notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tartalommarketing – még mindig ez a varázsszó?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Tartalommarketing – még mindig ez a varázsszó?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Tartalommarketing – még mindig ez a varázsszó?


2018/04/05
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A tartalommarketing egy évtizede az online marketing alapja. De ahogy a weboldal sem és semmit keresőmarketing nélkül, úgy a tartalmaidat is érdemes eljuttatni a SEO-n kívül más csatornákon is az érdeklődőkhöz. Hogyan, milyen módszerekkel teheted meg ezt hatékonyan? Mutatjuk!  

Aki csak egy kis ideje is foglalkozik az online marketinggel, az nagyon is jól tudja, hogy minden marketingstratégiában ott a helye egy átfogó tartalommarketing kampánynak. Azonban még az edzettebb szakemberek is gyakran elhanyagolják azon tartalmaik promócióját, amelyek a releváns érdeklődőket hivatottak bevonzani.

 

A tartalom promóció nélkül olyan, mint egy díjnyertes webhely keresőoptimalizálás nélkül. Bármilyen jó tartalmakat is teszel elérhetővé a közönség számára, ha azok nem találhatnak rá, akkor lényegében minden munkád felesleges volt.

 

Mit érdemes tehát tenni annak érdekében, hogy ezek a tartalmak célba érjenek, vagy pontosabban: láthatóbbá váljanak a célközönség számára? A következő módszerek pontosan ezt szolgálják!

 

A fizetős közösségi opciók (LinkedIn, Facebook hirdetések)

A közösségi médiás platformok közül egyre több kínál robosztus hirdetési és célzási opciókat, amelyek megkönnyítik az érdeklődő közönség elérését. Kiemelkedik ezek közül a Facebook és a LinkedIn, amelyek rendkívül részletes közönségelemzési eszközöket sorakoztatnak fel az oldalkezelők számára. Ezekkel különböző szempontok alapján szegmentálhatják a közönségüket, megkönnyítve a tartalmak hirdetését és célzását is.

 

Sokan persze nincsenek megbarátkozva a fizetett hirdetéssel, mint stratégia-összetevővel, azonban a sűrű és intenzív verseny miatt (ami persze nem minden területre jellemző) ma már egyre nehezebb organikus módszerekkel kitűnni a tömegből, persze mi valljuk, és látjuk, hogy nem lehetetlen. A fizetett opciókra akkor van szükséged, ha

  • kevés rajongóval rendelkezel
  • nem értesz a hatékony, organikus posztoláshoz
  • vagy nincs időd ezekkel foglalkozni.

 

A hirdetéseknél érdemes kitérni a remarketingre is, ami olyan felhasználókat segít megcélozni hirdetéseiddel, akik már egyszer megfordultak webhelyeden vagy blogodon a közelmúltban (tehát nagy valószínűséggel érdeklődést mutattak márkád iránt). Ez a módszer lehetővé teszi azt is, hogy korábban megtekintett tartalmaik alapján kínálj nekik számukra érdekes, értékes tartalmakat.

 

Minden fizetett módszer alkalmazása előtt fontos, hogy tisztán definiált céljaid legyenek. Ezek persze a látogatók számának növelésétől kezdve a konverziók fellendítéséig bármilyen célok lehetnek, de egy fix pont nélkül nekivágni a fizetett hirdetéseknek csupán idő- és pénzpazarlás.

 

A Facebook algoritmusának kijátszása – Célzott megosztások

Pihengetünk?

Habár az előbb a Facebookot dicsértük, sajnos ez a platform is messze áll a tökéletestől, és a legutóbbi algoritmus-frissítéseket (melyekről ITT írtunk)  elnézve úgy tűnik, hogy egyre messzebb is kerül tőle.

 

Nincs azonban minden veszve. Az úgynevezett célzott megosztások segíthetnek, hogy tartalmaid nagyobb közönség elé juthassanak el, visszanyerve ezzel a frissítés óta elért felhasználók egy részét.

 

De mi is ez a célzott megosztás-dolog? Lényegében azt jelenti, hogy Facebookos (vagy Instagramos, ha már itt tartunk) bejegyzéseidben megjelölsz valakit, hátha az újraosztja a bejegyzésedet.

 

Nem mindegy persze, hogy kiket jelölsz meg a bejegyzésben – egy véletlenszerű követőt például nem érdemes csak úgy hozzáadni a megjelöltek listájához csak azért, mert talán érdeklődne a tartalom iránt. Ha például tartalmadban megemlítesz bizonyos forrásokat, akkor ajánlott azokat a Facebookon való megosztáskor is megjelölni. Bizonyos esetekben egy-egy szakmabeli, nagy követőbázissal rendelkező személy figyelmét is érdemes felhívni a megosztásra, például egy közvetlenül számára feltett kérdéssel a megosztás szövegében.

 

Törj az élre videókkal - videomarketing

A közösségi média legalább annyira telített reklámokkal, mint a televízió – azonban míg az utóbbiban az emberek hozzá vannak szokva a mozgóképes anyagokhoz, a videók a közösségi médián még mindig a legnépszerűbb tartalomtípusoknak számítanak.

 

Ez azt jelenti, hogy az olyan platformokon, mint például a Facebook sokkal egyszerűbben kitűnhetsz a tömegből, ha tartalmaidat videókkal is kiegészíted.

 

Az emberek fele rákeres valamilyen termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos videóra az interneten, mielőtt egyáltalán a márka webhelyére látogatna. A Facebookra felkerült szponzorált videók nézettsége 2016 és 2017 között több mint két és félszeresére nőtt.

 

A videóknak azonban nem csak a közösségi médián van komoly hatalmuk. Egy jó landing oldalnak szintén érdemes valamilyen rövid, tájékoztató vagy bemutató jellegű videót prezentálnia az érdeklődők számára.

