notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így szerezz több fizető ügyfelet konverztiós arányod optimalizálásával (CRO)

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hogyan frissítsd fel webhelyedet több konverzióért 2020-ban

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan frissítsd fel webhelyedet több konverzióért 2020-ban


2019/11/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A szervezete elkezdték kiértékelni, hogy mi működött jól 2019-ben, és már most 2020-as terveiken gondolkodnak. Mivel néhány héten belül indul az új évtized, most itt van, hogy hogyan frissítheted fel és fejlesztheted tovább webhelyedet, hogy több konverziót érj el vele.

Így szerezz több fizető ügyfelet konverztiós arányod optimalizálásával (CRO)

A marketingesek mindig azon dolgoznak, hogy konverziókra optimalizálják webhelyüket, hiszen a konverziók a bevétel tényleges forrásai. Ezért igyekeznek megállás nélkül egyszerűsíteni a konverziós tölcsért, innovatív growth hackekkel előállni, és megkönnyíteni a konverziós arány optimalizálásával (CRO) foglalkozó szakértők céges környezetbe való beilleszkedését.

 

Forgalmat vonzani egy webhelyre egy egyértelmű folyamat, habár nem éppen egyszerű. Azonban a látogatók megtartása és a marketingtölcséren való végigvezetése, illetve konvertálása már egy fokozottan összetett folyamat. Ennek az az oka, hogy számos tényezőre kell odafigyelni, és nem lehet feltárni az okokat anélkül, hogy időt szánnál a felhasználók viselkedésének elemzésére.

 

A következő cikkben egy háromlépéses webhelyfrissítési projekttervet vázolunk fel, illetve 5 gyakorlati CRO tippet is megosztunk, amelyekkel fellendítheted webhelyed konverziós arányát.

 

A háromlépéses webhelyfrissítési projekttervezet

Ahhoz hogy felkészítsd webhelyedet a konverziókra, azonosítanod, diagnosztizálnod, és semlegesítened kell azokat a konverziógyilkosokat, amik megakadályozzák, hogy látogatóid fizető ügyfelekké váljanak. A következő háromlépéses folyamat segít megjavítani mindazt, ami nem működik, és optimalizálni azokat a dolgokat, amik igen.

 

1. Lépés: Azonosítsd a webhely forgalomforrásait

Hacsak emberek nem tudnak márkádról, nagy valószínűséggel egy keresőmotor találatain, közösségi médiás bejegyzéseken, fizetett hirdetéseken, vagy harmadik felek webhelyein elhelyezett visszahivatkozásokon, vagy más forgalomforrásokon keresztül jutnak el webhelyedre.

 

Nem minden látogató egyforma, ahogyan a forgalom forrásai sem. A forgalmi források rálátást nyújtanak a különféle vásárlói szándékokra. Például, egy keresőmotorban indított lekérdezés sokkal inkább utal vásárlási szándékra, mintha a felhasználó a közösségi médiáról érkezett volna. Nézz rá analitikai eszközödre, és azonosítsd azokat a kulcsszavakat, amelyeken keresztül a látogatók rátalálnak webhelyedre.

 

Ezen kívül időt kell szánnod azokra az oldalakra is, amelyeken űrlapok találhatók, hogy rátalálj a forgalom forrásaira, a kulcsszavakra, az oldalon töltött időre, a célteljesülési arányokra, és így tovább. Ez az információ sokat elárul majd arról, hogy milyen motivációk, szándékok, és fájdalmi pontok állnak célközönséged webhelylátogatásai mögött.

 

2. Lépés: Azonosítsd a konverziógyilkosokat

A következő két módszerrel ellenőrizheted, hogy mik akadályozzák látogatóidat abban, hogy a konverziós folyamat végére érjenek:

  1. Webhelytölcsér-analízis: A Google Analytics „Csatornaábrázolás”, „Célfolyamat jelentés”, és hasonló funkciók segítségével láthatod, hogy mely oldalakon történik a legtöbb lemorzsolódás. Ellenőrizd ezeket az oldalakat, hogy nincs-e sekély tartalom. Sekélynek számítanak az olyan tartalmak, amelyek kevés, vagy semmilyen értéket nem kínálnak. Az ilyen oldalak rossz hatással vannak a webhely konverziós arányára, a megoldás pedig kibővíteni, vagy törölni őket.
  2. Kvalitatív analízis: Oldalaidat vizuális, kvalitatív analitikai eszközökkel, úgymint hőtérképekkel, ürlapjelentésekkel, és rögzített munkamenetekkel is elemezheted, hogy kiderítsd, hol akadnak meg a látogatók. Talán túl nehezen olvasható a tartalom, vagy egy technikai hibának köszönhetően elavulttá vált egy űrlap? Oldd meg ezeket a problémákat, amelyek miatt látogatókat veszítesz el webhelyedről.

 

3. Lépés: Optimalizáld a konverzióösztönzőket

Webhelyed néhány oldalának talán jó konverziós aránya van. A felhasználók viselkedését megfigyelheted azzal, hogy vizuális analitikai eszközöket használsz ezeken az oldalakon. Például, a hőtérképek és a rögzített munkamenetek elárulják, hogy mely területek kapják a legtöbb figyelmet. Elemezd a tartalmakat és látogatók űrlapkitöltési viselkedését ezeken a területeken, és állíts fel egy elméletet, amelyet letesztelhetsz a rosszul teljesítő oldalakon.

 

Kísérletezz A/B tesztek futtatásával ezeken az oldalakon, hogy ellenőrizd a teljesítményüket, majd terjeszd ki a változtatásokat a webhely többi részére is, hogy az átfogó teljesítményen is javíthass.

