A cyberbullying egy angol kifejezés, amit leginkább „kiberzaklatásként” lehetne lefordítani, habár nincs igazán magyar megfelelője. A magyarázatot tovább nehezíti, hogy még az angol nyelvben sincs konkrét, hivatalosan elfogadott definíció a „bullying” kif...
Hogyan frissítsd fel webhelyedet több konverzióért 2020-ban
A szervezete elkezdték kiértékelni, hogy mi működött jól 2019-ben, és már most 2020-as terveiken gondolkodnak. Mivel néhány héten belül indul az új évtized, most itt van, hogy hogyan frissítheted fel és fejlesztheted tovább webhelyedet, hogy több konverziót érj el vele.

A marketingesek mindig azon dolgoznak, hogy konverziókra optimalizálják webhelyüket, hiszen a konverziók a bevétel tényleges forrásai. Ezért igyekeznek megállás nélkül egyszerűsíteni a konverziós tölcsért, innovatív growth hackekkel előállni, és megkönnyíteni a konverziós arány optimalizálásával (CRO) foglalkozó szakértők céges környezetbe való beilleszkedését.
Forgalmat vonzani egy webhelyre egy egyértelmű folyamat, habár nem éppen egyszerű. Azonban a látogatók megtartása és a marketingtölcséren való végigvezetése, illetve konvertálása már egy fokozottan összetett folyamat. Ennek az az oka, hogy számos tényezőre kell odafigyelni, és nem lehet feltárni az okokat anélkül, hogy időt szánnál a felhasználók viselkedésének elemzésére.
A következő cikkben egy háromlépéses webhelyfrissítési projekttervet vázolunk fel, illetve 5 gyakorlati CRO tippet is megosztunk, amelyekkel fellendítheted webhelyed konverziós arányát.
A háromlépéses webhelyfrissítési projekttervezet
Ahhoz hogy felkészítsd webhelyedet a konverziókra, azonosítanod, diagnosztizálnod, és semlegesítened kell azokat a konverziógyilkosokat, amik megakadályozzák, hogy látogatóid fizető ügyfelekké váljanak. A következő háromlépéses folyamat segít megjavítani mindazt, ami nem működik, és optimalizálni azokat a dolgokat, amik igen.
1. Lépés: Azonosítsd a webhely forgalomforrásait
Hacsak emberek nem tudnak márkádról, nagy valószínűséggel egy keresőmotor találatain, közösségi médiás bejegyzéseken, fizetett hirdetéseken, vagy harmadik felek webhelyein elhelyezett visszahivatkozásokon, vagy más forgalomforrásokon keresztül jutnak el webhelyedre.
Nem minden látogató egyforma, ahogyan a forgalom forrásai sem. A forgalmi források rálátást nyújtanak a különféle vásárlói szándékokra. Például, egy keresőmotorban indított lekérdezés sokkal inkább utal vásárlási szándékra, mintha a felhasználó a közösségi médiáról érkezett volna. Nézz rá analitikai eszközödre, és azonosítsd azokat a kulcsszavakat, amelyeken keresztül a látogatók rátalálnak webhelyedre.
Ezen kívül időt kell szánnod azokra az oldalakra is, amelyeken űrlapok találhatók, hogy rátalálj a forgalom forrásaira, a kulcsszavakra, az oldalon töltött időre, a célteljesülési arányokra, és így tovább. Ez az információ sokat elárul majd arról, hogy milyen motivációk, szándékok, és fájdalmi pontok állnak célközönséged webhelylátogatásai mögött.
2. Lépés: Azonosítsd a konverziógyilkosokat
A következő két módszerrel ellenőrizheted, hogy mik akadályozzák látogatóidat abban, hogy a konverziós folyamat végére érjenek:
- Webhelytölcsér-analízis: A Google Analytics „Csatornaábrázolás”, „Célfolyamat jelentés”, és hasonló funkciók segítségével láthatod, hogy mely oldalakon történik a legtöbb lemorzsolódás. Ellenőrizd ezeket az oldalakat, hogy nincs-e sekély tartalom. Sekélynek számítanak az olyan tartalmak, amelyek kevés, vagy semmilyen értéket nem kínálnak. Az ilyen oldalak rossz hatással vannak a webhely konverziós arányára, a megoldás pedig kibővíteni, vagy törölni őket.
- Kvalitatív analízis: Oldalaidat vizuális, kvalitatív analitikai eszközökkel, úgymint hőtérképekkel, ürlapjelentésekkel, és rögzített munkamenetekkel is elemezheted, hogy kiderítsd, hol akadnak meg a látogatók. Talán túl nehezen olvasható a tartalom, vagy egy technikai hibának köszönhetően elavulttá vált egy űrlap? Oldd meg ezeket a problémákat, amelyek miatt látogatókat veszítesz el webhelyedről.
3. Lépés: Optimalizáld a konverzióösztönzőket
Webhelyed néhány oldalának talán jó konverziós aránya van. A felhasználók viselkedését megfigyelheted azzal, hogy vizuális analitikai eszközöket használsz ezeken az oldalakon. Például, a hőtérképek és a rögzített munkamenetek elárulják, hogy mely területek kapják a legtöbb figyelmet. Elemezd a tartalmakat és látogatók űrlapkitöltési viselkedését ezeken a területeken, és állíts fel egy elméletet, amelyet letesztelhetsz a rosszul teljesítő oldalakon.
