Egészségügyi PR taktikák, melyeket érdemes alkalmaznod - II.rész

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Egészségügyi PR taktikák, amiket minden marketingesnek ismernie kell – II. rész

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az PR manapság minden valamirevaló egészségügyi cég számára nélkülözhetetlen. Kétrészes cikkünk előző részében szót ejtettünk a PR célok kitűzéséről, a tartalmak elkészítéséről, illetve a PR csatornák kiválasztásáról. Ha még nem olvastad el, mindenképpen azt javasoljuk, hogy azzal kezd a téma tanulmányozását!
Ma tovább foglalkozunk az egészségügyi PR menetével, és igyekszünk ismét hasznos tanácsokat megosztani minden egészségügyi marketing szakember számára!

Egészségügyi PR taktikák, melyeket érdemes alkalmaznod - II.rész

1. Kérd influencerek segítségét

A millenáris korosztályt nagyjából 2,5-szer annyira befolyásolják a blogok és a közösségi média, mint bármilyen más egészségügyi PR taktika.
Az már bizonyára egyértelmű, hogy tartalmaidat nagyon is fontos megosztani közösségi egészségügyi márkád közösségi profiljain, azonban gyakran sokkal nagyobb közönséget érhetsz el, ha egy befolyásos személy teszi ezt valamelyik releváns platformon. Ez az influencer marketing veleje.

Az influencerek az online marketing világának felkapott szereplőivé váltak az elmúlt évek során. Lényegében olyan, általában egyetlen témakörrel vagy iparággal foglalkozó személyekről van szó, akiket követőik hiteles szaktekintélyeknek tartanak.
Influencerek lehetnek például újságírók, YouTuberek, blogvezetők és akár közösségi médiás személyiségek is – lényegében bárki, aki tartalmaival képes befolyásolni követői véleményét. Amikor ezek az influencerek említik meg márkádat, vagy osztják meg egy bejegyzésedet, ez nagyban befolyásolja követőik márkádról alkotott véleményét. A vásárlók túlnyomó többsége jobban bízik egy influencerben, mint bármilyen reklámban vagy hírességben.

Mindez remekül hangzik, de az influencer marketinghez türelemre és gondos kutatásra van szükség. Nem minden népszerű online személy lesz hajlandó együttműködni veled csak azért, mert hajlandó vagy fizetni neki.
Az influencerek gyakran hosszú évekig építgetik követőtáborukat, és fogják kockáztatni ezt olyan márkák reklámozásával, akikben nem bíznak, és amiket nem ajánlanának ők is szívesen közönségüknek. Ha egy influencer láthatóan csak azért beszél valamiről, mert fizettek neki ezért, akkor hamar elveszíti hitelességét, és ezzel megélhetését is.

Először is tehát fel kell venned a kapcsolatot azokkal az influencerekkel, akiknek közönsége jó eséllyel márkád iránt is érdeklődne. Szólj hozzá a bejegyzéseikhez és mutasd be ezzel szaktudásodat nekik és közönségüknek is. Ezzel elkezdheted kiépíteni a kapcsolatot velük. Egy másik lehetőség olyan tartalmakat összeválogatni, amiket az influencer is szívesen tekintene meg.
Ennek két nagy előnye van.

Az egyik, hogy ha egy influencerrel dolgozol együtt, akkor hozzáférést nyersz teljes követőtáborához. Nem közvetlenül fogsz reklámozni nekik, hanem az influenceren keresztül, és ezzel megmutathatod, hogy te is a közösségük értékes tagja vagy. Az influenceren keresztül elnyerheted közönsége tiszteletét és figyelmét.
A másik, hogy miután elkezded megkeresni az influencereket, és aktívan foglalkozni velük, tudomást szereznek majd márkádról. Az influencerek általában rengeteg megkeresést kapnak különféle márkáktól, és többnyire figyelmen kívül hagyják azokat, amik semmilyen értéket nem kínálnak nekik.

 

2. Vedd fel a kapcsolatot a megfelelő emberekkel

Az outreach, vagy „kapcsolatteremtő” email programok szintén sokat segíthetnek egy sikeres egészségügyi PR kampány kivitelezésében. Az outreach lényege, hogy olyan médiaorgánumokkal kell felvenned a kapcsolatot, akiken keresztül még nagyobb közönségre tehetsz szert márkád számára. Ez papíron egyszerű, gyakorlatban viszont…
A helyzet az, hogy az online újságok és más médiaorgánumok pontosan tudják, hogy mi a célod: csak magadat szeretnéd reklámozni. Szóval miért biztosítanának neked platformot ehhez a nélkül, hogy bármit is kapnának cserébe?

