notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így használd a TikTokot marketing célokra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Így használd a TikTokot üzleti célokra

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így használd a TikTokot üzleti célokra


2019/11/20
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A TikTokról az elmúlt néhány hónapban egyre többet hallhattunk, és így 2019 végére már a hazai internetezők számára is ismert ez a fogalom. A TikTok felhasználóbázisa jelenleg valahol 500 millió felett jár, és egyre csak növekszik. Jelentőségét mi sem bizonyítja jobban, hogy az Instagram olyan funkciókat vezet be, amilyenek a TikTok-ban vannak. 

 

 

Így használd a TikTokot marketing célokra

A TikTok 2016-ban jelent meg Kínában, és habár kezdetben csak egy volt az újabban felkapott videómegosztó platformok között, rövid időn belül óriási népszerűségre tett szert, különösen miután betört a nemzetközi piacra, és 2017-ben felvásárolta az akkoriban ugyancsak közkedvelt Musical.ly alkalmazást. A TikTok első sorban rövid videók rögzítéséről és megosztásáról szól. Legnépszerűbb funkciója, hogy a felhasználók valamilyen alternatív hangsávot vághatnak be vele felvételeik alá.

 

A TikTok felhasználóbázisa túlnyomórészt fiatalabbakból áll, és egyre több influencer jelenik meg a platformon, hogy itt is kommunikálhasson rajongóival. Amennyiben márkád szeretné ezt a főleg 30 év alatti (millenáris és Z-generációs) korosztályt megcélozni, a TikTok egy ideális csatorna lehet számodra.

 

A következőkben néhány alapvető tippet adunk ahhoz, hogy hogyan használhatod a TikTokot üzleti célokra.

 

Szeretnél többet megtudni a TikTok használatáról? Gyere el közösségi média marketing tanfolyamunkra! Jelentkezés, részletekért KATTINTS IDE! 

 

 

1. Ismerkedj meg a TikTok működésével

A TikTok egy viszonylag egyszerű felépítésű alkalmazás, ami két fő részből áll: ezek a „Követés” és a „Neked”. Amikor először megnyitod a mobilalkalmazást (ehhez felhasználói fiókra sincs szükség), egyből a „Neked” oldalra kerülsz, ahol az éppen felkapott videókat láthatod, illetve lapozhatsz közöttük. Ahogy aztán felfedezed a TikTok tartalmait, és követni kezded a felhasználókat, az alkalmazás algoritmusa egyre többet tanul preferenciáidról, és ezek alapján mutat majd videókat ezen az oldalon.

 

A „Követés” oldalt csak felhasználói fiók regisztrálásával használhatod – értelemszerűen itt azon felhasználók videóit láthatod, akiket követsz is a TikTokon. A „Fedezd fel” oldalon új feltöltőket és tartalmakat találhatsz magadnak.

2. Hogyan használd a TikTokot márkád népszerűsítésére

Pihengetünk?

Ha digitális marketingre, többek között fizetett hirdetésekre szeretnéd használni a TikTokot, akkor négy főbb opció közül választhatsz:

 

Hírfolyam-tartalmak a TikTokon

A TikTok natív, hírfolyamba elhelyezett videóinak 9-15 másodperc hosszúaknak kell lenniük. Ezek a videók teljes képernyőn jelennek meg (hasonlóképpen az Instagram történeteihez), és kihagyhatók, ha a felhasználó lapozni szeretne.

 

A videókban webhelyekre, vagy alkalmazások letöltésére mutató hivatkozásokat is el lehet helyezni. A videókhoz megtekintési, kattintási, megjelenítési, CTR, lejátszási hossz, és egyéb interakciókról (megosztások és kommentek) szóló statisztikák tartoznak.

 

Márkás takeoverek

Egy takeover azt jelenti, hogy egy márka, vagy influencer egy adott időre (általában egy napra) átveszi az irányítást egy másik márka fiókja felett, hogy tartalmakat osszon meg rajta, és ezzel egy nagyobb közönség elé jusson el.

