A CD Project Red, az IKEA és a Rolex marketing sikertörténetei

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

5 marketing sikertörténet, amiből ihletet meríthetsz 2. rész

Máté Balázs, online marketing tanácsadó, SEO tanácsadó

Marketing sikertörténeteink első részében Kylie Jenner személyes márkájának sikerét és a Gymshark márka marketing stratégiáját mutattuk, ezeket ITT tudjátok elolvasni. Ebben a részben az IKEA, a Rolex SEO sikerei és a Netflix lesz a téma. 
 

A CD Project Red, az IKEA és a Rolex marketing sikertörténetei

Ha hasonló tartalmak érdekelnek, csatlakozz Facebook csoportunkhoz, ahol nyugodtan kérdezhetsz is szakértő tagjainktól! Kattints IDE!


Nos, lássuk tehát az IKEA marketing történetét! 

 

Ikea marketing sikertörténete

Az átlagembert abszolút nem érdekli, hogy hogyan készül egy ágy – ezen nincs mit szépíteni. A legtöbbeknek mégis van legalább egy az otthonában.
Szóval, hogyan népszerűsítik a bútormárkák a termékeiket? Nézzük meg a világ egyik legnagyobb versenyzőjének marketing sikertörténetét – hogy csinálta az Ikea?
Habár a svéd gyökerekre visszatekintő cég fizikai üzletei nagyon népszerűek, ezek csupán marketingtortájuk egy szeletét teszik ki.

 


Az Ikea például több, mint 200 millió katalógust nyomtat évente – kétszer annyit, mint ahány biblia készül el ugyanennyi idő alatt. Ez azonban még mindig nem elég – a márka folyamatosan igyekszik új, innovatív stratégiákkal is kísérletezni.

 

Az Ikea tartalommarketingesei például jól tudták, hogy a bútorok nem a legérdekesebb témakör. Éppen ezért a legújabb technológiai trendeken keresztül igyekezték elérni és megszólítani célközönségüket.

 

A négyzetméter kihívás

 


Az Ikea tökéletesen tisztában van a világ helyzetével és ügyfelei igényeivel. A cég figyelembe vette, hogy a nagyvárosokban a lakóhelyek drágák és szűkösek, ezért létrehozta a „négyzetméter kihívást”.
A kampány egy YouTube videókból és blogbejegyzésekből álló tartalomsorozat volt, amiben bemutatták, hogy hogyan lehet kihozni a legtöbb funkcionalitást egy kisebb élettérből.

 

Kiterjesztett valóság

 


Az IKEA Place egy okostelefonos alkalmazás volt, ami az Apple ARKit kiterjesztett valóság képességeit használta ki.
A kiterjesztett valóság (augmented reality, azaz AR) egy olyan technológia, ami a valóságot ötvözi egy digitális képpel – például egy mobiltelefon kameráján keresztül helyez el egy tárgyat az előttünk látható térben.


Az Ikea alkalmazása így lehetővé tette a felhasználók számára, hogy megnézhessék, hogyan mutatna egy bútor az otthonukban. Az applikáció egy háromdimenziós modellt helyezett el a kamera által közvetített képben, így az érdeklődők valódi méretben tekinthették meg a termékeket úgy, mintha azok az otthonukban lettek volna.
A márka célja az volt, hogy megkönnyítse az otthontervezést a vásárlók számára. Egy nagyszerű példa arra, hogy kellő kreativitással még egy egyébként unalmasnak tűnő iparág is lehet innovatív és szórakoztató.

 

A Rolex marketing sikertörténete

Az Ikea marketingje főként a folyamatosan frissülő termékkínálatra támaszkodik.

De hogyan modernizálható egy olyan márka marketingje, amelynek filozófiája időtlen jellegére épül?
Nos, a Rolexnek ez is sikerült.

 

A luxusmárkák mindig is notóriusan későn értek az asztalhoz, amikor a közösségi média átvételéről volt szó, a Rolex azonban, talán nem meglepő módon, pont időben érkezett.” – Column Five

 

A márka személyiségének felépítése

A cég alapjait tiszteletben tartva a Rolex képviselői nagyon gondosan válogatják meg üzleti partnereiket. Az óragyártó márka mindig olyan exkluzív eseményeket szponzorál, amelyekre a luxus életmód és a hagyománytisztelet jellemző. A Rolex márkanagykövetei között ott van például Roger Federer volt teniszező, aki a pályán kívül a megtestesült stílus.

