notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Amit a TikTok influencer marketingről tudnod érdemes

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Hogyan keress partnereket TikTok influencer marketingedhez

Hogyan keress partnereket TikTok influencer marketingedhez


2020/02/07
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A TikTok hihetetlen ütemben hódítja meg a fiatalok okostelefonjait. A kínai fejlesztésű közösségi platform kifejezetten a rövid, amatőr videók körül forog, és a Z generáció új kedvenc digitális játszóterévé vált. Nem meglepő tehát, hogy a márkák is hamar felfigyeltek rá, mint potenciális hirdetési csatornára, és rövidesen kialakult a TikTok influencer marketing.

A legfontosabb tudnivalók a TikTok influencer marketingről
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Ahogy az egy új közösségi platform kirobbanásakor történni szokott, a TikTokon is megjelent az influencerek egy új csoportja, akik kifejezetten a fiatal generáció köreiben váltak népszerűvé. A kérdés csak az, hogy hogyan találhatsz rá ezekre a TikTok influencerekre. A következő cikk ehhez kínál útmutatást!

 

Mi is az a TikTok?

A TikTok egy kínai fejlesztésű videómegosztó alkalmazás, amelyet – az Instagramhoz hasonlóan – kifejezetten okostelefonokra készítettek. A platformot csupán néhány rövid év alatt több, mint másfél milliárd alkalommal töltötték le, így most már meglehetősen közel jár a három legnépszerűbb közösségi alkalmazáshoz (Facebook, YouTube, Instagram).

 

A TikTokon szereplő tartalmak eltérnek a más platformokra feltöltöttektől, ami az alkalmazás jellegének és célcsoportjának köszönhető. A TikTok fiatal felhasználói kizárólag rövid, 15-60 másodperces videókat készíthetnek és tölthetnek fel profiljukra, nem pedig képeket, szöveges üzeneteket vagy történeteket. A videókhoz mellékelhető egy kevés kísérőszöveg és hashtag, de ezek még az Instagram bejegyzéseknél is rövidebbek, és hashtagből is kevesebbet szokás használni a platformon.

 

A TikTok felhasználói gyakran töltenek fel vicces vagy éppen zenés videókat profiljukra, de más jellegű tartalmakkal is lehet találkozni a platformon. Az alkalmazás élő közvetítésre is kínál lehetőséget.

 

A TikTok videókhoz különféle látványos videoeffekteket és szűrőket is hozzá lehet adni, illetve népszerű funkció még a zenei aláfestés bevágása is, amit az alkalmazás egyszerűvé tesz beépített funkcióival.

 

Az alkalmazást 2019-ben rövid időre betiltották Indiában, de azóta már ott van a legtöbb felhasználója, amivel még származási országát, Kínát is leelőzi. A harmadik helyen az Egyesült Államok áll, több mint 120 millió letöltéssel, azonban az USA-ban több politikus is aggodalmát fejezte ki a TikTokot illetően, arra gyanakszanak ugyanis, hogy a kínai kormány egy kémapplikációja lehet. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem sikerült még.

 

A TikTok influencer marketing alapjai

Cikk inline

A TikTok nemrégiben indította be saját hirdetési platformját, azonban az influencer marketing még így is a hirdetések legnépszerűbb formája a videómegosztón. Az influencer marketing a TikTokon pontosan olyan elvek alapján zajlik, mint a legtöbb közösségi platformon – a márkák népszerű tartalomkészítőkkel állnak össze, hogy rajtuk keresztül juttassák el marketingüzeneteiket egy érdeklődő közönségnek. A TikTok influencer marketing a tartalmak jellegében és a célközönség átlag életkorában mutatkozik meg.

 

Ha termékeid és/vagy szolgáltatásaid első sorban a fiatalabb korosztályt érdekelnék, akkor kétségtelen, hogy a TikTok influencer marketing egy jövedelmező taktika lehet márkád számára. Partnereiddel való együttműködéseid persze éppen olyan hitelesek kell legyenek, mint más a platformokon végzett influencer marketing során – a célközönségnek éreznie kell, hogy egy valódi kapcsolat áll fenn közted és az influencer között. Ne feledd, hogy egy fiatal felhasználóbázissal van dolgod, akik könnyedén átlátnak majd a szitán.

