Útmutató a TikTok hirdetésekhez

A TikTok jelenleg az egyik legnépszerűbb közösségi platform a fiatalok körében, amelyet 2018 óta negyedévente több mint 150 millióan töltenek le okostelefonjaikra. Az iPhone készülékekre például 2019 elején többen szerezték be a TikTokot, mint a YouTube-ot, a Facebookot vagy az Instagramot.

A TikTok hirdetések alapjai marketingeseknek

Ha ez a platform még feltérképezetlen terület számodra, erősen ajánlanánk figyelmedbe ezt az általános ismertetőt a TikTok marketingről.

 

Azok, akik kifejezetten a platform fiatal közönségét szeretnék elérni marketingüzeneteikkel két fő opció közül választhatnak – kérhetik influencerek segítségét, vagy használhatják a TikTok saját hirdetési rendszerét is

 

Mivel a TikTok influencer marketingről korábban már bővebben is olvashattál ezen a blogon, ma a platform hirdetéseire szeretnénk kitérni, különös tekintettel azok technikai követelményeire. Ne is szaporítsuk tovább a szót!

 

Megéri a TikTokkal foglalkozni 2020-ban? A válasz a közönségben rejlik…

A nagyobb márkáknak egy percet sem haboztak, amikor a TikTok 2019 februárjában beindította saját hirdetési szolgáltatását. De mi a helyzet a kisebb cégekkel? Érdemes nekik is törődniük a TikTok hirdetésekkel, vagy a nagyobb játékosok már teljesen elfoglalták maguknak a platformot?

 

Ezekre a kérdésekre célközönséged összetétele a választ. Mint korábban olvashattad, a TikTok egy kifejezetten fiatalokat foglalkoztató platform/alkalmazás. Ha a 18 év alatti és körüli korosztályt szeretnéd elérni marketingüzeneteiddel, akkor jó eséllyel érdemes belevágni a TikTok hirdetésekbe, habár nem garantált, hogy ugyan ezek a felhasználók idősebb korukra is a platformon maradnak majd. Ez azt jelenti, hogy ha márkád inkább az idősebb korosztályt célozza meg, akkor a TikTok hirdetések nem bizonyulnak majd valami hatékonynak.

 

Továbbá érdemes megjegyezni, hogy habár a TikTok a kezdetekben többnyire a női felhasználókat foglalkoztatta (mind feltöltők, mind nézők terén), 2018 tavasza óta egy jelentős változás indult meg a platformon, és egy jó ideje már a férfiak vannak többen rajta (habár a megoszlás nagyjából 55-44%-os.

 

Bevált TikTok hirdetési módszerek

A TikTok 2019 óta teszi lehetővé a márkák számára, hogy célzott hirdetéseket futtathassanak a platformon, hogy konkrét felhasználói perszónákat érhessenek el üzeneteikkel. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashatsz, amelyekkel a legtöbbet hozhatod ki a TikTok hirdetéseiből!

 

1. Gondolkodj függőlegesen

Hogy videós TikTok hirdetéseid megfelelően illeszkedjenek a platform okostelefonra kiélezett formátumához, erősen ajánlott függőleges videókat használni hozzájuk (ezek részleteiről lejjebb bővebben is beszámolunk). Ha nem megfelelő képarányú videókat töltesz fel hirdetések gyanánt, a TikTok rendszere valószínűleg el sem fogadja majd őket, de ha igen, akkor sem lesznek olyan hitelesek és hatékonyak, mint a függőlegesek.

 

2.  Ügyelj a videók hosszára

Ha biztosítani szeretnéd, hogy TikTok hirdetéseidből a rendszer ne vágjon le semmit, akkor igyekezz 9-15 másodpercesekre szerkeszteni őket.

 

3. Hass azonnal célközönségedre

A TikTokra, a fiatalokra és általánosságban internetezőkre jellemző, hogy ha valami nem kelti fel az emberek figyelmét néhány másodpercen belül, akkor pillanatokon alatt feledésbe merül majd, amint a felhasználók a következő tartalomra lapoznak át okostelefonjukon. Szóval hogyan kerülheted el ezt?

