A 11 webhelygyilkos SEO hiba (és elkerülésük)

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A 11 webhelygyilkos SEO hiba (és elkerülésük)

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Nem vagy elégedett weboldalad keresőkből érkező forgalmával? Talán te is elkövetted ezen 11 főben járó SEO bűn egyikét, és ezért büntet a Google! Tudd meg, hogyan teheted rendbe a hibákat! 
 

A 11 webhelygyilkos SEO hiba (és elkerülésük)

A Google első találatai közé bejutni minden webmester és marketinges álma, de csak keveseknek sikerül megközelítenie az áhított első pozíciót. Ezt az egyre sűrűbb versenyhelyzet, és a Google algoritmusának rendszeres fejlődése, változása is megnehezíti.

 

Az utóbbi tényező különösen kritikus, hiszen azok a SEO trükkök, amik „tegnap” még működtek, azok mára elavulttá, vagy egész egyszerűen büntetetté váltak – és a Google-tól nem jó büntetést kapni.

 

A trendek, és ebből következően a rangsorolások rendszeresen változnak, de ha odafigyelsz az itt felsorolt hibákra, és igyekszel elkerülni őket, akkor hosszútávon biztosíthatod webhelyed előkelő pozícióját a találati oldalakon!

 

Az alábbi cikkben 11 pontba szedtük azokat a hibákat, melyeket ha elkövetsz weboldaladon, jelentősen csökkenhet weboldalad keresőoptimalizáltsága, ezáltal a látogatottság és a konverziók is. Amennyiben szeretned, hogy felülvizsgáljuk online marketingedet, weboldaladat, kérd ajánlatunkat most! Ha úgy gondolod, magad is megbirkózol ezzel, olvass tovább! 

 

1. A főbenjáró bűn: kulcsszóhalmozás

Sűrűn használod tartalmaidban ugyan azokat a kulcsszavakat, abban bízva, hogy a Google ezért majd megemeli a rangsorolásodat? Néhány éve ez valóban így működött, azonban azóta fordult a kocka, és az ilyesfajta úgynevezett „kulcsszóhalmozás” már büntetést von maga után.

 

A Google nem szereti az ilyen olcsó, egyszerű trükköket – a telekulcsszavazott tartalmak általában nem sok értéket képviselnek a felhasználók számára, és az emberek egyébként sem olvassák szívesen őket, mert nem természetesen vannak megfogalmazva.

 

Nem egy online eszköz segít meghatározni egy szöveges tartalom kulcsszósűrűségét – ilyen például a livekeywordanalysis is. Csak másold be a szöveged a nagy üres mezőbe, és add meg a három fenti sorba azokat a kulcsszavakat, amelyekre kíváncsi vagy, hogy milyen sűrűn fordulnak elő a szövegben. Lehetőség szerint igyekezz ne 1,5% fölé menni velük.

 

Persze bizonyos esetekben elengedhetetlen, hogy sűrűbben használd ezeket – ha csak így van értelme a szövegednek, akkor igyekezz keresni egy kényelmes egyensúlyt.

 

2. Haladj a korral: gyorsítsd webhelyedet

A statisztikák szerint egy átlagos felhasználó legfeljebb 2 másodpercet hajlandó várni, hogy egy weboldal betöltődjön a böngészőjében – a legtöbben 3 másodperc után visszafordulnak, és máshol keresgélnek tovább.

 

A webhelyek/oldalak sebessége már jó ideje kritikus rangsorolási szempont a Google szemében, és csak azok kerülhetnek a legjobb keresőpozícióba, amelyek jól teljesítenek a keresőmotor sebességtesztjén. Ellenőrizd te is webhelyedet a PageSpeed Insight (Itt tesztelheted weboldalad sebességét) segítségével, és végezd el az ajánlott változtatásokat, amiket az eszköz javasol, hogy gyorsabbá tedd webhelyedet.

 

Ha még többet szeretnél megtudni arról, hogy hogyan teheted villámgyorssá weboldalaidat, akkor vess egy pillantást útmutatónkra (kattints IDE).

 

3. A SEO feketepiaca: linkvásárlás

Egy webhely organikus/hirdetéssel támogatott felfuttatásához türelemre és kemény munkára van szükség, de mindez idővel meghozza a gyümölcsét.

 

Sok webmester különböző technikákkal próbálja felgyorsítani ezt a felfuttatást, például linkvásárlással. Nos, ezen nincs mit túlragozni – linkeket vásárolni a Google részéről tilos, és büntetendő. Az ilyen hivatkozások többet árthatnak egy webhelynek, mint amennyit segítenének.

