notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A turizmus és vendéglátás marketing egy speciális szakterület, annak online ága méginkább.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Villámtippek a szállodai szobafoglalások fellendítéséhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Villámtippek a szállodai szobafoglalások fellendítéséhez


2018/04/07
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A turizmus és vendéglátás marketing egy speciális szakterület, annak online ága méginkább. A Marketing Professzorok online marketing ügynökség egyik kiemelt szakterülete ez 2008-óta, így jelentős tapasztalatra tettünk szert ebben a szegmensben. Mutatjuk online marketing tippjeinket nehézségekkel küzdő szállodák részére.

A turizmus és vendéglátás marketing egy speciális szakterület, annak online ága méginkább. A Marketing Professzorok online marketing ügynökség egyik kiemelt szakterülete ez 2008-óta, így jelentős tapasztalatra tettünk szert ebben a szegmensben. Mutatju

Ha csak nem éppen most kezdtél bele új vállalkozásodba, akkor biztosan tisztában vagy vele, hogy az utazási és vendéglátóiparra rettentően intenzív verseny jellemző, és az újonnan nyíló kisebb szállodáknak különösen nagy kihívást jelent az érvényesülés.

 

 

De ne hagyd, hogy ez a tény eltántorítson – a megfelelő stratégiák alkalmazásával garantáltan több ügyfelet győzhetsz majd meg arról, hogy a te szállodád a helyes választás! Nézzünk meg néhány gyorstippet, amik segíthetnek ebben!

 

Találd meg az USP-det!

Legyen bármilyen jó is az online marketing kommunikációd, ha nincs mit kommunikálnod, nem leszel sikeres. Minden vállalkozásnak így minden szállodának is meg kell lennie annak az egyediségének, annak a különlegességének, amivel kitűnik a tömegből. Ez ne a túl olcsó árad legyen, hiszen az nem vezet sehova. Adj valami olyan különlegességet, mely kiemel a többiek közül. Ha pl. egy felnőttbarát hotel vagy, nem elég, ha csupán annyit teszel, hogy 16 éven aluliak nem látogathatják hoteledet. Legyen valami extra, ami a felnőttbarát hotelek közül is kiemeli a te szállodádat. Nem kell nagy dolgokra gondolni, egy masszőrrel biztosan meg tudsz beszélni speciális, pároknak szóló csomagokat, welcome pezsgővel fogadhatod az érkezőket, és ezekből összeállíthatsz olyan megkapó csomagokat, melyek melletted szólnak, ha egy párnak döntenie kell. Nem biztos,hogy neked kell feltalálnod a spanyol viaszt. A világban rengeteg szálloda létezik, nézz körül, mit csinálnak külföldön a hasonló jellegű hotelek, mint a tied. 

 

Csak tökéletes weboldallal sikerülhet

Pihengetünk?

Webhely nélkül nem igazán érdemes manapság bármit is tervezni a vendéglátásban. Egy webhely sokat segíthet abban, hogy az érdeklődő utazók rátaláljanak szállodádra, és hogy megismerhessék azt. Senki sem szeret úgy szobát foglalni, hogy nem látja előre, hogy mire számíthat! Minél jobb felhasználói élményt nyújtasz webhelyeden, annál nagyobb előnyre tehetsz majd szert a versenytársakkal szemben, valahányszor egy ügyfél szállodákra keres rá a környékeden. A felhasználói élményen túl a következőkre kell még odafigyelned:

 

  • Keresőoptimalizálás
  • Mobilra optimalizált weboldal
  • Webhelyed sebessége és a mobil verzió sebessége (itt tesztelheted le)
  • Tartalommarketingre alkalmas, egyedi forráskódú (nem Wordpress, nem Joomla, stb.) CMS rendszer. Miért nem? Itt leírtuk! 
  • Konverziómérés, mely pontosan mutatja, mely marketing eszközöd mennyi szobafoglalást és rendezvényhelyszín ajánlatkérést generált

A konverziómérés alapfeltétele egy erre alkalmas honlap, és egy jól kitalált marketing stratégia, melynek segítségével minél több embert arra ösztönzöl, hogy online módon, közvetlenül a webhelyeden foglaljon.

 

Kerülj fel a helyi listákra

 

Google

A Google egyik (ingyenes) szolgáltatása az úgynevezett Google Cégem. Egy Cégem profil létrehozásával szállodád felkerülhet a Google Térképre, ami további előnyöket biztosít a rangsorolásban, amikor az ügyfelek a közeledben keresnek szálláshelyeket. A Google Cégem profil továbbá fényképekkel is kiegészíthető, így a felhasználók már azelőtt láthatják szállodádat, mielőtt a webhelyedre kellene kattintaniuk.

 

Katalógusok

A különböző katalógusok, mint amilyen pl. a Startlap is, még mindig generálnak forgalmat weboldaladra, ráadásul némely katalógus weboldaladra mutató linkje még weboldalad keresőoptimalizáltságán is javít. Érdemes felkeresned a helyi, önkormányzati oldalakat is azzal a célzattal, hogy vegyék fel hoteled linkjét oldalukra. Sok önkormányzati weboldalon felsorolják helyi a szálláshelyeket. 

