Máté Balázs, online marketing tanácsadó bemutatása, a Marketing Professzorok Kft. cégvezetője és alapítója, résztulajdonosa, a keresőoptimalizálás és a közösségi média szakértője.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ki az a Máté Balázs online marketing tanácsadó?


 

Ki vagyok?

 

Máté BalázsMivel Édesapám, Dr. Máté András is a Szent István Egyetem professzora volt, kicsi gyerekkorom óta a SZIE falai között éltem, itt diplomáztam és itt kezdtem el 1998-ban nappali PHD-s tanulmányaimat. Mindig is érdekelt a kutatás, és a tudomány, de az üzleti élet is, így rögtön a diploma megszerzése után megalapítottam első cégemet, mely egy vezetési- és marketing tanácsadó cég volt. Ez a kettős felállás kíséri végig az életemet:

 

A Marketing Professzorok marketing ügynökség tulajdonosaként és tanácsadóinak szakmai irányítójaként dolgozom, ugyanakkor oktatok a Szenti István Egyetemen és részt veszek kutatási munkákban is. 

 

Gyakorlati marketing tudományos alapokon

Bár már az egyetemen 1997-ben készítettem saját honlapot, soha nem lettem honlapkészítő, a marketing része jobban érdekelt. 2000- óta ügynökségemmel több, mint 500 tanácsadási projektben vettünk részt. Első ügyfeleink KKV-k voltak, és még nem az online marketingről szólt a tanácsadás. 2002-től foglalkoztunk kifejezetten online marketinggel. Igen, ott voltunk az elején a hőskorban, amikor még létezhetk tisztán HTML alapú weboldalak.

 

2005-ben egy konzorcium részeként elnyerete cégem a GlaxoSmithKline pharma üzletágának online marketing beszálítói pozicióját, innetől fogva a KKV-k mellé a multinacionális cégek is felkerültek partnerlistánkra. Ezek között voltak olyan állami nagyvállalatok mint a Magyar Villamos Művek, vagy az OVIT Zrt; multinacionális nagyvállalatok mint a Glaxo Smith Kline (GSK), az ABBOTT és a Sanofi Aventis; valamint olyan erős magyar vállalatok, mint a Vista utazási iroda, az Eventrend csoport, és még több tucat multi és nagyvállalat. Ezeken felül több, mint 400 kis- és középvállalkozásnál dolgoztunk tanácsadóként. 

 

Ezeket a tanácsadási munkákat azonban soha nem divatirányzatok alapján, hanem a tudományos életben megszokott - elméleti alapkutatásra épülő - saját gyakorlati kutatásaim alapján végeztem. Cégem és az egyetem munkatársaiból, diplomaterveseiből, doktoranduszaiból álló kutatócsoporttal folyamatosan elemezzük az online marketing eszközeinek teljesítményét és fejlesztjük azokat saját tapasztalataink által.

 

Ennek a kutatómunkának az eredménye, hogy ma közel 200 saját teszt weboldallal rendelkezünk, melyet a keresőoptimalizálási kutatásokra használunk, és egyben erősítjük velük ügyfeleink weboldalát. Kevés olyan marketig ügynökség van ma Magyarországon, aki régi, jól beágyazott domaineken, valódi, nagy tartalommal bíró oldalak felett rendelkezik, melyet ügyfelei weboldalának hasznára hajthat, és így szinte bármilyen keresőkifejezésre az elsők közé tud juttatni egy weboldalt.  

 

A kutatások másik hozama lett az a több, mint 2 millió Facebook rajongó, melyek 30-40 oldalon megosztva azonnali forgalmat generálhatnak bármilyen weboldalnak. Teszik ezt saját online újságainknak is, melyek az előző két tényező együtt állasának hatására alakultak ki. Online kiadónk jelenleg 11 újságot üzemeltet, havi szinten 3 millió látogatóval. 

 

Szánom-bánom bűneimet

Bár már akkor foglalkoztam online marketinggel, maikor a mai marketingesek nagy többsége még általános iskolába járt (2007-óta oktatok egytemen online marketinget, sokan tanítványaim is voltak), még mindig előfordul, hogy egy-egy marketinges nem ismeri a nevemet. Ez az én nagy-nagy hibám. 40 éves koromra rájöttem, a nap 24 órája nem elegendő mindenre, választani kell azok között a tevékenységek között, melyek beleférnek. Úgy a magánéletben is, ahogyan az üzletiben is. Nem fér bele senkinek az idejébe az, hogy egyszerre legyen élsportoló, cégvezető, tudományos szakember, jó férj és apa, valamint neves „celeb”, melyet az üzleti élet és a marketingszakma ma megkövetel.