 

Ha olyan „SEO szakértővel” találkozol, aki több száz hivatkozást és első pozíciós rangsorolást kínál, akkor biztosra veheted, hogy feketekalapos (illegális) linkbizniszről van szó. Kerüld, mint a rossz pénzt.

 

4. Zsebünkben az internet: a mobil-első hozzáállás kora

2018 eleje óta a Google hivatalosan is a webhelyek mobilos verzióját vizsgálja először, és ez alapján is rangsorolja őket. Ez azt jelenti, hogy ha webhelyed nem áll készen a mobilról böngésző felhasználók hadaira, akkor súlyos hátrányban van a többi, naprakész webhellyel szemben.

 

Manapság már többen böngészik az internetet mobilról, mint asztali számítógépről, ezért még ha nem is lenne kritikus rangsorolási szempont, akkor is megérné odafigyelni a mobilbarát megoldásokra, hiszen csak így biztosíthatod, hogy a látogatók többsége megfelelően használhassa webhelyedet.

 

Ha szeretnéd tudni, hogy a Google szerint mobilbarát-e a webhelyed, akkor ellenőrizd ezzel a hivatalos eszközzel.

 

5. Viszlát, hirdetések: kevesebb reklámot az oldalakra

Az AdSense rendszerében nemrégiben komoly változtatásokat vezettek be, amik arra utalnak, hogy a Google a háttérbe szorítja majd azokat a weboldalakat, amelyeken több a hirdetés, mint a szerkesztői, értékes tartalom.

 

Ez nem meglepő – a Google azokat a webhelyeket kínálja szívesen a felhasználóknak, amelyek a legjobb felhasználói élményt (és legjobb tartalmakat) kínálják, és a hirdetések sokat ronthatnak ezen. Ha tehát webhelyeden túl sok hirdetés szerepel, akkor idővel egyre lejjebb süllyedhetsz a SEO ranglétrán.

 

Nem muszáj persze minden hirdetéstől megszabadulni, hiszen a Google tisztában van vele, hogy sok webmester ezekből él, és a Google bevételének nagy része is az AdSense-ből származik, csak figyelj oda a reklám/tartalom arányra!

 

6. Légy résen: javítsd ki a technikai hibákat, amint felfedezed őket

Egy webhely működését a hálózati gondoktól kezdve a lassú kapcsolatokon át a szerverleállásokig számtalan technikai probléma gátolhatja. Ha a Google-nak rendszeresen le kell állnia webhelyed feltérképezésével (ha egyáltalán el tudja kezdeni azt), akkor rangsorolásod szép lassan csökkenni kezd majd.

 

Ha sűrűn vannak ilyen problémáid, akkor érdemes új webtárhely-szolgáltatót keresned, sajnos ez az egyetlen biztos megoldás.

 

7. Színvonalas terjeszkedés: ügyelj vendégcikkeid minőségére

A vendégblogolás az egyik leghatékonyabb és legeredményesebb linképítési és kapcsolatépítési módszer, mégis meglepően kevés blogvezető alkalmazza.

 

Ha vendégblogokat szeretnél írni, akkor megmutatjuk (ha IDE kattintasz), hogy mit kell tenned, de érdemes nyitottnak lenni más vendégbloggerek tartalmaira is. Tedd egyszerűvé az érdeklődők számára, hogy minden szükséges információt megtaláljanak a vendégblog-szabályokról webhelyeden!

 

8. Hogy lát téged a Google: hozzáférhetőség és indexelhetőség

Egy webhely hozzáférhetősége és indexelhetősége fontos szempont a rangsorolásban, hiszen ezektől függ, hogy hogyan térképezik fel tartalmaidat a keresőmotorok. Ebben a témában a következőket érdemes észben tartani:

 

Kanonikus címke

A duplikált tartalmak megnehezítik a keresőmotorok dolgát, mert nehezen tudják eldönteni, hogy melyiket mutassák a kereső felhasználóknak. Sok esetben ezek árthatnak a rangsorolásnak, ezért érdemes kerülni őket.

 

Ha erre nincs lehetőséged, akkor használd a rel=canonical címkét, amivel megadhatod a keresőmotoroknak, hogy melyik az elsődleges tartalom, amit a többi közül szeretnéd, hogy figyelembe vegyenek. Ezzel elkerülheted a duplikálásból származó problémákat, de csak ha megfelelően csinálod. Ha kanonikus címkét használsz, a következő hibák fordulhatnak elő:

  • Rosszul illesztesz be egy kódot, például az oldal body részébe, nem pedig a head szakaszba
  • 404-es oldalra állítasz be kanonikus címkét
  • A kód ellenőrzése nélkül kanonizálsz, ezzel olyan oldalakat kizárva az indexből, amiket nem kellett volna

 

Noindex címke

A noindex címkét sokan hajlamosak elfelejteni, pedig ha nincs már szükség rá, akkor bizony el kell távolítani a weboldalról. Amíg a címke jelen van, a keresőmotorok nem fogják indexelni az oldalt, és így annak tartalma a SEO-ban sem segíthet. Mindig tartsd számon valahol, hogy mely URL-eid vannak kizárva az indexből.

