Mi kell ahhoz, hogy hoteled weboldala minden kulcsszóra az elsők között rangsoroljon a Google találati listáján? Hotel SEO útmutató az alapoktól kezdve.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hotel SEO tippek az előkelő rangsoroláshoz

Máté Balázs, marketing tanácsadó

Mi kell ahhoz, hogy hoteled weboldala minden kulcsszóra az elsők között rangsoroljon a Google találati listáján? Hotel SEO útmutató az alapoktól kezdve.

Mi kell ahhoz, hogy hoteled weboldala minden kulcsszóra az elsők között rangsoroljon a Google találati listáján? Hotel SEO útmutató az alapoktól kezdve.

Bármennyire is meglepő, egy keresőoptimalizált honlappal rendelkező hotel esetében a szobafoglalások és rendezvényhelyszín bekérések nagy részét a SEO azaz az organikus (nem fizetett) Google találatok hozzák. Ez az eszköz – a keresőoptimalizálás – a közvetlen szobafoglalások arányának és számának növelésének legjobb eszköze. A közösségi média, bármennyire fontos része is egy hotel marketing stratégiának, nagyságrendekkel kevesebb konverziót eredményez, ugyan annyi ráfordított összeg esetén.  A keresőoptimalizálás, azaz a SEO segít láthatóbbá tenni webhelyedet a keresőtalálatok között, ami több organikus (azaz nem fizetett) forgalomhoz és közvetlen foglaláshoz vezet majd.


De vajon lehet-e javítani egy hotel webhely SEO-ján a nélkül, hogy bankot kelljen robbantani?

A válasz határozottan igen. Nekifuthatsz saját magadtól, a megannyi online segédanyag alapján, vagy rábízhatod ezeket a feladatokat egy tapasztalt SEO ügynökségre is, amely számos problémát és feladatot vesz majd le a vállaidról. Amennyiben az utóbbit választod, KATTINTS IDE, visszahívunk és megoldjuk hoteled weboldalának keresőoptimalizálását, vagy akár a komplex marketing kommunikációt. 

Akárhogy is, íme egy összefoglaló a legfontosabb hotel SEO technikákról, amelyeket érdemes észben tartanod.

 

A „nulladik” lépés: Ismerd meg célközönségedet

A szállodai SEO, és általában a marketing mindig a közönség megismerésével kezdődik. Fontos, hogy olyan kifejezésekre optimalizáld webhelyedet, amelyeket ideális vendégeid is gyakran használnak, a szállást keresnek maguknak. Egy tipikus szálláskeresés általában valamilyen keresőkifejezéssel kezdődik, például „állatbarát szálloda a Balaton partján”.

 

A célközönség azonosítása és a vendégtípusok (buyer personák) feljegyzése az egyik legfontosabb előzetes lépés egy online marketing stratégia felépítése során. Kezdésképpen vizsgáld meg közelebbről azokat a vendégeket, akik leggyakrabban szállnak meg tulajdonodban – hogy mire vágynak, mit szeretnek csinálni és miben kérik leggyakrabban a személyzet segítségét.

 

Nem minden vendégre aggatható rá egy konkrét kategória, de idővel körvonalazódnak majd a különböző szegmensek, amelyekbe besorolhatod a hasonló igényű ügyfeleket (például akik romantikus kalandokra vágynak, családdal érkeznek, üzleti célokból utaznak és így tovább).

 

A vendégek és a buyer personák, vagy guest personák ismerete nélkülözhetetlen ahhoz, hogy megtaláld a megfelelő kulcsszókat, és olyan információkkal töltsd fel webhelyedet, amelyeket ezekre a kifejezésekre optimalizálhatsz.

 

On-site hotel SEO taktikák

Az on-site SEO azokat a technikai és tartalmi optimalizálásokat foglalja magába, amelyeket webhelyeden végzel. Lássuk a legfontosabbakat a legtöbb tulajdon számára.

 

Legyen rendezett szállodai webhelyed

Egy jó webhelyszerkezet elengedhetetlen ahhoz, hogy a látogatók szívesen foglalkozzanak tartalmaiddal. Fontos, hogy az emberek könnyedén tudjanak közlekedni oldalaid között és könnyedén rátaláljanak a szükséged információkra.


Helyezz el webhelyed fejlécében egy navigációs menüt, amiben minden fontosabb oldal közvetlenül szerepeljen: „Főoldal”, „Szobák”, „Szállodánkról”, „Kapcsolat”, „Rendezvények”, „Blog” és így tovább.

