Kézi műveletek – Mi a teendő, ha büntet a Google?
Kézi műveletek – Mi a teendő, ha büntet a Google?
A „kézi művelet” kifejezés hallatán sok online marketinges összerezzen. Azonban nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni – ezek a büntetések nem feltétlenül jelentik azt, hogy örökre búcsút inthetsz az évek során összeszedett rangsorolásodnak.
Egy kézi művelet megszüntetéséhez nagyon fontos tisztában lenned vele, hogy pontosan mivel is állsz szemben és hogy egyáltalán miért szab ki ilyen büntetéseket a Google. Az alábbiakban megismerkedhetsz a Google kézi műveleteivel, azok megoldásaival, illetve, hogy hogyan kerülheted el a jövőben a hasonló problémákat (és a rangsorolás visszaesését).
A Google által kiszabott büntetések
A Google-től kapott büntetéseknek két nagy kategóriája van: az algoritmikus büntetések és a kézi műveletek.
Mindkét büntetés képes rontani a rangsoroláson, és mindkettő célja az, hogy minél kevesebb rossz minőségű vagy lehetséges spam tartalom jelenjen meg a keresőmotor találatai között.
A kézi műveletek sajátossága az, hogy a Google egyik munkatársa sajátkezűleg kell, hogy megvizsgálja és megszüntesse őket, mielőtt a büntetett webhely tartalmai visszanyerhetnék korábbi rangsorolásukat.
Nézzük meg közelebbről ezt a két kategóriát, hogy jobban megértsük a hasonlóságaikat és különbségeiket.
Mik azok az algoritmikus büntetések?
A Google folyamatosan fejleszti és javítja a keresőalgortimusát. A nagyobb „core”, azaz alapfrissítéseket már hónapokkal előre bejelentik, és bevezetésük is eltarthat akár több napig vagy hétig is. Azonban a keresőmotor napi szinten is frissítgeti algoritmusát, habár ezekről általában nem esik szó.
Amikor egy algoritmikus büntetésről beszélünk, akkor valójában arról van szó, hogy egy ilyen algoritmusfrissítés következtében egy webhely veszít a rangsorolásából, azaz alacsonyabb pozícióban jelenik meg a keresőtalálatok között.
A Google valójában többféle algoritmust és temérdek szempontot vesz figyelembe a rangsorolás megállapításához, szóval még egy kisebb frissítés is észrevehető változásokat okozhat számos webhely számára (valaki feljebb kerül, valaki lejjebb csúszik). Általában még az előre bejelentett frissítésekről is lehetetlen megmondani, hogy milyen hatással lesznek egy webhelyre – ez csak a frissítés bevezetése után derül majd ki.
Az algoritmikus büntetések tehát nem közvetlen büntetések – csupán annak a következményei, hogy a Google igyekszik tökéletesíteni az algoritmusát.
Mik azok a kézi műveletek?
A kézi művelet azt jelenti, hogy a Google egyik munkatársa ellenőrizte a webhelyedet, és megállapította, hogy az megszegi a webmestereknek szóló minőségi irányelveket. A minőségellenőr ilyenkor a megszegés súlyosságától függően „sajátkezűleg” szab ki kézi műveletet egy oldalra vagy akár az egész webhelyre.
A kézi műveletek súlyosabb problémákra utalnak és azonnali figyelmet követelnek. A kézi művelettel büntetett oldalak vagy webhelyek automatikusan lejjebb csúsznak a rangsorolásban, amíg meg nem oldod őket, illetve súlyosabb esetekben akár teljesen el is tűnhetnek a találatok közül.
A kézi műveleteknek számos oka lehet. Szerencsére a Google Search Console felületén megtalálod a pontos indoklást, illetve azt, hogy mely oldalak érintettek a kézi műveletben.
Hol láthatom, hogy webhelyem kézi műveletet kapott-e?
A Google emailben figyelmeztet majd, ha webhelyed kézi műveletet kap. Azonban mivel az emailek könnyedén elkerülhetik az ember figyelmét, érdemes rendszeresen ellenőrizni a Google Search Console felületén, hogy vannak-e problémák.
Jelentkezz be a Search Console-ba, ahol már a fő Áttekintés oldalon is láthatod, hogy kaptál-e kézi műveletet. Innen rögtön meg is nyithatod a releváns jelentést (vagy megkeresheted a menüpontot a baloldalon), hogy részletesebben is ellenőrizhesd a problémákat.
