Az Instagram 2025. július 10-i újítása nemcsak a tartalomgyártókat, hanem a vállalkozásokat is új pályára állíthatja. A közösségi platform eddig főként márkaépítésre és követőszerzésre szolgált, de most valódi SEO-eszközzé válik. Aki eddig nem foglalkozot...
Útmutató a TikTok hirdetésekhez
A TikTok jelenleg az egyik legnépszerűbb közösségi platform a fiatalok körében, amelyet 2018 óta negyedévente több mint 150 millióan töltenek le okostelefonjaikra. Az iPhone készülékekre például 2019 elején többen szerezték be a TikTokot, mint a YouTube-ot, a Facebookot vagy az Instagramot.
Ha ez a platform még feltérképezetlen terület számodra, erősen ajánlanánk figyelmedbe ezt az általános ismertetőt a TikTok marketingről.
Azok, akik kifejezetten a platform fiatal közönségét szeretnék elérni marketingüzeneteikkel két fő opció közül választhatnak – kérhetik influencerek segítségét, vagy használhatják a TikTok saját hirdetési rendszerét is
Mivel a TikTok influencer marketingről korábban már bővebben is olvashattál ezen a blogon, ma a platform hirdetéseire szeretnénk kitérni, különös tekintettel azok technikai követelményeire. Ne is szaporítsuk tovább a szót!
Megéri a TikTokkal foglalkozni 2020-ban? A válasz a közönségben rejlik…
A nagyobb márkáknak egy percet sem haboztak, amikor a TikTok 2019 februárjában beindította saját hirdetési szolgáltatását. De mi a helyzet a kisebb cégekkel? Érdemes nekik is törődniük a TikTok hirdetésekkel, vagy a nagyobb játékosok már teljesen elfoglalták maguknak a platformot?
Ezekre a kérdésekre célközönséged összetétele a választ. Mint korábban olvashattad, a TikTok egy kifejezetten fiatalokat foglalkoztató platform/alkalmazás. Ha a 18 év alatti és körüli korosztályt szeretnéd elérni marketingüzeneteiddel, akkor jó eséllyel érdemes belevágni a TikTok hirdetésekbe, habár nem garantált, hogy ugyan ezek a felhasználók idősebb korukra is a platformon maradnak majd. Ez azt jelenti, hogy ha márkád inkább az idősebb korosztályt célozza meg, akkor a TikTok hirdetések nem bizonyulnak majd valami hatékonynak.
Továbbá érdemes megjegyezni, hogy habár a TikTok a kezdetekben többnyire a női felhasználókat foglalkoztatta (mind feltöltők, mind nézők terén), 2018 tavasza óta egy jelentős változás indult meg a platformon, és egy jó ideje már a férfiak vannak többen rajta (habár a megoszlás nagyjából 55-44%-os.
Bevált TikTok hirdetési módszerek
A TikTok 2019 óta teszi lehetővé a márkák számára, hogy célzott hirdetéseket futtathassanak a platformon, hogy konkrét felhasználói perszónákat érhessenek el üzeneteikkel. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashatsz, amelyekkel a legtöbbet hozhatod ki a TikTok hirdetéseiből!
1. Gondolkodj függőlegesen
Hogy videós TikTok hirdetéseid megfelelően illeszkedjenek a platform okostelefonra kiélezett formátumához, erősen ajánlott függőleges videókat használni hozzájuk (ezek részleteiről lejjebb bővebben is beszámolunk). Ha nem megfelelő képarányú videókat töltesz fel hirdetések gyanánt, a TikTok rendszere valószínűleg el sem fogadja majd őket, de ha igen, akkor sem lesznek olyan hitelesek és hatékonyak, mint a függőlegesek.
2. Ügyelj a videók hosszára
Ha biztosítani szeretnéd, hogy TikTok hirdetéseidből a rendszer ne vágjon le semmit, akkor igyekezz 9-15 másodpercesekre szerkeszteni őket.