Ezért olyan nehéz az ilyesfajta kapcsolatteremtés. Ha egyértelműen látszik emaileden, hogy csak magadat szeretnéd reklámozni, akkor a legtöbben válaszra sem méltatnak majd. Minél nagyobb egy online újság vagy blog, annál többen keresik meg ilyen célokkal napi szinten – a te feladatod az, hogy kiemelkedj a zajból, és egy szorosabb kapcsolatot építs ki a kiszemelt, releváns kiadókkal.

 

Hogyan írj hatékony egészségügyi kapcsolatteremtő emaileket

A személyes outreach emailek titka, hogy értéket kell kínálnod bennük minden címzett számára. Ha azzal kezded üzeneteidet, hogy „Szép jó napot! Nagyon tetszett a legutóbbi cikk, amit a webhelyén olvastam, és úgy gondoltam, hogy felajánlanám…” – akkor egy sor után megy is az emailed a kukába.
Ilyet bárki képes írni, nem kell túl sok erőfeszítést belefektetni. Ki dolgozna szívesen együtt ilyen emberekkel?
Mindenképpen ajánlott a saját nevükön megszólítani a címzetteket, ha lehetséges. Az emberek gyakrabban nyitják meg azokat az emaileket, amelyek tárgya a nevüket is tartalmazza.
Ha elérted a megnyitást, akkor a következő lépés valamilyen személyeset megemlíteni a címzett webhelyével, vagy az egyik frissebb bejegyzésével kapcsolatban. Említsd meg továbbá, hogy hol és hogyan találtál rá a webhelyre/blogra.
Ez után magyarázd el, hogy milyen értéket képvisel üzeneted a címzett számára, például érdekes, hasznos tartalmaiddal tartalmaid miatt, amik segítenek több forgalmat terelni egy webhelyre, stb. Kínálj több választási lehetőséget is. Lehet, hogy nem pont az érdekli őket, amire elsőként gondolsz majd, hanem harmadikként – de legalább ott lesz az is!

Nagyon fontos viszont, hogy végig légy eredeti! Nem számít, hogy egészségügyi PR-ral, vagy bármilyen más üzletág marketingjével foglalkozol, senki sem publikál szívesen másolt, közönséges tartalmakat webhelyén!

 

A hideghívás, mint egészségügyi PR kapcsolatteremtési módszer

A hideghívás sokkal régebbi taktika, mint maga az internet, hiszen a márkák már jóval a világháló létrejötte előtt felkereshették potenciális ügyfeleiket és partnereiket is egy telefonhívás keretei között.
Ez a taktika a mai napig életképes, és rengetegen alkalmazzák is hatékonyan a kapcsolatteremtésre. Ez nem meglepő, hiszen a nagyobb cégek több ezer emailt is kaphatnak naponta, és egy telefonhívást egyetlen spamszűrő sem fog megállítani.
Az email kapcsán már szó esett róla, hogy fontos a személyes fogalmazás. Egy telefonhívás viszont már önmagában sokkal személyesebb kommunikációs forma, mint egy email üzenet. A hideghívás egyes esetekben sokkal hatékonyabb taktika, mint a hideg emailküldés.
Ha a hívott fél nem szakítja meg rövid időn belül a hívást, akkor onnantól kezdve ugyan azok a szabályok érvényesek, mint az emailben: kínálj neki értéket, hogy megérje hívásban maradnia veled!

 

Sajtóközlemények az egészségügyi PR-ban

A sajtóközlemények szintén sokat segíthetnek az egészségügyi PR-ban. Ezekkel az anyagokkal minden újságíró tud dolgozni, és teljesen szabványosnak számítanak mind az online, mind a nyomtatott médiában.
Legyen szó akár online bloggerekről, akár egy nagyobb nyomtatott újságról vagy magazinról, minden kiadó próbál a lényegre törni. Többségük az alapján fogja eldönteni, hogy ír-e márkádról vagy sem, hogy milyen gyorsan juttatod el hozzájuk üzenetedet és annak járulékos értékeit.
A sajtóközlemények azért olyan népszerűek a mai napig, mert csak a lényegre koncentrálnak, és mellőzik a felesleges körítést. Mindemellett nagyon kényelmesek is – egy átlagos médiacsomag nagy méretű, és sokáig tart letölteni, illetve kiemelni belőle a legfontosabb dolgokat. Egyes kiadók más formátumban is kérhetik őket, így elkészítésük is körülményesebb, mint egy szabványos sajtóközleményé.

 

3. Értékeld egészségügyi PR kampányodat

Egy sikeres egészségügyi PR kampány kivitelezésének utolsó lépése visszatekinteni, és megállapítani, hogy mi működött jól, és mi nem zajlott a tervek szerint. Ezen tudás birtokában tudni fogod, hogy mire érdemes több figyelmet fordítanod, és min lesz érdemes javítanod a jövőben.
Éppen ezért van az, hogy miután a kampány kezdetét vette, nem dőlhetsz hátra ölbe tett kézzel – folyamatosan figyelned kell a PR teljesítményét, és elvégezni a szükséges módosításokat, amikor csak lehetséges.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!