 

Ezek közül sajnos a sport gyakran, a celebségen dolgozás állandó jelleggel kiszorultak a 24 órából, így nem dolgoztam soha saját hírnevem öregbítésén, a self PR-on. Nem foglalkoztam reklám jellegű cikkek írásával, magam fényezésével, ahogyan sokan ezt tekintik munkájuk fő csapásvonalának… Mondhatnánk, hogy suszternek a cipője ugye, de igazából nem is volt szükségem rá, hiszen keresőoptimalizált weboldalunk, és 2009-óta Facebook rajongóink mindig is több munkával láttak el, mint amennyi a folyamatosan növő cég el tudott vállalni. Az online marketing hangzatos PR körítés nélkül is megtette hatását.  Eredményeink nyomán tovább ajánlás útján is terjedünk, így soha nem volt saját fizetett hirdetésünk és nem foglalkoztam azzal, hogy megmutassunk magunkat a nagyvilágnak. 

 


Miért bánom még is ezt a bűnömet? Mert látom az eredményét a marketing tanácsadás világában annak, hogy hogyan lehet megalapozott tudás, tapasztalat és háttér nélkül is eladnia magát egy tanácsadó cégnek. Rosszérzésem azonban eltűnik, amikor az ilyen típusú lufikommunikációnak hitelt adó ismerőseim rövid tapasztalatszerzés után bevallják, látják, a mi módszereink és eszközrendszerünk valódi tudásra és képességekre épülő, hatékony rendszer, mely hosszú távon is biztos sikerre vezet. 

 

Tudományos munkám

A Marketing Professzorok online marketing ügynökség vezetése és tanácsadóimmal együttműködve kutatási munkám is állandó. Doktori munkám témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, melynek célja a konverziók növelése. Több ágazatban is vizsgáljuk ezeket a kérdéseket. A jól mérhető online áruházak területén egyszerűbb, míg a nehezen nyomon követhető, az esetek többségében ma még nem online konvertálódó gasztronómiai ágazatban nehezebb dolgunk van.

 

Kutatási eredményeinket nemzetközi konferenciákon és folyóiratokban is publikáljuk. Szívesen fogadunk meghívásokat publikálásra, előadásra Magyarországon és a világ bármely pontján is.  

 

A cégről, ami mögöttem áll, itt olvashatsz! 
 

Instagram oldalamat ITT találod. 

 

Míg sokan a hírnév felépítésére és fenntartására koncentrálnak, én inkább a tartalmas, értékteremtő munkára helyezem a hangsúlyt. Hiszem, hogy a valódi szakmai siker nem a láthatóságon, hanem a hosszú távú, fenntartható eredményeken alapul. Remélem, hamarosan személyesen is találkozhatunk, hogy megvitassuk, hogyan segíthetünk a te üzleti céljaid elérésében!


 


Legfrissebb cikkek:

Mi is az és mire jó az Alexa Ranking?

2014.06.14

Mi is az és mire jó az Alexa Ranking?

Hallottad már hogy az online marketingben jártas szakértők egy furcsa mérőszámra, az Alexa Rankra hivatkoznak, de nem tudtad, mi az? Most megmutatjuk és elmondjuk, szerintünk érdemes-e foglalkozni vele!
Linképítés, linkmarketing 2014 -  valóban ilyen nehéz a helyzet?

2014.06.03

Linképítés, linkmarketing 2014 - valóban ilyen nehéz a helyzet?

Tudjuk, a keresőoptimalizálásban a jó honlapmotor és az OnSite SEO után a legfontosabb  OffSite SEO és a linkmarketing vagy linkgyűjtés. Azonban ez egyre nehezebben megy. Miért? Segítünk!  
Üzletszerzés az Interneten – hogyan is kezdjem el?

2014.06.03

Üzletszerzés az Interneten – hogyan is kezdjem el?

