notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

6 végzetes hiba az online marketingben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 6 végzetes hiba az online marketingben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

6 végzetes hiba az online marketingben


2014/11/27
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Átlagban hetente elemzek egy magyar vállalkozást marketing szempontból, és nagyon gyakran ugyanazokat a hibákat találom. Kiemeltem ezekből hetet, melyeket, ha te is elkövetsz bukásra vagy ítélve.  A cikkben a helyes utat is megmutatom!
6 végzetes hiba az online marketingben
A kisvállalati érában a marketing olyan, mint a kocsmában a foci: mindenki ért hozzá. Fc Barcelona vagy Real Madrid? Mindkettő tökéletes, és vérre lehet menni azért, hogy megvédjük kedvenc csapatunkat, hiszen szentül meg vagyunk róla győződve, hogy az a legjobb, ha a másik meg sem közelíti. Így vannak ezzel a cégvezetők, marketingesek is, amikor saját marketing kommunikációjukat értékelik: Az ő honlapjuk, ha nem is tökéletes, de azért nagyon szuper, mondta a honlapkészítő is….  Facebook oldaluk nagyon jól van vezetve, a heti egyszeri posztolás ideális!  Sorolhatnám azokat a végezetes hibákat, melyeket akár az életük árán is hajlandóak védeni, akár racionális ércekkel szemben is a kisvállalatok marketingesei, cégtulajdonosai. Ha te úgy gondolod, nem vagy az a kocsmába járó focidrukker, és tisztában vagy vele, céged bevétele érdekében érdemes néha mást is meghallgatni, gondold át velünk a kisvállalati marketing kommunikáció azon hét elemét, melyet a legfontosabbnak tartunk és a legtöbbször nem megfelelő állapotban találunk megbízóinknál. 
 

No. 1. A weboldalam jó, a honlapkészítő cégünk tökéletes

Sokan gondolják azt, hogy a honlapjuk éppen elég jó, elégedettek weboldalkészítőjükkel. Gyakran ezek a kapcsolatok ismeretségre, baráti szálakra épülnek, melyeket nehéz megsérteni. A weboldal azonban mindennek az alapja, ha az nem tökéletes, költhetsz bármennyit online marketingre hatékonyságod soha nem lesz olyan, mint lehetne. Mondj már valami konkrétumot Ember, az én honlapom biztos nem ilyen – gondolod magadban. Nézzük hát, melyek az alapvető kritériumai egy üzlethozó, hatékony honlapnak!  
 

Igényes, egyedi grafikájú webdesign

Te hányszor bosszankodtál már azon, hogy egy honlap, amit felkerestél használhatatlan volt? Vagy esetleg neked nem tetszett. A tulajdonosának, készítőjének maga volt a tökély, ő azt szerette nagyon, kiállt volna mellette az utolsó véréig, ahogy te is a sajátod mellett. A szépség mindenkinek más, ez egy szubjektív fogalom. Soha ne te döntsd el, szép-e a weboldalad, vagy sem. Weboldalak elemzésére mi fókuszcsoportos kutatásokat végzünk, melyekben független emberek mondják el véleményüket az oldal grafikai színvonaláról, felhasználóbarát felépítéséről. A barátok nem mérvadóak, nyilván kedvesek szeretnének veled lenni. Független, sok emberből álló csoport véleményét kérd ki, vevőid is belőlük állnak!
 

Keresőoptimalizálás

A honlapkészítő cégek ma már tudják, a keresőoptimalizálás alapvető, ezért nincs ma olyan honlapmotor, amire készítője ne mondaná azt, hogy az keresőoptimalizált. Még az ingyenes, gagyi open source rendszerekre is rámondják, pedig az, hogy 2-3 helyen a kulcsszavakat meg lehet adni, olyan messze van a keresőoptimalizált honlaptól mint Makó Jeruzsálemtől. Sokat írtunk a keresőoptimalizálásról itt a weboldalon is, ha átnézel egy pár cikket, láthatod, a SEO bonyolultabb dolog ennél. Kérd ki keresőoptimalizáló szakember véleményét, mielőtt honlapodat megtervezteted, a honlapkészítő cégek ritkán értenek ehhez és a jó program készítéséhez is egyszerre. 
 

