Ezért hiányzik egészségügyi webhelyed a Google találatai közül

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Miért nem indexeli egészségügyi webhelyed a Google? Segítünk!

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Számos oka lehet annak, hogy egy egészségügyi webhely miért nem rangsorol a Google találatai között. Mivel egy webhely SEO-ját technikai és design szempontok is befolyásolják, elsőre nehéz lehet megítélni, hogy miért nem jelenik meg a Google-on. Ha ezt a cikket olvasod, akkor minden bizonnyal rád hárult a feladat, hogy azonosítsd ezeket a problémákat.
Szerencsére mindenre van megoldás, és a megfelelő módszerekkel elérheted, hogy egészségügyi webhelyed visszanyerje SEO értékét, és újból megjelenjen a Google és más keresőmotorok találatai között.
 

Ezért hiányzik egészségügyi webhelyed a Google találatai közül

Mi a leggyakoribb hiba, ami megakadályozza a webhelyek rangsorolását?

A leggyakoribb SEO probléma, ami megzavarhatja a rangsorolást az úgynevezett „meta noindex tag” (címke). Ez az egyszerű, de veszélyes kódrészlet arra utasítja a keresőmotorokat, hogy ne indexeljék webhelyedet vagy annak bizonyos oldalait. Ha egy oldal vagy webhely nem szerepel egy keresőmotor indexében, akkor nem jelenhet meg annak keresőtalálatai között.

A meta noindex taget meglepően könnyű véletlenül beállítani – gyakran például elég hozzá egy félrekattintás a tartalomkezelő rendszer felületén. Ez akkor fordulhat elő, ha olyan szerkesztők használják CMS-edet, akik nem igazán értenek annak kezeléséhez.

A legegyszerűbben úgy ellenőrizheted a noindex jelenlétét, ha megnyitod a kérdéses oldal HTML forráskódját, és rákeresel a „noindex” szóra (idézőjelek nélkül).
Fontos észben tartani, hogy esetekben nagyon is hasznos a noindex beállítása. Ilyen például a „Köszönjük a vásárlást” oldal, vagy egy fizetett hirdetés landing page-e, és így tovább.

 

Ügyelj a téma és a megcélzott kulcsszó kapcsolatára

Előfordulhat, hogy egy oldalad azért nem jelenik meg a Google találatai között, mert nincs logikus kapcsolat a tartalom és a megcélzott kulcsszó között.

A Google mindig olyan tartalmakat próbál kínálni a felhasználóknak, amik megfelelő választ nyújtanak a kérdéseikre. Ha egy oldalad tartalma és elsődleges kulcsszava nem kapcsolódnak egymáshoz elég szorosan, akkor a Google nem tekinti majd megfelelő válasznak ezt a tartalmat a kereső felhasználók kérdésére.
Ha például az oldal címe „Kezelések”, és a „hátfájás kezelése” kulcsszóra próbálsz rangsorolni, akkor nem sok sikerre számíthatsz.

Az oldal témája és elsődleges kulcsszava tehát vagy azonosak kell legyenek, vagy nagyon szorosan kell kapcsolódniuk egymáshoz. A Google többek között az oldal URL címét, HTML címét és H1 címsorát is megvizsgálja, hogy megállapítsa, miről is szól az adott tartalom. Fontos tehát, hogy a legfontosabb kulcsszó ezekben a mezőkben is szerepeljen.

Szintén akadályozhatja egy oldal rangsorolását, ha túl sok kulcsszóra próbálod egyszerre optimalizálni. A helyett, hogy egy oldalon több fontos kulcsszót is megcéloznál, készíts mindegyiknek külön oldalt a maga URL címével, címsoraival, és így tovább.

Gondolkodj el a látogató szándékán, és hogy mit szeretne találni. Ha például valaki a „hátfájás kezelése” kifejezésre keres rá, akkor valószínűleg másmilyen oldalt szeretne látni, mint az, aki a „hátfájás enyhítése műtét nélkül” kifejezést írja be a keresőbe. Ezeknek két külön oldalt érdemes kialakítani.
Ezzel szemben, ha valaki a „hátműtét” szóra keres, az valószínűleg ugyan arra kíváncsi, mint az, aki a „gerincműtét” szót használja keresésében. Ezek a szavak egymás társaságában is szerepelhetnek egy oldalon belül.
A cél tehát olyan oldalakat készíteni, amelyek releváns információkat és kiváló felhasználói élményt nyújtanak a webhelyedre érkező érdeklődők számára.

 

Célozd helyileg tartalmaidat

A legtöbben minél közelebb szeretnének orvost találni maguknak, ezért a Google általában helyi találatokat is megjelenít az ilyen keresésekre. Ha például valaki a „fogorvos” vagy „szemvizsgálat” kifejezéseket írja be, akkor a Google igyekszik a legközelebbi releváns rendelőket felsorolni, illetve megjeleníteni azokat a térképen is.

Ehhez fontos, hogy webhelyeden tisztán és érthetően szerepeljen, hogy melyik településen található rendelőd. Ha webhelyed nem jelenik meg egy helyi jellegű keresésre (még akkor sem, ha a felhasználó a település nevét is használja a keresésben), akkor a Google nem tudta megállapítani, hogy hol található rendelőd. Használd tehát a település nevét tartalmaidban (beleértve a címsorokat, meta mezőket stb.) ahol indokolt.