Hallottad már, hogy az internet marketing egy nagyon olcsó és jó eszköz vevőszerzésre, de neked még ez semmit nem mond? Próbáltad már, de igazi eredményt még nem hozott? Segítünk elindulni!  
8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 3 / 3

2014.06.01

8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 3 / 3

Szükséges még ma, a közösségi média marketing idejében is a hírlevél, az e-mail marketing? Mi a jelentősége a PPC kampányoknak? Tudod, mi az a webinar? Tudod, miért fontos, hogy publikálj? Ezekről lesz szó mai elemzésünkben!   
8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 2 / 3

2014.05.29

8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 2 / 3

Facebook hirdetés vagy Pinterest marketing? Melyik célravezetőbb cégednek? Elemezzük ebben a részben együtt a közösségi média marketing eszközök hatékonyságát! 
8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 1 / 3

2014.05.28

8 online marketing tipp kisvállalkozások részére – 1 / 3

15 év és több, mint 200 cég marketing tanácsadói tapasztalatom alapján ebben a cikksorozatban szedtem össze 8 fontos tippet arról, mi kell vállalkozásod sikeres marketingéhez! 
Milyen képek kellenek ahhoz, hogy sok embert érj el a Facebookon? Segítünk!

2014.05.18

Milyen képek kellenek ahhoz, hogy sok embert érj el a Facebookon? Segítünk!

Biztosan olvastad már máshol is – esetleg még nálunk is -, hogy egy kép többet ér ezer szónál. Ez a közösségi médiában hatványozottan igaz, elég csak egy-egy oldal eléréseire gondolnunk, ahol egy kép sokkal több embert ér el organikusan, mint egy szöveges bejegyzés. Az elmúlt időben ugyan jelentősen felértékelődtek a külső szöveges posztok, linkek, azonban a képek használata még mindig nagy jelentőséggel bír. Főleg, ha jól, hatékonyan használod őket. Megmutatjuk, melyek azok a képfajták, melyek a legnagyobb hatással bírnak közösségi média marketingedre! A Facebook elmúlt változtatásai megtiltják a lájkok kéregetését. Nem írhatod ki ezentúl, lájkold a képet. Az eléréshez azonban elengedhetetlen az, hogy nagy legyen az interakciód követőiddel. Fontos az is, hogy Facebook oldaladnak ne csak rajongója, értelme is legyen. Ezért marketing szempontból is közelítünk a kérdés felé: Elmondjuk, mely típusú képes posztok azok, melyek valóban jó fényt vetnek rád, melyek azok, amelyek nem!   
A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév) növelése

2014.05.16

A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév) növelése

Sokszor látsz bloggereket, Facebook oldalak vezetőit, akik hirtelen sikeresek és keresettek, gyakran jól keresővé válnak? A recept egyszerű, mely nem csak magánszemélyeknek, cégeknek is jól beválik! Elmondjuk! 
10 eddig nem hallott keresőoptimalizálási hiba és azok elkerülésének módjai. 2. rész

2014.05.07

10 eddig nem hallott keresőoptimalizálási hiba és azok elkerülésének módjai. 2. rész

A keresőoptimalizálási hibákat felsoroló tanulmányunk első részében elmondtuk, miért fontos a stratégia és a dokumentáltság. Beszéltünk a SEO-t megelőző kulcsszó kutatásról és a weboldal technikai optimalizációjáról keresőoptimalizálási szempontok alapján. Leírtuk, hogyan érdemes ellenőrizni és tesztelni a SEO folyamatokat.   Beszéljünk most a linkmarketingben elkövetett hatalmas hibákról, melyek akár kizáráshoz is vezethetnek, nézzük át a mobil eszközökre történő optimalizálást, a nemzetközi porondon történő SEO-t. Előkerül ma a konkurencia elemzés keresőoptimalizálási szempontból és a divatok kerülése. Sok sikert! 
10 eddig nem hallott keresőoptimalizálási hiba és azok elkerülésének módjai. Első rész.

2014.05.06

10 eddig nem hallott keresőoptimalizálási hiba és azok elkerülésének módjai. Első rész.

A keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb dolog, amelyet weboldal tulajdonosként szem előtt kell tartanod. A Google változtatásai miatt minden évben más és más módszert kell választanunk, így nem mindig könnyű követni a helyes utat. Ma már nem elegendő a meta tag-ek kitöltése és egy kis linkmarketing. Ha valóban eredményes akarsz lenni, ennél sokkal professzionálisabb keresőoptimalizálási stratégiára van szükséged. 15 éve végezzük ezt a munkát napi szinten, olyan gyakorlati praktikákat fejlesztettünk ki, melyek hatékonnyá teszik SEO rendszerünket. Most megmutatjuk neked a keresőoptimalizálás során elkövetett 10 legnagyobb hibát, és azt, hogyan kerüld el őket.  

Vissza a főoldalra

Facebook Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!