No. 2. Online reklámozás – banner, Facebook hiretés, Google AdWords és kész is vagyunk!

Pihengetünk?
Ha már van egy honlapod, érdemes valahol azt meg is mutatni. A telefonkönyvek ideje lejárt, valahogy meg kell találjanak, ugye? Mit teszel? Megpromótálsz néha egy-egy Facebook posztot, fizetsz az AdWordsnek a keresőben való jó helyekért, vagy bannereket veszel. A bannerek reklámcélú kihelyezése nagyon népszerű hirdetési mód az internet világában, mikro és kisvállalkozásoknak azonban nem ajánlom. A banner leginkább brand építésre jó és nagyon sokba kerül. Ha kisvállalati online hirdetésekről beszélünk, akkor a következő eszközöket javaslom beletenni a marketing stratégiádba:
  • PR cikkek, és tartalomszponzoráció 
  • CPC hirdetések de szigorúan optimalizált formában (Facebook hirdetés és Google Adwords)
  • Megjelenés alapú hirdetések a Facebookon, szintén optimalizáltan
  • Keresztmarketing megjelenések 
Arról, hogy a Facebook vagy az AdWords hirdetés éri –e meg jobban, a következő cikkünkben írtuk le tapasztalatunkat: Facebook hirdetés vagy Google AdWords? Melyiket válasszam?
 
De mit értek az alatt, hogy optimalizált formában? Nos, ha nem értesz ahhoz, hogyan is működik a Facebook vagy a Google AdWords hirdetési rendszere, bizony akár három vagy négyszer is többet fizethetsz egy vevő megszerzéséért. Sokat írunk itt a weboldalon ezekről a lehetőségekről, mit hogyan csinálj, de ha nem tudsz ezzel napi szinten foglalkozni, keress meg egy szakembert, aki ért ezekhez a marketing eszközökhöz, és fizesd meg őt. A költséghatékonyság miatt megéri! Ne felejtsd el a többi elemet sem, a keresztmarketing és a PR cikk olcsó és nagyon hatékony marketing eszköz lesz a te vállalkozásod esetében is! 
 

Többet szeretnél tudni az internet marketingről? Szeretnéd tudni, hogyan lehet az Internetből igazán hatékonyan "pénzt csinálni"? Gyere el tanfolyamainkra, 16 év tapasztalatával mi biztosan neked is tudunk segíteni! Kattints ide most! 
 

No. 3. Elektronikus hírlevelek – küldjük ki az akciókat minden héten!

Az online marketing menedzselésében fontos szerepet kap az elektronikus hírlevelek kiküldése is. Ezek a hírlevelek olyan e-mailben elküldött tartalmak, amelyek különböző információkat, érdekes cikkeket, hasznos dolgokat juttatnak el az olvasóhoz. Mondom még egyszer – HASZNOS, ÉRDEKES tartalmakat küldünk ki velük! Nem nyomulunk, nem tolunk mindenkire valami „venni valót”, hiper-szuper akciót! A hírlevelek nagy ereje abban rejlik, hogy marketing eszközként úgy juttatja el a címzetthez mondanivalóját – és egyben reklámját – hogy azt az olvasó hasznos információnak találja, és nem hirdetésként kezeli. Persze érdemes a hírlevélbe elhelyezni saját weboldalunk linkjét, vagy bármi más utalást, ami növelheti nézettségünket, akár egy-egy akciót is, de ne erről szóljon a hírleveled! Arra is oda kell figyelni, hogy az ilyen hirdetési stratégiát túl sűrűn nem szabad alkalmaznod – hiszen akkor a levelező rendszer könnyen spamnak titulálhatja leveleidet, és egyre kevesebb ember kapja majd meg!
 

No. 4. Posztolunk a Facebookra, van 644 rajongónk – A közösségi média marketing kipipálva!