 

TikTok Influencerek keresése a TikTokon

Mint minden más platformot, úgy a TikTokot is érdemes alaposan megismerni, mielőtt influencer marketingbe (vagy bármilyen más üzleti tevékenységbe) kezdenél rajta. Habár az alkalmazás maga nem túl összetett, már a generációs különbségek miatt is érdemes némi időt eltölteni rajta, hogy lásd, mivel is van dolgod.

 

A TikTok nem Facebook, Instagram vagy Snapchat – ha ezen platformok taktikáit próbálod meg alkalmazni rajta, akkor nem jutsz előbbre.

 

Ha úgy véled, hogy a TikTok egy megfelelő platform lenne influencer törekvéseid számára, akkor erre alkalmas partnereket kell találnod rajta. Ehhez természetesen tudnod kell azt is, hogy célközönséged milyen jellegű videókat néz szívesen a platformon. Tény, hogy a tartalmak nagy része playbackes mókázás, de a platform ennél jóval többet kínál azoknak, akik hajlandók egy kicsit keresgélni rajta. Hamar látni fogod, hogy van miből válogatni.

 

Ismerned kell tehát a platformot és célközönséged preferenciáit is, hogy tudd, milyen influencerek közül érdemes válogatnod.

 

Ha sikerül találnod valakit (ebben első sorban a platfrom saját keresője segíthet), aki ígéretesnek tűnik, akkor közelebbről is meg kell vizsgálnod az adott influencert. Nézd meg tartalmait, és próbáld megállapítani, hogy miért népszerűek. Milyen videókat oszt meg? Milyen stílusban reagálnak a hozzászólásokra? Közös értékeket képviselnek márkáddal?

 

Mindemellett fontos azt is kiderítened, hogy egy ígéretesnek tűnő influencer nem-e dolgozik már együtt más rivális márkákkal az esetleges érdekellentétek elkerülése végett.

 

Mint minden más platformon, úgy az TikTok influencer marketing esetében is fontos ellenőrizni egy kiszemelt partner aktivitási mutatóit. Nézd meg, hogy egy-egy videójuk hány hozzászólást és kedvelést kapott a követői számához képest.

 

A TikTokon háromféleképpen kereshetsz influencereket kampányidhoz:

  • A legalapvetőbb módszer saját magad végezni az influencerek felkutatását a platform beépített keresőjével, illetve egyéb külső, ingyenes eszközökkel, amik segíthetnek ebben.
  • Igénybe vehetsz egy olyan előfizetéses influencer platformot is, amin TikTok felhasználókat is kereshetsz.
  • Kérheted egy marketingügynökség segítségét is.

 

TikTok Influencerek keresése a Google-on

A Google-t is igénybe veheted, ha partnereket szeretnél keresni TikTok influencer marketingedhez. Fontos azonban észben tartanod, hogy csak azért, mert valaki az első helyen jelenik meg a Google találatok között, még nem jelenti azt, hogy jó influencer, vagy hogy megfelelő partner lenne márkád számára. Éppen ezért a Google-on meglelt lehetségese influencerek is ugyan olyan átvilágítást igényelnek, amilyenről az előző pontban is szó esett.

 

Nézz utána, hogy aktuális influencer partnereid aktívak-e a TikTokon

Ha már foglalkozol influencer marketinggel az Instagramon vagy más, fiatalos platformokon, akkor elképzelhető, hogy ezek a tartalomkészítők a TikTokon is jelen vannak. Szerencsére ezt könnyedén kiderítheted egy egyszerű emaillel, illetve azt is, hogy milyen közönségük van a platformon, és hogy hajlandók lennének-e ott is képviselni márkádat!

SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 001 585
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Felfedező hívás

Mi is az a felfedező hívás? A felfedező hívás az első...

Mi az az általános egyezés (Broad Match)?

Mi az az általános egyezés (Broad Match)? Ez az alapvető egyezési...

LinkedIn

Mi az a LinkedIn? A LinkedIn egy kifejezetten szakemberek számára...

CTR

A CTR definíciója A CTR az angol „click-through rate” kifejezés...

Opt-in

Egy olyan regisztrációs eljárás, amely során a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.