Így válaszd ki a tökéletes influencereket márkád számára

Melyik a jó influencer cégednek, projektednek? Bizony nem a követőszám a legfontosabb választási paraméter, rengeteg ennél fontosabb is van, mutatjuk melyek ezek!

Így válaszd ki a tökéletes influencereket márkád számára

Egy marketinges azért készít online tartalmakat, hogy meggyőzze célközönségét, és rávegye azokat valamilyen konverzióra. Manapság ez nagyobb kihívást jelent, mint valaha, ugyanis a felhasználók már messziről megérzik, ha valaminek hirdetésszaga van, és nagy ívben el is kerülik azt.

 

A marketing kibontakozása előtt az emberek többnyire személyes javaslatok alapján értesültek az újdonságokról, és gyakran az befolyásolta a vásárlók döntését, hogy hány ismerősük ajánlotta az adott terméket vagy szolgáltatást. Ez a társadalmi bizonyítékként is emlegetett jelenség a mai napig létezik, és a vásárlói döntések egyik fontos befolyásoló tényezője – csak éppen átköltözött az internetre.

 

Egyetlen ilyen személyes tipp is képes hatástalanítani azokat a reklámokat, amikre egy cég milliókat költött. Természetesen a jól elkészített márkás tartalmaknak mindig meglesz a szerepük a marketingben, hiszen ha elég hasznosak, akkor segítik megerősíteni a célközönség márkába vetett bizalmát. Azonban a legbefolyásosabb tartalmak egyre gyakrabban éppen olyan hétköznapi emberektől érkeznek, akik egyszerűen hasonló érdeklődésűek – akikben a célközönség megbízik. Ők az influencerek.

 

Szóval kik azok az influencerek egész pontosan?

Az influencerek olyan befolyásos online személyek, akik egy hűséges, érdeklődő követőtábort építettek fel maguk köré. Ezek az emberek gyakran többet tudnak a közösségi médiáról, a közönségkezelésről, és az aktivitásról, mint sok márka.

 

Ami igazán érdekessé teszi az influencereket egy marketinges számára, az az, hogy egy-egy konkrét témakörre, vagy témára koncentrálnak, és jó minőségű tartalmakat állítanak elő abban a témában. Lehet itt szó fitneszről, egészséges életmódról, utazásról, vendéglátásról, technológiáról, zenéről, divatról, vagy akár nyelvtanulásról is. Ezeket a témaköröket sokkal aprólékosabban is fel lehet osztani, és az influencereken keresztül olyan precíz célcsoportokat is megcélozhatsz, mint például a macskatulajdonosok, a cukorbetegek, a megszállott utazók, vagy éppen a zenélni tanulók.

 

Ha többet szeretnél tudni a témáról, akkor figyelmedbe ajánlanánk az influencer marketinggel általánosságban foglalkozó cikkünket (kattints IDE, itt elolvashatod), most azonban arról szeretnénk beszélni, hogy hogyan választhatod ki a tökéletes influencereket márkád számára. Ez szintén egy fontos kérdés, ugyanis a rossz párosítások többet árthatnak, mint amennyit segíthetnének!

 

Hogyan válassz influencereket márkádhoz?

Az influencer marketing egy rettenetesen hasznos, jövedelmező marketing-kezdeményezés lehet, de csak akkor, ha megfelelő partnereket keresel márkád népszerűsítéséhez. Sokan automatikusan azokra az influencerekre pályáznak, akiknek a legtöbb követője van egy közösségi platformon, azonban ez valójában semmit nem mond el arról, hogy a kiszemelt személy tartalmai és stílusa ideálisak lennének-e márkád reprezentálására.

 

Szóval mire kell odafigyelned egy influencernél, mielőtt egyáltalán felvennéd vele a kapcsolatot? A következőkben erről lesz szó!

 

Az influencer relevanciája

Az első fontos szempont ellenőrizni, hogy a kiszemelt influencer tartalmai mennyire passzolnak marketingüzeneteidhez. Ha egy bloggeren gondolkodsz, akkor olvasd el néhány bejegyzését; ha egy YouTuber érdekel, nézd meg pár videóját; az Instagrammereknél a képek és azok feliratai is számítanak, és így tovább…

 

A gasztronómia világában például ezerféle bloggert találsz, de csak azért, mert valaki recepteket oszt meg a blogján még nem jelenti azt, hogy ideális partner lenne márkád népszerűsítésére.