 

Használd a közösségi médiát

Mindenképpen regisztráld szállodádat több közösségi hálózaton is, de minimum a legnépszerűbbeken (Facebook, Instagram, Google Plus, Pinterest). Ezeken aztán hasznos, érdekes információkat, utazási tippeket, képeket, videókat oszthatsz meg követőiddel, aktivitásra (kedvelések, megosztások, hozzászólások) ösztönözve ezzel őket, hogy még több emberhez juthasson el márkád neve. Törekedj arra, hogy érdekes, izgalmas oldalad legyen, ne eladni, értékesíteni akarj, csak tájékoztass, és kedveltesd meg magad. 

Használd napi szinten az Insta Story és a Facebook történetek funkciókat is. Apró mozzanatokat is érdemes itt megosztanod, akár hoteled életéből, akár a környéken látható eseményekről, nevezeteségekről, de akár csak egy hangulatról is. 


Fizetett hirdetések

Bizonyos csatornákon megéri némi pénzt áldozni a láthatóság növelésére – ilyen például a Google (AdWords) és a Facebook is. Habár sokan nem szívesen költenek ilyesmire, az elérések száma valójában megtöbbszöröződhet, és nem is muszáj túl nagy összeget fordítani a kampányolásra. A Wazze is kínál hirdetéseket, melynek segítségével a térképére is felkerülhetsz. Ha számodra az áthaladó forgalom jelenti a vendégeket, érdemes ezt is kipróbálnod. 

A fizetett hirdetéseket mind az AdWords, mind a Facebook esetében nagyon jól tudod célozni, akár földrajzi helyre, akár érdeklődési körre, de még utazási szándékra is. Minden esetben építs remarketing listákat, a Facebook hirdetéseknél pedig felejtsd el a kiemelt posztokat, tanuld meg használni a hirdetéskezelőt! 

 

Egyéb gyorstippek szállodád népszerűsítéséhez

Alkalmazz tartalommarketinget – egy érdekes, hasznos, szórakoztató utazási blog az iparról és/vagy szállodád környékéről mágnesként vonzza majd az olvasókat webhelyedre.

 

Hozz létre kedvezményes ajánlatokat és kuponokat, melyekért valamit kérsz cserébe. Ilyen lehet az online foglalás közvetlenül a saját weboldaladon, vagy egy email cím a hírlevélhez. Akciókat, kuponokat önmagukban, viszonzás nélkül azonban soha ne használj. 

 

Sose feledkezz meg a PR-ról! Keresd fel a kisebb, akár helyi portálokat, blogokat, vagy influencereket, hívd meg őket egy-egy cikkért, blogbejegyzésért, vlog posztért cserében. Nagyon figyelj azonban az influencerek minőségére, ne felejtsd el, hogy egy Facebook rajongó még mindig tízszer többet ér, mint egy Instagram követő! A Facebook oldalakon ugyanis megosztásokat is kérhetsz, ezzel direkt konverziókat, szobafoglalásokat kaphatsz, míg az Instagram csak PR célokra jó. Egy magáról sexy, retusált képeket posztoló influencer lány hamar összehoz akár több tízezres követőtábort is, de nem ezeket az embereket keresed! 

 

Legyen kiváló ügyfélszolgálatod – a minőségi ügyfélkezelés pozitív véleményt alakít ki az emberekben márkádról, akik ennek köszönhetően nagyobb valószínűséggel ajánlják majd azt ismerőseiknek.

 

Figyelj a Tripadvisor, Facebook, Google térkép és Foursquare véleményekre! Ezeket 24 órán belül válaszold meg, akár negatív akár pozitív véleményeket kaptál! Ösztönözd vendégeidet, írják meg pozitív véleményüket valamelyik oldalon! 

 

Az online marketing egy külön ága a marketing kommunikációnak. Bármilyen jó is legyen a sales csapatod, bármilyen kiválóak is legyenek offline marketingeseid, soha nem fognak tudni naprakészen figyelni egyszerre minden online marketing eszköz változására, fejlődésére. A Google szinte naponta frissít valamennyit a keresőmotor algoritmusán, a Facebook is folyamatos változásban van. Egy, de még néhány cég marketing kommunikációját átlátva nem lehet ezen a téren hatékony, naprakész ismeretekhez jutni. Hoteled online marketing stratégiájának kitalálását és kivitelezését szervezd ki! A jó online marketing tanácsadók együtt dolgoznak meglévő marketingeseiddel, egy csapatot alkotva lendíthetik fel a szobafoglalásokat és a rendezvényhelyszín ajánlatkéréseket. Miben tudunk mi Neked ebben segíteni? Kattints ide, mutatjuk! 
 

Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
510 531
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Biztonsági lista

Egy biztonsági lista olyan internet felhasználók neveit és email címeit tartalmazza, akik...

Közösségi értékesítés

Mi is az a közösségi értékesítés? A...

Célzás

A célzás definíciója A célzás lehetővé teszi,...

Hirdetés átkattintás

Amikor valaki egy hirdetésre kattint. Ez a mérőszám nem feltétlenül képes megmutatni egy...

Bing

Mi az a bing? A Bing, vagy Bing Search a Microsoft saját fejlesztésű...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.