Hogyan legyen több vendég a szállodámban? Mutatjuk a választ!
Hogyan legyen több vendég a szállodámban? Mutatjuk a választ!
11 egyszerű marketing és üzemeltetési tipp, amivel tökéletesítheted a vendégélményt szállodádban, ezáltal érve el több, direkt foglalást hotelednek 2019-ben.
A vendégek elvárásai egyre szigorúbbak, és minden valamirevaló szállodatulajdonos azon töri magát, hogy vajon milyen újításokat vezessen be, hogy megfeleljen ezeknek, vagy akár túlszárnyalja őket. Persze egy nagyobb felújítás, vagy egy új szolgáltatás beszervezése rengeteg időbe telhet, de van jó néhány olyan apróság is, amik szinte egy csettintésre képesek szimpatikusabbá tenni hoteledet.
Az alábbi tippek többsége gyorsan kivitelezhető, és nem igényel komoly befektetéseket sem, így hát ideális az olyan szállodák számára is, amelyek szeretnének olcsón javítani kínálatukon. Mindenképpen érdemes elgondolkodni ezeken, ugyanis ha nem teszel folyamatosan a vendégélmények javításáért, akkor idővel romlani kezdenek majd – ezt pedig biztosan nem akarod!
Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 0. tipp: Legyél mindenre (is) megtalálható a Google-ben
Ez a pont nem is az első, hanem a „nulladik”, legfontosabb marketing tippünk. A Googleben keres mindenki, így ha ott megtalál, akkor nyert ügyed van. Előzd meg az online foglalási rendszereket is, így nem ott, hanem direktben nálad foglalnak majd a vendégek, így jelentős jutalékot megspórolsz. A Googleben kétféle módon lehetsz első: fizetett hirdetéssel (ez a Google Ads) és ingyenesen (ez a keresőoptimalizálás, a SEO). Ehhez mindenekelőtt egy erős, keresőoptimalizálható honlapra lesz szükséged, és egy SEO tanácsadóra, aki segít mindezt megvalósítani.
Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 1. tipp: Már az előtt vedd fel a kapcsolatot vendégeiddel, hogy megérkeznének
Amikor egy leendő utazó szállodádban foglalt szobát, attól a pillanattól kezdve „papíron” is a vendégednek számít, még ha csak hónapokkal később is érkezik majd meg pár napra. Semmi se tartson vissza attól, hogy már ekkor elkezdj pozitív élményeket biztosítani számára.
Az egyik legjobb módszer erre egy testreszabott email kampány kialakítása és adagolása az érkezés időpontjáig. Automatizált emailjeidben beszámolhatsz szállodád nagyobb újításairól, különleges ajánlatokról, és releváns információkról, amelyek vendégedet érintik.
Több vendég szerzése hotelembe, 2. tipp: Egy lépéssel tovább: Vedd fel a kapcsolatot velük, MIELŐTT foglalnának
Habár egy utazó attól a pillanattól ügyfeled, hogy elküldi foglalását, vendégélménye valójában akkor kezdődik, amikor elkezdi böngészni a szálláslehetőségeket egy adott környéken – tehát jóval a foglalás előtt. Fontos tehát, hogy egy aktív online jelenlétet alakíts ki szállodád számára, hogy minél könnyebben rád találjanak lehetséges ügyfeleid.
Regisztráld szállodádat a legfontosabb szállodakereső webhelyekre (pl. TripAdvisor), és az olyan közösségi platformokra is, amelyeken ideális ügyfeleid gyakorta jelen vannak (ez lehet a Facebook, az Instagram, vagy bármi más is). Ne feledkezz meg szállodád Google Cégem profiljáról (https://www.matebalazs.hu/hotel-hirdetes-google.html) sem.
Töltsd ki adatlapjaidat mindenhol, sorold fel legfontosabb szolgáltatásaidat, tölts fel előnyös képeket és videókat, és nagyon, de nagyon szigorúan ügyelj rá, hogy szállodád neve, címe, és telefonszáma mindenhol karakterről karakterre pontosan ugyan úgy (vesszők, szóközök, pontok, stb.) jelenjen meg, különben Google Cégem helyezéseid nem lesznek olyan magasak, mint amekkorák lehetnének.
Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 3. tipp: Üdvözölj minden vendéget név szerint, és egy nagy mosollyal
Minden reggel szánj rá néhány percet, hogy megnézd, ki érkezik épp aznap, és légy készen, hogy melegen, személyesen üdvözölhesd őket, méghozzá név szerint. Habár a check-in nem a legelső benyomás, amit szállodád tesz a vendégekre, mindenképpen ez az első személyes tapasztalat, ami megadja majd az ott tartózkodás alaphangját! Ez sokat segít abban is, hogy vendégeid később is szívesen visszatérjenek, és hogy másoknak is melegen ajánlják majd szállodádat.
Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 4. tipp: Biztosíts kávét és teát a nap 24 órájában
Habár a vendégek szeretik, ha szobájukban saját kávé és teagép fogadja őket, ezt a luxust nem minden szálloda engedheti meg magának. Ez természetesen nem akkora probléma, ha tudod mivel ellensúlyozni. Helyezz el egy ingyenes (vagy csökkentett árú) automatát minden emeleten, vagy legalább a lobbyban, hogy vendégeid kedvükre fogyaszthassanak.
Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 5. tipp: Légy a környék szakértője
Sok szálloda útmutatást kínál vendégeinek a legjobb helyi üzletekről, éttermekről, és egyéb különlegességekről, például hogy mit hol érdemes enni, vagy hogy mikor ajánlott ellátogatni egy látványossághoz, hogy az ember elkerülje a tömegeket. A butikszállodák és alternatív szállások többek között ezért is népszerűek, ezért érdemes venned a fáradtságot, és hasonló hasznos tudnivalókkal ellátnod a vendégeket.
Ezt megteheted érkezésükkor, vagy az első pontban említett emailek valamelyikében is, de a legjobb, ha mindezt a weboldalad blogjában, vagy esetleg külön erre a célra kialakított menüpontban is szerepelteted. Miért? Gondolj bele, ha már van egy keresőoptimalizálható weboldalad, és a környék programjaira, nevezetességeire is az elsők között vagy, mindenkit elérsz, akinek célpontja a te régiód.
Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 6. tipp: Tegyél valamilyen édességet a párnákra
Hogyan legyen több vendég a szállodámban? 7. tipp: Biztosítsd a leggyakoribb reggeli hozzávalókat
A szállodai reggelik általában vagy kitűnőek, vagy lelombozóak – ritka a középút. Ügyelj rá, hogy a te szállodád az előbbi kategóriába essen. Biztosítsd, hogy minden reggelihez szükséges kellék és alapvető hozzávaló (természetesen frissen) jelen legyen. Nem muszáj több tucatnyi opciót kínálni, de ami megvan, az legyen minőségi! Az elmúlt időben egyre elterjedtebb a cukormentes, egészséges étkezés, így legyenek ennek megfelelő ételeid is (pl. teljeskiőrlésű zsemle, kókusztej a kávéhoz, stb.)
Hogyan lesz több vendég a szállodámban? 8. tipp: Újítsd fel legfontosabb felszereléseidet
Szállodai szobáid modernizálása (hogy megfeleljenek a legújabb szabványoknak és elvárásoknak) nem kell, hogy egy vagyonba kerüljön, és még hatalmas átépítésekre sincs szükség. Gyakran elég, ha csak felújítod legfontosabb felszereléseidet, akár egyszerre csak egyet. Itt lehet szó új TV-kről, a fürdőszobák felújításáról, szőnyegről, vagy akár meg is kérdezheted volt vendégeidet egy szavazás formájában, hogy ők miket szeretnének felújítva látni a felsorolt opciók közül. Ezzel véleményük fontosságát hangsúlyozod, és esetlegesen megakadályozod azt, hogy más fórumokon (pl. Tripadvisor) panaszkodjanak az esetleges kopásokért.
Hogyan szerezzek több vendéget a szállodámnak? 9. tipp: Foglalkozz a social mediával
A közösségi média, főleg az Instagram, de még a Facebook is egy ideig, fontos eszköze annak, hogy jó kép alakuljon ki szállodádról. Fektess tehát időd közösségi média jelenlétedbe, tegyél ki minden nap egy saját képet, mely lehet akár csak egy hangulatfotó is. Kérd meg vendégeidet, küldjenek fotókat, vagy indíts egy játékot ezzel a céllal.
Hogyan szerezhetek több vendéget a szállodámba? 10. tipp: Vigyél modern luxust szállodádba
A modern luxus nem igazán a fényűzésről, mindinkább az élményekről szól. Ez lehet egy különleges ajándék az először foglaló vendégeknek, vagy egy zökkenőmentes foglalási folyamat biztosítása a webhelyen. A modern online marketing egyik fontos előnye a mérhetőség. Ha minden foglalásnak valahogyan köze van a webhelyedhez, meg fogod tudni mondani, melyik marketing eszköz a leghasznosabb számodra. A Facebook, az Instagram vagy a Google? Fillérre (na jó Euro centre) pontosan fogod tudni, mennyi elköltött forintból mennyi bevételed lett. Ehhez azonban át kell vezetned vendégeidet őket az online foglalási rendszereden. Ennek jó eszköze lehet egy kis luxus ajándék az online felület használatáért cserében, mellyel így egyszerre két legyet ütsz egy csapással.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.