Kísérletezz A/B tesztek futtatásával ezeken az oldalakon, hogy ellenőrizd a teljesítményüket, majd terjeszd ki a változtatásokat a webhely többi részére is, hogy az átfogó teljesítményen is javíthass.
5 konverziós arány optimalizálási tipp webhelyed felfrissítéséhez
Kezdj hozzá a CRO-hoz az alábbi 5 tippel:
1. Koncentrálj a felhasználói élményekre (UX)
Webhelyed felhasználói élménye központi szerepet játszik abban, hogy egy látogató kitölt-e egy űrlapot, vagy távozik inkább. Így biztosíthatod, hogy az előbbi mellett döntsenek:
- Fitts törvénye: Paul Fitts, egy amerikai pszichológus állt elő azonos nevű törvényével, amely szerint egy cél eléréséhez szükséges idő a céltól való távolságtól, illetve annak méretétől függ. Ez azt jelenti, hogy a szélesebb felhívás (CTA) gomboknak nagyobb átkattintási aránya (ctr) lesz.
- Légy körültekintő az űrlapok összeállításakor: Az űrlapok mezőszáma a vásárló utazásának aktuális szakaszához kell igazodnia. Egy egyszerű technika ennek implementálására, hogy folyamatosan növeled az űrlapmezők számát, ahogy a vásárló végighalad a tölcséren. Tehát, egy űrlap a tudatossági szakaszban 2-3 mezőt tartalmaz, míg a lehetséges ügyfeleknek már egy összetett űrlapot kell kitölteniük.
2. Rendezd az elavult oldalakat
Bizonyos weboldalak nem vonzanak be semmilyen forgalmat, vagy nincs semmilyen konkrét céljuk. Az ilyen oldalak magas visszafordulási aránya csökkentheti a webhely keresőtalálati rangsorolását. Éppen ezért, fontos, hogy azonnal orvosold ezt a problémát, amint felfigyelsz rá. Íme négy módszer elavult tartalmaid rendezésére:
- Frissítsd elavult tartalmaidat a legújabb statisztikákkal, tényekkel, és felfedezésekkel, hogy újra relevánssá tedd őket
- Ha sekélyes tartalomnak minősül, írd újra, hogy érdekesebb legyen
- Kombinálj/vonj össze két vagy több tartalmat eggyé
- Töröld azokat a tartalmakat, amelyek semmilyen célt nem szolgálnak
3. Tedd mobilbaráttá webhelyedet
Egy mobilbarát webhely már nem azt jelenti, hogy egy webhely reszponzív kialakítású. Sebesség terén is jól kell teljesítenie mobileszközökön! Biztosítsd, hogy mobilos webhelyed megfelelően legyen optimalizálva sebességre, és hogy különösebb várakozás nélkül töltődjön be. Ha nem oldod meg ezt a problémát a google már tervezi, hogy a Chrome mobilalkalmazás figyelmeztesse róla a felhasználókat.
4. Mutass, ne beszélj
A társadalmi bizonyíték egy nagyon meggyőző erő lehet, ezért is ösztönzik az e-kereskedelmi webhelyek felhasználóikat, hogy véleményezzék és értékeljék termékeiket. A vásárlóknak ezernyi kérdésük lehet egy márkáról és annak kínálatáról, és valódi felhasználók véleményeire kíváncsiak a különböző cégekről.
Bármilyen vásárlói kérdésen, vagy ellenvetésen felülkerekedhetsz a következő két módszerrel:
- Kínálj esettanulmányokat a tölcsér érdeklődési, megfontolási, és cselekvési szakaszaiban, hogy megértesd velük, hogyan segíthet kínálatod problémáik megoldásában
- Emeld ki legnagyobb ügyfeleid véleményeit landing oldaladon bizalmi jel gyanánt
5. Tartsd észben a választás paradoxonját
A több választási lehetőség nem teszi egyszerűbbé a döntéshozatalt. Csak összezavarják az embereket. Próbálj olyan kevés opciót kínálni, amennyit csak lehet, hogy csökkentsd a döntéshozatalhoz szükséges időt. 2004-es „A választás paradoxona” című könyvében Barry Schwartz azt állítja, hogy a kéretlen választási opciók eltüntetésével csökkenthető a vásárlók szorongása.
A sikeres landing oldalak alkalmazzák is ezt az elvet. A jól konvertáló B2B oldalak csak egy átkattintási lehetőséget kínálnak, és nincsenek rajtuk navigációs opciók, hivatkozások, és semmi más, ami elvonná a felhasználók figyelmét. Hasonlóképpen, az e-kereskedelmi webhelyek „Hozzáadás a kosárhoz” és „Megvásárlás most” feliratú gombokkal igyekeznek teljesíteni céljukat.
Végszó
A CRO egy adatalapú tevékenység, amelynek fontos része a kísérletezés, és egy „egy megoldás mindenre jó” hozzáállás nem sok sikerrel jár majd. Használd a cikkben összefoglalt tervet vázlatként, futtass A/B teszteket, és próbáld ki az említett tanácsokat, hogy kitapasztald, mi működik neked igazán!
Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a MartTechAdvisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/ux-and-cro/refresh-your-website-for-better-conversions/