképpen számít), másrészt pedig komoly forgalomra tehetsz szert ezeken keresztül. Mindemellett ügyelj rá, hogy a webhelyeden/blogodon felsorakoztatott tartalmak frissek legyenek, és légy naprakész a legújabb SEO trendeket illetően is!

 

Hogyan írhatsz igazán jó tartalmakat?

A fentiek alapján egyértelmű, hogy az Alexa Rank, és a SEO feljavításához jó minőségű tartalmakat kell készítened webhelyedre – olyan tartalmakat, amik érdeklik célközönségedet, különben senki sem keres majd rájuk.

 

Hogy mitől lesz „jó” egy szöveges tartalom, az több mindentől függ, de íme néhány alapvető szempont:

  • Választ ad a célközönség kérdéseire
  • Átfogó és alapos, mégis könnyen olvasható és értelmezhető
  • Minden tudnivalót megoszt az adott témával kapcsolatban
  • Alkalmazható tudást kínál, és konkrét adatokra, vagy tapasztalatokra épül
  • Remek felhasználói élmény keretei között prezentált

 

 

Mi számít jó Alexa Ranknek?

Az Alexa Rankkel kapcsolatban nagyon fontos észben tartani, hogy csak egy algoritmus által kiszámított mutatóról van szó, ami önmagában nem feltétlenül reflektálja egy webhely valódi értékét. Ahelyett, hogy önmagában vizsgálnád egy-egy webhely rangját, nézd meg azt is, hogy más, hasonló jellegű, versenytárs-webhelyek hogyan teljesítenek Alexa Rank terén.

 

Az Alexa Rank valójában tehát nem befolyásol semmit, de egy jó rang jövedelmező hirdetési lehetőségek előtt nyithat neked ajtót. Ne stresszelj ezen az értéken – ha webhelyed eléri a célját, és sikeres, akkor csak ez számít!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!