 

Mi több, a Rolex már 1930 óta ott van a Mount Everestet meghódító hegymászók karján. A márka logójával továbbá találkozhatunk motorsport és vitorlás eseményeken, illetve a vízalatti felfedezők is előszeretettel viszik magukkal. A Rolex így hű maradhat alapvető filozófiájához és értékrendjéhez.

A Rolex közösségi média csatornái

Az alapokhoz ragaszkodva ugyan, de a Rolex előszeretettel használ modern marketingtaktikákat is – csak éppen a maga módján.

 

Az Instagramon bemutatott órákkal a Rolex a részletekre való odafigyelését bizonyítja – a képeken minden designelem több szögből is látható. A képek persze modern stílussal készülnek el, tökéletesen illeszkedve a médiumhoz, amelyre feltöltik őket.

 

Ha a tartalommarketingről van szó, a Rolex a fogalmazásra is gondos figyelmet fordít. A márka közösségi csatornáin kifinomult szóhasználattal találkozhatunk, a kísérőszövegekben pedig gyakran megjelennek a hagyományok és az örökség motívumai. A Rolex branding stratégiája minimalista, elegáns betűkészleteket és háttereket használ, ezzel is tükrözve a márka exkluzivitását.

 

A Rolex jelenleg 8 millió követőnél jár a Facebookon, és 16 millió felett az Instagramon.

 

A Rolex és a SEO

A minőségi tartalmak mellett a Rolex webhelye SEO szempontjából is jól kialakított. A különféle kategóriaoldalaknak köszönhetően nagyon könnyű megtalálni, amit az ember keres. Mi több, az olyan stratégiai kulcsszavak, mint a „rose gold” vagy a „white gold” segítenek magas pozíciókat elérni a keresőmotorok találati oldalain. Ezek nagyon népszerű keresőkifejezések, amelyek mögött gyakran tranzakciós szándék áll.

 

A CD Projekt Red marketing sikertörténete

Ha a videojátékok világáról van szó, akkor beszélnünk kell a CD Projekt Redről. A lengyel cég ugyanis nagyon ügyes marketinghúzásokat hajtott végre, amiket érdemes közelebbről is megvizsgálni.

 

Vaják – A Netflix sorozata

A CD Projekt Red 2015-ben adta ki a Witcher („Vaják”) videojáték-sorozat harmadik részét – ez volt a Witcher 3: Wild Hunt.
A játék kasszasikere után négy évvel a Netflix egy új sorozatot („Vaják”) is legyártott, ami természetesen ugyan abban a világban játszódik. Ennek még nagyobb sikere lett (legalábbis eleinte), mint a játékoknak és azoknak a regényeknek, amelyek alapján a játékok készültek.

 

A sorozat népszerűségének köszönhetően a Witcher 3: Wild Hunt négy évvel az eredeti (és már akkor is nagysikerű) kiadását követően több játékost foglalkoztatott, mint valaha – sőt, megdöntötte a saját „legtöbb egyidejű játékos” rekordját is.

 

A Netflix sorozatnak köszönhetően a CD Projekt Red számos új játékost üdvözölhetett a vásárlói között.
Ez azonban nem az egyetlen marketingsiker volt, amit a cég magáénak tudhatott az elmúlt években.

 

Együttműködés Keanu Reeves-szel

A 2019-es Electronic Entertainment Expo (amin főleg a videojátékok rajongói vettek részt) közönségének egy kellemes meglepetésben lehetett része a CD Projekt Red jóvoltából.

 

A cég prezentációja során a színpadon megjelent Keanu Reeves (a Mátrix és a John Wick sztárja), hogy bemutassa a CDPR legújabb játékát – a Cyberpunk 2077-et. A választás nem volt véletlenszerű, ugyanis Reeves-ről mintázták a játék egyik fontos karakterét.
Reeves mindig is nagyon népszerű volt az interneten, így nem csoda, hogy rövid megjelenése a feje tetejére állította a világhálót. Mindenki és mindenki szomszédja a Cyberpunkról beszélt.

 

Keanu ugyanis nem csupán sikerfilmjeinek köszönheti népszerűségét, hanem önzetlen gesztusainak is. A színész rendszeresen beszélget és készít képeket rajongóival, de előszeretettel segít a rászorulókon is, illetve gyakran lepi meg a filmes stábokat drága ajándékokkal.
A CD Projekt Red pontosan tudta, hogy ki lenne a legnagyobb húzónév az egyébként is várva-várt játékukhoz, és tökéletes arcot választottak a szerephez.