 
Ne akadj fel a számon, nyilván nem csak a rajongók száma számít, de azért az is sok mindent jelez. Pl. népszerűségedet, ismertségedet. Háromezer rajongó alatt nem dőlhetsz hátra, Édesanyám oldalának több van (12.434), pedig ő egy szórakozó nyugdíjas. De nem csak a rajongószám a fontos, sokkal inkább az, mennyi embert érnek el posztjaid, és mennyit maga az oldal összességében. Ez mutatja azt, valóban menyit ér Facebook marketinged. Ha jól megy a Facebook oldalam, hátradőlhetek? Nem, amíg nincs Google Plus oldalad, és nincsen minden egyes tartalmadnál weboldaladon plus egy és lájk gomb, melyet valóban használnak is az emberek. Mindig megnézem, hogy egy-egy weboldal cikkein mennyi lájk, ez mutatja, mennyire használja jól a közösségi média marketinget az adott cég. És igen a cikkek! Itt jön a következő pont!
 

No. 5. Weboldalamon fent vannak a termékeim, elérhetőség, árak – más nem is kell!

Ez már tegnap is kevés volt. Akinek csak ennyi tartalma van a weboldalán az általában arról panaszkodik az online marketing kapcsán, hogy az internetes értékesítés csak arról szól, ki tud olcsóbban eladni. Erről a témáról ebben a cikkünkben részletesen írtunk, és arról is, mi az a tartalommarketing. Sem a keresőoptimalizálás, sem a közösségi média marketing nem működik, ha nincs a weboldaladon amit a Google megtaláljon, vagy amit a Facebook oldaladon megossz. Ha Facebook oldalad csak az akcióidról szól, hamar elhagynak, vagy elrejtenek követőid, esetleg maga a Facebook algoritmusa alakítja úgy, hogy ne lássák azt sokan. Mit kell adj látogatóidnak, azért, hogy lojális, nem csak az árakat néző vevőkké váljanak? Például ezeket:
  • ingyenes információkat
  • szórakozási lehetőségeket
  • szakcikkeket
  • és valamit magadból, személyiségedből, stílusodból.
Ezt a weboldalon kell elkezdened (pl. cikkek modul) és a közösségi médiában is érvényesítened kell (kreatív posztolás). 
 

No. 6. Tudom mit kell csinálni, csinálom ösztönösen

Szerintem a fentiekből is látod, hogy ez nem biztos, hogy fog menni. Amire mindenképpen szükséged lesz, az egy írásos marketing stratégia, melyben rögzíted:
 
  • céljaid
  • a szükséges erőforrásokat
  • a felelősöket
  • és a határidőket.
Megdöbbentő változásokat tud hozni, ha ezt megteszed. Mi minden munkánkat ezzel kezdjük. Nyilvánvalóan kell hozzá marketing szaktudás és tapasztalat is, amit megszerezhetsz és frissíthetsz tanfolyamainkon, de a napi szintű kísérletezés nélkül soha nem leszel up to date!  
 
 

Konklúzió

Éppen úgy, ahogy nincs csodaszer a gyors és hatékony fogyókúrára, vagy arra, hogy egyszerűen és hatékonyan lehessen pénzt keresni otthonról, úgy nincs garancia az online marketing hatékony működésére sem. Ezen felül az internet marketing nem egy túlkombinált, érthetetlen folyamat, és a vállalatok vezetői nagy valószínűséggel legalább néhány szegmensét nagyon fogják élvezni, főként, ha kevés szaktudással is sikerül eredményeket elérniük.
 
A legegyszerűbb módja azonban annak, hogy valóban kiélvezhesd céged online marketingjének sikerét az az, hogy egy szakértő konzultánst fogadsz fel, aki segít megtervezni cégre szabottan a stratégiát. A SEO-hoz hasonlóan az internet marketing is egy teljes munkaidős állás, így ha ezt a pozíciót másra bízod, nagy valószínűséggel sokkal látványosabb sikereket tud majd produkálni számodra, neked pedig marad az élvezetes része az, amit a legjobban kedvelsz belőle...
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

 
Marketing stratégia Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
510 531
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

AdSense arbitrázs

Az arbitrázs általánosságban ugyanazon árucikk két különböző piacon való árának...

BANT

Mi is az a BANT? A BANT az angol budget, authority, need és timeline (költségvetés,...

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...

Bérleti lista

Mi az a bérleti lista? A bérleti listák, vagy email bérleti...

SEM

 Mi az a SEM? Miben különbözik a SEM a SEO-tól? A SEM...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.