Egy rendkívül hatékony vevőszerző eszköz avagy hogyan építs levelezési listát és hogyan találj feliratkozókat

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Egy rendkívül hatékony vevőszerző eszköz, avagy hogyan építs levelezési listát és hogyan találj feliratkozókat?

Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Melyik az az online eszköz, amelyik több vevőt hoz, mint a Facebook, vagy mondjuk úgy, a közösségi média, a keresőoptimalizálás vagy az AdWords hirdetések? A jó e-mail marketing. Alábbi cikkünkben leírjuk, mi kell ahhoz, hogy ezen a téren is sikeres légy! 
 
Egy rendkívül hatékony vevőszerző eszköz avagy hogyan építs levelezési listát és hogyan találj feliratkozókat
Szakmai kompetenciád, tudásod bemutatására elengedhetetlen, hogy blogot vezess vagy cikkeket írj. Ahhoz azonban, hogy ezek a cikkek ne csupán pusztába kiáltott szavak legyenek, el is jussanak potenciális vevőidhez, tenni is kell valamit. Magától a weboldalad nem lesz látogatott. Különböző eszközök állnak rendelkezésedre, ilyen a keresőoptimalizálás, a közösségi média marketing (pl. egy jól vezetett Facebook oldal) és a fizetett kampányok mint az AdWords vagy a Facebook hirdetések. Mi ezeket mind egy online marketing stratégiában gyúrjuk össze ügyfeleinknél, ezek közösen hozzák meg a kívánt eredményt. Sok gikszer adódhat azonban, letilthatják Facebook oldaladat valami apró szabálytalanság miatt (erről itt írtunk) vagy össze akaszthatod a bajszod a Google-lel is és elveszted az onnan érkező látogatókat. Mindaddig, amíg ezek működnek, felépíthetsz egy válogatott e-mail listát, melyre időnként cikkeidet összefoglalva, néha egy-egy akciót is mellétűzve hírleveleket küldhetsz ki, így is elérve potenciális vevőidet. Nálunk ezért az e-mail marketing is fontos része az online marketing stratégiának.  
Egy levelezési lista összeállítása azonban nem kis feladat, viszont mindenképp megéri a bele fektetett energiát. Felmerül azonban a kérdés, hogyan szerezhetsz feliratkozókat? Most elmondjuk!
 

Miért építs ki levelezési listát?

A legnyilvánvalóbb oka ennek az, hogy így tudd maximalizálni vásárlóid értékét és növelni céged jövedelmét. Egy jó minőségű hírlevél rendszerben rendkívül jól tudod promotálni termékeidet, szolgáltatásaidat, weboldalad, tartalmaid. Amikor listádat építed, azzal együtt nem csak a marketingedet építed, de céged értékét is, ezért is éri meg minőségi listát kialakítani.
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1.3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

Minőség a mennyiség előtt

Nyilvánvalóan minél nagyobb a listád, annál több embert érsz el vele, de nem biztos, hogy a több ember értéke is nagyobb. Mint minden marketing tevékenységnél, itt is többet számít a minőség. Azzal, hogy egy régi listát importálsz, vagy névjegyzéket vásárolsz, rengeteg időt takaríthatsz meg, de ez sok esetben a minőség rovására megy. Régi lista esetén lehet, hogy az e-mail címek többsége már elavult lesz, de az is lehet, hogy csak nagyon kevés olyan kontakt lesz a listán, akit valóban érdekelni is fog az, amit árulsz. Ezért is jobb ötlet lassabban, de biztosan kiépíteni listádat, olyan e-mail címekkel, amelyek valódi vevőiket adnak meg neked.
 

Oldalad látogatói

Egyértelmű, hogy oldalad látogatóit szeretnéd elsősorban levelezési listádon látni, ezért érdemes minden egyes aloldalon feltüntetni valamilyen módon a hírlevélre való feliratkozás lehetőségét. Tartsd észben, minden látogató potenciális faliratkozó! Ahhoz, hogy a látogatóknak valóban legyen kedvük megadni adataikat neked, olyat kell ígérned számukra, amiért ezt megteszik. Nem elég tehát egy : „Iratkozz fel hírlevelünkre itt!” felirat! Te megadnád személyes email címedet, melyet nap, mint nap használsz, telefonodon is letöltődik egy ilyen felhívásra? És ha azt ígérnék, hogy akcióikkal fognak bombázni? Én akkor sem! Mutatok inkább egy jól működő, hatékony feliratkozó boxot itt: Hotel Beremend Rose.
 

Vásárlók

Az oldalad egyszerű látogatói is fontosak, de azok, akik vásárolnak is valamit weboldaladon, még hasznosabbak, így nekik mindenképpen fel kell ajánlanod a feliratkozás lehetőségét. Ők azok, akiket egyszerűbb meggyőzni ennek fontosságáról, és valószínűleg, ha már vásároltak valamit nálad, a későbbiekben is visszatérő látogatók lesznek, akikre lehet számítani. Csábíthatod őket csak nekik szóló akciókkal, pontrendszerrel, különleges egyéb juttatásokkal is. Ha már vásárol tőled, ő már több, mint potenciáis vevő, megérdemli! Ez a módszer nagyon jól működik sok ügyfelünknél, így a Wannabee-nél is. Ide kattintva megtekintheted oldalukat.
 