 

Ellenőrizd rendszeresen, hogy minden hivatkozás megfelelően működik-e az oldalak között. Ha egy tartalmat másik URL-re költöztetsz át, akkor ne felejtsd el beállítani az átirányítást a régi címről az újra.

 

Fontos továbbá, hogy „összelinkeld” az egymáshoz kapcsolódó tartalmakat. Egy logikus belső hivatkozási szerkezet nem csak a SEO-t erősíti, hanem a látogatóknak is segít rátalálni a legfontosabb oldalakra.

 

Végezz kulcsszókutatást

A hotel SEO kontextusában a kulcsszó egy olyan szó vagy több szóból álló kifejezés, amelyet webhelyeden megcélozva több releváns érdeklődésű látogatók vonzhatsz be a Google és más keresőmotorok találatain keresztül.

 

Léteznek általános kulcsszók („szálloda Eger”, „balatoni hotelek”), amelyekre sokan keresnek rá, de éppen ezért heves verseny is jellemzi őket, hiszen sok webhely optimalizál rájuk. A konkrétabb, úgynevezett long-tail kulcsszókra („állatbarát szálloda a Balaton partján”) sokkal könnyebb jól rangsorolni, mert habár kevesebb utazó érdeklődik irántuk, jóval kevesebb webhely is optimalizál rájuk.

 

Kulcsszókutatásod célja megállapítani, hogy milyen kifejezéseket használnak ideális vendégeid, amikor szállást keresnek maguknak.

 

Az azonosított kulcsszókat aztán elhelyezheted oldalaid meta címében, meta leírásában, főcímében és szövegtörzsében is – erre mondjuk azt, hogy egy kulcsszóra „optimalizálod” az oldalt, vagy „megcélzod” azt a kifejezést az oldalon. Óvatosnak kell azonban lenned, mert ha túl gyakran ismételgetsz egy kulcsszót egy tartalomban, akkor „kulcsszóhalmozás” fordulhat elő, amit sem a felhasználók, sem a keresőmotorok nem díjaznak.

 

A legtöbb felhasználók a Google-on keresztül keres magának szállást, de előfordulhat, hogy saját célközönséged más platformokat preferál erre a célra. Értelemszerűen azokra a keresőmotorokra koncentrálj, ahonnan ideális látogatókat vonzhatsz webhelyedre.

 

Használj címsorokat

A címsorok segítenek logikusan felosztani tartalmaidat, és megjelölni, hogy a tartalmak egyes részei hogyan kapcsolódnak egymáshoz. A címsorok nem csak a felhasználóknak segítenek eligazodni az oldalakon, hanem a keresőmotorok számára is megkönnyítik a tartalom értelmezését.
Minden oldalon általában egy H1 címsort ajánlott használni, ami az oldal fő címe. Az alacsonyabb szintű címsorokból (H2, H3, H3 stb.) már több is szerepelhet az oldalon, hogy a tartalmat logikus darabokra lehessen felosztani.

 

Amikor csak teheted, használj releváns kulcsszókat a címsorokban, különös tekintettel a H1-re.

 

Optimalizáld meta címeidet, meta leírásaidat és URL-jeidet

Győződj meg róla, hogy a legfontosabb meta mezők (a cím és a leírás), illetve az oldal URL címe beszédesek legyenek (tehát kapcsolódjanak az oldal tartalmához), és lehetőség szerint tartalmazzák a legfontosabb kulcsszót is. Ez a három elem jelenik meg a keresőmotorok találatai között, szóval fontos, hogy pozitív első benyomást tegyenek és felkeltsék a kereső felhasználók érdeklődését.

 

A meta címek a keresési találatok kék színnel szedett címei. Általában 50-60 karakter hosszúak, és lényegre törően vezetik fel az oldal tartalmát. Ez a cím nem muszáj, hogy azonos legyen a H1 címsor tartalmával, és így lehetőséget ad arra, hogy másféleképpen is használhasd az oldalhoz tartozó fő kulcsszót.

 

A meta leírások valamivel hosszabb (150-160 karakteres) leírások az oldal tartalmáról. Ezekben is ajánlott elhelyezni a kulcsszót, habár előfordulhat, hogy a Google inkább egy, a tartalomból kiragadott részletet jelenít majd meg a találatokban az általad megadott meta leírás helyett.
Az igazán jól optimalizált URL-ek rövidek, lényegre törők és tartalmazzák az oldal fő kulcsszóját. Mellőzd bennük a felesleges kötőszavakat és karaktereket.

