Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

 

Máté BalázsMivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 

 

Míg sokan a hírnév felépítésére és fenntartására koncentrálnak, én inkább a tartalmas, értékteremtő munkára helyezem a hangsúlyt. Hiszem, hogy a valódi szakmai siker nem a láthatóságon, hanem a hosszú távú, fenntartható eredményeken alapul. Remélem, hamarosan személyesen is találkozhatunk, hogy megvitassuk, hogyan segíthetünk a te üzleti céljaid elérésében!


 


Legfrissebb cikkek:

10 legfontosabb tipp kisvállalkozásoknak az üzlethozó weboldal megteremtéséhez

2013.11.25

10 legfontosabb tipp kisvállalkozásoknak az üzlethozó weboldal megteremtéséhez

Nagyon sok vállalkozás nem hisz még mindig az Internet erejében, sokszor hallom azt, hogy a „Mi üzletágunkban nem hoz üzletet semmilyen online marketing”. Én hiszek benne, hogy ma már mindenkinek töménytelen üzletet hozhat egy keresőoptimalizált honlap és egy jó közösségi média marketing. Ha mindezt stratégiába fogjuk, akkor másra lehet nincs is szükség… De beszéljünk most a honlapokról. A cégvezetőknek, marketingeseknek a marketinggel kapcsolatban is mindig nagyon sok a tennivalója és kevés az idő. Ez a pár tipp a weboldal kezelésének kulcspontjait foglalja magába, aminek segítségével a legtöbbet lehet kihozni egy oldalból a rendelkezésre álló idő alatt. Nagyon sok dolog határoz meg egy weboldalt, de a következő 10 mindenképp a legfontosabb.
Gyermekek biztonsága az Interneten – ügyelni kell rájuk!

2013.11.23

Gyermekek biztonsága az Interneten – ügyelni kell rájuk!

Bár ez a video viccesen és kreatívan mutatja be, milyen veszélyek leselkednek a gyerekekre az Internet használata közben, tanulsága nagyon is komoly! A közösségi média terjedésével ez még tovább fokozódott, nem véletlen, hogy nem regisztrálhatnak 13 év alatti gyerekek a Facebookra. A gyermekek biztonsága érdekében tegyük meg a szükséges óvintézkedéseket számítógépeinken, de a legfontosabb, mindenképp beszéljünk is velük arról, milyen veszélyek leselkednek ott rájuk.  Mindenre nem készíthetjük fel őket, ezért a folyamatos figyelem mindenképpen nagyon fontos!   
Az én ügyfeleim cégek, jó nekem a közösségi média marketing?  – Avagy a hatékony B2B kommunikáció a közösségi médiákban

2013.11.16

Az én ügyfeleim cégek, jó nekem a közösségi média marketing? – Avagy a hatékony B2B kommunikáció a közösségi médiákban

Sokaktól hallom: Jó a Facebook azoknak, akik magánszemélyeknek értékesítenek, de nekem csak cégek az ügyfeleim. Őket nem érem a Facebookon! Az ügyvezetők, a beszerzési vezetők nincsenek jelen a Facebookon, nem? Nos, ott vannak, hidd el, csak másképp használják ezeket az eszközöket, mint például anyukám…. Elmondom, milyen tapasztalataink vannak a témában, és adok 8 tippet, hogyan használd B2B kommunikációra a közösségi médiát!  
Meghal jövőre a Facebook – avagy a 2014-es év TOP 7 közösségi média trendje

2013.11.14

Meghal jövőre a Facebook – avagy a 2014-es év TOP 7 közösségi média trendje

Gyakran megkérdeznek arról, szerintem meddig működik még a Facebookon ilyen hatékonyan a marketing? Sőt, minap azt a kérdést is megkaptam, hogy 2014-ben is lesz-e még értelme a Facebook marketinggel foglalkozni… Alapvetően maga a kérdés is meglep, de azért, hogy ne csak annyit mondjak, jobban mint valaha, kifejtem a témát bővebben! Ami igaz az igaz, a közösségi média marketing nem csak a Facebookból áll. Mivel szinte már minden nap felbukkan valamilyen közösségi médium, nehéz az igazán fontos tényezőkre koncentrálni. Mivel közeledünk 2013 vége felé, fontos a jövőbe tekintenünk és megvizsgálnunk, hogy merre is halad a közösségi média.  
A Wannabee márka töretlen fejlődése online marketing alapokon avagy hogyan ötszöröztünk meg egy cég online forgalmát

2013.11.10

A Wannabee márka töretlen fejlődése online marketing alapokon avagy hogyan ötszöröztünk meg egy cég online forgalmát

Ha nő vagy és nem pálcika vékony, bizonyára már te is ismered a teltkarcsú hölgyek egyik legigényesebb márkáját a Wannabeet.  Ha nem, akkor csak azon kevesek közé tartozhatsz, akiket nem ért még el az elmúlt évben az a totális online marketing, amelyet a Wannabee és mögötte a Marketing Professzorok Kft. indított. Sok százezer teltkarcsú hölgy azonban jól ismeri, hiszen ők azok, akik azt a forgalomnövekedést hozták, melyet a címben említettem. Mi kellett ehhez a sikerhez? Cikkünkből kiderül!  
A legjobb repülésbiztonsági bemutató videó, amit valaha láttam!

