A koronavírus hatása az influencer marketingre

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A koronavírus hatása az influencer marketingre

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A koronavírus miatt világszerte milliók húzódzkodnak otthonuk biztonságába, és ez a jelenség már most súlyos csapást mért a gazdaság számos ágazatára. A COVID-19-nek köszönhetően a cégek kénytelenek átformálni márkakommunikációjukat, aminek az influencer marketing az elmúlt években fontos részévé vált.
 

A koronavírus hatása az influencer marketingre

Szóval mi a helyzet az influencerekkel ezekben a vészes időkben? Hogyan hatnak ki az aktuális történések a márkák és partnereik kapcsolataira, és hogyan menekülhetnek meg a cégek a csúf kudarctól? A következőkben ezeket a témákat elemezgetjük…

 

Átalakulóban az internet kultúrája

 

A TikTok nagy lehetősége

Amikor mindenki jobban teszi, hogy otthon marad, kevés alkalmazás kínál megannyi szórakozást és végtelen tartalmat, mint a TikTok. Az elmúlt évek egyik leggyorsabban terjedő videós közösségi platformja telis tele van szórakoztató felvételekkel, amelyekben a felhasználók előszeretettel osztják meg edzésterveiket, karanténos elfoglaltságaikat és a platformtól megszokott, zenés felvételeiket.

 

Sosem volt akkora szükség egy ilyen könnyed és vidám környezetre, mint ma, amikor a Twitter tele van rossz hírekkel és pánikkeltéssel. Kétségtelen, hogy a TikTokot már most többen nézegetik, mint korábban.


Influencer vagy? Fent vagy már az összes magyar influencert bemutató toplistában? Ellenőrizd IDE kattintva! 

 

Indulnak a nyilvános lejáratások

Vanessa Hudgens még márciusban jelentkezett be egy élő Instagram közvetítés erejéig, amiben megosztotta gondolatait a koronavírussal kapcsolatban. Elmondása szerint érti, hogy egy vírussal van dolgunk, és tiszteletben is tartja azt, de hozzátette azt is, hogy tisztában van vele, hogy elkerülhetetlen, hogy emberek haljanak meg benne. Habár senki sem tudja pontosan, hogy a sztár hogy értette mindezt, sokan viccnek vették mondandóját és rögtön záporozni kezdtek a mémek is, ahogy azt az internettől már megszokhattuk.

 

Chrissy Teigen valamivel rosszabbul járt, miután a Twitteren azt javasolta az embereknek, hogy egy bizonyos köztudottan drága márkától rendeljenek házhoz maguknak élelmiszert. Ezzel nem is lenne baj, elvégre a márka illik a modell profiljához, de ilyenkor, amikor az emberek nem csak egészségük, hanem megélhetésük miatt is aggódnak, valahogy nem jött ki túl jól az üzenet. Ez egy remek példa arra, hogy a luxusmárkáknak egészen át kell alakítaniuk influencer stratégiájukat az ilyen vészhelyzetek idején.

 

Az influencereknek vissza kell venniük

Az emberek többsége otthon kényszerül ücsörögni, míg az influencerek vígan élik egyébként is otthoni életüket tágas luxusotthonaikban. Ilyenkor a legtöbb ember pont nem arra kíváncsi, hogy valaki milyen pompában és kényelemben él, és az influencerek jobban teszik, ha észben tartják ezt. Lényegesen többet kell nyújtaniuk „Jajj, de rossz a palotámban bezárva lenni” megnyilvánulásoknál: készíthetnek például sportszerek nélkül elvégezhető edzésterveket (ahogy például Arnold Schwarzenegger is tette Instagram követői számára), bemutathatják kedvenc receptjeiket (lehetőleg nem olyanokat, amikhez osztrigára van szükség), de már az is sokat segít, ha némi könnyed humorral igyekeznek oldani a feszültséget.

 

Akár önkéntes, akár kötelező, a karantén mindenkiben kiélezi a kedélyeket, és ilyenkor a negatív visszajelzések is sokkal erősebbek a közönségtől – érdemes tehát fokozottan elkerülni ezeket!

 

A kormányok hírességekkel is összeállhatnak

Az Egyesült Királyság kormánya már márciusban összeállt néhány népszerű influencerrel, hogy őket is bevonja a téves információk megfékezésére. Hasonló példát mutat az Egyesült Államok is, ahol az állami tiszti főorvos Jerome Adams Kylie Jenner segítségét kérte fel a vírus elleni harcban. Tekintve hogy Jenner követőinek nagyjából felét a Z-generáció teszi ki, a partnerkapcsolat – akármennyire furának is tűnhet – nagyon is ésszerű, hiszen így az üzenetek közvetlenül a fiatal célközönséghez juthatnak el.

 

Az Egyesült Államokban komoly problémát okoz, hogy a fiatalok nem tartják be a vírushelyzetben előírt óvintézkedéseket – most az egyszer reméljük, hogy jobban hisznek egy celeb egészségügyi tanácsának, mint egy főorvosénak. A fő cél az, hogy a téves információk helyett a helyesek terjedjenek.

