Hogyan válasszuk ki a megfelelő kulcsszavakat a hatékony keresőoptimalizálás érdekében?
Hogyan válasszuk ki a megfelelő kulcsszavakat a hatékony keresőoptimalizálás érdekében?
A keresőoptimalizálás nem az on-site SEO-val kezdődik. Ha valóban hatékony eredményeket akarsz elérni, jóval előbb kell elkezdeni a keresőoptimalizálást: ez a pont a kulcsszó választás és azok helyes alkalmazása! Segítünk, hogyan csináld!
Marketing tanácsadó a Google-ben – a kulcsszó választás alapjai
Azt hallottam a kulcsszavak már nem érdekesek a keresőoptimalizálás során! Igaz ez?
Többet szeretnél tudni az online marketingről? Szeretnéd tudni, hogyan lehet az Internetből igazán hatékonyan "pénzt csinálni"? Gyere el tanfolyamainkra, 16 év tapasztalatával mi biztosan neked is tudunk segíteni! Kattints ide most!
De miért nem érdekes már a meta keywords?
Kulcsszavak használata ma
A kulcsszavak meghatározása kiemelten fontos marketing stratégiád szempontjából
- A weboldal felépítése előtt végezz kutatást, és készíts egy listát a kulcsszavakról és fontosabb kifejezésekről, amelyekre a weboldalad egészként fog fókuszálni. Ezt hívjuk mi a Marketing Professzoroknál keresőszó mátrixnak. A keresőszó mátrix sok egyéb paramétert is tartalmaz, munkatársaink ezen táblázatok alapján végzik a weboldalak keresőoptimalizálsát.
- Amikor új tartalmat hozol létre a weboldaladon – például cikket írsz – definiáld a cikk legfontosabb kulcsszavait és kifejezéseit. Ezt végig tartsd az eszedben, amikor a cikket írod!
- Az oldalad egészét, és a tartalmakat is úgy építsd fel, hogy azok egy bizonyos kulcsszó köré épüljenek – és persze a kulcsszó szinonimái, változatai köré.
- Ha nincs időd kutatást végezni és nem akarsz szakértőt sem fogadni, legalább annyit tegyél meg, hogy listát írsz a weboldalad tartalmából, és brainstorming-olj: mik lehetnek a központi szavak? Melyek azok a szavak vagy kifejezések, amely minden tartalommal kapcsolatba hozható? És ha lesz egy kis időd mindenképpen végezz rendes kutatást, hogy adatok alapján választhasd meg a kulcsszavaid.
Hogyan végezd el a kulcsszó kutatást?
Ahogy azt már korábban említettem, a kulcsszavak megfelelő meghatározásához hosszú távon mindenképpen szükséges kulcsszó kutatást végezned. Ehhez adunk most néhány ötletet, tippet, amellyel egyszerűen definiálni tudod majd azokat a szavakat, amelyre valóban érdemes optimalizálnod oldalad.
#1. lépés – Írj listát a fő témaköreidről!
#2. lépés – a fő témaköreidet töltsd fel kulcsszavakkal
#3. lépés – Nézd át a listád úgynevezett short-tail, és long-tail kulcsszavakat keresve
- Hogyan írjunk blogot?
- blogírás
#4. lépés – kutass kapcsolódó kifejezések, szavak után
Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt!
A kulcsszavak variációi és a kontextus is számít!
Hogyan használd a kulcsszavakat a tartalomban
- az oldal URL címében amikor csak lehetséges, használd a kulcsszavakat
- az oldal címében (title tag)
- az oldal leírásában (meta description)
- az oldalad headlinerében (főként a H1 a fontos, de igyekezz az alsóbb szintű – H2, H3, H4 headlinerbe is belefoglalni a szavakat)
- a tartalomba magába is fogalmazd bele minél többször
- a linkekbe (hogy a kulcsszavak jelenjenek meg horgonyszövegként a link címében)
- a képek altjába és leírásába
Mit NE csinálj?
- ne használd pontosan ugyanazt a szót végig a szövegben újra, meg újra
- ne gondold, hogy minél többször jelenik meg a szövegben a kulcsszó, annál jobban teljesít majd az oldalad SEO szempontjából
- ne tegyél olyan részeket a szövegbe, ahol csupán a kulcsszavakat sorolod fel – ez egyértelműen spam-elés
- ne használd a title tag-et és a meta leírást arra, hogy újabb helyeken sorolhasd fel a kulcsszavakat
Honnan tudhatod, hogy a tartalmad spam gyanús?
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.