Ezekre az influencer marketing trendekre kell odafigyelned 2020-ban

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ezek lesznek 2020 legfontosabb influencer marketing trendjei

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az influencer marketing fogalmát 2019 végén már senkinek nem kell bemutatni. Az online marketing ezen formája rengeteget fejlődött az elmúlt évek során, és egyre több cég alkalmazza sikert sikerre halmozva. Persze volt néhány botrányos bukkanó a vásárolt követőkből, az átlátszóság hiányából, és a csúnya PR bakikból kifolyólag, de összességében elmondhatjuk, hogy az influencer marketing napjaink egyik leghatékonyabb marketingformája.

Ezekre az influencer marketing trendekre kell odafigyelned 2020-ban

Azonban az idők változnak, és ezekhez a változásokhoz az influencer marketinget alkalmazó cégeknek is alkalmazkodniuk kell, hogy stratégiáik a jövőben is relevánsak maradhassanak. A következőkben azokat a meghatározó 2020-as influencer marketing trendeket soroljuk fel, amelyekre mindenképpen oda kell figyelned a sikerek érdekében.

 

Már az elején fontos megjegyezni, hogy mivel az influencer marketing és a közösségi média kéz a kézben járnak egymással, a legtöbb influencer marketingre kiható trend első sorban a közösségi médiával kapcsolatos. Lássuk is őket…

 

1. A vállalatoknál eltűnik a határ az influencer marketing, a közösségi média marketing, és a tartalommarketing között

A marketing e három formájára egészen idáig az online marketing külön elemeiként tekintettek a márkák, pedig ha jobban belegondol az ember, valójában egy átfogó marketingfolyamat elemeiről van szó. Ezt az összefüggést egyetlen egyszerű mondatban összegezhetjük: az influencerek tartalmakat készítenek a közösségi médiára.

 

Az elkövetkezendő időszakban ez sokkal egyértelműbbé válik majd. A legtöbb cég nem csak egyet-egyet alkalmaz e három marketingforma közül, hanem kiválasztják belőlük azokat a részeket, amik a legjobban tetszenek nekik.

 

Ez a gondolkodásmód nem is olyan meglepő. A tartalommarketing lényege a tartalmak előállítása és közönséggel való megosztása. Az influencer marketingnek és a közösségi média marketingnek fontos részét képezi a tartalmak megosztása. Minél többet gondolkodik rajta az ember, annál elválaszthatatlanabbá válik egymástól ez a három marketingforma.

 

A legtöbb influencer marketinget is alkalmazó cég saját profilokat is működtet a közösségi platformokon, csak éppen ezeknek kisebb követőbázisuk van, mint az influencereknek. Hasonlóképpen, még a közösségi média marketing elszánt támogatói is szívesen dolgoznak együtt influencerekkel, hogy még nagyobb közönségeket érhessenek el.

 

Mindezek mellett még a legnagyobb, legsikeresebb blogok szerzői és a legnagyobb cégek marketingesei is használnak közösségi fiókokat (a sajátjaikat és más szakértőkét – tehát influencerekét), hogy népszerűsítsék tartalmaikat.

 

Mindez sokkal egyértelműbbé válik majd 2020-ban. A cégek továbbra is foglalkoznak majd tartalom-előállítással – blogbejegyzésekkel, YouTube-videókkal, podcastekkel, és egyebekkel. Továbbá, ezeket a tartalmakat buzgón osztogatják majd meg cégük fiókjain keresztül. De biztos lehetsz benne, hogy többségük influencerekkel is összeáll majd, hogy új érdeklődő közönségeket szerezzen márkája számára.

 

2. Fontosabbá válnak a márkák és influencerek közötti értékpárhuzamok

Az influencer marketing kezdeti sikereit megnehezítette, hogy sok márka túl későn jött csak rá, hogy nem megfelelő partnert választottak maguk mellé kampányaikhoz. Nem egy példát lehetne felsorolni arra, hogy hogyan rántották magukkal az influencer óriások azokat a cégeket, amelyek képesek voltak megelőlegezni nekik bizalmukat.

 

Természetesen ezek a botrányok nem csak az influencert, hanem a márkákat is rossz fényben tüntetik fel, és általánosságban rossz fényt vetnek az influencer marketingre, mint gyakorlatra. A cégek szerencsére kezdenek ráeszmélni, hogy olyan influencereket kell keresniük kampányaikhoz, akikkel azonos értékeket képviselnek. Nem elég azt nézni, hogy egy influencernek hány követője van, vagy hogy mennyire aktív ez a követőtábor. Sőt, még az sem garancia a sikerre, ha egy influencer hasonló összetételű célközönséggel rendelkezik, mint a te márkád. A közös értékek azok, amikre meg kell alapozni partnerkapcsolataidat az influencerekkel.