A kézi műveletek jelentésben találod a büntetések teljes listáját, azok leírásait, az érintett oldalakat és a javasolt megoldásokat.
Ha webhelyed hirtelen lejjebb csúszik a találatok között, és a kézi műveletek listája üres, akkor meglehet, hogy egy algoritmusfrissítés okozta a változást. Nézz szét a Google blogján, hogy történtek-e olyan frissítések az elmúlt napokban, amelyek webhelyedre is hatással lehetnek.
A Google kézi műveletek megszüntetése
Egy kézi művelet megszüntetéséhez meg kell oldanod a jelentésben szereplő problémákat és küldened kell egy felülbírási kérelmet a Google-nak. Íme a részletes lépések:
- Azonosítsd a problémát. A Search Console felülete pontosan tájékoztat majd a problémáról, ami kézi művelethez vezetett. Itt szerepel az is, hogy a minőségellenőr szerint mely oldalak szegik meg az irányelveket. Egyes problémákat könnyedén megoldhatsz (például láthatóvá teheted a véletlenül elrejtett szövegeket), míg mások (az egész webhelyt érintő büntetések spam tartalmak miatt) orvoslása jóval több időt vesz majd igénybe. Itt most nagyon oda kell figyelned.
- Javítsd a webhely problémáit. Tégy meg mindent annak érdekében, hogy webhelyed oldalai megfeleljenek a Google minőségi irányelveinek. Győződj meg róla, hogy minden probléma megoldásra kerüljön, mert a Google csak így lesz hajlandó feloldani a büntetét.
- Vedd fel a kapcsolatot a káros linkek forrásaival. Amennyiben azért kaptál kézi műveletet, mert kérdéses eredetű visszahivatkozások mutatnak webhelyedre, először is szólj a linkelő webhelyek üzemeltetőinek, hogy távolítsák el ezeket. Ha nem működnek együtt, akkor használd a Google linkvisszautasító eszközét. Ne felejtsd el dokumentálni a kommunikációidat az érintett webmesterekkel, akkor sem, ha sikertelenek. Ezekre később szükség lesz.
- Kérj felülvizsgálatot. Ha biztos vagy benne, hogy megoldottad a problémát, akkor benyújthatsz egy felülvizsgálati kérelmet a Search Console-on keresztül, a kézi műveleteket felsoroló jelentésben. Ne nyújtsd be egyszerre kétszer ugyan azt a kérelmet – ne feledd, hogy a Google egyik munkatársa kell, hogy ellenőrizze webhelyedet, ami nem azonnal történik.
Ha a Google ellenőre úgy dönt, hogy a probléma valóban megoldódott, akkor a Search Console „Kézi műveletek” felületén azt látod majd, hogy nincsenek problémák.
Tippek a felülvizsgálási kérelem benyújtásához
Egy kézi művelet fellebbezéséhez nem elég szimplán megoldani a kérdéses problémát és rákattintani egy gombra. A kérelem benyújtásához részletesen le kell írnod, hogy mit tettél a probléma elhárítása érdekében.
Íme néhány tipp egy hiteles, sikeres kérelem benyújtásához:
- Győződj meg róla, hogy oldalaid elérhetők legyenek az ellenőröknek és a robotoknak. Ne zárd őket jelszó mögé, ne tiltsd ki róluk a robotforgalmat a robots.txt-vel és ne jelöld őket noindexnek sem. A Google nem tud felülvizsgálni egy olyan oldalt, amit nem lát.
- Írd le részletesen, hogy mit tettél a probléma megoldásáért és mit változtattál meg webhelyeden. Kínálj konkrét példákat is.
- Mellékelj hivatkozásokat egyéb dokumentációkhoz is, ha szükséges. Ha van egy dokumentumod vagy táblázatod, ami segít megmutatni, hogy mit csináltál, akkor jelöld meg azt is a kérelmedben. Ha például beszéltél webmesterekkel a rossz minőségű linkek eltávolításával kapcsolatban, akkor készíts képernyőképeket ezekről az üzenetekről, és mellékeld őket egy Google dokumentumban.
- Ne küldd be kétszer ugyanazt a kérelmet. Ha a Google elutasítja a kérést, akkor valószínűleg nem oldottál meg minden problémát. Járj utána a dolgoknak, és ha ténylegesen elkészültél, akkor újra benyújthatod a kérelmedet.