 

Bízd másra (is) a marketinget – Az influencerek szerepe

Az utóbbi évek során külön marketingágazattá nőtte ki magát a „befolyásmarketingnek” fordítható influencer marketing. De honnan ez a nagy siker?

 

Az influencer marketinggel nem csupán nagyobb (és érdeklődő) közönség elé juttathatod el tartalmaidat, hanem ezt egy olyan személyen keresztül teheted, akit ez a közönség hitelesnek, megbízhatónak tart. De kik ezek az influencerek? Blogot író, vagy vlogot vezető magánszemélyek, akiknek sok követőjük van. A Facebookos követőtábor direktebb konverziókat hozhat, mint egy Instagramos, mivel egy Instagram posztban nem lehet linket elhelyezni, míg a Facebook rajongóit a blogger közvetlenül a weboldaldra irányítja. Instagramon több tízezer követőt is összeszedhet egy magát mutogató lány, attól még nem lesz jó influencer. Nem is érdemes az ilyenekkel foglalkoznod, hiszen ezek csupán felfújt lufik. 

 

Ezeket a befolyásos személyeket felkeresheted közvetlenül, például egy partnerviszonyt kínáló emailen keresztül, de meg is említheted őket hivatkozások formájában tartalmadon, illetve megosztásaidon belül, hogy magadra vond figyelmüket. Kereshetsz ügynökséget is, aki kapcsolatban áll influencerekkel. Ilyen pl. a Marketing Professzorok is, ahol Czifra Zsófia, a cég egyik társtulajdonosa az influencer marketing  szakértője. Ő pontosan tudja, melyik blogger vagy vlogger milyen promócióra alkalmas, mit vállal és nagyjából mennyiért. 

 

A tartalom terjesztése több csatornán keresztül

A többcsatornás tartalomterjesztésre meglepően kevés figyelmet fordítanak a marketingesek (legalábbis a tartalommarketing-stratégiák részeként).

 

Nem mindegy persze, hogy milyen webhelyeken próbálod népszerűsíteni tartalmaidat – fontos, hogy népszerű, releváns témákkal foglalkozó webhelyeket válassz erre a célra. Ha például LinkedInen, vagy hasonló jellegű platformokon, esetleg fórumokon próbálsz linkelni tartalmaidra, akkor fontos, hogy csak indokolt esetben tedd azt, és csak a legjobb minőségű tartalmaid használd.

 

Linképítés

A linképítés a mai napig a Google egyik legfontosabb rangsorolási szempontja. Aki foglalkozott már keresőoptimalizálással, az nagyon jól tudja ezt, és azt is, hogy milyen sokat tehetnek a visszahivatkozások egy webhely organikus rangsorolásáért.

 

De hogyan is érdemes hozzáállni a linképítéshez? Habár ez egy nagyon nagy témakör, néhány tippet azért itt is megosztanánk róla.

 

A linképítés egyik leghatékonyabb módja a tekintélyes webhelyekre való vendégblogolás (ebben is segíthet az influencer marketing), ami értékes visszahivatkozásokat eredményezhet webhelyedre vagy blogodra. Nem árt továbbá a releváns webhelyeken odafigyelni a hibás hivatkozásokra is, amelyekre felhívhatod a szerkesztők figyelmét, és helyükre saját tartalmaid hivatkozásait kínálhatod fel. Ezen kívül megpróbálkozhatsz az iparágadon belüli gondolatvezetők felkeresésével is, hogy felajánld nekik tartalmaidat későbbi kutatásaik forrásaihoz.

 

Persze a linképítés a minőségi, értékes tartalmakra épül – ha ez nincs jelen, akkor lehetetlen lesz elérni, hogy tekintélyes, népszerű webhelyek figyeljenek fel tartalmaidra, vagy hogy elfogadják azokat.

 

Az email még mindig a legjobbak között – e-mail marketing

Ha eddig még nem foglalkoztál az e-mail marketinggel, akkor óriási lehetőségekről maradsz le. Az e-mail a mai napig az egyik leghatékonyabb csatorna a márkád iránt érdeklődő fogyasztók és/vagy felhasználók elérésére.

 

Az e-mail marketing szintén egy hatalmas témakör, de néhány tippet azért ebből is megosztanánk – lássuk, hogy mire van szükség ahhoz, hogy e-mailjeidet „érdekesebbé” tedd a címzettek számára:

 

  • Készíts hírlevelet (https://www.matebalazs.hu/jo-hirlevel-15.html) legújabb vagy legnépszerűbb tartalmaid összegyűjtésére és bemutatására.
  • Oszd szét feliratkozóid listáját az alapján, hogy hogyan jutottak el a feliratkozásig, vagy hogy milyen témájú tartalmakra iratkoztak fel, amikor megadták email címüket.
  • Igyekezz a címzett nevét is beleszőni az emailbe, illetve valamilyen információt a korábban webhelyeden végzett tevékenysége alapján.

 

A tartalmak népszerűsítése tartalommarketing szerves része, ami pedig általában egy átfogó marketingstratégiához tartozik. Ha segítségre van szükséged saját céged marketingjének fellendítéséhez, akkor keress meg minket, kattints ide, mutatjuk, miben segíthetünk!
 

Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
518 608
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Robot

Mik azok a robotok? Egy SEO szakember, vagy webmester számára a robotok olyan...

Tartalom

A tartalom az, ami egy weboldal betöltésekor megjelenik az internetes...

Kattintásonkénti kereset

Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC...

Kifejezésegyezés

Ez az egyezési beállítás pontosabb, mint az általános egyezés, de nem olyan pontos, mint a...

Beküldés

Egy URL beküldése egy keresőmotornak, hogy bekerüljön annak...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.