Máté Balázs


Máté Balázs online marketing szakértő, aki tanácsadóként, oktatóként és kutatóként segíti a vállalkozásokat abban, hogy láthatóbbá és sikeresebbé váljanak a digitális térben. Szakterülete az online marketing stratégiaalkotás, azon belül kiemelten a keresőoptimalizálás (SEO), a közösségi média marketing, a tartalommarketing és a digitális hirdetések hatékony alkalmazása. Mindig is érdekelte a kutatás és a tudomány, ugyanakkor vonzotta az üzleti világ is, ezért a diploma megszerzése után azonnal megalapította első vállalkozását, egy vezetési- és marketing tanácsadó céget. Ez a kettősség – a tudományos és üzleti szemlélet – azóta is végig kíséri pályáját.

Máté Balázs a Marketing Professzorok marketingügynökség tulajdonosa és szakmai irányítója. Emellett oktatóként dolgozik a MATE-n, ahol kutatási tevékenységekben is aktívan részt vesz, valamint vendégelőadóként rendszeresen meghívást kap a Soproni Egyetemre és a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemre, ahol a digitális marketing és kommunikáció témáit oktatja. Rendszeresen publikál szakmai blogján, a matebalazs.hu-n, amely az egyik leglátogatottabb magyar marketingblog, és jelentős követőtáborral rendelkezik a közösségi médiában is. Doktori disszertációjának témája az online marketing eszközök hatásának vizsgálata, amelynek célja a konverziók növelése.

2000 óta ügynöksége több mint 500 tanácsadási projektben működött közre. Kezdetben kis- és középvállalkozásokkal dolgozott, majd 2005-től a multinacionális cégek és nagyvállalatok is ügyfélkörük részévé váltak – köztük a GlaxoSmithKline, az Abbott, a Sanofi Aventis, a Magyar Villamos Művek vagy az OVIT Zrt. Az elmúlt évtizedekben több mint 400 KKV-nál látott el tanácsadói feladatokat.

Munkájában mindig a tudományos megalapozottságot tartja szem előtt: az elméleti alapkutatásokra építve, saját gyakorlati kutatásai alapján nyújt megoldásokat. Egyetemista hallgatókból, doktoranduszokból és kollégákból álló kutatócsoportjával folyamatosan elemzi és fejleszti az online marketing eszközeit. Az évek során közel 200 saját teszt weboldalt hozott létre keresőoptimalizálási kutatásokhoz, melyek egyúttal ügyfelei weboldalait is támogatják. Kutatásaik révén több mint 2 millió Facebook-rajongóból álló közösséget építettek fel, amely 30–40 oldalon keresztül képes azonnali forgalmat generálni bármely weboldal számára. Emellett Balázs online kiadója 11 újságot üzemeltet, amelyek havi szinten több mint 3 millió látogatót érnek el.
Máté Balázs

Máté Balázs cikkei

SEO vagy közösségi média – Melyikkel éri meg foglalkoznom?

Mindenkiben felmerül a kérdés, vajon melyik a leghatékonyabb marketing eszköz, mire érdemes költeni, mire nem. Nyilvánvalóan ez függ attól is, milyen iparágban tevékenykedik az adott cég, hiszen a buyer personák mindenhol másképpen viselkednek. Egyértelmű, hogy egy B2B kommunikációban, amikor cégvezetők, vagy egyszerűen más vállalkozások munkatársa...

Építőipari marketing: ez húz ki a válságból!

Az építőipari cégek helyzete 2023-ra teljesen megváltozott. Sokan azt sem tudták, mi az a marketing, mire jó, minek. Szájról-szájra adták az emberek egymásnak a telefonszámot, válogatni lehetett a munkákban, minek is tudták volna. Rengeteg új építőipari cég alakult, napelemesről nem is beszélve. Hirtelen aztán minden a földbe állt, nagyon sok lett ...

Ezért van szükséged profi honlapkészítő cégre, ügynökségre

Te magad készítetted a honlapod? Tudom, a saját gyerekét nehezen ítéli meg az ember, főleg mások előtt. Tudtad, az IKEA-bútor összereszerelésben is az a legnagyobb csel (azon felül, hogy az IKEA rengeteget spórol a szállítási és összeszerelési költségeken), hogy Te szereled össze, így a szívedhez nő, akkor is, ha esetleg nem olyan jó? De hidd el, e...

7 fontos webdesign trend 2023-ban

Online marketing tanácsadóként rengeteg rossz honlapot látok. Szakemberként látom, ez a honlap nem fog üzletet hozni a tulajdonosának. Az emberek általában néhány másodpercen belül eldöntik egy másik személyről, hogy szimpatikus-e számukra vagy sem. Hasonlóképpen zajlanak a dolgok az interneten is: még a laikus látogatóban is hamar eldől, hogy szív...

Honlapkészítés 2023 – a legfontosabb webfejlesztési trendek

Ha már egy ideje meg van a honlapod, érdemes elgondolkozni a cseréjén, frissítésén. Az emberek 3-4 évente cserélnek autót, 2 évente telefont, de egy cégvezetőnek sokszor egy öt éves honlap lecserélése is fáj. Pedig nincs különbség, ugyan úgy elévül, korosodik egy honlap, mint egy telefon. Változnak az Internet szabványai, a Google algoritmusa, a lá...

Ezekre a 2023-as SEO trendekre kell odafigyelned az év során

Amikor 2002-ben elkezdtem a keresőoptimalizálással foglalkozni, ha ellovastál egy leírást arról, mit szeret a Google, pillanatokon belül a találati lista elejére jutottál. Sőt, ott is maradtál jó ideig. Akkor még alig valaki tudta, mi az a keresőoptimalizálás, ma viszont már mindenki keresőoptimalizált honlapot szeretne.   

Kiemelt területeink