 

Számos kérdést kell megválaszolnod a relevanciával kapcsolatban: kimértebb, vagy provokatívabb hangot keresel márkádnak? Kiket próbálsz elérni (divatkedvelőket, a kávé megszállotjait, az egészséges életmód híveit)? Ha ezeket tudod, akkor sokkal tovább szűkítheted a potenciális influencerek listáját.

 

Az influencer aktivitása

Az aktivitás egy gyakran elhanyagolt mutató, mégis sokkal fontosabb, mint például a követők száma. Az aktivitás, egész pontosan az aktivitási arány, azt jelenti, hogy egy influencer hány követője reagál rendszeresen a tartalmaira. Aktivitásnak tekintjük a bejegyzésekre érkezett reakciókat, a megtekintett történeteket, a kattintott hivatkozásokat, és egyéb olyan tevékenységeket is, amelyek azt mutatják, hogy a közönség érdeklődik az influencer tartalmai iránt.

 

Röviden: nem mindegy, hogy valakinek százezer, vagy tízezer követőből van ezer aktív követője.

A posztok elérései

Az elért felhasználók száma talán nem a legfontosabb mutató, de azért érdemes fontolóra venni. Persze a marketingeseknek mindenképpen ellen kell állniuk a kísértésnek, és nem szabad, hogy az elérések számát az egyedi látogatókból számítsák ki. A forgalom és a követők csak akkor érnek valamit, ha az influencer a te márkád célközönségét éri el.

 

Fontos belegondolni abba is, hogy milyen közösségi platformokat látogatnak az ügyfeleid. Ha például egy gasztro- vagy divatmárka vagy, akkor jó eséllyel inkább az Instagramon és a Pinteresten érdemes influencerek után kutatni, nem pedig a Facebookon.

 

A posztok sűrűsége

Az influencer marketingre általánosságban jellemző, hogy a bejegyzések gyakorisága, és a forgalom mennyisége, illetve a visszatérő felhasználók száma egyenesen arányosak egymással. Ezt fontos figyelembe venni, elvégre a marketingben ritka, hogy egy célszemély azonnal konvertáljon, amikor először találkozik egy márkával. Ahhoz, hogy egy márka neve és értéke rögzüljön, több érintkezési pontra lesz szükség, amit egy sűrűbben posztoló influencer könnyebben biztosíthat.

 

Amikor egy influencer (például egy blogger) rendszeresen publikál új, jó minőségű tartalmakat, akkor a felhasználók valószínűbb, hogy hasonló rendszerességgel térnek majd vissza megtekinteni ezeket, és hogy meg is osztják majd őket. Azokat a bloggereket, akik ritkábban posztolnak, könnyebben elfelejtik az emberek.

 

Az influencer hitelessége

Azok az influencerek, akik felhozatalában kevesebb szponzorált tartalom tűnik fel sokkal hitelesebbek a követők szemében, mint azok, akik rendszeresen osztanak meg ilyeneket. Azok a személyes történetek, amelyekben indokoltan jelenik meg egy-egy termék vagy szolgáltatás sokkal természetesebbek és többen bíznak bennük, mint a konkrét termék-értékelések.

 

A magukkal ragadó történeteket általában többen is osztják meg, és nagyobb aktivitást is váltanak ki, mint azok a bejegyzések, amelyek csak simán bemutatnak egy terméket. Persze csábító lehet az ötlet, hogy felkérj egy influencert, hogy írjon egy hosszú értékelést termékedről, de még ha az őszinte is, sokakat egyáltalán nem érdekel majd.

 

Az adott terméknek vagy szolgáltatásnak egy valós, hiteles történet keretei között kell megjelennie úgy, hogy ne tűnjön reklámnak az adott bejegyzés. Persze a „nem reklám” látszatát nehéz fenntartani, hiszen a törvény megköveteli a szponzorált tartalmak megjelölését, de a legtöbb követőt ez egyáltalán nem zavarja, ha a szóbanforgó tartalom hasznos, és értékes számukra.

 

A magyarországi influencerek összesített toplistáját IDE kattintva találod meg! 
 

Kiemelt területeink