notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

E-kereskedelmi marketing tippek: így szerezz több vásárlót webshopodba!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > E-kereskedelmi tippek: Így értékesíts többet webáruházaddal

E-kereskedelmi tippek: Így értékesíts többet webáruházaddal


2020/07/01

A webáruházak elsődleges célja, hogy minél több terméket értékesítsenek látogatóiknak. Azonban még egy remekül összerakott e-kereskedelmi stratégia birtokában sem mindig egyértelmű, hogy mely marketingstratégiákat lenne érdemes kipróbálni, és melyeket nem.

E-kereskedelmi marketing tippek
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A következőkben néhány hasznos tippet olvashatsz arról, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet webáruházadból. Akár új ügyfeleket szeretnél bevonzani, akár hűséges, visszatérő vásárlókra vágysz, az alábbi tanácsok neked szólnak – de természetesen azt is megértjük, ha nincs időd még ezzel is foglalkozni. Ha szeretnéd, szívesen segítünk marketinged kialakításában! Ehhez nincs más dolgod, mint IDE kattintva felvenni velünk a kapcsolatot. 

 

Igyekezz a következő néhány hétben minél többet megvalósítani ezek közül, majd végül értékelni, hogy mely taktikák működtek, és melyek nem – elvégre nincs két egyforma cég, webáruház és célközönség!

 

1. Próbálkozz a felülértékesítéssel

A felülértékesítést többféleképpen is lehetne definiálni, de lényege mindössze annyi, hogy egy értékesebb terméket igyekszel eladni az érdeklődő vásárlónak, mint amit eredetileg meg tervezett venni.

 

Sok cég számára hatékonyabb megoldás a felülértékesítésekre törekedni, mint szimplán új ügyfeleket toborozni. Gyakran előfordulhat például, hogy lehetséges vásárlóid nem is tudják, hogy egy terméknek van egy prémium (értékesebb) változata is, vagy tudják, csak meg kell győznöd őket arról, hogy ez a jobb választás számukra.

 

Meglehet, hogy bizonyos termékeid jobb minőségű anyagokból készültek, mint mások, vagy kaphatók nagyobb méretben/kapacitással is, és így tovább. Igyekezz kiemelni ezeket a megkülönböztető jellemzőket és a megfelelő időkben rákérdezni a vásárlás során, hogy érdekli-e az ügyfelet egy értékesebb ajánlat.

 

A felülértékesítéssel kapcsolatban két fontos dolgot kell észben tartanod. Egyrészt oda kell figyelned rá, hogy a felülértékesítés tárgya közvetlenül kapcsolódjon az eredeti termékhez, amit az érdeklődő ügyfél meg tervezett vásárolni. Másrészt meg kell tudnod becsülni az illető számára elfogadható ártartományt.

 

Mindez logikus, elvégre csak olyasmit érdemes kínálnod nekik, ami érdekelheti is őket az eredeti kinézett termék alapján. Továbbá, az emberek nem mindig bólintanak rá szívesen egy drágább opcióba, ha már van egy alapvető ár előttük, amihez a többit hasonlítják.

 

2. Használd az Instagramot

Az Instagramot több, mint egymilliárdan használják havi szinten, és már évek óta a világ egyik legforgalmasabb közösségi platformjaként tartják számon. Nem meglepő tehát, hogy számos e-kereskedelmi marketingstratégia szerves részét is képezi.

 

Az Instagramon könnyebb dolga van azoknak a márkáknak, amelyek látványos képeket tudnak készíteni termékeikről, de persze némi kreativitással bármilyen cég szerencsét próbálhat ezen a lehetőségekkel teli hálózaton. Néhány látványos fényképpel, kreatív hashtaghasználattal és a platform közösségi életében való aktív részvétellel a te márkád is nyílegyenes úton lesz a siker irányába!

 

Az Instagram marketing egyik legfőbb eleme az aktivitás – minél aktívabbak követőid, annál jobb. Ennek érdekében több taktikát is bevethetsz amellett, hogy rendszeresen érdekes képeket posztolsz nekik: például meghirdethetsz nyereményjátékokat vagy versenyeket, amelyek hozzászólásokra, kedvelésekre buzdítják közönségedet.

 

Használhatsz továbbá fizetett hirdetéseket és influencer taktikákat is, hogy minél több felhasználó figyelmét hívhasd fel termékeidre.

 

Fontos szempont az is, hogy Instagram bejegyzéseidben akár közvetlenül is elhelyezhetsz vásárlási lehetőségeket követőid számára, akik a képeidre koppintva pillanatok alatt megrendelhetik termékeidet anélkül, hogy el kellene hagyniuk a platformot.
 

3. Mentsd meg hátrahagyott bevásárlókosaraidat

Meglepően sok felhasználó hagyja hátra bevásárlókosarát a webáruházakban anélkül, hogy megvásárolná annak tartalmát. Ennek számos oka lehet – például a webhely nem működik megfelelően, túl összetett a rendelési folyamat, vagy regisztrálni kell a rendeléshez. A leggyakoribb ok azonban az, hogy a teljes fizetendő összeghez nem várt extra díjak is hozzáadódnak – pl. egy drága házhozszállítási díj.