Mennyi ideig tart a kézi műveletek felülvizsgálása?
A Google szerint több napba vagy akár hetekbe is beletelhet, hogy felülvizsgálják a kézi műveletekkel kapcsolatos kérelmeket. Ha linkek okozták a kézi műveletet, akkor még ennél is hosszabb folyamatra kell számítani. A technikai SEO-val kapcsolatos problémák ellenőrzéséhez ugyanis a Google robotjainak újból fel kell térképezniük webhelyedet, míg a tartalommal kapcsolatos problémák ellenőrzése a Google ellenőrök személyes feladata.
Miután a Google megszünteti a kézi műveletet, az elvesztett pozíciók nem térnek vissza rögtön – különösen akkor, ha időközben versenytársaidnak sikerült befészkelniük magukat az előkelőbb helyekre. Egyes webhelyek szinte azonnal visszanyerik korábbi pozíciójukat, míg másoknak hónapokra lesz szüksége ehhez.
Hogyan előzhetők meg a Google kézi műveletei?
A Google akkor szab ki kézi műveleteket, ha egy webhely nem felel meg a webmestereknek szóló minőségi irányelveknek. Ha tehát szeretnéd elkerülni ezeket a büntetéseket, akkor ezen irányelvek szerint kell eljárnod webhelyeden.
Az algoritmus tervezett frissítéseit lehetetlen megjósolni, de ha igyekszel értékes, hasznos, örökzöld tartalmakat készíteni, akkor nem igazán lesz mitől félned.
Nézzük meg, hogy miket tehetsz a kézi műveletek elkerülése, illetve az algoritmikus büntetések enyhítése érdekében.
1. Kerüld a black hat SEO taktikákat
A Google mindig igyekszik hatástalanítani az úgynevezett black hat SEO taktikákat. Ezek azok a keresőoptimalizálási módszerek, amelyekkel a webmesterek a felhasználói élmény rovására próbálják túloptimalizálni a webhelyek oldalait a keresőmotorok algoritmusaira. A cél minél magasabb rangsorolást elérni, csak éppen nem szabályos trükkökkel.
Sajnos manapság is sok olyan tapasztalatlan (vagy nem éppen naprakész tudású) marketinges, SEO “szakértő” van, aki ilyen black hat SEO taktikákkal próbál előnyhöz jutni:
- Kulcsszóhalmozás: A Google irányelvei kifejezetten tiltják egy adott szó vagy kifejezés „túlhasználatát” egy adott weboldalon. Ne ismételgesd ugyan azt a kifejezést – ettől nem jutsz előbbre, és tartalmaid szövegei sem lesznek természetesek az olvasók szemében.
- Linkcsalások: A linkcsalásnak számos formája van, mint például a linkvásárlás, a bloghálózatok üzemeltetése, a linkcsere és minden egyéb manipulatív taktika, amivel nem természetes hivatkozásokat szerezhetsz webhelyed számára.
- Rejtett szövegek és linkek: Ne próbáld meg olyan rejtett linkekkel és szövegekkel manipulálni a rangsorolásodat, amit a látogatók nem láthatnak oldalaidon. Ilyenek például a fehér háttérre írt fehér szövegek, egy-egy linkké alakított pont vagy vessző, vagy a képek mögé rejtett tartalmak.
- Tartalmak átmásolása más webhelyekről: A plágium az interneten sem tolerált dolog. A más webhelyekről összekapart, vagy teljes egészében átvett tartalmak közismert spam taktikák, ráadásul nagyon könnyű lebukni velük. Persze egy létező oldal szövegrészletének idézése, vagy egy-két elemének átvétele még elfogadható, ha megjelölöd a forrást, de ezek mellett legyen bőven saját, eredeti tartalmad is.
Ha nem vagy biztos benne, hogy egy taktika black hat SEO-nak számít-e, vagy sem, akkor tégy fel magadnak néhány kérdést:
- Valamilyen valódi értéket kínálok ezzel a módszerrel a közönségemnek?
- Kell valamilyen megtévesztést alkalmaznom ehhez a módszerhez, még akkor is, ha csak a robotokat próbálom megtéveszteni vele?
- Túl jó eredményeket kínál ahhoz, hogy igaz legyen?