 

Próbálj már az első másodpercekben valami olyat mutatni célközönségednek, ami rögtön megragadja a figyelmüket – ez általában egy hatásos vizuális elem lesz videód elején.

 

4. Ügyelj a hirdetéselemek elhelyezésére

A TikTok egy rossz szokása, hogy a videók széleit a felhasználói felület elemei alá rejti (még akkor is, ha tökéletesen igazodsz a platform technikai előírásaihoz). Ügyelj tehát rá, hogy videós hirdetésed legfontosabb elemei mindig a képernyő közepére kerüljenek, hogy biztosan láthatók maradjanak. Ilyen fontos elemek például a reklámozott termék, márkád neve és a felhívás (CTA) is.

 

5. Használj háttérzenét

A TikTok felhasználók általában hanggal böngészik a platform tartalmait, ezért érdemes valamilyen aláfestő zenét adnod videós hirdetéseidhez a más platformokon megszokott feliratok helyett.

 

6. Írj kísérőszöveget

A TikTok videós hirdetéseihez egy rövid kísérőszöveget is írhatsz. Ezt mindenképpen érdemes kihasználni, mert az alkalmazást szélsebesen böngésző felhasználók hajlamosak az előtt továbblépni a hirdetéseken, mielőtt azok véget érnének. A kísérőszöveg lehetőséget nyújt számukra, hogy az üzenetet minél gyorsabban értelmezni tudják.

 

7. Használj egy meggyőző felhívást

Minden valamirevaló hirdetés tartalmaz egy felhívást, ami a következő lépés irányába tessékeli a célközönség tagjait. Erre a TikTok hirdetések egy különálló koppintható gombot kínálnak.

 

A TikTok hirdetéseik technikai követelményei

A TikTok hirdetései nem az olcsóbb kategóriába tartoznak, ezért fontos, hogy a lehető legjobban optimalizáld őket célközönségedre és a platform formátumára.

 

A TikTok a különböző hirdetésformátumokhoz más és más technikai elvárásokat szab meg – ez a három formátum az in-feed (videók között megjelenő hirdetések), a news feed series (alkalmazás sorozat hírfolyamban megjelenő hirdetések) és a Vigo illetve a Helo alkalmazásokban megjelenő in-feed hirdetések.

 

A TikTok In-feed hirdetések technikai követelményei

Az In-feed, azaz a videók között megjelenő hirdetések akkor jelennek meg a felhasználóknak, amikor azok a feltöltött videókat böngészik az alkalmazásban. Az In-feed hirdetéseknek négy részük van: videó, hirdetési kép, márka/alkalmazásnév és a hirdetés leírása.

 

A videó technikai követelményei:

  • 9:16 (álló) vagy 1:1 (négyzet) vagy 16:9 (fekvő) képarány
  • A felbontás (a képarányokhoz illően) lehet például 720 x 1280, 640 x 640 vagy 1280 x 720
  • A fájl kiterjesztése lehet MP4, MPEG, MOV vagy AVI
  • A videós hirdetések hossza 5-16 másodperc legyen
  • A fájlok mérete legyen kisebb 500 MB-nál

 

A hirdetési kép technikai követelményei:

  • 1:1 (négyzetes) képarány
  • A fájlok mérete legyen kisebb 50 KB-nál
  • A fájl kiterjesztése lehet PNG, JPEG vagy JPG

 

A márka vagy alkalmazás nevének technikai követelményei:

  • A márkaneveket 2-20 angol karakterbe kell belefoglalni
  • Ne használj hangulatjeleket
  • Az írásjelek és szóközök is beleszámítanak a 20 karakteres limitbe
  • Az alkalmazásneveket 4-40 angol karakterbe kell belefoglalni, azonban ez a limit függ a nyelvtől, a megcélzott operációs rendszertől és a készülék modelljétől is