 

Robots.txt

A robots.txt-vel ugyan az a helyzet, mint a noindex címkével – könnyen meg lehet feledkezni róla, hogy benne hagytál valamit, amit nem kellett volna. Ha például átirányítások rejtőznek valahol a fájlban, akkor a keresőmotorok nem fogják felismerni ezeket.

 

Nofollow hivatkozások

A nofollow hivatkozásoknak nincs SEO értékük, de a keresőmotorok büntethetnek érte, ha nem használod őket megfelelően. A webmesterek gyakran vakarják a fejüket, mert nem tudják, mi lehet a baj – meglehet, hogy olyan tartalmakra mutatnak hivatkozások a webhelyükről, amik nem kapcsolódnak annak témájához.


 9. Kapcsolatok a weben: hivatkozások és rossz átirányítások

A nem megfelelően kezelt hivatkozások és átirányítások többet árthatnak webhelyednek, mint amennyit egyébként segíthetnének.

 

Hibás hivatkozások

A hibás hivatkozásokat minél előbb javítani, vagy törölni kell. Egy hivatkozás több értelemben is lehet hibás – talán rosszul lett megadva az URL, amire linkel, vagy a hivatkozott tartalom került át máshova/törlődött.

 

Linkvisszautasítás

Egy webhelyre számos értéktelen, negatív hivatkozás mutathat, különösen egy SEO támadás esetén. A Google szerencsére rendelkezik egy „linkvisszautasító” eszközzel, aminek a segítségével megadhatod, hogy mely hivatkozásokat hagyja figyelmen kívül webhelyed értékelésekor. Ezeket a hivatkozásokat egy külön fájlban kell feltölteni az eszközbe.

 

Átirányítások

A 301 és 302 átirányítások sokban hasonlítanak egymáshoz, kivéve, ha egy keresőmotor nézi őket. A 301-es átirányítások végérvényesek, és akkor kell használni őket, amikor egy új webhelyre költözteted át tartalmaidat. A 302-es átirányítások ezzel szemben átmenetiek, és ha ilyenekkel találkozik egy keresőmotor 301-es helyett, akkor általában még a régi, átirányított URL-t is további indexeli majd. Tudd, hogy mikor melyiket kell használni, mert a kettő nem felcserélhető!

 

10. Sötétben tapogatózás: webhelykezelés a Search Console használata nélkül

A Google Search Console   egy nélkülözhetetlen eszköz a webmesterek számára, tele olyan eszközökkel, amik segítenek egy webhely karbantartásában, felügyeletében, és a hibák kijavításában is. A Search Console használata nélkül a webhelykezelés olyan, mintha az ember bekötött szemmel próbálna átmenni egy úttesten – röviden: nem ajánlott. Ha eddig még nem ismerkedtél meg vele, akkor itt az ideje!

 

11. Kommunikáció a keresőmotorokkal: meta címkék

A meta címkék elengedhetetlenek a megfelelő SEO-hoz, ezzel minden keresőoptimalizálással foglalkozó szakember tisztában van. Egy oldal legfontosabb meta címkéi a title (cím), a description (leírás), és a meta robots attribútum, ezek ugyanis segítenek eldönteni a keresőmotoroknak, hogy miről is szól az oldal tartalma.

 

A címeket minden esetben úgy kell megfogalmazni, hogy pontosan leírják az oldal tartalmát. Legalább egyszer szerepeljen benne az oldal egyik kulcsszava is, és lehetőleg ne legyen hosszabb 60-70 karakternél, mert ennél többet a Google már nem mutat meg a felhasználóknak.

 

A leírások nem segítenek a rangsorolásban, de megmutatják a kereső felhasználóknak, hogy miről szól az oldal tartalma, ezért hozzájárulhatnak az átkattintásokhoz. Érdemes megjegyezni, hogy a Google gyakran az oldal tartalmának egy, a kereséshez releváns részét illeszti a leírás helyére, és csak akkor mutatja az eredeti leírást, ha az kapcsolódik a leginkább a kereséshez. Az ideális meta leírás hossza 160 karakter körül mozog.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!