Az őszinte, eredeti, természetes tartalmak publikálása a legjobb módszer az algoritmus frissítéseinek túlélésére, illetve a kézi műveletek elkerülésére. Ne próbáld meg kijátszani a rendszert – hosszútávon nem fog menni.
2. Távolítsd el vagy utasítsd vissza a rossz minőségű linkeket
Próbáld meg eltávolítani a káros linkeket más webhelyekről vagy utasítsd vissza őket, ha szükséges. Ne felejtsd el dokumentálni a folyamatot (készíts képernyőképeket, őrizd meg az emaileket stb.)
Ahogyan egy megbízható link megerősítheti domained tekintélyét, egy spam webhelyről származó hivatkozás ronthat rajta. Ezek a rossz minőségű linkek még akkor is kézi műveleteket eredményezhetnek, ha webhelyed minden más irányelvnek megfelel.
A rossz minőségű linkek általában olyan webhelyekről származnak, amelyek súlyosan megszegik a Google minőségi irányelveit. Ezek a hivatkozások még akkor is csorbíthatják domained tekintélyét, ha nem terelnek forgalmat webhelyedre.
Ha ilyen természetellenes linkekért kaptál kézi műveletet, a Google javaslata az, hogy vedd fel a kapcsolatot a linkelő webhelyek üzemeltetőivel és kérd meg őket a következők valamelyikére:
- Távolítsák el a hivatkozásokat
- Állítsák be a rel=nofollow attribútumot a hivatkozásokon
- Irányítsák át a linkeket webhelyedre egy olyan URL-en keresztül, amit elzártak a keresőmotorok elől a robots.txt fájlban
Ha a webmesterek nem hajlandók együttműködni, akkor a Google linkvisszautasító eszközével jelezheted a keresőmotornak, hogy mely webhelyedre mutató linkeket ne vegye figyelembe. Még véletlenül se fizess valakinek azért, hogy törölje a káros hivatkozásokat – utasítsd vissza a linket az eszközzel és kész.
Ne felejtsd el dokumentálni ezeket a kommunikációkat, hogy később bizonyítani tudd a Google-nak, hogy te mindent megtettél annak érdekében, hogy a káros linkek ne mutassanak webhelyedre.
3. Csak indokolt esetekben használd a Schema jelöléseket
A Schema a strukturált adatok egyik fajtája, ami lehetővé teszi a webhelyeknek, hogy extra adatokat szolgáltassanak („jelöljenek meg”) a keresőmotorok számára. A keresőmotorok ezen adatok alapján jobban be tudják azonosítani, hogy miről szól egy oldal, illetve bővített találatokként jeleníthetik meg azokat a felhasználóknak.
Ha azonban nem a Google előírásai szerint használod őket, akkor a rosszul megadott Schema jelölések vagy más strukturált adatok inkább károsak lehetnek webhelyed számára, mint hasznosak.
Webhelyed akkor is kézi műveletet kaphat, ha nem követed az előírásban foglaltakat, vagy hibásan jelölöd meg az adatokat oldalaidon. Íme néhány az ilyen hibák közül:
- Nem időszenzitív adatok Időszenzitívként való megjelölése
- Olyan tartalmak megjelölése, amelyek nem láthatók az oldal látogatói számára
- Hamis értékelések és vélemények megjelölése, vagy csak pozitív visszajelzések megjelölése, hogy az értékelések a valósnál magasabbnak tűnjenek
- Mások imitálása vagy szervezeted álcázása
- A felhasználók vagy a keresőmotorok félrevezetése az oldal célját illetően
Csak akkor használj Schema jelöléseket, amikor és ahol indokoltak – ne próbáld meg átverni a keresőmotorokat és a felhasználókat csak azért, hogy kattintásokat szerezhess.
4. Készíts minőségi tartalmakat
Kézi művelet járhat azért is, ha webhelyeden rossz minőségű, sekély tartalmak találhatók. De pontosan mit is tekintünk rossz minőségű, vagy „sekély” tartalmaknak?