 

A komfortzóna elhagyása

A CD Projekt Red eredetileg a Vaják univerzumban játszódó videojátékok miatt lett népszerű. A trilógia előrehaladtával egyre több sikerre tettek szert, és a videojáték-ipar egyik legnagyobb nevévé váltak.

 

A lengyel fejlesztők azonban nem ültek a babérjaikon, sőt, úgy döntöttek, hogy kilépnek a komfortzónájukból. A Cyberpunk 2077 egy egészen más világban játszódik, és sok tekintetben eltér az általuk, illetve rajongóik által jól ismert Vaják univerzumtól.

 

A márka ennek ellenére nem veszítette el identitását. Futurisztikus jellegének köszönhetőek a Cyberpunk 2077 a technológia világának legnagyobb neveit is elkezdte foglalkoztatni.

 

Elon Musk például azzal reklámozta a Tesla gyártmányú Cybertruckot, hogy „megy rajta a Cyberpunk”. Ez természetesen szintén nagyon is jólesett a CD Projekt Rednek – a tweet 19%-kal növelte a cég részvényeinek értékét, ami a legnagyobb ugrás volt a Witcher 3 2015-ös megjelenése óta.

 

A marketing sikertörténetek tanulságai

 A fent bemutatott esettanulmányok különféle marketing sikertörténeteket mesélnek el, de jó eséllyel te is találsz köztük elegendő inspirációt üzleti törekvéseidhez.

 

Foglaljuk tehát össze a legfontosabb tanulásgokat ezekből a példákból:

 

  • Ragadd meg a lehetőségeket. Kylie Jennernek persze könnyebb volt elrugaszkodnia, mint a legtöbb embernek. De marketingsikereiből jól látható, hogy mennyire fontos pozitívan hozzáállni a lehetőségekhez.
  • Foglalkozz személyes márkáddal: A közösségi médiának köszönhetően többféleképpen is bemutathatod magadat és tartalmaidat lehetséges ügyfeleidnek. Fess egy olyan képet magadról, amit az emberek szívesen követnek majd.
  • Ne hagyd, hogy a szerény kezdetek visszafogjanak: A Google, a Microsoft és az Apple mind egy-egy garázsban kezdték.
  • Találd meg a megfelelő piaci rést. A digitális marketing temérdek üzleti lehetőséget kínál. Gondolkodj el rajta, hogy milyen üzenetet szeretnél küldeni ügyfeleidnek. Ha passzol a világnézetükhöz, akkor szívesen megosztják majd, ezzel is népszerűsítve márkádat.
  • Kövesd a trendeket a saját szabályaid szerint. Manapság elengedhetetlen, hogy egy cég lépést tartson a modern technológia újdonságaival. E mellett azonban fontos, hogy mindig szem előtt tartsd céged eredeti értékeit és küldetését. Az egységes marketing nagyon fontos egy cég digitális hírnevének felépítésekor – épp annyira, mint a megfelelő közönségek megcélzása.
  • Hagyd el a komfortzónád. A digitális világ folyamatosan fejlődik, ezért nagyon fontos, hogy te is haladj a korral és átvedd a legújabb megoldásokat és marketingtaktikákat. Kísérletez különféle tartalmakkal, légy jelen többféle csatornán is, és ne félj együttműködni a már népszerű influencerekkel.

Gyakori kérdések

IKEA marketing

Az IKEA marketingjének egyik kulcsfontosságú eleme az élmény, amit vásárlóinak nyújt. Az IKEA az otthonkialakításban való együttműködésre és az ötletek megosztására ösztönzi vásárlóit, például az online közösségi platformon, ahol megoszthatják saját otthoni projektek képeit és ötleteiket másokkal.

 

Az IKEA az érzelmi kapcsolatra is épít, például a humoros reklámvideóival vagy az inspiráló történetekkel háttérrel a termék megvásárlására ösztönzés érdekében.

 

Az IKEA-stratégiája globális szinten is sikeres, hiszen sikerült kultúráját és stílusát átültetnie a világ számos országába, folyamatosan alkalmazkodott a helyi piacok igényeihez és preferenciáihoz.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!