Add meg képeid ALT szövegét

Amikor egy kép valami miatt nem tud megjelenni az oldalon, akkor a böngészők az ALT szöveg tartalmát jelenítik meg helyette. A keresőmotorok továbbá nem tudják értelmezni, hogy mi látható egy képen, azonban az ALT szöveget el tudják „olvasni”, és ez által rangsorolni a képeket is a releváns keresésekre.
A képernyőfelolvasókkal böngésző (pl. látássérült) felhasználók továbbá szintén az ALT szövegen keresztül értesülhetnek a képek tartalmáról.
Az ALT szöveg legfeljebb 120 karakter hosszú legyen, írja le pontosan a képet és lehetőség szerint tartalmazzon legalább egy releváns kulcsszót.

 

Indíts blogot

Foglalkozz olyan témákkal, amelyek érdeklik vendégeidet és használj gazdagon kulcsszókat tartalmaidban. Cikkeid szólhatnak például a helyi látványosságokról és programokról, megoszthatsz bennük utazási tippeket, szállodád történetét, híreket, vendégeid visszajelzéseit, a közelgő eseményeket, a különleges ajánlatokat és bármi mást, ami hasznos vagy érdekes lehet célközönséged számára.

 

Egy blog továbbá temérdek lehetőséget nyújt a különféle long-tail (tehát konkrétabb) kulcsszó elhelyezésére is.

 

Off-site hotel SEO taktikák

Az off-site SEO azon keresőoptimalizálási taktikák gyűjtőneve, amelyeket webhelyeden kívül kell alkalmaznod, de ugyan úgy webhelyed rangsorolását erősítik a keresőtalálatok között.

 

Szerezz minőségi visszahivatkozásokat

A webhelyedre mutató külső hivatkozások (azaz „visszahivatkozások”) két okból is hasznosak. Egyrészt útvonalat biztosítanak más webhelyek látogatóinak, hogy eltaláljanak hozzád, másrészt tartalmaid rangsorolását is javítják.

 

Hotel SEO stratégiád részeként érdemes lesz felkeresned olyan megbízható webhelyeket, amelyek témájukat tekintve kapcsolódnak sajátodhoz (pl. utazási blogok, közeli látványosságok webhelyei, helyi újságok stb.), és megkérdezni őket, hogy nem-e linkelnének saját tartalmaidra. Ez persze egy összetettebb feladat, de lényegében erről van szó.

 

Ez nevezzük linképítésnek, ami az off-site szállodai SEO egyik legfontosabb része. Kerülnöd kell persze a rossz minőségű, igénytelen webhelyeket.

 

Népszerűsítsd tartalmaidat

Népszerűsítsd tartalmaidat rendszeresen különféle csatornákon (közösségi platformok, email hírlevél, vendéglátással és utazással kapcsolatos fórumok stb.) A minőségi tartalmak nagyon fontosak webhelyeden, ha azonban a legtöbbet szeretnéd kihozni belőlük, akkor tenned kell érte, hogy a lehető legtöbb érdeklődőhöz eljussanak. 
Oszd meg blogbejegyzéseidet a Facebookon, az Instagramon, online közösségekben és időnként hírleveleidben is.

 

Technikai hotel SEO taktikák

A technikai SEO azokat a webhelyen végzett optimalizálásokat jelenti, amelyekkel megkönnyítheted a keresőmotorok számára tartalmaid indexelését és értelmezését. Egyes technikai SEO műveletekkel továbbá a felhasználói élményt is javítod webhelyeden.

 

Szerezz SSL/TLS tanúsítványt webhelyedre

Az SSL illetve TLS tanúsítványok biztonságosabbá teszik a kommunikációt a felhasználók és a webhely között. Ha egy webhely rendelkezik valamilyen SSL tanúsítvánnyal, akkor az URL címek HTTPS-sel kezdődnek majd.

Ha korábban nem volt ilyen tanúsítványod, és utólag váltasz HTTPS címekre, akkor ügyelj rá, hogy a régi HTTP címekről minden URL-edet megfelelően irányítsd át az új címekre.