 

Nem minden iparág szenved

 

Az élelmiszermárkák meglepően jól vannak

Habár az éttermek és hasonló vendéglátó létesítmények megszenvedik a vírus által okozta kijárási korlátozásokat, az élelmiszermárkákra a szokottnál is több figyelem fordul mostanában. Ez annak köszönhető, hogy a vásárlók az éttermek kiesését ajándékkártyákkal és házhoz szállítással igyekeznek ellensúlyozni. Az édességeket gyártó Oreo például hatalmas követőbázisra tett szert a TikTokon, ami első sorban a fiatalabbak gyülekezőhelye.
 
 

A fitnesz a csúcsra tör

A fitneszközösség az elsők között emelkedett ki a koronavírus miatt bevezetett kijárási korlátozások idején, amikor az emberek otthon kényszerülnek elvégezni a napi megszokott testmozgásukat. Vannak olyan oktatók, akik 30 napos ingyenes jógatréninget kínálnak, míg mások napi szinten posztolnak egy-egy új gyakorlatot történeteikbe. Számos edzőterem személyzete otthonról oszt meg olyan edzésformákat, amik kizárólag csak saját testsúlyt igényelnek. Kétségtelen, hogy ez az ágazat minden eddiginél több figyelmet kap majd az otthonülőktől.

 

Felkapottak a kényelmes ruházati cikkek

Sokan persze nem ebben a bizonytalan gazdasági helyzetben kezdenek el vásárolgatni, de azok, akik nem félnek pénztárcájukhoz nyúlni többnyire kényelmes ruhákat vesznek maguknak az otthoni munkavégzéshez és edzésekhez. Sokan most, a TikTokra és Instagramra feltöltött edzős videókban szembesülnek vele, hogy a fiatalok milyen kényelmesen öltözködnek és ők is szeretnék megtapasztalni ezt a lezser életmódot (még ha csak a négy fal között is).

 

Persze nem tudni, hogy a ruházati márkák mennyi ideig lesznek képesek termékeket biztosítani vásárlóik számára, de aki időben vásárol, az még lecsaphat új kedvenc otthoni munkaruhájára.

 

A haj- és bőrápolás fellendül

Az otthon maradók többsége nem látja szükségét a sminkelésnek, de ez nem jelenti azt, hogy senki sem foglalkozik a szépítkezéssel. Néha azért ki-kilép otthonról az ember, ha boltba kell mennie, és az arcok persze a videós konferenciahívások során is megjelennek a résztvevők képernyőin.

 

Amennyiben tehát márkád szépségápolással foglalkozik, és nemrégiben küldtél ki mintatermékeket influencer partnereidnek, akkor szerencséd van, mert most bőven lesz idejük arra, hogy kipróbálják ezeket, az embereknek pedig arra, hogy nyomon kövessék kedvenceik bőrápolásai tippjeit.

 

Ha márkád kifejezetten sminktermékekkel foglalkozik, akkor sem kell aggódnod, hiszen a legtöbbeknek (főleg a fiatalabbaknak) több idejük van különféle sminkstílusokkal kísérletezniük szobáikban. Kérd meg tehát influencer partnereidet, hogy koncentráljanak a sminktippes videókra.

 

Így alakítsd át márkád stílusát a koronavírus idejére

 

Mondj le a második negyedév tartalomtervéről

Ha 2020 második negyedévét már a tavalyi év végén elkezdted tervezgetni, akkor valószínűleg ez a terv mostanra értékét vesztette. A második negyed már elkezdődött, ezért érdemes minél előbb felmérni a jelen helyzetet, és elvégezni a szükséges változtatásokat – még ha csak átmenetileg is. Most minden a koronavírusról szól, de az emberek előbb-utóbb erre is ráunnak majd, és a tavasz végére biztosan valami másról is szeretnének majd hallani.

 

Amire most mindenképpen oda kell figyelned, és amire influencer partnereidet is figyelmeztetned kell, az az „előbb gondolkodj, aztán beszélj” mentalitás. Az emberek kedélyei rég voltak ilyen feszesek világszerte, ezért még az ártalmatlan elszólásokat is durva sértéseknek vehetik. Figyelj oda!

 

Ne emlegesd ügyfeleidet közösséged tagjaként, ha valójában nem azok

Csak azért, mert valaki már háromszor is vásárolt tőled sportszereket még nem jelenti azt, hogy automatikusan a közösséged tagja. Céged közösségét azok az alkalmazottak és influencerek alkotják, akik aktívan tesznek márkád sikereiért, és rengeteget elmond rólad, mint munkaadóról, hogy hogyan bánsz velük az ilyen nehéz időkben!

 

Adj, adj és adj önzetlenül

Ha valamikor, akkor most kell arra törekedned, hogy minél többet adj anélkül, hogy bármit is elvárnál ezért cserébe. Számos márka találhatja meg a módját, hogy még ilyenkor is értékeket kínáljon közönségének.

 

 A Provinas menyasszonyi ruházati cég például ingyen esküvői ruhákat ajándékoz azoknak az eljegyzett nőknek, akik kórházakban dolgoznak. Az e-könyvekkel foglalkozó Scribd ingyenes e-könyveket ajándékoz a karantén idejére, a Tesla és a GE pedig felajánlotta, hogy besegít a ventillátorgyártásban.

 

Gondolkodj el rajta, hogy a te céged hogyan segíthet ezekben a kemény időkben, ahelyett, hogy hasznot próbálnál húzni a helyzetből. Itt most óriási összefogásra van szükség, és a kapzsiság jeleire ezerszer figyelmesebbek és érzékenyebbek az emberek, mint valaha!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!