3. Hass azonnal célközönségedre
A TikTokra, a fiatalokra és általánosságban internetezőkre jellemző, hogy ha valami nem kelti fel az emberek figyelmét néhány másodpercen belül, akkor pillanatokon alatt feledésbe merül majd, amint a felhasználók a következő tartalomra lapoznak át okostelefonjukon. Szóval hogyan kerülheted el ezt?
Próbálj már az első másodpercekben valami olyat mutatni célközönségednek, ami rögtön megragadja a figyelmüket – ez általában egy hatásos vizuális elem lesz videód elején.
4. Ügyelj a hirdetéselemek elhelyezésére
A TikTok egy rossz szokása, hogy a videók széleit a felhasználói felület elemei alá rejti (még akkor is, ha tökéletesen igazodsz a platform technikai előírásaihoz). Ügyelj tehát rá, hogy videós hirdetésed legfontosabb elemei mindig a képernyő közepére kerüljenek, hogy biztosan láthatók maradjanak. Ilyen fontos elemek például a reklámozott termék, márkád neve és a felhívás (CTA) is.
5. Használj háttérzenét
A TikTok felhasználók általában hanggal böngészik a platform tartalmait, ezért érdemes valamilyen aláfestő zenét adnod videós hirdetéseidhez a más platformokon megszokott feliratok helyett.
6. Írj kísérőszöveget
A TikTok videós hirdetéseihez egy rövid kísérőszöveget is írhatsz. Ezt mindenképpen érdemes kihasználni, mert az alkalmazást szélsebesen böngésző felhasználók hajlamosak az előtt továbblépni a hirdetéseken, mielőtt azok véget érnének. A kísérőszöveg lehetőséget nyújt számukra, hogy az üzenetet minél gyorsabban értelmezni tudják.
7. Használj egy meggyőző felhívást
Minden valamirevaló hirdetés tartalmaz egy felhívást, ami a következő lépés irányába tessékeli a célközönség tagjait. Erre a TikTok hirdetések egy különálló koppintható gombot kínálnak.
A TikTok hirdetéseik technikai követelményei
A TikTok hirdetései nem az olcsóbb kategóriába tartoznak, ezért fontos, hogy a lehető legjobban optimalizáld őket célközönségedre és a platform formátumára.
A TikTok a különböző hirdetésformátumokhoz más és más technikai elvárásokat szab meg – ez a három formátum az in-feed (videók között megjelenő hirdetések), a news feed series (alkalmazás sorozat hírfolyamban megjelenő hirdetések) és a Vigo illetve a Helo alkalmazásokban megjelenő in-feed hirdetések.
A TikTok In-feed hirdetések technikai követelményei
Az In-feed, azaz a videók között megjelenő hirdetések akkor jelennek meg a felhasználóknak, amikor azok a feltöltött videókat böngészik az alkalmazásban. Az In-feed hirdetéseknek négy részük van: videó, hirdetési kép, márka/alkalmazásnév és a hirdetés leírása.
