Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész
Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 2. rész
Az oldal szegmentációja
Többet szeretnél tudni az online marketingről? Szeretnéd tudni, hogyan lehet az Internetből igazán hatékonyan "pénzt csinálni"? Gyere el tanfolyamainkra, 16 év tapasztalatával mi biztosan neked is tudunk segíteni! Kattints ide most!
Jelentésbeli távolságok és a kifejezések kapcsolata
Előfordulások kapcsolata, és kifejezés-központú indexelés
Létező dolgok jellegzetességei
Praktikák a jobb On-Page optimalizálás kialakításához
- Kulcsszó kutatás a weboldalad részére: habár azt már leírtuk, hogy önmagában a kulcsszavak dobálása nem vezet igazán eredményre, a tervezés mégis itt kezdődik. Kutass utána, hogy mely szavak lehetnek a Te kulcsszavaid, és melyek azok, amelyekre a leginkább rákeresnek az emberek. Nézd meg, hogy milyen kifejezéseket szeretnél megcélozni, és melyek azok, amelyek ehhez közel állnak, és populárisak az olvasók körében. A cél az, hogy olyan keresőszavakra optimalizálj, amelyre leginkább rákeres célközönséged.
- Keresgélj a témakörök és kifejezések között: kicsit hagyd el a tőszavakban való keresgélést, és nézz utána, hogy milyen témakörökben kereshető a tartalmad. Keress minden egyes kulcsszavadhoz egy másikat, amely nagyon közel áll hozzá. Ha az emberek a témádról beszélnek, milyen szavakkal írják le azt? Milyen tulajdonságokkal rendelkezik a témaköröd? Ezeket a kiegészítő szavakat használd fel, amikor a központi témaköröd köré építesz tartalmat.
- Amikor a tartalmadat tervezed meg, válaszolj meg annyi kérdést, amennyit csak tudsz: a jó tartalom jó kérdésekre ad választ, és a hozzá közel álló tartalmak is reflektálnak erre. Ha jó helyre sorol be a kereső egy-egy problémakör kapcsán az azt jelenti, hogy úgy gondolja, a te leírásodban a kérdésre ott a válasz. Amikor a témád köré építesz tartalmat, azt csináld úgy, hogy valóban megérdemelje az első helyet a keresési listákon, és valóban adj választ a felmerülő problémákra.
- Használj egyszerű nyelvezetet, és szinonimákat: amikor a kulcsszavaid próbálod meghatározni, nagyon hasznos ha belegondolsz, hogy milyen más módon kereshetnek rá az emberek a tartalmadra, és ezeket a kifejezéseket is integráld.
- A legfontosabb tartalmat az oldal legjelentősebb pontjára helyezd el: ha valami tényleg fontos tartalmat töltesz fel, azt ne a lábjegyzetbe vagy az oldalsávra tedd. Ne próbáld meg átvágni a keresőmotort JavaScript és CSS trükkökkel, a fontos tartalmaknak ott a helye, ahol a leginkább szem előtt van.
- Építsd fel a tartalmat tudatosan: a fejlécek, a bekezdések, a listák és a különböző táblák mind segítik a keresőmotorokat, hogy megértsék a témaköröd. Egy átlátható weboldalnak nagyjából úgy kell kinéznie, mint egy egyetemi tananyagnak. Fogalmazz bele instrukciókat, magyarázatokat, konklúziókat, foglald bekezdésekbe az összetartozó dolgokat, és figyelj a helyesírásra is.
- Ahhoz, hogy nagyszerű tartalmat készítsünk nincs szükség szuper számítógépre. Ha úgy írunk, mintha ember az emberrel akarna közölni valamit, az oldalunk optimalizáltsága nagyon effektív eredményeket hozhat.
Még több haladó SEO trükk cikkünk első részében! Kattins ide: Ami túlmutat a kulcsszavakon: 7 koncepció a haladó szintű On-Page SEO működtetéséhez 1. rész
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.