 

A hirdetés leírásának technikai követelményei:

  • Általában nagyjából legfeljebb 100 karakter (nyelvfüggő)
  • Ennél hosszabb leírásokat is írhatsz, de könnyedén előfordulhat, hogy a rendszer elrejti a szöveg végét
  • Lehet használni hangulatjeleket, hashtageket és egyéb speciális elemeket is
  • Az írásjelek és szóközök itt is beleszámítanak a karakterlimitbe

 

A TikTok News Feed series hirdetések technikai követelményei

A TikTok alkalmazásnak ugyan nincs saját hírfolyama (news feed), de vannak bizonyos „hírfolyam alkalmazás sorozatai” (Buzz, BuzzVideo, NewsRepublic), amelyekben a TikTok News Feed hirdetései megjelenhetnek. Habár egy videó, egy márka/alkalmazásnév és egy leírás is tartozik hozzájuk, ezek a reklámok különböznek a platform videók közötti hirdetéseitől.

 

A videó technikai követelményei:

  • Az ajánlott képarány 16:9 (fekvő) vagy 1:1 (négyzet)
  • A felbontás nem korlátozott, habár erősen ajánlott legalább 1280 x 720-as (16:9) vagy 640 x 640-es (1:1) videókat használni
  • A fájl kiterjesztése lehet MP4, MPEG, MOV vagy AVI
  • A videók hosszát 5-60 másodperc között ajánlott tartani
  • A fájlok mérete legyen kisebb 500 MB-nál

 

A márka/alkalmazásnév illetve a leírások technikai követelményei megegyeznek a videók közötti hirdetésekével.

 

A Vigo és Helo hirdetések technikai követelményei

A TikTok egyik sajátossága marketinges szempontból, hogy a Helo és a Vigo alkalmazásokon is lehet hirdetni rajta keresztül. Ahogyan a TikTok, úgy a Helo is a ByteDance tulajdona – ez az alkalmazás kifejezetten az indiai közönséget célozza meg és számos népi nyelvet is támogat.

 

Ez célközönséged összetételétől függően kifejezetten hasznos lehet számodra – ha igen, akkor az alábbiakban elolvashatod a Vigo és Helo hirdetések technikai követelményeit, vagy lejjebb is görgethetsz a TikTok hirdetések árához.

 

Hasonlóképpen a TikTok alkalmazás sorozat hírfolyamában megjelenő hirdetésekhez, a VIgo és Helo hirdetések is egy videóból, egy márka/alkalmazásnévből és egy leírásból állnak össze.

 

A videó technikai követelményei:

  • A videó képaránya 9:16 (álló), 1:1 (négyzet) vagy 16:9 (fekvő) legyen
  • A Vigo hirdetéseket MP4, MOV, MPEG és AVI fájlokból lehet létrehozni
  • A Helo hirdetésekhez MP4 MOV, MPEG, AVI vagy GIF fájlokra lesz szükség
  • A javasolt felbontások 720 x 1280, 640 x 640 vagy 1280 x 720
  • A hirdetések hossza 5-60 másodperc között legyen

 

A márka/alkalmazásnév illetve a leírások technikai követelményei megegyeznek a TikTok saját videók közötti hirdetésekével.

 

A TikTok hirdetések ára

Szóval mennyibe kerülnek a TikTok hirdetései? Más platformokhoz képest rendkívül drága árakra számíthatsz – a cpm (ezer megtekintés ára) 10 dollártól indul, de már egy hirdetési kampány elindításához is 500 dollárnyi előleget kell fizetned.

 

Ez pedig csak fokozódik:

  • Egy márkás takeover, ami nagyjából 5 millió megjelenítést garantál, napi 50 ezer dollárba kerül.
  • Egy videók közötti hirdetés megtekintésenként 10 dollárba kerül és a hirdetőknek 600 megtekintésért előre kell fizetniük.
  • Egy szponzorált hashtag kihívás hetente 150 ezer dollárba kerül.

Kiemelt területeink