A videó technikai követelményei:
- 9:16 (álló) vagy 1:1 (négyzet) vagy 16:9 (fekvő) képarány
- A felbontás (a képarányokhoz illően) lehet például 720 x 1280, 640 x 640 vagy 1280 x 720
- A fájl kiterjesztése lehet MP4, MPEG, MOV vagy AVI
- A videós hirdetések hossza 5-16 másodperc legyen
- A fájlok mérete legyen kisebb 500 MB-nál
A hirdetési kép technikai követelményei:
- 1:1 (négyzetes) képarány
- A fájlok mérete legyen kisebb 50 KB-nál
- A fájl kiterjesztése lehet PNG, JPEG vagy JPG
A márka vagy alkalmazás nevének technikai követelményei:
- A márkaneveket 2-20 angol karakterbe kell belefoglalni
- Ne használj hangulatjeleket
- Az írásjelek és szóközök is beleszámítanak a 20 karakteres limitbe
- Az alkalmazásneveket 4-40 angol karakterbe kell belefoglalni, azonban ez a limit függ a nyelvtől, a megcélzott operációs rendszertől és a készülék modelljétől is
A hirdetés leírásának technikai követelményei:
- Általában nagyjából legfeljebb 100 karakter (nyelvfüggő)
- Ennél hosszabb leírásokat is írhatsz, de könnyedén előfordulhat, hogy a rendszer elrejti a szöveg végét
- Lehet használni hangulatjeleket, hashtageket és egyéb speciális elemeket is
- Az írásjelek és szóközök itt is beleszámítanak a karakterlimitbe
A TikTok News Feed series hirdetések technikai követelményei
A TikTok alkalmazásnak ugyan nincs saját hírfolyama (news feed), de vannak bizonyos „hírfolyam alkalmazás sorozatai” (Buzz, BuzzVideo, NewsRepublic), amelyekben a TikTok News Feed hirdetései megjelenhetnek. Habár egy videó, egy márka/alkalmazásnév és egy leírás is tartozik hozzájuk, ezek a reklámok különböznek a platform videók közötti hirdetéseitől.
A videó technikai követelményei:
- Az ajánlott képarány 16:9 (fekvő) vagy 1:1 (négyzet)
- A felbontás nem korlátozott, habár erősen ajánlott legalább 1280 x 720-as (16:9) vagy 640 x 640-es (1:1) videókat használni
- A fájl kiterjesztése lehet MP4, MPEG, MOV vagy AVI
- A videók hosszát 5-60 másodperc között ajánlott tartani
- A fájlok mérete legyen kisebb 500 MB-nál
A márka/alkalmazásnév illetve a leírások technikai követelményei megegyeznek a videók közötti hirdetésekével.
A Vigo és Helo hirdetések technikai követelményei
A TikTok egyik sajátossága marketinges szempontból, hogy a Helo és a Vigo alkalmazásokon is lehet hirdetni rajta keresztül. Ahogyan a TikTok, úgy a Helo is a ByteDance tulajdona – ez az alkalmazás kifejezetten az indiai közönséget célozza meg és számos népi nyelvet is támogat.
Ez célközönséged összetételétől függően kifejezetten hasznos lehet számodra – ha igen, akkor az alábbiakban elolvashatod a Vigo és Helo hirdetések technikai követelményeit, vagy lejjebb is görgethetsz a TikTok hirdetések árához.
Hasonlóképpen a TikTok alkalmazás sorozat hírfolyamában megjelenő hirdetésekhez, a VIgo és Helo hirdetések is egy videóból, egy márka/alkalmazásnévből és egy leírásból állnak össze.
A videó technikai követelményei:
- A videó képaránya 9:16 (álló), 1:1 (négyzet) vagy 16:9 (fekvő) legyen
- A Vigo hirdetéseket MP4, MOV, MPEG és AVI fájlokból lehet létrehozni
- A Helo hirdetésekhez MP4 MOV, MPEG, AVI vagy GIF fájlokra lesz szükség
- A javasolt felbontások 720 x 1280, 640 x 640 vagy 1280 x 720
- A hirdetések hossza 5-60 másodperc között legyen
A márka/alkalmazásnév illetve a leírások technikai követelményei megegyeznek a TikTok saját videók közötti hirdetésekével.
A TikTok hirdetések ára
Szóval mennyibe kerülnek a TikTok hirdetései? Más platformokhoz képest rendkívül drága árakra számíthatsz – a cpm (ezer megtekintés ára) 10 dollártól indul, de már egy hirdetési kampány elindításához is 500 dollárnyi előleget kell fizetned.
Ez pedig csak fokozódik:
- Egy márkás takeover, ami nagyjából 5 millió megjelenítést garantál, napi 50 ezer dollárba kerül.
- Egy videók közötti hirdetés megtekintésenként 10 dollárba kerül és a hirdetőknek 600 megtekintésért előre kell fizetniük.
- Egy szponzorált hashtag kihívás hetente 150 ezer dollárba kerül.