 

Javítsd webhelyed betöltési sebességét

A keresőmotorok, főleg a Google azokat a webhelyeket rangsorolják magasabb pozíciókba a találatok között, amelyek gyors felhasználói élményt kínálnak látogatóiknak.
A sikeres hotel SEO érdekében fontos, hogy mellőzd az olyan tényezőket, amelyek lelassíthatják webhelyedet (PDF fájlok, GIF képek, Flash elemek, felesleges JavaScript stb.)

A képek tömörítésével, gyors webtárhellyel és CDN használatával szintén javíthatsz webhelyed teljesítményén.

Helyi szállodai SEO taktikák

Amikor a Google azt észleli, hogy a felhasználó egy konkrét környéken keres magának valamit (például szálláshelyet), akkor speciális, helyi találatokat jelenít meg arról a területről. A rangsorolást ilyenkor speciális szempontok alapján végzi – figyelembe veszi például, hogy a felhasználó milyen messze van épp a lehetséges találatoktól, illetve, hogy azok milyen értékeléssel rendelkeznek.

 

Ez azt jelenti, hogy az ilyen keresésekre, valódi, helyi cégek jelennek majd meg – beleértve tulajdonodat is, ha a Google értékesnek tekinti azt a felhasználók számára.
Ennek érdekében helyi SEO-ra lesz szükséged – íme néhány hasznos tipp ehhez:

 

Hozz létre Google Cégprofil adatlapot

A Google egy saját cégnyilvántartással rendelkezik – ez a Cégprofil. Egy Cégprofil adatlap létrehozásával és megfelelő kitöltésével (mindez teljesen ingyenes) tulajdonod megjelenik majd a Google Térképen, illetve esélye lesz bekerülni a Google előkelő helyi találatai közé is.

 

Ennek érdekében egy olyan adatlapra lesz szükséged, ami naprakész információkkal rendelkezik és pozitív értékeléseket kap korábbi vendégeidtől.
Különösen fontos, hogy pontosan szerepeljen rajta tulajdonod neve, címe és telefonszáma – karakterről karakterre pontosan úgy, ahogy saját webhelyeden és mindenütt máshol is az interneten.

 

Figyelj oda az értékelésekre és véleményekre

Válaszolj minden véleményre, ami adatlapodra érkezik. A pozitívokra hálásan, a negatívokra pedig professzionális türelemmel. A cél az, hogy az emberek lássák, hogy foglalkozol vendégeiddel és teszel érte, hogy a jövőben még jobb élményeket nyújthass nekik.
E mellett kérd meg vendégeidet a kijelentkezéskor, vagy az után néhány nappal, hogy értékeljék tulajdonodat Cégprofil adatlapodon.

 

Kövesd és elemezd konverzióidat

Egy hotel SEO stratégia kialakítása rengeteg kísérletezéssel jár. A teljesítményt jól tükrözi, ha sok közvetlen foglalást sikerül szerezni az organikusan bevonzott látogatóktól, de további mutatókat is érdemes figyelemmel követned, hogy tudd, mi igényel több figyelmet webhelyeden.

 

A Google Analytics és a Google Search Console két nagyszerű, ingyenes eszköz erre, amelyek rengeteg hasznos információt kínálnak webhelyed látogatóiról, konverzióiról és általános teljesítményéről.

Design tippek szállodád webhelyére

Webhelyed szállodád online képviselete, ezért fontos, hogy pozitív benyomást tegyen azokra a látogatókra, akik csak most ismerkednek márkáddal. Weboldalaidnak olyan hangulatot és színvonalat kell sugározniuk, amilyenre vendégeid szállodádba belépve is számíthatnak.

 

Használj reszponzív kialakítást

Egy reszponzív, mobil-első design segít konverzióra ösztönözni a látogatókat. Győződj meg róla, hogy webhelyed összes eleme (navigációs menü, szövegek, képek, gombok, interaktív elemek stb.) mind hibátlanul működjenek asztali böngészőkben, mobileszközökön és a kettő között minden egyéb eszköztípuson is.

 

Használj CTA-kat

A CTA-k, azaz felhívások olyan elemek (általában gombok), amelyek a következő lépésre buzdítják a látogatókat a konverziós folyamatban. Ez lehet például egy „Iratkozzon fel hírlevelünkre” gomb, vagy egy „Foglalja le szállását még ma” felirat, ami egy konkrét műveletre vezeti rá a felhasználót.
A legfontosabb, szállásfoglalásra buzdító CTA-nak minden oldalon ott a helye, akár többször is, hogy ne lehessen eltéveszteni.