 

3. Az influencer platformok kiemelt szerepet kapnak, és többen használják majd őket influencer kampányaik lebonyolításához

Az influencer marketingnek három fő formája van: végezheted egy ügynökségen keresztül, egy influencer platformon, vagy saját magad, teljesen organikus kapcsolatokat kialakítva.

 

Manapság nem divat természetes kapcsolatokat kialakítani az influencerekkel, hiszen ezek rengeteg időt vesznek igénybe, sok cég nincs tisztában a folyamattal, és még a kitartó munka sem mindig garantálja a sikereket.

 

Egy másik opció persze influencer ügynökségen keresztül partnereket toborozni, de ami igazán népszerű mostanában (és előreláthatólag a közeljövőben is az marad), az az influencer platformok használata. Az interneten rendszeresen bukkannak fel az új influencer platformok, amelyek egyre több és egyre jobb szolgáltatásokat is kínálnak mindkét fél számára, és persze általánosságban zökkenőmentessé teszik a márkák és influencerek közötti kommunikációt.

 

Minden bizonnyal 2020-ban is több cég vesz majd igénybe ilyen közvetítői szolgáltatásokat, akár egy ügynökségen, akár egy influencer marketing platformon keresztül.

 

4. A hírességek idővel kiszorulnak majd az influencer marketingből

Az „influencer” fogalma sokaknak még a mai napig sem tiszta. A legtöbben, ha meghallják ezt a szót, akkor egy olyan híresség jut az eszükbe, akiknek több millió követője van az Instagramon. Sajnos sok cég is eddig jut el csupán az influencer marketing tervezgetésekor, és rögtön el is vetik az ötletet, hiszen ki fizetne milliókat egyetlen egy Instagram képért.

 

Sokan panaszkodnak arra is, hogy az influencerek lényegében nem csinálnak semmi értelmeset, mégis különleges bánásmódot várnak el ezért, akárhol is járnak.

 

Az emberek még csak most kezdik megérteni, hogy ahhoz, hogy valaki influencer legyen, nem elég, ha jól mutat a kamera előtt, hiszen a befolyásmarketing első feltétele, hogy valaki képes legyen befolyásolni követői döntéseit. Ehhez több kell mint egy csinos szempár – ehhez az kell, hogy valaki egy adott terület szakértője legyen, és tudja, hogy miről beszél.

 

A követők száma éppen ezért válik egyre kevésbé fontos mutatóvá az influencerkutatás során. Követőket bárki vehet magának – befolyásos személyiséget és szakmai tudást viszont nem.

 

Az influencer marketing éppen annyira művészet, mint tudomány. Nem csak arra kell odafigyelned, hogy valakinek mekkora követőtábora van, hanem arra is, hogy mennyire hatékonyan tudja befolyásolni követőit az a bizonyos valaki. Ez után figyelembe kell venned, hogy milyen költségekkel járna együttműködni vele.

 

Tény, hogy ha a márkádat szeretnéd népszerűsíteni, akkor néha jól jöhet, ha sokan látják reklámjaidat egy népszerű influenceren keresztül, de ha azt szeretnéd, hogy az emberek reagáljanak is marketingüzeneteidre, akkor a mikroinfluencerek hitelességét kell kihasználnod.

 

Ahogy telik az idő, egyre több cég döbben majd rá erre, és igyekszik okosabban elosztania influencer költségvetését olyan partnerekre, akik igazi értéket visznek a két fél közötti együttműködésbe.

 

5. Divatba jönnek a hosszútávú influencer partnerkapcsolatok

Az influencer marketing a legtöbb márkának sokáig abban merült ki, hogy minden kampányhoz valaki mással álltak össze átmeneti együttműködés céljából. Habár ez bizonyos esetekben működhet, az ilyen kapcsolatok nem túl stabilok, vagy hitelesek a célközönség szemében.

 

Idővel aztán a márkák rájöttek, hogy nagyon is megéri hosszútávú kapcsolatokat kialakítani azokkal az influencerekkel, akikkel sikerült megtalálniuk a közös hangot (hasonló célközönség, azonos értékek, és így tovább).