 

Érdemes minél több ilyen problémát kiküszöbölni webáruházadban, hogy egyre kevesebben hagyják hátra bevásárlókosaraikat. Ezen kívül érdemes emlékeztető emailekkel, és/vagy remarketing hirdetésekkel emlékeztetni „majdnem vásárlóidat”, hogy térjenek vissza webáruházadba, és fejezzék be a rendelést. Ehhez felajánlhatsz nekik egy ingyenes szállítást is, afféle ösztönző gyanánt.

 

Emailjeidben és hirdetésedben emlékeztesd a látogatókat arra, hogy mit hagytak maguk mögött, és hogy miért lenne érdemes mégis megvásárolniuk ezeket a termékeket.

 

4. Terjeszd ki üzletedet a Facebookra is

A Facebook temérdek hasznos funkciót kínál webáruházak számára, de ha csak egyet kellene kiemelnünk ezek közül, akkor az biztosan a Bolt funkció lenne. Bizony, a világ legnépszerűbb közösségi platformján is elhelyezheted kínálatodat, amit az érdeklődő felhasználók néhány kattintással meg is rendelhetnek maguknak. Minél kényelmesebbé teszed a rendelés folyamatát az érdeklődők számára, annál többen szánják is rá majd magukat a vásárlásra!

 

5. Bővítsd email feliratkozóid listáját

Az email marketing több értelemben is az egyik leghatékonyabb marketingforma webáruházad számára. Annak ellenére, hogy átlagosan a marketing-költségvetések mindössze 17%-át fordítják rá, az email marketing felelős a bevétel közel 25%-áért.

 

A helyzet az, hogy habár a közösségi platformok nagyszerű felületeket kínálnak a marketingüzenetek terjesztésére, ezek könnyedén elveszhetnek a temérdek egyéb bejegyzés között. Ezekkel szemben az emailek sokkal személyesebb kommunikációt biztosítanak márkád és vásárlóid között. Ennek köszönhetően nagyon aprólékosan személyre szabhatod emailjeidet, hiszen ezeket – egy Facebook bejegyzéssel szemben – csak azok láthatják majd, akiknek elküldöd őket.

 

Érdemes tehát minél több feliratkozót szerezni email kampányaidhoz. Az egyik leggyakoribb módszer erre valamilyen értéket kínálni a felhasználók email címéért cserébe – például egy e-könyvet termékeid használatáról, vagy egy jelképes kedvezményt legelső vásárlásukra.

 

6. Készíts hatásosabb emaileket

Ahhoz, hogy ezek az email címek hasznosak is legyenek, jól kidolgozott email kampányokra is szükséged lesz. Érdemes tehát elgondolkodnod azon, hogy milyen releváns emaileket tudnál küldözgetni feliratkozóidnak. Íme néhány tipp ehhez!
•    Küldj egy automatikus üdvözlő emailt, miután egy felhasználó feliratkozik vagy regisztrál webáruházadban.
•    Küldj ki exkluzív kódokat és egyéb kedvezményeket feliratkozóidnak.
•    Küldj rendszeresen értesítő emaileket az legújabb kedvezményes ajánlatokról.
•    Foglald össze a céges és az ipari híreket emailjeidben.
•    Ossz meg releváns tartalmakat ügyfeleiddel a legutóbb megvásárolt termékeikkel kapcsolatban.
•    Kérj visszajelzést ügyfeleidtől – küldj nekik gyorsan és egyszerűen kitölthető, névtelen kérdőíveket, amikben értékelhetik termékeidet vagy webáruházadat, hogy kiderítsd, mik szorulnak javításra rendszeredben.
 

7. Emlékeztesd feliratkozóidat kívánságlistájukra

Ha e-kereskedelmi marketing emailekről van szó, akkor érdemes megemlíteni a kívánságlista-emlékeztető üzenetekről is. Ezek jellegükben sokban hasonlítanak a bevásárlókosárra emlékeztető emailekre, csak éppen azokat a termékeket sorolják fel, amelyeket a felhasználó a kívánságlistájára helyezett webáruházadban.

 

Ha egy felhasználó már rég nem tekintette meg kívánságlistáját, vagy akciós lett egy termék, amit kívánságlistára helyezett, akkor érdemes egy automatikus emailben értesíteni ezekről.
 

8. Egyszerűsítsd a vásárlást látogatóid számára

Lehetnek bármilyen jó minőségűek termékeid, azonban egy igénytelen webáruházzal rengeteg lehetséges vásárlót veszíthetsz el. De mit értünk igénytelen webáruház alatt?

 

Az igénytelenül elkészített webáruházak első ránézésre nem tűnnek megbízhatónak, talán hiányzik róluk a márka értékajánlata, esetleg nehezen olvashatók a betűtípusok, vagy túl összetett navigációs rendszert használnak.