 

5 konverziós arány optimalizálási tipp webhelyed felfrissítéséhez

Pihengetünk?

Kezdj hozzá a CRO-hoz az alábbi 5 tippel:

 

1. Koncentrálj a felhasználói élményekre (UX)

Webhelyed felhasználói élménye központi szerepet játszik abban, hogy egy látogató kitölt-e egy űrlapot, vagy távozik inkább. Így biztosíthatod, hogy az előbbi mellett döntsenek:

  1. Fitts törvénye: Paul Fitts, egy amerikai pszichológus állt elő azonos nevű törvényével, amely szerint egy cél eléréséhez szükséges idő a céltól való távolságtól, illetve annak méretétől függ. Ez azt jelenti, hogy a szélesebb felhívás (CTA) gomboknak nagyobb átkattintási aránya (CTR) lesz.
  2. Légy körültekintő az űrlapok összeállításakor: Az űrlapok mezőszáma a vásárló utazásának aktuális szakaszához kell igazodnia. Egy egyszerű technika ennek implementálására, hogy folyamatosan növeled az űrlapmezők számát, ahogy a vásárló végighalad a tölcséren. Tehát, egy űrlap a tudatossági szakaszban 2-3 mezőt tartalmaz, míg a lehetséges ügyfeleknek már egy összetett űrlapot kell kitölteniük.

 

2. Rendezd az elavult oldalakat

Bizonyos weboldalak nem vonzanak be semmilyen forgalmat, vagy nincs semmilyen konkrét céljuk. Az ilyen oldalak magas visszafordulási aránya csökkentheti a webhely keresőtalálati rangsorolását. Éppen ezért, fontos, hogy azonnal orvosold ezt a problémát, amint felfigyelsz rá. Íme négy módszer elavult tartalmaid rendezésére:

  1. Frissítsd elavult tartalmaidat a legújabb statisztikákkal, tényekkel, és felfedezésekkel, hogy újra relevánssá tedd őket
  2. Ha sekélyes tartalomnak minősül, írd újra, hogy érdekesebb legyen
  3. Kombinálj/vonj össze két vagy több tartalmat eggyé
  4. Töröld azokat a tartalmakat, amelyek semmilyen célt nem szolgálnak

 

3. Tedd mobilbaráttá webhelyedet

Egy mobilbarát webhely már nem azt jelenti, hogy egy webhely reszponzív kialakítású. Sebesség terén is jól kell teljesítenie mobileszközökön! Biztosítsd, hogy mobilos webhelyed megfelelően legyen optimalizálva sebességre, és hogy különösebb várakozás nélkül töltődjön be. Ha nem oldod meg ezt a problémát a Google már tervezi, hogy a Chrome mobilalkalmazás figyelmeztesse róla a felhasználókat.

 

4. Mutass, ne beszélj

A társadalmi bizonyíték egy nagyon meggyőző erő lehet, ezért is ösztönzik az e-kereskedelmi webhelyek felhasználóikat, hogy véleményezzék és értékeljék termékeiket. A vásárlóknak ezernyi kérdésük lehet egy márkáról és annak kínálatáról, és valódi felhasználók véleményeire kíváncsiak a különböző cégekről.

 

 Bármilyen vásárlói kérdésen, vagy ellenvetésen felülkerekedhetsz a következő két módszerrel:

  1. Kínálj esettanulmányokat a tölcsér érdeklődési, megfontolási, és cselekvési szakaszaiban, hogy megértesd velük, hogyan segíthet kínálatod problémáik megoldásában
  2. Emeld ki legnagyobb ügyfeleid véleményeit landing oldaladon bizalmi jel gyanánt

 

5. Tartsd észben a választás paradoxonját

A több választási lehetőség nem teszi egyszerűbbé a döntéshozatalt. Csak összezavarják az embereket. Próbálj olyan kevés opciót kínálni, amennyit csak lehet, hogy csökkentsd a döntéshozatalhoz szükséges időt. 2004-es „A választás paradoxona” című könyvében Barry Schwartz azt állítja, hogy a kéretlen választási opciók eltüntetésével csökkenthető a vásárlók szorongása.

 

A sikeres landing oldalak alkalmazzák is ezt az elvet. A jól konvertáló B2B oldalak csak egy átkattintási lehetőséget kínálnak, és nincsenek rajtuk navigációs opciók, hivatkozások, és semmi más, ami elvonná a felhasználók figyelmét. Hasonlóképpen, az e-kereskedelmi webhelyek „Hozzáadás a kosárhoz” és „Megvásárlás most” feliratú gombokkal igyekeznek teljesíteni céljukat.

 

Végszó

A CRO egy adatalapú tevékenység, amelynek fontos része a kísérletezés, és egy „egy megoldás mindenre jó” hozzáállás nem sok sikerrel jár majd. Használd a cikkben összefoglalt tervet vázlatként, futtass A/B teszteket, és próbáld ki az említett tanácsokat, hogy kitapasztald, mi működik neked igazán!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a MartTechAdvisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/ux-and-cro/refresh-your-website-for-better-conversions/

Hatékony honlapüzemeltetés Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Állítás

Az állítás egy értékesítési email azon része, amelyben egyfajta ígéretet teszel a...

Sablon

A sablon egy előre megformázott dokumentum, amelyet valamilyen specifikus célra lehet...

PDF

A népszerű PDF kiterjesztés a Portable Document Format (hordozható dokumentum formátum) szavak...

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...

Internet

 Az online/internet marketing  története kialakulásától napjainkig   Az online marketing...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.