 

A TikTokon a takeoverekhez képeket, GIF képeket, és videókat is lehet használni. A beágyazott hivatkozások mutathatnak webhelyek landing oldalaira, vagy egy TikTokon belüli kihívásra vagy hashtagre is. A takeoverek statisztikái között a megjelenítéseket, az egyedi eléréseket, és a kattintásokat is megtalálod.

 

Hashtag kihívások

A márkák kiemelt hashtagek segítségével is népszerűsíthetik tartalmaikat. A hashtag kihíváshoz jár egy hivatkozás, ami a kihívás saját információs oldalára mutat – itt találhatók a kihívás részletei és instrukciói. A hashtag kihívásokhoz videóinterakciók, kattintások, bannermegtekintések érhetők el a statisztikák között, illetve meg lehet tekinteni a hasonló felhasználói videókat is.

 

Márkás „lencsék”

A TikTok egyik legígéretesebb projektje lehetővé tenné a cégek számára hogy saját lencséket, azaz szűrőket hozzanak létre a platformon, amiket aztán a felhasználók is alkalmazhatnak felvételeikhez – hasonlóképpen a Snapchat és Instagram márkás szűrőihez.

3. Hogyan aktivizáld a TikTok felhasználókat?

A TikTok kampányoknak mindig fontos szempontja, hogy valahogyan aktivitásra kell ösztönöznöd velük célközönségedet. Az egyik ilyen ösztönző taktika kihívásokra invitálni a felhasználókat, és arra, hogy ők is vonják be ismerőseiket ebbe.

 

A vendéglátásban egy jó példa volt a felhasználók aktivizálására, amikor egy étterem megengedte a felhasználóknak, hogy a kínálatukból hiányzó fogásokat küldjenek nekik. A célközönség tagjai persze minden áron szerették volna, hogy az ő videójuk is bejusson a kiemelt fogások közé, így a kezdeményezés egy nagyon sikeres kampánynak bizonyult, ami a márka nevét is népszerűsítette.

 

A TikTokon a siker kulcsa tehát az, hogy mindig kell valami, amivel interakcióra, aktivitásra, részvételre tudod ösztönözni a felhasználókat, hogy ők maguk is tartalmakat készítsenek, amikkel márkád nevét terjesztik.

 

4. Készíts szórakoztató, vicces, kreatív tartalmakat

A TikTok többek között azért olyan hatékony eszköze az influencer marketingnek, mert nem kell csúcsminőségű, vagy nagyon kifinomult tartalmakat készíteni rá, hogy jelentős hatást érj el a platformon. A kulcsszó az eredetiség legyen, a minőség itt nem olyan fontos, mint például a YouTube-on. A TikTok felhasználói jobban örülnek, ha egy márka viccesre, lazára veszi a figurát, és könnyed stílusban kommunikál célközönségével – ez lehet például egy humoros termékbemutató, vagy egy vicces pillanat a kulisszák mögül.

 

5. Hashtag kihívások

A hahtag kihívások a platform szerves részét képezik. Akár újoncként fedezed fel a platformot, akár már jó ideje használod, garantáltan több tucat olyan kihívással találkozol majd, amikben részt vehetnél márkáddal. A kihívások lényege, hogy valaki készít egy videót, amit aztán másoknak a saját stílusukban kell leutánizniuk, akár saját ötletekkel is gazdagítva azt.

 

Ehhez neked elő kell állnod egy olyan ötlettel, ami érdekelheti célközönségedet, és persze egy márkás hashtaggel, amit aztán felkaphatnak a felhasználók. Fogalmazd meg a kihívás (lehetőleg egyszerű) kikötéseit, és a többi már a közösség dolga.

SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Tag and Ping

A tag and ping a blog and ping módszer egyik kiterjesztése. Míg a blog and ping...

Veszteségvezető

Mit is jelent a veszteségvezető? Azok a termékek a veszteségvezetők,...

Hírfolyam

Mi az a hírfolyam? A hírfolyam egy újonnan publikált tartalmakat...

Kezdőlap

A kezdőlap definíciója A kezdőlap egy webhely első oldala, amely...

Bing

Mi az a bing? A Bing, vagy Bing Search a Microsoft saját fejlesztésű...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.