 

Mindez persze csak a jéghegy csúcsa. Az sem mindegy, hogy termékeidet megfelelően osztod-e szét külön kategóriákra és oldalakra, vagy egy helyre ömlesztesz túl sok mindent, összezavarva ezzel a látogatókat.

 

Igyekezz minél egyszerűbbé tenni a vásárlást látogatóid számára, hogy minél kellemesebb felhasználói élményt nyújthass nekik.

 

9. Kínálj élő chat lehetőséget látogatóid számára

Webáruházad látogatóival persze nem csak emaileken keresztül kommunikálhatsz. Egy másik hatásos opció élő chat funkciót kínálni számukra, amin keresztül rögtön felvehetik a kapcsolatot cégeddel.

 

Léteznek olyan élő chat eszközök, amikkel különböző oldalakat böngészgető látogatókat célozhatsz meg, vagy olyanokat, akik már egy adott ideje nézelődnek webáruházadban, vagy kifejezetten egy email kampányban elhelyezett hivatkozáson keresztül ugrottak át webhelyedre.

 

Az élő chat lehetőséget nyújt számodra, hogy közvetlenebbül kommunikálj leendő és meglévő ügyfeleiddel, és rögtön eloszlasd azokat a kétségeiket, amelyek visszatartják őket a vásárlástól.
 

 

10. Gondolkodj a jövendőbeli értékesítéseken

Ha lehetőséged adódik kibővíteni kínálatodat, akkor érdemes először felmérni, hogy lenne-e elég kereslet az új termékre, és hogy ez alapján megérné-e foglalkozni vele.

 

Ehhez többféle módszert is alkalmazhatsz. Például végezhetsz kulcsszókutatást, szétnézhetsz a közösségi médián népszerű trendek között, és akár közvetlen visszajelzéseket is kérhetsz ügyfeleidtől. Egy másik remek ötlet előrendelést kiírni egy új termékedről, és megnézni, hogy hányan érdeklődnek iránta.

 

Ha több új terméket is tervezel értékesíteni, akkor készíts termékoldalt mindegyikük számára, természetesen jó minőségű képekkel és kísérőszöveggel. Ez után jelöld meg mindegyiket úgy, mintha nem lennének készleten (elvégre még nem is nagyon vannak), és kínálj lehetőséget az érdeklődőknek, hogy értesítést kérjenek a készletfrissítésről. Amelyik termékért a legnagyobb az érdeklődés, arra érdemes koncentrálnod erőforrásaidat.
 

11. Foglalkozz a tartalommarketinggel

Ha szeretnéd kihasználni a tartalommarketing kínálta temérdek lehetőséget, akkor érdemes egy blogot indítanod webáruházad számára. Egy márkás blogra hasznos szöveges tartalmakat írhatsz, amelyek egyrészt értékesek leendő és meglévő vásárlóid számára, másrészt a SEO-nak köszönhetően többen is találhatnak majd rá termékeidre, ha az interneten keresgélnek.

 

Persze egy blog messze nem az egyetlen eszköze a tartalommarketingnek. Készíthetsz még videókat, útmutatókat, e-könyveket és más blogokra írt vendégcikkeket is, hogy bizonyíthasd szakértelmedet, és hasznos tartalmakat kínálj ideális vásárlóid számára.

 

12. Törekedj a személyre szabásra

Ha a webáruház marketingről van szó, akkor fontos szerepe van a személyre szabásnak is. Az e-kereskedelemben a személyre szabást a felhasználóról gyűjtött viselkedési és böngészési adatok teszik lehetővé. Ezen adatok birtokában egyéni felhasználói élményt kínálhatsz webáruházad látogatóinak – például olyan termékjavaslatokat, amik jó eséllyel érdekelhetik őket korábbi vásárlásaik alapján.

 

Meglepően kevés cég alkalmazza ezt a marketingtaktikát webáruházában, pedig egy jól személyre szabott vásárlói élmény akár 10%-kal  több értékesítést is eredményezhet.

 

13. Használd a felhasználók tartalmait

A felhasználói tartalmak (képek, videók, szöveges vélemények) nagyszerű társadalmi bizonyítékként szolgálhatnak márkád számára. Ha a bizonytalan érdeklődők látják, hogy más vásárlók elégedettek termékeddel, akkor sokkal magabiztosabban vásárolják majd meg őket maguknak is.

 

Érdemes egy márkás hashtaget készíteni a legnagyobb közösségi platformokon (pl. az Instagramon és a Facebookon), hogy ügyfeleid megjelölhessék képeiket vele. Így könnyebben rájuk találhatsz majd, hogy megoszthasd őket márkád profilján is. 
 

 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 006 470
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Biztos visszafordulás

Mi is az a biztos visszafordulás? A biztos visszafordulás az, ha egy email egy...

Előrejelzés

Mit jelent az előrejelzés a marketingben? Az előrejelzés, vagy marketing...

Kémprogram

Mi az a kémprogram? A kémprogram (vagy kémszoftver, angolul...

Kifejezésegyezés

Ez az egyezési beállítás pontosabb, mint az általános...

Visszatérítés

A visszatérítés azt jelenti, hogy egy vásárló...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.