Közösségi média

A közösségi média még mindig az egyik legjobb csatornája a vevőkkel való kapcsolattartásnak. Két dolog szükséges például egy Facebook oldalon: megfelelő ösztönzés a feliratkozásra és egy doboz az idővonalon, amelyen keresztül a rajongók fel tudnak iratkozni a levelezési listádra. Mivel az ikon kicsi, így nem árt kellő figyelmet fordítani kialakítására, megtervezésére, hogy ránézésre is csábító legyen. Facebook játékokhoz is köthetsz feliratkozási lehetőséget, gyakorlati tapasztalataink szerint ez is egy nagyon hatékony eszköz! A Tensi utazási iroda kvízjátékában, melyet 2013 őszén futtatunk ennek a módszernek a segítségével egy hónap alatt szereztünk több, mint  3000 e-mail címet a síelés szerelmesei közül. 
 

Weboldalak, melyeknek hasonló érdeklődésű látogatóik vannak

E-mail listád bővítése hasonlít céged egészének reklámozásához. Az olyan weboldalak, amelyek a tiédhez hasonló tartalmakkal rendelkeznek, jó helyszínül szolgálhatnak. Több módon is szerezhetsz így feliratkozókat. Valamilyen módon megegyezhetsz az oldal tulajával, hogy az oldalán elhelyezett hirdetésért cserébe te is hirdetési felületet nyújtasz neki a kiküldött e-mailekben, ezzel gyakorlatilag ingyen növelheted listád méretét. Vehetsz hirdetési felületeket más oldalakon vagy megfelelő Google Adwords hirdetési beállításokkal hasonló témájú oldalakon hirdethetsz. 
 
Néha a hirdetésben elhelyezett ösztönzés is buzdít a feliratkozásra, ilyen lehet valamilyen ingyenes termék, szolgáltatás vagy kedvezmény felajánlása. Ez sokkal több embert ösztönöz feliratkozásra, majd ezután vásárlásra, a szolgáltatás kipróbálására. Hiába, ami ingyen van, az mindig csábító. 
 

Organikus és fizetett keresések

A fizetett hirdetés lehetőségét említettük már az előző opciónál is, azonban itt főleg a keresésekben előforduló hirdetésekre gondolunk. Ilyenkor egy olyan landing page elkészítése a cél, amely az e-mail listára való feliratkozást tartalmazza és optimalizáld organikus keresésre, illetve hirdesd meg azt PPC alapú hirdetésben. Persze itt tisztában kell lenni a PPC hirdetések költségeivel és ez alapján meghatározni, mennyit szeretnél fizetni egy átkattintásért, mi az az összeg, amiért megéri neked. Ha a keresőoptimalizálásban nem mozogsz otthonosan, érdemes utánaolvasni vagy felkeresni egy professzionális céget, akik ezzel foglalkoznak.  
 

Offline lehetőségek

Bár a levelezési lista online marketing eszköz, ez a tény ne gátoljon meg abban, hogy offline módszereket is bevess feliratkozók szerzéséhez. Gyakran alkalmazunk mi is marketing stratégiáinkban olyan offline eszközöket, melyek költséghatékonyak és elősegítik az online eszközök működését. Amennyiben pl. üzlethelyiséggel is rendelkezel, mindig legyen kéznél valamilyen nyomtatvány, szórólap, amit a betérő vásárlóknak odaadhatsz. Ezen ugyanúgy szerepeljen a levelezési listára való feliratkozásra lehetőség, ami mellé itt is csatolhatsz valamilyen ajánlatot, kedvezményt, ingyenes terméket, szolgáltatást, játékot. Még egyszerűbb, ha valamilyen nyomtatványba íratod fel a vásárlókkal, látogatókkal az e-mail címüket. Így valószínűleg több címet tudsz beszerezni, mivel nem biztos, hogy ha hazaér valaki, emlékezni is fog rá, hogy feliratkozzon vagy veszi a fáradságot. Igaz, neked kell majd manuálisan beírnod a címeket, azonban így nagyobb az esélyed listád növelésére.
 

Listák megvétele, bérlése

Amennyiben gyorsan szeretnéd növelni listád méreteit, bérelhetsz vagy vásárolhatsz kontaktokat. Rengeteg olyan szolgáltatás létezik, amelyek adnak ki e-mail címeket, azonban nem biztos, hogy ez mindig célravezető eszköz, számos kockázatot rejt. Sok ilyen szolgáltatás több pénzbe kerül, mint amennyit valójában meg is ér és nem minden esetben jut az ember olyan címekhez, amelyek valóban hasznosak, az emberek nagy részét lehet, hogy nem is érdekli az általad nyújtott szolgáltatás. Ha mégis emellett döntesz, olyan helyről vásárolj vagy bérelj, amely megbízható. 
 
Mielőtt bármelyik technika használatába is kezdesz, egy megfelelő levelezési szolgáltatás használatára van szükséged. Ezután kezdheted a lista kiépítését, ami bár hosszadalmas folyamat, de ha helyesen és nagy odafigyeléssel végzed, mindenképp nagy hasznot húzhatsz belőle.
 

 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.3 millió rajongónk alapján Neked is sokat tudunk majd segíteni... Részletekről tájékozódj itt:

Facebook alapok  tanfolyam! 


 

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!