 

Ez – ha belegondolsz – teljesen logikus. Az influencerek sikere azon alapszik, hogy milyen hiteles, szoros, hosszútávú kapcsolatot építenek ki célközönségükkel. Ha sikerül ilyen kapcsolatot kiépíteniük egy márkával, akkor az hosszútávú stabilitást jelent számukra, és a célközönségük is látni fogja, hogy tényleg kiáll amellett a márka mellett, amit reklámoz – ettől pedig értelemszerűen hitelesebbek is lesznek ezek a szponzorált üzenetek.

 

Mindezzel a márka is jól jár, hiszen ha sikerül néhány megbízható, kompatibilis influencert találnia, akkor rengeteg időt és nem kevés pénzt spórolhat meg azzal, hogy nem kell minden kampányhoz új partnereket keresnie, és megállapodnia azokkal.

 

Egy márka – kínálatától függően – persze több influencert is kereshet magának a különböző célközönségek elérésére, de a lényeg, hogy ha valaki beválik, azt nem érdemes lecserélni a következő kampányra.

 

6. Több szabályozás és törvény érinti majd az influencer marketinget, és ennek csak örülhetünk

Az influencer marketing hajnala olyan volt, mint anno a keresőoptimalizálás kezdeti fázisai. Szinte mindenki azt csinált, amit akart, ahogyan csak akarta.

 

Persze ahogy aztán az influencer marketing egyre népszerűbbé vált, a különböző országok illetékes hatóságai is felfigyeltek erre a jelenségre, és mára már több helyen is törvények szabályozzák azt, hogy mit hogyan szabad az influencer marketingben, és mit nem – ezek a törvények pedig mind a márkákat, mind pedig a partnereiket érintik.

 

Hazánkban például kötelező feltüntetni, ha egy influencer valamilyen tartalma szponzorált jellegű. Természetesen az influencerek meglehetősen lassan alkalmazkodnak az új rendhez, szóval a különböző nemzetek illetékes szervei igyekeznek szigorúbban ösztönözni őket az átlátszóságra.

 

Mindez persze nem probléma az olyan influencerek számára, akik tisztességesen végzik munkájukat, és azoknak a márkáknak sem kell aggódniuk, amelyek odafigyelnek az őket érintő szabályokra.

 

7. Egyre több márka vonja be ügyfeleit és alkalmazottait a marketingbe

Az influencer marketing sokak számára azt jelenti, hogy egy márka egy népszerű internetes személlyel áll össze a közösségi médián, hogy azon keresztül népszerűsítse magát vagy kínálatát. Ez általánosságban így is van, azonban akadnak mások is az interneten, akik alkalmasak erre a célra.

 

Ezek első sorban azok az emberek, akik eddig is kedvelték márkádat, vagy annak kínálatát, és akik szívesen hangot is adnak elégedettségüknek a közösségi médián. Ezen kívül persze ott vannak még alkalmazottaid is, akik szintén besegíthetnek márkád népszerűsítésében. Meglepően kevés cég használja ki ezeket a lényegében ingyenes marketinglehetőségeket, holott köztudott, hogy a társadalmi bizonyíték egy rendkívül hatékony tényező lehet a célközönség befolyásolására.

 

8. Az influencerek több hangos és videós tartalmat készítenek majd

Az elmúlt években robbanásszerűen nőtt az bárhol elérhető mobilinternet sebessége, és a szolgáltatók által kínált adatkeret is. Továbbá az okostelefonok kamerái is jobb felvételeket készítenek, mint valaha. Manapság tehát sokkal könnyebb dolga van egy márkának, vagy influencernek, ha audiovizuális módon szeretné felvenni a kapcsolatot célközönségével.

 

Persze a hanganyagok nem olyan felkapottak, mint a videófelvételek, nem szabad figyelmen kívül hagyni őket, mert még így is sokkal népszerűbbek, mint az egyszerű szöveges bejegyzések. A Musicoomph például a következő statisztikákat gyűjtötte össze a podcastek elterjedéséről:

  • Jelenleg több, mint 700 ezer podcast aktív az interneten, összesen több, mint 29 millió epizóddal
  • Az Egyesült Államok lakosságának 51%-a hallgatott már podcastet
  • A podcastek hallgatóságának 67%-át a 18-44 év közöttiek teszik ki

 

Persze ott van a YouTube és a gejzírként feltörő TikTok is, amelyek sikert sikerre halmoznak, és tökéletes audiovizuális platformot kínálnak az influencer marketing számára. Nem kétséges tehát, hogy 2020-ban még a mostaninál is több ilyen jellegű tartalommal találkozhatsz majd az influencerek és márkák közös repertoárjában.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!