2013.11.02

A legjobb repülésbiztonsági bemutató videó, amit valaha láttam!

A marketingben, sőt az életben is a kreativitás a siker titka. Ez Sir Richard Bransonból soha nem hiányzott, nem véletlenül lett milliárdos. Cégei, tevékenysége, élete, személyisége mind-mind különleges, extravagáns dolgok és sikeresek. Nem merném összehasonlítani vele, inkább úgy mondanám, szeretjük, csodáljuk, követjük, legalábbis üzleti szempontból. Nos Mr. Branson egyik cége, a Virgin America reklámnak is beillő repülésbiztonsági videóját szeretném ma este bemutatni Nektek. Vidám, kreatív, élvezetes, egyszóval nem a megszokott sablonos és unalmas pantomim. Éneklés, brékelés, humor, ezt biztos végignézed és beléd ég az, amit mondani akar. Lehet ezt így is csinálni!  A világ nem szürke, hanem vidám, nem sablonos hanem egyedi! Nézd meg és oszd meg te is, csalj te is mosolyt barátaid arcára!   
Miért egyre nehezebb az AdWords-ön reklámozni?

2013.10.27

Miért egyre nehezebb az AdWords-ön reklámozni?

Nehéz lenne azt mondani, hogy az AdWords nem fejlődik. Ami nemrég még egyértelmű volt, manapság már lehet, hogy még az AdWords profik számára is újnak és zavarosnak hat. Akinek semmilyen tapasztalata sincs a témában és csak most kezd ismerkedni vele, annak sok mindent kell bepótolnia, hogy fel tudja venni a versenyt a konkurenciával 2013-ban. Segítünk eligazodni az AdWordsben!  Régebben mindenkinek könnyebb volt az online reklámozás. Csak kiválasztottuk a megfelelő kulcsszavakat, megfelelő mennyiségű pénzösszeget fizettünk azok megjelenéséért, és már csak jobb reklámszövegeket kellett írnunk a konkurenciánál. Manapság azonban az, aki nem ért kellően ehhez az egyébként kiváló hirdetési rendszerhez, nagyon sok pénzt kidobhat az ablakon. Az Adwords hirdetések optimalizálásával akár 30-80%-al is nőhet hirdetéseid hatékonysága. Mi legalábbis ezt tapasztaltuk. Érdemes az Adwords hirdetéseket a Facebook hirdetéseivel is kombinálni, hiszen más szegmenst érhetsz el velük! De térjünk vissza a hatékony AdWords hirdetéshez!   
10 hatékony tipp melyek segítségével sikeres lehet weboldalad

2013.10.24

10 hatékony tipp melyek segítségével sikeres lehet weboldalad

Róma sem egy nap alatt épült. Egy sikeres weboldalt sem elég egy nap alatt létrehozni. 15 éve dolgozom az online marketing területén, sok száz ügyféllel, több ezer weboldallal találkoztam már.  Tanultam a sikeresekből és a sikertelenekből is. Ebből a tudásból adok át most neked alábbi cikkemben. A következő tippekkel sikeres weboldalt hozhatsz létre, amelyek majd vonzák a látogatókat, és pénzt hoznak neked.  
Hotel marketing online alapokon – ügyfelünk a Hotel Beremend Rose nyilatkozott munkánkról

2013.10.23

Hotel marketing online alapokon – ügyfelünk a Hotel Beremend Rose nyilatkozott munkánkról

Most egy 2013-as cikket olvasol, ami hűen tükrözi tapasztalatunkat a hotel marketing területén. Ha friss információt szeretnél találni ezen a területen lévő munkánkról, akkor látogasd meg a Hotelmentők oldalát!   A Hotel Beremend Rose cégvezetőjével 2013 áprilisában találkoztunk először. Google Adwords kampányban gondolkodott, erről kérte ki véleményünket. Szeretjük és használjuk az Adwordsöt, de ahogy Kalmár Andrásnak, a szállodát irányító cég vezetőjének és résztulajdonosának rögtön felvázoltuk, ez csak egy elem az online marketing széles eszköztárából. Kérésére komplett online marketing stratégiát dolgoztunk ki, mely azóta is eredményesen fut.  Ennek eredményeiről és részleteiről kérdeztük Kalmár Andrást alábbi cikkünkben.  
A börtönben - VIM reklám

2013.10.23

A börtönben - VIM reklám

Szabadulj ki a takarítás börtönéből! Szeretjük a meglepő reklámokat, bár ez már nem mai darab, mindenképpen megérdemli, hogy bemutassuk, hiszen az ötlet valóban nagyon mókás! :) Egy kis ATL marketing a sok BTL kommunikáció után!

Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!