 

Gondoskodj oldalad tekintélyéről

Egészségügyi webhelyed SEO-jának ellenőrzése során fontos figyelembe venni az oldalak tekintélyét is. A Google számára különösen fontos, hogy csak hiteles, tekintélyes forrásokat kínáljon azoknak a felhasználóknak, akik valamilyen egészségügyi témára keresnek rá.
A legtöbb tekintélyt a más, elismert egészségügyi webhelyeken elhelyezett visszahivatkozások biztosítják majd saját webhelyed számára. Minél több tekintélyes egészségügyi webhely linkel tartalmaidra, annál megbízhatóbb forrásoknak tartja majd ezeket a Google is.

Egészségügyi webhelyednek továbbá egy belső hivatkozási stratégiára is szüksége lesz. A belső hivatkozások segíthetnek átadni magasabb tekintélyű oldalak (pl. főoldal, landing page-ek stb.) tekintélyét azoknak az oldalaknak, amelyek a webhely szerkezetének mélyebb szintjein helyezkednek el. Ha egy oldal nem rangsorol elég jól a keresőtalálatok közül, akkor hivatkozz rá webhelyed tekintélyesebb, de kapcsolódó témájú oldalairól.

A 301-es átirányításoknak fontos szerepe van a SEO-ban és a weboldalak között átadott tekintélyben. Ha például megváltoztatod egy oldalad URL címét, de nem irányítod át az új címre a régi URL-re érkező forgalmat, akkor az új oldal elveszíti a régi URL eddig összegyűjtött tekintélyét. Egy 301-es átirányítás nem csak a forgalmat tessékeli tovább az új címre, hanem a régi oldal tekintélyét is átadja az újnak. Ez a probléma gyakran fordul elő egy webhely átalakítása során, például amikor HTTP-ről HTTPS-re változik minden oldal URL címe.

A duplikált tartalom szintén megzavarhatja egy oldal tekintélyét. Ha egy oldal tartalmának azonos vagy közel azonos másolata többször is előfordul webhelyeden, akkor a Google nem fogja tudni, hogy melyiket rangsorolja ezek közül. Ilyenkor előfordulhat, hogy egyik sem kerül be a találatok közé.
Ezt az úgynevezett kanonizálással lehet elkerülni. A kanonizálás egy speciális HTML címke elhelyezését jelenti az oldal forráskódjában – ez a címke jelöli meg, hogy melyik URL címen található a tartalom hivatalos, kanonikus verziója, amit szeretnénk, hogy a keresőmotorok rangsoroljanak.

 

Fontold meg a megcélzott kulcsszó összetettségét

Az egészségügyi keresőoptimalizálás meglehetősen egyedi terület, mert egyes kulcsszavakra igazán különös módszerekkel lehet hatékonyan rangsorolni.
Például, ha egészségügyi szolgáltatásokról van szó, akkor a Google első sorban a relevanciát veszi figyelembe a tekintéllyel szemben, és első sorban helyi webhelyeket próbál felsorolni a keresőtalálatok között.

Ezzel szemben, ha valaki egy betegségről vagy kezelésekről szeretne többet megtudni, akkor a tekintély lesz a legfontosabb szempont, és olyan források jelennek majd meg, amelyek hiteles, elismert egészségügyi szakértők a Google szemében.

Ha egy olyan kulcsszót próbálsz megcélozni, amire egy országosan elismert egészségügyi entitás már jól rangsorol, akkor nem számíthatsz látványos eredményekre. Mindig mérlegelned kell, hogy mennyire értékes egy-egy kulcsszó, és megéri-e küzdeni azért, hogy jól rangsorolj rá.

Egy kulcsszó értékének megállapításakor mindig vedd figyelembe a kifejezés mögött álló keresőszándékot is. érdemes például egy fizetett PPC kampányt indítani a megcélozni kívánt kulcsszavakkal, és megnézni, hogy ezek közül melyek érik el a legtöbb konverziót. Ez segít megállapítani, hogy mely kulcsszavakkal szerezhetsz új pácienseket egészségügyi szervezeted számára.

A kulcsszó rangsorolási nehézségének megítéléséhez érdemes megnézni, hogy milyen más webhelyek jelennek meg az első keresőtalálati oldalakon. Ezek helyi jellegű oldalak, vagy esetleg tekintélyes szakmai webhelyek tartalmai? Hogyan célozzák meg azt a kulcsszót, amit beírtál a keresőbe, és hány visszahivatkozást szereztek maguknak?

 

Inkább profikra bíznád egészségügyi webhelyes keresőoptimalizását? Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és kérd marketing audit szolgáltatásunk, amellyel segítünk feltárni a hibákat és megfelelő stratégiát kialakítani számodra! 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén



 

Gyakori kérdések

Milyen eszköz lehet segítségemre az indexelés ellenőrzésére?

A legjobb ingyenes eszköz erre a Google Search Console, amely pontosan segít megmutatni mely aloldalaidat indexeli, és mely aloldalakat nem. Többek között azt is segít feltárni, ezeket az aloldalakat miért nem indexeli. Persze, a Google eszközében is sok hiba felmerülhet, különösen az utóbbi időben több szakember panaszkodott, hogy ok nélkül nem indexel bizonyos aloldalkat. Ezeket jobb megvizsgáltatni hozzáértő szakemberekkel, marketingesekkel, akik segítenek átlátni a probléma forrását.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!