10 ok, amiért NEM érdemes Wordpress-t használni
10 ok, amiért NEM érdemes Wordpress-t használni
Bár ingyenesnek tűnik, és sok marketingügynökség is használja, a WordPress, ahogy bármi más open source forráskód is használhatatlan, ha komolyan veszed a marketinget.
Sokan kardoskodnak a WordPress mellett? Mi ennek az egyetlen oka? Az, hogy egy egyedi forráskódú, valóban jól működő honlapmotort (CMS) kiépíteni sok millió forint. Egy egyszeri honlapkészítő cég, vagy egy marketing ügynökség számára könnyebb megmagyarázni, miért vedd az open source kódot tőlük, ráadásul befektetés nélkül pénzt kérhetnek el ezért. Gyakran nem is keveset. Pedig az open source előny az, hogy ingyen van, a másik pedig az, hogy rengeteg kész sablon van hozzá. Igazán nem nagy munka összerakni egy ilyen honlapot, ahogy építhetsz házat is raklapból, viszonylag könnyen és olcsón is. Ugyanilyen a WordPress és Joomla honlap is. Ha a honlapkészítő ügyes saleses, akkor eladja sok pénzért a raklapházat. Kívülről háznak tűnik, van oldala és teteje is, de ha használod, rájössz, nem ugyanaz, mint a tégla ház.
De miért is raklapház a WordPress és más open source honlapok? Nézzük végig a valóságot!
A WordPress és a biztonság
Tévedés azt gondolnod, hogy a Te honlapod senkit nem érdekel, nem vagy te CIA, hogy fel akarja bárki törni. Nem is azért fogják a WordPresses honlapodat feltörni, mert Te érdekled őket. A WordPress és a Joomla olyan méretekben elterjedt CMS-rendszerek, hogy érdemes rá vírust írni. Számos olyan biztonsági rés létezik, amiket bármelyik hacker képes megtámadni és komoly károkat okozni több millió WordPress oldalon világszerte. A behatolás általában észrevétlenül történik, és a weboldal tulajdonosa nem értesül róla, csak miután már túl késő. Lehet, hogy csak a háttérben felnőtt tartalmú hirdetéseket küld majd ki a honlapod a nevedben, de az is lehet, hogy a honlap visszaállításáért kérnek majd pénzt tőled. Mint teszik ezt sok ezer más WordPress honlapról az automatán, a résekbe beférkőző vírusok.
18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva!
Spam, azaz levélszemét
Ha egy dolog van, ami az internetben nem változik folyamatosan, az a végtelen mennyiségű levélszemét. A WordPress mindig is egy blogbejegyzésekre kiélezett rendszer volt, így egy rendkívül erős mágnesévé és bevonzójává vált a különböző spambotoknak (levélszemetet generáló automata rendszerek). A legtöbb felhasználó napi 10-20 vagy több spam típusú emailről számol be naponta, a WordPress blog posztoló rendszer (még ha ki is van kapcsolva) folyamatos brute force támadások alatt áll. Összegezve tehát a WordPress egyszerű célpont a hackerek és egyéb rosszindulatú személyek számára.
WordPress pluginek, azaz beépülő modulok
Több száz plugin- és témafejlesztő csatlakozott már a wordpressesek táborához. Ez elsőre pozitívumnak tűnhet, azonban közel havi rendszerességgel új WordPress frissítés érkezik, amely rákényszerít arra, hogy az egész rendszer frissítését elvégezd. Ezek a frissítések gyakran szó nélkül automatikusan letiltják a bővítményeidet, amíg a fejlesztők fel nem zárkóznak a legújabb frissítéshez. Ez azt jelenti, hogy ha te valami egyedit fejlesztettél bele, a legapróbb kis változtatást is, akkor akár minden frissítésnél újra fizetned kell a fejlesztőnek, hogy azt az új rendszerhez optimalizálja. A fejlesztők folyamatos alkalmazása pedig több befektetett pénzt és időt jelent.
Limitációk
A WordPress beépített css/kódolási keretrendszere azt jelenti, hogy kizárólag a támogatott formátumot és szerkezetet alkalmazhatod (ha nem akarsz részletes és igényes programozásba kezdeni). A befektetett munka során az ember jogosan teszi fel magának a kérdést: „Akkor miért nem kezdtem inkább a semmiből felépíteni már az elején?”
Ömlesztett, hibás kód
A harmadik féltől származó modulok és alkalmazások drasztikusan lefoglalhatják a rendelkezésedre álló erőforrásokat. Mivel a WordPress nem rendelkezik saját hivatalos fejlesztői csapattal, a különböző problémákra a közösségi fórumon kell megoldást keresni. Természetesen ez egyáltalán nem garantálja, hogy feltett kérdésed válaszra vagy fennálló hibád megoldásra lel majd.
Kreativitás
A karakterkészletek, elrendezés és az egész oldal szigorú CSS határok közé van zárva, és a WordPress kód visszafejtéséhez komoly munkára van szükség. Ha egyéni oldalt akarsz, akkor egy külön webdesignerre lesz szükséged a különböző elemek oldalon való elhelyezéséhez.
Keresőmotorok, keresőoptimalizálás
A SEO, azaz a keresőoptimalizálás rendkívül fontos szempont, és habár több Wordpress modul is azt ígéri, hogy optimalizálttá teszi oldaladat, általában maga a kód sincs optimalizálva, az oldalak lassan töltenek be, és a Google nem fog több rétegnyi WordPress kódot átolvasni – így jó keresői rangsorolásra sem számíthatsz. A Wordpress oldalakat ráadásul gyakran spam-oldalaknak alakítják ki, amelyeket a Google könnyedén feketelistára tehet. Nem beszélve arról, ha esetleg kitalálsz valami kis trükköt, amit belefejlesztenél weboldalad keresőoptimalizálása végett a kódba, azt a szabályoknak megfelelően vissza kell töltened a rendszerbe, így máris letöltheti konkurenciád, nem vagy előrébb vele…
Hostolás
Sok tárhelyszolgáltató nem fogad be open source kódokat, főleg azok, akik a szervereket szeretnék biztonságban tudni és a keresőoptimalizálásnak is alapot adni a gyors szerversebességgel. A gyakori vírustámadások az egész IP címet spam listára tehetik, így nem fogsz tudni leveleket sem küldeni saját domain nevedről….
Ár
Annyit kapsz, amennyit megfizetsz, a WordPress pedig ingyenes – ez nem igényel több magyarázatot! A régi magyar mondás, „olcsó húsnak híg a leve!” itt is nagyon igaz. Annyi a különbség, hogy WordsPresst preferáló honlapkészítőd, vagy marketing ügynökséged esetleg mindezt baromi drágán adja el neked. Ha weboldalt tervezel, fordulj hozzánk bizalommal, felülvizsgáljuk honlapkészítőd ajánlatát!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.