A Google hivatalos definíciója szerint azok az oldalak számítanak sekély tartalmaknak, amelyek kevés vagy semmilyen eredeti értéket nem kínálnak a látogatóknak. A Google a következő példákat sorolja fel:
- Automatikusan generált szöveggel rendelkező oldalak
- Partneroldalak, amelyeken kimásolt és beillesztett termékleírások találhatók, kevés vagy semmilyen eredeti tartalommal
- Olyan oldalak, amelyek tartalmainak nagy részét más webhelyekről másolták át
- Kapuoldalak, amelyek a látogatókat egy másik oldalra irányítják át
A sekély tartalmak nem csupán azt jelentik, hogy egy oldalon kevés szöveg található, vagy aminek van eredeti tartalma, csak nem írták meg elég jól. Sőt, határozottan biztonságosabb taktika néhány olyan oldalt publikálni, ami rövid, de egyedi és minőségi tartalommal rendelkezik, mint rengeteg hosszú, de rossz minőségű vagy automatikusan generált tartalmú oldalt.
Ne plagizálj és ne használj AI eszközöket. Ha nem érsz rá minőségi tartalmakat készíteni, akkor kérd egy online marketing ügynökség segítségét ehhez és más kapcsolódó feladatokhoz.
5. Ne takard el a tartalmakat
Az eltakarás azt jelenti, hogy egy oldal két különböző verzióját mutatod az embereknek és a keresőmotoroknak. Például a keresőmotorok egy HTML oldalt láthatnak, míg a felhasználók számára az oldal csak egy képként jelenik meg.
Az eltakarás nem mindig rossz szándékú. Egyes webhelyek például két külön verziót mutathatnak egy oldalból az alapján, hogy a felhasználók böngészőjében engedélyezett-e a JavaScript futtatása, vagy hogy elkészítsék egy Flash alapú oldal HTML változatát, amit a keresőmotorok is jobban tudnak értelmezni.
Azonban a Google hivatalos irányelvei szerint az eltakarás semmilyen esetben nem indokolt vagy megengedett, ezért bármely formája kézi művelethez vezethet.
A felhasználók tehát azt lássák, amit kapnak is. Ne próbálj meg két különböző verziót kínálni a keresőmotoroknak és a látogatóknak.
6. Ügyelj a felhasználói spamre
Ha egy webhelyen a felhasználók is készíthetnek tartalmakat, akkor súlyos problémákat okozhatnak a bot profilok, a hamis értékelések, a csalók által írt bejegyzések és a promóciós tartalmú hozzászólások.
Ha időnként spam jelenik meg webhelyeden, akkor fontos, hogy minél előbb töröld azt. Ha azonban rendszeresen okoznak problémát az ilyen esetek (tele vagy spam hozzászólásokkal, álprofillal stb.), akkor nagyobb méretű intézkedésekre lesz szükség.
Gyakori kérdések
Mik azok a Google Kézi műveletek?
Melyek a leggyakoribb okok, amelyek miatt kézi műveletet alkalmazhatnak
Nem természetes linkek: Ha egy weboldalra vagy weboldalról manipulatív vagy nem természetes linkeket helyeztek el a rangsorolás javítása érdekében.
Tartalom minőségi problémák: Például automatikusan generált, másolt tartalmak vagy olyan tartalmak, amelyek nem biztosítanak értéket a felhasználóknak.
Rejtett szöveg vagy kulcsszó halmozás: Olyan módszerek használata, amelyek megpróbálják megtéveszteni a keresőmotort, például láthatatlan szöveg vagy kulcsszavak túlzott használata a tartalomban.
Spam jellegű tartalom: Ha az oldal tartalmát spamként azonosítják, például ha túl sok reklámot vagy félrevezető tartalmat tartalmaz.
Hamis szervezeti struktúrák (strukturált adatok visszaélése): Ha egy weboldal manipulálja a strukturált adatokat (schema markup) annak érdekében, hogy hamisan növelje a találatok között való megjelenést.
Adathalászat: Olyan oldalak esetén, amelyek megpróbálják személyes adatokat ellopni a felhasználóktól.
Hogyan deríthető ki, hogy van-e kézi művelet egy weboldalon?
A Google Search Console segítségével. Itt az „Kézi műveletek” szekcióban a weboldal tulajdonosai értesítést kapnak, ha bármilyen kézi műveletet alkalmaztak.
Mit lehet tenni egy kézi művelet után?
A probléma kijavítása után a Google Search Console-ban kérhető felülvizsgálat, ahol a Google felülvizsgálja a weboldalt, és ha minden rendben van, megszünteti a szankciókat.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.