 

Használj jó minőségű képeket

A vizuális tartalmak rendkívül fontosak a vendéglátásban, hiszen néhány jó minőségű kép többet mondhat ezer szónál. Mutasd be szállodádat és annak környékét gyönyörű fényképeken, hogy az érdeklődők beleszerethessenek tulajdonodba. 
Lehetőség szerint bízd ezt a feladatot egy profil fényképészre, aki szállodádhoz méltó színvonalú képeken örökíti majd meg tulajdonodat.

 

Készíts hasznos felugró ablakokat

Értesítsd látogatóidat a közelgő rendezvényekről és speciális ajánlatokról a webhelyeden megjelenő felugró ablakokban.

 

Ágyazd be online foglalási motorodat

Webhelyeden többféleképpen is elhelyezheted foglalási motorodat látogatóid számára. A legjobb módszer általában iframe-ként beágyazni azt webhelyed tartalmába, nem pedig beépülő modul formájában, mert így a felhasználók nem kerülnek át egy másik oldalra a foglalás során.
Akármelyik opciót is választod, ügyelj rá, hogy a foglalási felület vizuálisan is illeszkedjen webhelyed designjába és ne üssön el attól.

 

SEO eszközök

A szállodai SEO-hoz számos eszközt felhasználhatsz, amelyek a kulcsszókutatástól kezdve a webhely teszteléséig többféle feladatot is megkönnyítenek majd számodra. Ezek egy részét a Google ingyenesen szolgáltatja, míg másokat félig-meddig ingyenesen használhatsz harmadik felektől:

 

Google eszközök

•    Google Console (webhelyanalitika)
•    Google Analytics (webhelyanalitika)
•    Google Keywords Planner (kulcsszókutatás)
•    Google PageSpeed Insights (webhelysebesség)
•    Lighthouse (webhelysebesség)

 

SEO eszközök

Gyakori kérdések

Mi az a hotel SEO?

A hotel SEO (Search Engine Optimization) olyan keresőoptimalizálási stratégia, amelynek célja, hogy a szállodák weboldalai magasabb helyezéseket érjenek el a keresőmotorok találati listáján (például Google) a releváns kulcsszavakra.

 

A jobb helyezés több organikus forgalmat és foglalást eredményezhet, mivel a felhasználók könnyebben megtalálják a szállodát a keresések során.

A hotel SEO magában foglal különféle tevékenységeket:

Kulcsszókutatás: A releváns kulcsszavak és kifejezések megtalálása, amelyeket a potenciális vendégek használnak, amikor szállást keresnek.

 

Például: „luxus hotel Budapesten” vagy „családbarát szálloda Balaton”.

 

On-page optimalizálás: A szálloda weboldalának technikai és tartalmi szempontból való optimalizálása, beleértve:

 

Meta címek és leírások optimalizálása
Kulcsszavak használata a szövegekben
Gyors oldalbetöltés és mobilbarát kialakítás biztosítása

 

Felhasználói élmény javítása (UX)

 

Tartalommarketing: Minőségi, információgazdag tartalom létrehozása, amely vonzza a látogatókat. Például helyi látnivalók bemutatása, eseményekről vagy szezonális ajánlatokról szóló blogbejegyzések írása.

 

Linképítés: Külső weboldalakról származó linkek gyűjtése, amelyek növelik a szálloda weboldalának hitelességét. Ide tartozhatnak turisztikai blogok, híroldalak vagy akár utazási portálok.

 

Lokális SEO: A Google Cégem fiók optimalizálása, hogy a szálloda jól szerepeljen a helyi keresések során, például a „szálloda a közelben” keresésnél. Ez magában foglalja a vélemények gyűjtését, a szálloda adatainak (pl. cím, nyitvatartás) pontos megadását.

 

Technikai SEO: A weboldal mögötti technikai elemek javítása, mint például a mobilbarát kialakítás, az SSL tanúsítvány megléte (https), a gyors oldalbetöltési sebesség, valamint az XML oldaltérképek és robots.txt fájlok megfelelő konfigurálása.

A jól végrehajtott hotel SEO stratégiával a szállodák növelhetik online jelenlétüket, javíthatják foglalási arányaikat, és versenyképesebbé válhatnak a piacon.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!